Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä tyypit tilailee korisarjoja? Suomessa näkyy olevan melko kalliita ja vissiin valtameren takaa ku tilaa nii on rahtikustannukset jotain karmeaa.. Oliskos kellään tiedossa mitään luotettavia EU:n sisällä olevia verkkokauppoja?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mihis linttaan sitä sarjaa etit?
Kolmannen sukupolven (1988-1991) Prelude olis kiikarissa ja jos auto vastaa odotuksia niin saattaapa olla muutaman päivän päästä jo tuossa pihassa, nii semmoseen... Koska korisarjaahan sellainen todellakin kaipaa :D Kuukausi sitten olin vielä varma etten autoa laita vaan isomman moottoripyörän mutta joku aika sitten iski autokuume pahemman kerran :)
 
Hakusessa olisi lapsiperheelle farkku, hintaluokassa 11-14k€. Olen punnitsemassa vaihtoehtoja lähinnä Avensis - Passat - 6 akselilta.

Avensis miellyttäisi eniten tällä hetkellä, ja 6 tuntuu ehkä epäilyttävimmältä tästä kolmen joukosta, tosin se on miellyttävin ajettava imo. Bensavehje pitäis olla. Hakusessa -04 ja uudemmat mallit.

Mitähän tuohon joukon jatkoksi kannattaisi käydä koeajamassa? Hetken mietin myös Corolla Versoa ja Accordia, olisiko noissa kilpailemaan isomman tojotan, volkkarin ja mazdan kanssa perhefarkkujen paremmuudesta?
 
Hakusessa olisi lapsiperheelle farkku, hintaluokassa 11-14k€. Olen punnitsemassa vaihtoehtoja lähinnä Avensis - Passat - 6 akselilta.

Avensis miellyttäisi eniten tällä hetkellä, ja 6 tuntuu ehkä epäilyttävimmältä tästä kolmen joukosta, tosin se on miellyttävin ajettava imo. Bensavehje pitäis olla. Hakusessa -04 ja uudemmat mallit.

Mitähän tuohon joukon jatkoksi kannattaisi käydä koeajamassa? Hetken mietin myös Corolla Versoa ja Accordia, olisiko noissa kilpailemaan isomman tojotan, volkkarin ja mazdan kanssa perhefarkkujen paremmuudesta?
Itse olin todella lähellä, etten vaihtanut lagunaani juurikin moiseen Mazdan kutoseen, kutonen on kyllä muuten kaikin puolin hemmetin hyvä, mutta se äänieristys on niin onneton että ei kyllä tähän taloon moista tule. Nastoilla varmaan jo tosi karmeaa, kaikissa yksilöissä joita koeajoin oli joko kitkat tai kesärenkaat (tapahtui keväällä). Meteli sisään oli jo 80 vauhdissa ihan hirveää, suht hiljaiseen autoihin tottuneena. Eikä toi Lagunakaan mikään 5-sarjan bemari ole, mihin ei kuulu pihaustakaan. Accordissa ois ainakin saatanan iso kontti.
 
Itse olin todella lähellä, etten vaihtanut lagunaani juurikin moiseen Mazdan kutoseen, kutonen on kyllä muuten kaikin puolin hemmetin hyvä, mutta se äänieristys on niin onneton että ei kyllä tähän taloon moista tule. Nastoilla varmaan jo tosi karmeaa, kaikissa yksilöissä joita koeajoin oli joko kitkat tai kesärenkaat (tapahtui keväällä). Meteli sisään oli jo 80 vauhdissa ihan hirveää, suht hiljaiseen autoihin tottuneena. Eikä toi Lagunakaan mikään 5-sarjan bemari ole, mihin ei kuulu pihaustakaan. Accordissa ois ainakin saatanan iso kontti.

Sehän se on farkussa kuin farkussa pikkumiinusta, että melut on sedania isommat. Enpä itse hoksannut mazdan meluisuutta. Accordissa on vähän äkkinäisen tuntuinen ohjautuvuus. Muutenkin polkimista lähtien se on jotenkin liian herkän oloinen, sellaisella hassulla tavalla, etten ainakaan sedania ajaessa oikein tykännyt. Pitäis varmaan käydä se farkku jossain välissä ajamassa, niin sais sitten vaikka poissuljettua yhden vaihtoehdon vähemmäksi.
 
Aloin vähän miettimään jos laittaisi oman auton myyntiin.
Tällähetkellä meillä on perheessä 3 autoa (isällä, äidillä, minulla). Omat autolla ajamiset pystyisin karsimaan melko minimaaliin jos haluaisin. Töihin on 2km matka jota on tullut autolla ajettua, mutta tuo ei olisi loppupeleissä mikään matka polkea pyörällä. Salilla käynnit (20km) voisin luutavasti hoitaa siten että lainailen isän tai äidin autoa. Muita menoja ei sitten enään pahemmin ole, viikonloppuisin tulee joskus oltua kuskina mutta kyllä nuokin asiat hoituisivat lainautolla sillä harvoin kukaan muu meillä on enään liikenteessä keskellä yötä.
Auto vie kuitenkin aika paljon rahaa vuositasolla.

Eli sitten kysymys:
Paljonko kärsisi pyytää nykyisestä autostani:
Volvo S40.
Vuosimalli 1998
1,9 tai 2,0 en ole ihan varma asiasta.
160HV.
Automaatti laatikko.
Mittarissa 201.000km.
Auto on sisältä sekä ulkoa hyvässä kunnossa lukuunottamatta muutamaa kynnen kokoista ruoste pilkkua tankin alla ja etupuskurissa.
Autoon ostin kesän alussa uudet renkaat ja vanteet 16" (800€).
Lisävarusteita on melkoinen määrä.
Sekä renkaat 3*4 (1*talvi, 2*kesä)

Paljonkohan tällaisesta autosta kärsisi pyytää hintaa?
 
Auton akku "vaahtoaa"

Eli ongelmana on -97 vuoden Toyotan akku, joka jostain syystä on päältä ja sivuilta valkoisen vaahdon peitossa. Akku toimii erinomaisesti, mutta tämä vaahto hieman ihmetyttää. Mistä syy tälläiseen? Monesti olen vaahdot puhdistanut kokonaan pois, mutta kohtahan se vaahto on taas vallannut akun.
 
Pitääkö merkkiliikkeet rekisteriä huoltamistaan autoista? Eli onko ainakin periaatteessa mahdollista saada huoltokirja uusiksi pitkältäkin ajalta?
 
raidetangonpään suojamuovi näytti olevan vähän keturallaan, itse nivelessä ei ollut ihmeellistä väljää. tuleeko tosta suojamuovista sanomista katsastuksen yhteydessä?
 
Pitääkö merkkiliikkeet rekisteriä huoltamistaan autoista? Eli onko ainakin periaatteessa mahdollista saada huoltokirja uusiksi pitkältäkin ajalta?
Riippuu merkistä ja iästä. Joissakin uusissa autoissa ei ole paperista huoltokirjaa enää ollenkaan.

raidetangonpään suojamuovi näytti olevan vähän keturallaan, itse nivelessä ei ollut ihmeellistä väljää. tuleeko tosta suojamuovista sanomista katsastuksen yhteydessä?
Eiköhän. Suojakumien tulee olla ehjät.
 
Ei tuosta silti hylkyä tule, korkeintaan merkintä rekisteriotteeseen. Sillä taas ole mitään väliä, tuskinpa yksikään poliisipartio jaksaa lähteä auton alle könyämään jos sanot sen jo korjanneesi.

Onko kyseessä muuten sisempi vai ulompi raidetangon pää? Jos ulompi, niin turha tehdä mitään ennen aikojaan kun kumi ei yleensä ole (järkevästi) vaihdettavissa erillisenä, jos taas sisempi nivel niin silloin kumi kannattaa uusia, ettei kohta joudu sisäpään niveltä uusimaan sen kerättyä likaa ja kosteutta rikkinäisen kumin vuoksi.
 
ulommasta rt päästä kyse. onko noihin yleensa saatavissa erikseen niitä suojakumeja? sen tiedän, että hylky tulee ainakin jos alapallon suojakumi on revennyt/rikki, mutta tuosta rt päästä ei ole kokemusta...
 
ulommasta rt päästä kyse. onko noihin yleensa saatavissa erikseen niitä suojakumeja? sen tiedän, että hylky tulee ainakin jos alapallon suojakumi on revennyt/rikki, mutta tuosta rt päästä ei ole kokemusta...

Yleensä kumia ei ole saatavissa erillisenä. Jos jostain nivelen suojakumista tulee hylky (=uusintatarkastus), niin vaihda konttoria. Väljistä kyllä nivelistä sitten tulee hylky aina, oli se sitten pallo tai raidetangon pää.
 
eli ite uskaltaisit viedä katsastukseen :) ?
eihän toi edes olisi paha eikä kallis rasti vaihtaa, mutta sitten pitäs taas suunnata pyöränkulmat kohdilleen..
 
eli ite uskaltaisit viedä katsastukseen :) ?
eihän toi edes olisi paha eikä kallis rasti vaihtaa, mutta sitten pitäs taas suunnata pyöränkulmat kohdilleen..

Uskaltaa sen viedä, tulenee vain korjauskehoitus. Jos nyt sattuvat edes huomaamaan. Mutta itse vaihtaisin, koska se on kuitenkin kohta edessä, mutta kaikki taplaa tavallaan. =)
 
Jani_88;3001562 begin_of_the_skype_highlighting**************3001562******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
eihän toi edes olisi paha eikä kallis rasti vaihtaa, mutta sitten pitäs taas suunnata pyöränkulmat kohdilleen..

Jos raidetangonpään vaihdat niin ei silloin ole tarvetta pyöränkulmien säätöön. Kun vanhan raidetangonpään irroittaa kannattaa laskea kuinka monta kierrosta ne ovat kierretty siihen raidetankoon. Tämän jälkeen on helppo kiertää uusi raidetangonpää yhtä monta kierrettä paikalleen. Näin ohjauskulmat pysyvät muuttumattomina.
 
Back
Ylös Bottom