Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Audi, BMW vai Volkkari (passat)? Diesltekniikallla.

Jos huomioon otetaan ulkonäkö, huoltojen hinnat, ajomukavuus ja hinta.
Hintaluokassa alle 10k€
 
Audi, BMW vai Volkkari (passat)? Diesltekniikallla.

Jos huomioon otetaan ulkonäkö, huoltojen hinnat, ajomukavuus ja hinta.
Hintaluokassa alle 10k€

VW, koska tuolla rahalla et saa noilta kahdelta muulta merkiltä kun loppuun raiskattuja ongelmapesiä tai sitten joudut tinkimään vuosimallista ja reilusti.
 
Pitäisi ostaa sellainen onboard-kamera rata-ajoa varten (moottoripyörä). Hintaluokka maksimissaan 200-300 eskoa. Onko mitään suosituksia? Ulkomailta tilaus onnistuu toki.
 
Mistä saa ostaa niitä Darwin-kaloja, jonka voi laittaa autonsa perään? Siis niitä jeesus-kaloja vastaavia jalallisia malleja. Hakusessa on sellanen, jossa EI lue sisällä Darwin.
 
Mistä saa ostaa niitä Darwin-kaloja, jonka voi laittaa autonsa perään? Siis niitä jeesus-kaloja vastaavia jalallisia malleja. Hakusessa on sellanen, jossa EI lue sisällä Darwin.
Darwinfish.com ainakin. Tosin en nopsaan vilkaistuna löytänyt sieltä sellaista missä ei lue mitään.
 
Repäsin ooppelista repsottavan ovilistan pois ja pitäisi saada se liimanauha pois kyljestä. Millähän aineella se lähtee?
 
Nyt tulee niin helvetin tyhmä kysymys että en tiedä edes kehtaanko kysyä. Eli riittääkö tankatessa, että moottori on sammutettu, vai pitääkö virratkin olla kokonaan pois (avain pois) ? Olen nimittäin aina (varmaan autokouluvaiheessa opetettu) ottanut avaimen kokonaan pois, ja nyt havahduin että onko se edes tarpeellista?
 
Nyt tulee niin helvetin tyhmä kysymys että en tiedä edes kehtaanko kysyä. Eli riittääkö tankatessa, että moottori on sammutettu, vai pitääkö virratkin olla kokonaan pois (avain pois) ? Olen nimittäin aina (varmaan autokouluvaiheessa opetettu) ottanut avaimen kokonaan pois, ja nyt havahduin että onko se edes tarpeellista?

Minäkin haluaisin tietää tuon sammuttamisen funktion, en itse ainakaan lähes koskaan sammuta autoa tankatessa.
 
Nyt tulee niin helvetin tyhmä kysymys että en tiedä edes kehtaanko kysyä. Eli riittääkö tankatessa, että moottori on sammutettu, vai pitääkö virratkin olla kokonaan pois (avain pois) ? Olen nimittäin aina (varmaan autokouluvaiheessa opetettu) ottanut avaimen kokonaan pois, ja nyt havahduin että onko se edes tarpeellista?


Ei varmaan avainta tarvii ottaa kokonaan pois virtalukosta, että virrat sammuu? :D Katsos sillä avaimella voi kääntää ne virrat ihan kokonaan pois päältä. Kuka helvetti nyt jättäis virrat päälle ja tankkais auton? Voihan noinkin tehdä jos haluaa, mutta mikä järki siinä on? Jos muutenkin sammutan auton, niin kyllä siitä virrat käännetään pois, eikä vaan sammuteta konetta ja jätetä virtoja päälle! :D

Ja jo järki sanoo, että onhan se nyt turvallisinta sammuttaa auto kokonaan tankatessa. Onhan siinä varmaan aina jotain syttymisvaaraa, kun bensahöyryjen kanssa pelataan jne.

Vaikka oon itekkin tankannu aina sillon tällön auton ollessa käynnissä(esim. jos ollu akku paskana), mutta eiköhän tuo järkevää ole sammuttaa kokonaan.
 
Itseasiassa ihan ekan autoni (jossa oli normi-avain) jälkeen olen omistanut tasan kaksi autoa (molemmat II-koppasia lagunoita), molemmissa "start-stop" ja avainkortti vakiona. Eli tossa ensin sammutetaan moottori ja sitten otetaan kortti pois -> virrat häviää kokonaan. Eli ainakin tossa mun ekassa autossani, -97 meganessa, oli avainta kääntäessä kolme "kohtaa", ensimmäinen oli kun tökkäs avaimen lukkoon (ei tapahdu mitään), toinen oli että virrat helähti päälle ja kolmas oli starttaus. Sen sijaan kun lagunassa painat "stop", moottori sammuu, mutta esmes radio, puhallin ja mittariston valot jää päälle, kunnes kortin ottaa pois.

Eli pointti olikin nyt se, jos käytetään nyt esimerkkinä "normi-avaimella" varustettua autoa, että tarviiko ne virrat kääntää siihen asentoon, että avaimen saa poijes, vaiko riittääkö se keskimmäinen asento. Ja tossa lagunassa, tarviiko avainkortti ottaa pois lukijasta, vai ei?



edit. Ja siis laguna tosiaan startataan siten, että kortti sisään -> radio, puhallin yms. menee päälle -> painaa starttia niin kone hurahtaa käyntiin.
 
Eli pointti olikin nyt se, jos käytetään nyt esimerkkinä "normi-avaimella" varustettua autoa, että tarviiko ne virrat kääntää siihen asentoon, että avaimen saa poijes, vaiko riittääkö se keskimmäinen asento. Ja tossa lagunassa, tarviiko avainkortti ottaa pois lukijasta, vai ei?


Voi herranjestas, eikö se oo avain sama kääntää ne virrat kokonaan pois, eikä jättää niitä virtoja päälle? Kai ne voi päällekkin jättää jos jostain kumman syystä haluaa.

Mistään helvetin avainkorteista en kyllä tiiä mitään. :D
 
Voi herranjestas, eikö se oo avain sama kääntää ne virrat kokonaan pois, eikä jättää niitä virtoja päälle? Kai ne voi päällekkin jättää jos jostain kumman syystä haluaa.

Mistään helvetin avainkorteista en kyllä tiiä mitään. :D
No totta helvetissä mä niin tekisinkin jos tossa autossa olis normi avain. Ja teen jos ajan normi avaimella varustettua autoa. Mutta entäs ton avainkortin kanssa, siitähän tässä oli kyse. Tähän mennessä olen sen aina ottanut pois, kiinnostaisi vaan tietää että onko se "välttämätöntä". Eikä siitä nyt sinänsä vaivaa ole ottaa pois, mutta saa kai sitä kysyä, kiinnostaa ton tekninen toteutus.
 
Repäsin ooppelista repsottavan ovilistan pois ja pitäisi saada se liimanauha pois kyljestä. Millähän aineella se lähtee?

Ns. toffeelaikalla jonka saa porakoneeseen kiinni. Tolla oon listojen ja merkkien liimat poistanu, eikä vahingoita maalipintaa. Biltemasta ainakin löytyy muutamalla eurolla.
 
Ns. toffeelaikalla jonka saa porakoneeseen kiinni. Tolla oon listojen ja merkkien liimat poistanu, eikä vahingoita maalipintaa. Biltemasta ainakin löytyy muutamalla eurolla.

Vaikuttaa kätevältä, hitto kun täällä ei tota pilteemaa ole, mutta pitää koittaa jostain muualta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom