Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tulipa tuossa muutama päivä sitten vaihdettua auton pakoputki, tarkalleen ottaen se väliosa joka on takapöntön ja katin välissä. Ja siinähän kävi tietty niin että toinen pultti meni poikki(katin ja väliosan välistä). Siitä jäi sitä tynkää näkyviin ehkä 3mm.
Onkos kellään mitään hyvää ideaa että miten sen sais helpoiten pois sieltä. Sehän on tietty ihan pirun tiukassa, ja kohtuu hankalassa paikassa... Ei viittis mihinkää liikkeeseen viedä tollasen takia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulipa tuossa muutama päivä sitten vaihdettua auton pakoputki, tarkalleen ottaen se väliosa joka on takapöntön ja katin välissä. Ja siinähän kävi tietty niin että toinen pultti meni poikki(katin ja väliosan välistä). Siitä jäi sitä tynkää näkyviin ehkä 3mm.
Onkos kellään mitään hyvää ideaa että miten sen sais helpoiten pois sieltä. Sehän on tietty ihan pirun tiukassa, ja kohtuu hankalassa paikassa... Ei viittis mihinkää liikkeeseen viedä tollasen takia.


Pyöritä pois se sieltä jos kerran kantaa on vielä näkyvissä siinä...?
 
Poraamalla se pois ja uusi läpi pultti ja mutteri.
tai sitte rälläkällä siitä reunasta katti ? halki että se reikä "aukeaa" ja tulee väljäksi ja sitte ruuvaamalla se tynkä pois, ja läpi pultti ja mutteri...

ellei sitte oo mahollista lämmittää sitä ihan punaseks ja vaikka lukkopihdeillä tyngästä kiinni ja pyörittää....

helpoin ehkä koti konstein poraamalla ?
 
Pyöritä pois se sieltä jos kerran kantaa on vielä näkyvissä siinä...?
Se on niin pirun piukassa etten usko että saan sitä millään pyöritetty, ellei sit rälläkällä saa vedettyä sivuja tasasiksi ja sit lukkopihdeillä vääntäis...
 
Poraamalla se pois ja uusi läpi pultti ja mutteri.
tai sitte rälläkällä siitä reunasta katti ? halki että se reikä "aukeaa" ja tulee väljäksi ja sitte ruuvaamalla se tynkä pois, ja läpi pultti ja mutteri...

ellei sitte oo mahollista lämmittää sitä ihan punaseks ja vaikka lukkopihdeillä tyngästä kiinni ja pyörittää....

helpoin ehkä koti konstein poraamalla ?
Toi poraaminen olis tietty hyvä tapa, ainoo huono puoli on että se pulttii on niin pirun ahtaassa paikassa. Se väliosa pitäis sit ottaa kokonaan irti katista ja siitä katista sitte porata se pois, mutta sitä kattii tarvii sit pitää toisel kädel kiinni ku muuten se tulee alas sielt... Täytyy kattoo et mitä saan aikaseks!
Kiitän teitä neuvoista! :)
 
2-tahti vespaongelma...

Bensa loppui. Löysin sitten kellarista vanhaa (varmaan jotan 4 vuotta vanhaa) bensaa ja ajattelin, että lykkään sen tankkiin, että pääsen bensa-asemalle. No eihän se enää sillä bensalla pelittänyt. Ja nyt vaikka on uudet bensat tankissa niin vähän aikaa kun odottaa niin skootteri lähtee käyntiin ja käy vähän aikaa ja taas hyytyy ja sammuu. Taas joutuu vähän aikaa odottelemaan ja sit hörähtää käyntiin ja käy vähän aikaa ja taas sama hyytyminen... Pitääkö tässä alkaa kaasaria putsailee vai mikä avuksi? Katsoin tulpan ja se näytti olevan ihan ok, tosin mustahan se oli mutta muuten kyllä hyvä.
 
Tietääkö kukaan jotain edullista ja hyvin työnsä tekevää auton pienasennusliikettä pk-seudulla? Tarve olisi asentaa autoon audio-boksi, joka tulisi todennäköisesti hanskalokeroon ja sitä kautta johdot vetää radioon, eli ei mikään kovin vaativa asennus siis kyseessä. Itse en viitsi alkaa tekemään, koska olen niin käsi näiden juttujen kanssa.
 
Pohjassa on pieni reika kuskin jalkatilan kohdassa, enkä jaksaisi käydä hitsaamaan. Mitä raati on mieltä seuraavasta:

- Harjata ruosteet poies holen ympäriltä
- Maalata ettei lähde leviämään
- Sisäpuolelle sikafleksillä reikää isompi metallilevy kiinni (ei muuten irtoa enää koskaan)
- Ulkopuolelta kemiallisella metallilla reikä tasaiseiksi
- Tiikerimassaa päälle ja pölyiselle hiekkatielle ajelemaan :D

Lisäksi jarrikilpien kunnosta on ristiriitaista tietoa, edes käsijarrun romut eivät ole kilvessä kiinni, joten täytyykö lahonneet vaihtaa :C
 
Testosiima, ihan hyvä viritys, anna mennä vaan!

Jarrukilvet periaatteessa pitäisi kai olla kunnossa, mutta multa oli edellisessä autossa aivan lahot ja ajan kanssa tippuivat jo itekseen poiskin :D eikä katsastuksessa sanoneet mitään.
 
Eli saako samalla akselilla olla eri merkkiset renkaat (eri kuviolla), jos ne ovat profiililtaan, ominaisuuksiltaan ja urasyvyydeltään samanlaisia? Katsastuksessa oli yksi rengas liian kulunut ja ei huvittaisi alkaa uusia ostelemaan koska varastosta löytyy samankokoinen mutta erimerkkinen rengas. Googlella yritin etsiä tietoa, mutta eihän siinä tullut yhtään viisaammaksi kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista.
 
Pohjassa on pieni reika kuskin jalkatilan kohdassa, enkä jaksaisi käydä hitsaamaan. Mitä raati on mieltä seuraavasta:

- Harjata ruosteet poies holen ympäriltä
- Maalata ettei lähde leviämään
- Sisäpuolelle sikafleksillä reikää isompi metallilevy kiinni (ei muuten irtoa enää koskaan)
- Ulkopuolelta kemiallisella metallilla reikä tasaiseiksi
- Tiikerimassaa päälle ja pölyiselle hiekkatielle ajelemaan :D
Eiks tota samalla vaivalla korjais ihan oikeinkin? Mutta jos auto on joku parin sadan reuhka niin anna mennä vaan, kai sen leimasta läpi tollakin saa.

Eli saako samalla akselilla olla eri merkkiset renkaat (eri kuviolla), jos ne ovat profiililtaan, ominaisuuksiltaan ja urasyvyydeltään samanlaisia? Katsastuksessa oli yksi rengas liian kulunut ja ei huvittaisi alkaa uusia ostelemaan koska varastosta löytyy samankokoinen mutta erimerkkinen rengas. Googlella yritin etsiä tietoa, mutta eihän siinä tullut yhtään viisaammaksi kun yksi sanoo yhtä ja toinen toista.
Saa olla erimerkkisiä renkaita, mutta rätti- ja vyörenkaita ei saa olla samassa autossa sekaisin. Kaikki normaalit henkilöauton renkaat ovat vyörenkaita, joten eipä siitäkään tarvitse murehtia.
 
Eiks tota samalla vaivalla korjais ihan oikeinkin? Mutta jos auto on joku parin sadan reuhka niin anna mennä vaan, kai sen leimasta läpi tollakin saa.

Ongelmana on hitsauslaitteiston puute. Auto on 15 vuotta vanha, muuten tosi hyvä pelleiltään ja tekniikaltaan, mutta tässä tapauksessa mennään siitä ali mistä aita on matalin :dance2:
 
Mihin auto ilmastoinnin huoltoon Turussa? Volvo V70 -06 ja tietääkö joku mitä raitisilmasuodattimen vaihdosta pitää yleensä maksaa tuon huollon yhteydessä?
 
Testosiima, ihan hyvä viritys, anna mennä vaan!

Jarrukilvet periaatteessa pitäisi kai olla kunnossa, mutta multa oli edellisessä autossa aivan lahot ja ajan kanssa tippuivat jo itekseen poiskin :D eikä katsastuksessa sanoneet mitään.


Noniin, reikä hitsattu. Yhtä perseestä oli kuin muistelinkin ennen töitä :D

On se hauskaa kun pieni hole alkaa laajeta paperinohuen pellin varistessa maahan :D
 
Miten saan maalin bemarin kromisista ikkunalistoista irti? Edellinen omistaja viisauksissaan "tuunannut" ja maalannut kromin päälle mustalla maalilla ja nyt maali lohkeilee irti ja lopputulos on ruma. Lakkabensiinillä ei lähtenyt.
 
Miten saan maalin bemarin kromisista ikkunalistoista irti? Edellinen omistaja viisauksissaan "tuunannut" ja maalannut kromin päälle mustalla maalilla ja nyt maali lohkeilee irti ja lopputulos on ruma. Lakkabensiinillä ei lähtenyt.

Ite omasta autosta hinkkasin rätillä minkä olin kastanu asetooniin. Kannattaa tosin olla tarkkana ettei kovinkaan paljon söhri sen asetoonin kanssa ei halutuille pinnoille.
 
Kumpi kuulostaa paperilla paremmalta diililtä?

Ford Focus C-max vm.05 1.8, ajettu 40tkm. Hinta 14,5.

vai C-max vm.04 1.6 ajettu 91tkm ja hinta 10,5. Varusteet käytännössä samat ja 2 renkaat. Iso hintaero 4 tonnia (38%), mutta vuoden uudempi ja ajettu helvetin vähän ja isompi kone (100 vs 125hv).
 
jos ei ihan niin euron päälle ole, niin tuo vähemmän ajettu. ja 1.6 on noin isoon autoon aika onnettoman pieni moottorikin :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom