Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kokeilepa pari kertaa jarruttaa jossain ihan täysjarrutuksia, niin kovaa kun vaan autolla pystyy. saattaa helpottaa ongelmaan vähäksi aikaa. parempi vaihtoehto on käyttää palat irti, puhdistaa ne paskasta ja laittaa jotain rasvaa liukutappeihin.
 
En puhdistanut ja Motonetin tarvikepalat kyseessä.

Saan paheksuvia katseita, kun saavun liikennevaloihin ulvoen.

Kai sinä sen varastointirasvan niistä kuitenkin puhdistit? Jos sitä ei puhditsta, se jää paloihin ja palat lasittuu ja alkaa kitisemään. Myös tuo herkistely saattaa auttaa.
 
Tilanne: Autoa ostamassa liikkeestä, autoa ei ole katsastettu ja pitäisi kuun loppuun katsastaa, auto näyttää asiallisen kuntoiselta ja myyjä sanoo että ei ole sellaista vikaa mikä haittaisi katsastusta -> Auto ostetaan, viedään leimalle, ja ei mene läpi. Onko Autoliikkeen myyjällä mitään vastuuta? Eli siis onko mitään kuluttajansuojaa, kun puhutaan että liikkeestä on turvallisempaa ostaa? Auton hintaluokka on 2000e jos sillä on merkitystä..
 
Toiseen threadiin mainitsinkin, että Volvo S60 T5 olis kiikarissa. Vm. 2001 automaattilaatikolla ja reilu 120tkm takana.

Tietääkö kukaan onko noissa jotain tyyppivikoja/ongelmia, johon kannattaa koeajossa kiinnittää erityistä huomiota? Kokemuksia tai havaintoja ko. malleista?
 
Voiko autolla ajaa noin kilometrin matkan, jos jäähdyttimenletku vuotaa niin, että se valuu samantien maahan kun säiliöön kaataa vettä? Leikkaako vesipumppu kinnii tai keittääkö auto tolla matkalla?
 
Voiko autolla ajaa noin kilometrin matkan, jos jäähdyttimenletku vuotaa niin, että se valuu samantien maahan kun säiliöön kaataa vettä? Leikkaako vesipumppu kinnii tai keittääkö auto tolla matkalla?

Eiksaa jeesusteipillä paikattua tilapäisesti?
 
Kaveri onnistu ruttaamaan mun Mazdan oikean etukulman. Paljonkohan maksanee vaurioiden korjaaminen, pellit aika rutussa ja etuvilkku paskana, etupuskuri kuitenkin taitaa olla ehjä? Niin ja kuskin puolen oveen tuli pari naarmua.. Kyseessä siis -93 Mazda 626.
 
Mitäs voi tehdä, kun takajarrut ulvovat jarruttaessa. Tänä kesänä vaihdetut levyt ja palat...

Vanha quote jo, mutta noi tarvike palat tuppaa lasittumaan helposti kun ovat kerran kuumenneet. Pika-apuna lasittuneen pinnan poistoon on äkkijarrutukset (ei rengasta lukkoon), paras apu käyttää levyt kokonaan irti ja hioa lasittunut pinta pois. Nimimerkillä 5 kertaa isännän 740 volvon jarrut hionu :D
 
Tuli vaihdettua autoon (Mazda 6) talvirenkaat kiireessä hallitunkilla ja ei ollut sopivaa kumia tai muuta kappaletta auton ja tunkin väliin. Yhdestä nostokohdasta lähti irti muutaman sentin matkalta harmaata "maalia". Liekö tuo jonkinlaista ruostesuojaa tms? Millä aineella tuota kannattaisi paikkailla? Nimim. ruostuuko auto nyt pihaan? :wall:

Kiitoksia
 
Tuo mazda 6 ruostuu vaikka olisi maalitkin paikoillaan :D eli nou hätä, nopeutit vain asiaa... maalia voi suihkia tai alustamassaa, riippuu nyt vähän mistä ne maalit lähtivät.
 
Back
Ylös Bottom