- Liittynyt
- 5.10.2004
- Viestejä
- 11 169
Jos raidetangonpään vaihdat niin ei silloin ole tarvetta pyöränkulmien säätöön. Kun vanhan raidetangonpään irroittaa kannattaa laskea kuinka monta kierrosta ne ovat kierretty siihen raidetankoon. Tämän jälkeen on helppo kiertää uusi raidetangonpää yhtä monta kierrettä paikalleen. Näin ohjauskulmat pysyvät muuttumattomina.
Tarvikeosat eivät sitten aina ole ihan samanpituisia keskenään ja/tai originaaliin verrattuna, joten tuo ei ole idioottivarma menetelmä. Parempi on lyödä merkki johonkin kohtaan raidetankoa, ottaa tönärillä mitta merkistä raidetangon pään nivelen keskikohtaan ja asentaa uusi samaan mittaan. Näin pääsee ainakin suunnilleen samoihin arvoihin kuin ennenkin, mutta käsipelillä mittaillessa vähän virhettä tulee aina eli tarkka tulos tulee vain pyörät oikeasti suuntauttamalla. Se on sitten autosta kiinni kannattaako vaivautua vai tyytyykö siihen, että pyörät osoittavat edes sinnepäin oikeaan suuntaan.