Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, rahallisesti toi on ihan yhtä tyhjän kanssa sinällään, mutta tunnearvo on valtava :D Ajattelin ajaa sen loppuun enkä edes harkitse ikinä myymistä.

Onks muuten omakaskossa sama omavastuu?

Riippuu vakuutusyhtiöstä, yleensä se on kans toi 150e. Tai oikeammin valitusta vakuutuksesta. Mulla oli autossa esimerkiksi sellainen täyskasko, jossa törmäysturvan omavastuu oli 500e, ja sitten osakaskoon kuuluvista (varkaus, ilkivalta jne.) vahingoista omavastuu oli 350e.

hei löysin itselle melko passelin vaihtoehdon supermotoksi, mutta laillisuus arveluttaa.

eli homman nimi olisi husqvarna SM 125 plus viriosat. ja vehje muutoskatsastukseen. Sit olis 110kg & 20+hp joka varmasti olisi ihan hyvä eka oma pärrä.
Onnistuuko? etupäässä siksi tällainen ratkaisu kun tuntuu kaikki käytetyt olevan A1- tehoisia. Ilmeisesti onnistuu jos 125 on tarjolla myös kuristamattomana (TT) mutta onko? kauheasti ei google lisätietoja tarjonnut....

Niinhän siinä kävi.
Luulis vaan että tulis jollekin insinöörille mieleen tehdä noita väistötestejä ENNEN kuin autoja aletaan myydä.
YouTube - Toyota Hilux fails the Moose test
YouTube - Mercedes A Class

noi molemmat sentään näyttää siltä että rattimies pitää helposti hanskassa tilanteessa kuin tilanteessa toisin kuin tämän kanssa:
http://www.youtube.com/watch?v=aAuwd4vrT9E&NR=1

kyllä kaikille varmasti tulee tuo mieleen, eri asia esim miten nopeasti johtoporras tahtoo miljoonien tk-työn hedelmät tehtaiden linjastolle ja myyntiin...

Mitäs luulette, onko autokauppa vastuussa jos 4te maksanut auto hajoaa 5vk oston jälkeen. Vika todennäköisesti isompi, eli Saab 9-3 tid:n syöttöpumppu, eli rempaan tuskin sataset riittää...

no onko yleisesti tiedossa että autosi kilometreillä on syöttöpumppuremppa edessä? onko tuo 4000e alle muiden vastaavien saappien hintatason? jos vastasit ei, myyjäliike joko maksaa piikin itse tai otat yhteyttä kuluttajansuojaviranomaiseen... mun 2 penniä

Olen nyt 20 v. Täytän 21 heinäkuussa. Tällä hetkellä minulla on vain B-kortti (pysyvä). Jos korotan kortin AB:ksi nyt välittömästi (eli korotus tapahtuu ennen kuin täytän 21), saanko ajaa mitä tahansa pyörää siinä vaiheessa, kun 21 tulee täyteen? Vai joudunko köröttelemään max 25 kW vehkeillä 2 vuotta ennen kuin rajoitus poistuu? (tällöinhän kannattaa ehdottomasti odotella ja hommata korotus vasta kun 21 on täynnä).

Olen nyt 20 v. Täytän 21 heinäkuussa. Tällä hetkellä minulla on vain B-kortti (pysyvä). Jos korotan kortin AB:ksi nyt välittömästi (eli korotus tapahtuu ennen kuin täytän 21), saanko ajaa mitä tahansa pyörää siinä vaiheessa, kun 21 tulee täyteen? Vai joudunko köröttelemään max 25 kW vehkeillä 2 vuotta ennen kuin rajoitus poistuu? (tällöinhän kannattaa ehdottomasti odotella ja hommata korotus vasta kun 21 on täynnä).

jos saat kortin ennen kuin olet 21 niin joudut venaamaan sen 2v.

jos saat kortin ennen kuin olet 21 niin joudut venaamaan sen 2v.

Eiköhän tämä mene niin, että kumpi tulee ensin täyteen. 21v vai 2 kautta.

Kävin tänään autokoululla, edes he eivät olleet 100 varmoja, mutta pitivät kyllä erittäin todennäköisenä, että joutuu sen 2 v venailee. Odottelen kuitenkin vielä pari kuukautta varmuuden vuoksi, ei ole paha rasti. Vähän kyllä ihmetyttää, ettei autokoulu ollut varma siitäkään, voiko teoriakokeen käydä ennen kuin on 21 v. Sanoivat, että varmista asia ajovarmasta, kun varaat teoriakoetta (onnistuu siis aikaisintaan 3 vk päästä, mikä menee käsittelyssä, pistin hakemuksen poliisille tänään). Pitivät kuitenkin todennäköisenä, että onnistuu ennen 21 synttäreitä, kun on täsmälleen sama koe joka tapauksessa (ei muuten, mutta kyllähän homma nopeutuu huomattavasti, jos saa kaiken mahollisen teoriasetin käytyä alta pois ja ajokoe heti synttäreiden jälkeen). Mites erkjetter (tai joku muu), onko sulla tästä teoriakoehommasta varmempaa tietoa?

EDIT VOi helvetti... http://www.ajovarma.fi/fi/ajovarma/tutkinnot/ajokorttiluokat/moottoripyoran_ajokortti.php
Tuolta jää vähän semmonen maku, että teoriakokeessaki pitäis olla 21 v täynnä... On kyllä aika naurettavaa, ajokokeen ymmärrän, mutta teoriakoehan on sama joka tapauksessa. Ilmeisesti viisastun merkittävästi tässä parissa kuukaudessa.

Koska auto on viimeksi rekisteröity jollekin, jos on esim. otettu pois rekisteristä välissä.
Käyttöönottopäivä on taas sitten ihan ensimmäinen rekisteripäivämäärä kautta aikain.

Onko kenelläkään tietoa, minkä hintaista on auton viandiagnosointi? Onko hinnoissa suuria eroja merkkiliikkeiden ja pienten korjaamojen välillä?

hmph..jos ajaa 18vuotiaana ns. pikku-a kortin niin saa parikymppisenä ajaa millä tahansa pyörällä. eli kun on ollut 2 vuotta pikku-a. ei sun hirvonen tarvi mitään odotella kun meet vaan ja tentit kortin itelles. sitten kun oot 21v niin saat automaattisesti ajaa minkä tehoista pyörää tahansa.

itseähän kyrpii suunnattomasti tällä hetkellä kun en aikoinaan ajanut kevarikorttia tai pikku-a:ta pari vuotta sitten. täytän kesäkuussa 20v eli silloin saisin ajaa mitä pyörää tahansa mutta ei. ajoin vasta nyt pikku-a kortin eli saan vasta ens kesänä (-11) ajaa laillisesti minkä tehoista pyörää tahansa...elämä on :)

whister: muutaman kympin ne yleensä ottaa kun luetaan vikakoodit. töpseli auton pistokkeeseen ja 40 euroa kiitos. taas: elämä on.:)

hmph..jos ajaa 18vuotiaana ns. pikku-a kortin niin saa parikymppisenä ajaa millä tahansa pyörällä. eli kun on ollut 2 vuotta pikku-a. ei sun hirvonen tarvi mitään odotella kun meet vaan ja tentit kortin itelles. sitten kun oot 21v niin saat automaattisesti ajaa minkä tehoista pyörää tahansa.
Siis oletko nyt aivan varma tästä? Minulla ei ole siis tällä hetkellä mitään A-korttia ja ikää on reilu pari kuukautta alle 21. Kyllä ainakain autokoulussa pitivät todennäköisenä, että jos suoritan ns. väli A:n nyt (eli ENNEN kun täytän 21), niin pitää venaa 2 v ennen kuin saa ajaa mitä tahansa prätkää. Eli katottaisiin vaan, että väli A pitää olla 2 v voimassa, muusta viis. Kun taas jos ajan ns. iso A:n täytettyäni 21, saan ajaa varmasti mitä pyörää tahansa. Jos olet 100 varma, niin voisitko hieman valottaa, mistä tällainen tieto? Pahoittelen myös siinä tapauksessa epäilyjäni.

Siis oletko nyt aivan varma tästä? Minulla ei ole siis tällä hetkellä mitään A-korttia ja ikää on reilu pari kuukautta alle 21. Kyllä ainakain autokoulussa pitivät todennäköisenä, että jos suoritan ns. väli A:n nyt (eli ENNEN kun täytän 21), niin pitää venaa 2 v ennen kuin saa ajaa mitä tahansa prätkää. Eli katottaisiin vaan, että väli A pitää olla 2 v voimassa, muusta viis. Kun taas jos ajan ns. iso A:n täytettyäni 21, saan ajaa varmasti mitä pyörää tahansa. Jos olet 100 varma, niin voisitko hieman valottaa, mistä tällainen tieto? Pahoittelen myös siinä tapauksessa epäilyjäni.

jeke on väärässä. itse pähkäilin aikanaan samaa ja vastaus oli että jos ajaa alle 21v sen nii 2v pitää venaa. et olis ensimmäinen joka saa ison A-kortin vasta vähän ennen kun täyttää 23 sen takia ettei malttanut odottaa että olis 21v. ja jos mistään et saa 100% varmaa faktatietoa, se että joku, mukaanlukien minä, huutaa internetissä että joku on faktaa, ei sitä yleensä ole, niin odota ihan varmuuden vuoksi siihen asti että oot 21v. paljon vähemmän siinä on hävittävää.

Onko kenelläkään tietoa, minkä hintaista on auton viandiagnosointi? Onko hinnoissa suuria eroja merkkiliikkeiden ja pienten korjaamojen välillä?

Joku pienempi paja velottaa ehkä muutaman kympin muistin lukemisesta, merkkiliikkeet sitten vähän enemmän.

Halvimmalla pääsee jos hommaa kaapelin, netistä softan ja lukee itse, mut kannattaa ehkä kuitenkin viedä se kosla pajalle.

jeke on väärässä. itse pähkäilin aikanaan samaa ja vastaus oli että jos ajaa alle 21v sen nii 2v pitää venaa. et olis ensimmäinen joka saa ison A-kortin vasta vähän ennen kun täyttää 23 sen takia ettei malttanut odottaa että olis 21v. ja jos mistään et saa 100% varmaa faktatietoa, se että joku, mukaanlukien minä, huutaa internetissä että joku on faktaa, ei sitä yleensä ole, niin odota ihan varmuuden vuoksi siihen asti että oot 21v. paljon vähemmän siinä on hävittävää.

Jep jos autokoulukin pitää todennäköisenä 2 v odotusta, niin en kyllä ota riskiä, ei ole niin pitkä aika kysymyksessä. Pitää odotella kiltisti vielä pari kk. Kiitos kaikille vastanneille :)

noniin. mulle oli annettu autokoulusta väärää tietoa näköjään. soitin katsastusmiehelle äsken kun rupesi niin vaivaamaan eli erkjetter on oikeassa. hirvonen vaan calm down 2kk :D

eli itse kun ajoin nyt pari viikkoa sitten kortin niin joudun ensi kesänä korottamaan sen iso-A:ksi. oman pyörän kuristuksilla on kyllä heitetty vesilintua jo mutta olishan se kiva ajaa ilman että ei oo pelko persiis..

mitähän mahtaa tuo korottaminen kustantaa? väli-A:sta isoksi A:ksi? eli ajais inssin täystehosella ens kesänä.. kyllä syö miestä mutta peiliin saa kattoa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom