Moottoriajoneuvomaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pacem
  • Aloitettu Aloitettu
Tuon ison A:n voi aloittaa kuitenkin puoli vuotta ennen ku täyttää 21, mutta pitää olla 21 kun inssin ajaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis tuo pikku A:n korottaminen ei maksa mitään. Se muuttuu automaattisesti kun tarvittavat ikä tulee täyteen. Samoin käy "väli-A:n" ja täyden A:n muutoksessa.

ymmärrän kyllä että pikku-A korottuu "automaattisesti" isoksi-A:ksi 2 vuoden jälkeen eikä maksa mitään. MUTTA: itse ajoin juuri pikku-A kortin joten saisin ajaa vasta kahden vuoden päästä minkä tehoista pyörää tahansa joten joudun ensi kesänä (2011) suorittamaan teoriakokeen + inssin isolla pyörällä. siksi koska 21vuotta tulee täyteen ennemmin kun tuo 2 vuoden odotusaika.

siksi kysyin että mitä mahtaa korotus maksaa, mutta eihän siihen taida tullakaan muuta maksua kun tutkintomaksut+ajokorttilupamaksu..

Nyt autonlasien puhdistusta. Kuinka saada erittäin pinttynyt lika ulkolaseista pois? Kyse on jäljistä, jotka muistuttavat sadepisaroita, jotka ovat kuivaneet kiinni lasiin erittäin tiukasti. On kokeiltu kaikenmaailman lasinpesuaineet, rasvan- ja lian poistajat jne. ja ei millään lähde pois...

Nyt autonlasien puhdistusta. Kuinka saada erittäin pinttynyt lika ulkolaseista pois? Kyse on jäljistä, jotka muistuttavat sadepisaroita, jotka ovat kuivaneet kiinni lasiin erittäin tiukasti. On kokeiltu kaikenmaailman lasinpesuaineet, rasvan- ja lian poistajat jne. ja ei millään lähde pois...

Alkoholi on hyvä puhdistusaine. Jos se ei tehoa niin sitten ksyleenillä (http://kuvasto.maston.fi/product/605002/ksyleeni-450ml). Ksyleeni on erittäin tehokas liuotin ja lähinnä saa olla varovainen ettei roiski sitä esim muoviosiin.

Kokeileppas metallivillalla, paljon vaan pesuainetta liukasteeksi ja sievästi hankaat ettei lasi naarmuunnu.

Opel Astra G 2.0 16v -99

Astra kuluttaa paljon öljyä (niinkuin kaikki Opelit) ja venttiilikopan tiivisteen vaihto ei auttanut. Venttiilien ohjarien kummit kuulemma kannattaisi vaihtaa:

Voiko nämä ohjarin kummit vaihtaa, ilman että ottaa kantta pois? Eikös ne voi vaihtaa ottamalla vain venttiilikopan pois?

Eli jos nyt lähden ajelemaan yli 25kW vehkeellä ja poliisit pysäyttää niin tule sanomista, koska kortissa ei ole isoa A:ta? Mulla siis kortissa A1 ja pikku A.

En tätä nyt väitä absoluuttisena totuutena, mutta epäilen vahvasti että ajokorttiluokan ylitys tuosta tulee.

Ei tule mitään sanomista, jos se vaadittava ajokokemus on. Kyllä ne poliisit osaa siitä kortista laskea päivämääriä yhteen ja näkee onko ollu riittävän kauan. Ulkomailla voi olla eri asia ja siellä ajaessa olis ehkä syytä kortin olla ajantasalla. Tiedän tämän, koska silloin kun täytin 20 soitin poliisilaitokselle, kysyin asiaa ja näin vastasivat.

Tosta kannattaa ottaa selvää, nimittäin esimerkiksi ajokiellon kanssahan ajo-oikeus palautuu vasta sillä hetkellä kun saat kortin (siis itse läpyskän) takaisin. Eli jos vaikka sulla on kortti ollut kuivumassa kuukauden ja sitten kuukauden jälkeen ajelet hakemaan sitä korttia niin ajo-oikeudetta ajoon syyllistyt.

Ja mä olen kans muinoin kyllä kuullut että se oikeus ajaa yli 25kw vehjettä tulee vasta kun on se iso A kortti, tiedä sitten jos toi on jotenkin muuttunut..?

Tosta kannattaa ottaa selvää, nimittäin esimerkiksi ajokiellon kanssahan ajo-oikeus palautuu vasta sillä hetkellä kun saat kortin (siis itse läpyskän) takaisin. Eli jos vaikka sulla on kortti ollut kuivumassa kuukauden ja sitten kuukauden jälkeen ajelet hakemaan sitä korttia niin ajo-oikeudetta ajoon syyllistyt.

Ja mä olen kans muinoin kyllä kuullut että se oikeus ajaa yli 25kw vehjettä tulee vasta kun on se iso A kortti, tiedä sitten jos toi on jotenkin muuttunut..?

Ehkä se jokaisen kannattaa itse asiasta varmistua, ettei tule turhaan sakkoja hommattua. Mutta ainakin kaks vuotta sitten vastattiin, että Suomessa ajaessa merkintää ei kortissa tarvi olla, kun vaan on ajokokemus täynnä. Itselläni ei tätä ongelmaa kyllä enää ole, kun korttiluokkia on muutenkin tullu lisää ja kortti päivittynyt sen jälkeen..

Voiko olla mahdollista, että kesärenkaista jokainen on identtinen kuvioinniltaan, vaikka kuviointi renkaassa ei ole symmetrinen? Maalaisjärjellä ajateltuna ei toimi?

Voiko olla mahdollista, että kesärenkaista jokainen on identtinen kuvioinniltaan, vaikka kuviointi renkaassa ei ole symmetrinen? Maalaisjärjellä ajateltuna ei toimi?

Samalla, epäsymmetrisesti kuvioidulla, muotilla tehty 4 ( neljä ) rengasta? Ja miljoona lisää.

nokian (esim i3) renkaissa muistaakseni lukee jossain inside / outside .
vasemman ja oikean puolen renkaiden suurin ero taitaa itse rungossa ei pintakuviossa.
mutta jos rengas on rungoltaan identtinen vaikka pinta kuvio olisi hieman epäsymmetrinen niin taitaa yleensä olla ettei eri puolille ole omaa rengasta.

nokian (esim i3) renkaissa muistaakseni lukee jossain inside / outside .
vasemman ja oikean puolen renkaiden suurin ero taitaa itse rungossa ei pintakuviossa.
mutta jos rengas on rungoltaan identtinen vaikka pinta kuvio olisi hieman epäsymmetrinen niin taitaa yleensä olla ettei eri puolille ole omaa rengasta.

en muista oliko noissa i3:ssa myös pyörimissuuntaa ei tainnu olla eli käy oikealle ja vasemalle kunhan inside teksti jää sisäpuolelle.

Kuinka usein jarrupalat pitää vaihtaa?

Silloin kun ne ovat kuluneet liian ohuiksi. Autosta, ajotyylistä ja jarrupalojen laadusta riippuen palojen kestämä kilometrimäärä vaihtelee niin paljon, että mitään yleistä vaihtorajaa niille ei ole.

Onko RHD-autoissa polkimetkin eri järjestyksessä kuin meille "normaaleissa" autoissa? Olisi pari koeajoa kiikarissa, mutta jätän välistä jos täytyy jalkojakin miettiä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom