Montako vuotta olet treenannut?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ekan kerran tuli punttien kans pelailtu joskus 16v ikäsenä kun isäukko hommas Kettlerin treenipenkin himaan. Siitä lähtien sit epäsäännöllistä penkki-hauispelleilyä jalkapalloharrastuksen ohella viime syksyyn asti jolloin aloitin säännöllisen salilla käynnin. Aloin treenaamaan monipuolisesti ja kiinnittämään myös ravintoon huomiota. Eli ensimmäinen treenivuosi on takana ja tulostakin on ihan kohtuullisesti tullut. :thumbs:

Säännöllistä (3-4krt/vk) salitreeniä takana keväästä 1999, eli noin 5 ja puoli vuotta. Tästä ajasta HC-lihaksen kasvatus-meiningillä kaiken hifistelyn kera tasan kaks vuotta.

2001 kesäkuussa aloitin tosissaan, sitä ennen noin vuoden satunnaista pelleilyä.

:david:

Kolme vuotta taitaa tulla jouluna täyteen.
Eka vuosi tietenkin penaa+haukkaa,
nyt pari viimeisintä vuotta kokonaisvaltaisempaa treeniä.

vuodesta -97 vähän säännöllisemmin; joskus kovemmalla panostuksella ja joskus vähemmän kovalla... vuoteen mahtuu yleensä ~2-3 kk totaalitaukoa + lukuisia viikon-parin nollakausia, mutta pääsääntöisesti yritän 2-3 kertaa viikossa käydä salilla.

Eka kosketus painoihin 12 vuotiaana eli 18 v sitten, klassinen weiderin vinyylisetti+penkki. 7-luokalla penkkasin 55 kg. Ylä-asteella enemmän ja vähemmän treenailua penkki 15 v:na jotain 90-100 kg. Lukiossa enemmän yliesurheilumaista treeniä, mutta punttia mukana, penkki 18 v.na n 120 kg. 18 v:na opiskelemaan, aloitin kickboxingin, paino tippu alle 80 kg, aerobinen kondis helkutin hyvä, maksimit tippu, kestävyyttä reilusti lisää, tätä kauraa intttin asti 22v:hen. Intin jälkeen alotin Shootfightingin ja Judon ja bodailukin alkoi taas kiinnostaa, treenasin vuoden tosissaan paino nousi intin lopun 81 kg=> 93 Kg vuoden aikana, penkki 145 kg. Tätä hommelia jatkui tonne 26 v.ksi asti, eli punttia ja painilajeja, 26 v.na paino n 100 kg ja penkki 160 kg. 27 v-30v asti oikeastaan pelkkää punttia, penkkienkka 28v.na 175 kg, painoa 104 kg. Tuolloin alkoi kyllästyttää noi vääntöhommelit, ku aina oli pikkusen rikki jotain, ei tosin mitään vakavaa. Nykyään myös voimamieskisat kiinnostavat, voisi joskus käydä piruuttaan jonkin pikkukisan käydä kokeilemassa. Girya treenin olen ottanut ohjelmaan noin puolisen vuotta sitten, teen 2-3 kertaa viikossa, ja sixpack on tullut melko hyvin esiin tuolla Giryan heiluttelulla, myöskin aerobinen kunto kasvanut.

Vasta parisen vuotta sillee suht säännöllisesti... Paino sanalla suht. Muuten ei viittikkään puhua painoista... ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
5 vuotta tulee tänään täyteen. Ja oli muuten 27.9. maanantai myös silloin
-99 kun kk-kortin ostin.

Salilla käymisen alotin n. 18 vuotiaana, kun olin saanut tarpeeksi monta lumipesua :) Siitä lähtien on tullu käytyä vähän on/off. Välillä oon innostunu tekemään peräti ½ vuotta putkeen, mutta sitten on tullu jotain "perkeleen tärkeetä tekemistä". Intti oli ainakin yks sellanen aika häiritsevä tekijä. Ennen inttiä penkki tulos oli 80kg. Siitä otettiin sit vähän takapakkia, innostuin intin jälkeen lenkkeilystä. Mutta kun talvi tuli, ni salille tuli lähdettyä. Nyt on tullu käytyä n. vuosi aika aktiivisesti, penkiltä nousee 85kg.
Täytyy sanoa, että vasta nyt mä tiedän vähän enemmän tästä touhusta ja varmaan tulevaisuudessa käyrä nousee vähän jyrkemmin...

10 vuotta treeniä takana täälläkin. Kai sitä jotain on sitten opittu, kun olen treenannut itseni tosi heikosta semmoiseksi tavallisen vahvuiseksi :)

Itellä on tullu treenattua sellaset 4v. 17 vuotiaasta enemmän ja vähemmän säännöllisesti.alkuun tuli tehtyä vaan penkkiä ja hauista ja jotain..nykyään tulee treenattua paljon säännöllisemmin ja paremmin. Jonkulaisia tuloksiaki on saavutettu mut hyvin vähä. Esim:
paino 55kg->70kg
penkki 50kg->113kg

Kiinnostus kuntosaliharjoitteluun ja lihaksiin on asunut minussa aina! Muistan elävästi kuinka ensimmäisiä kertoja kuntosalilla ollessani nostelin kaverin kanssa tyhjää tankoa penkistä, taisi ikää olla silloin 11 vuotta.
Säännöllinen ja tavoitteellinen kuntosaliharjoittelu alkoi siinä kuudentoista vuoden iässä eli treeniä on takana n. 10 vuotta. Tuona kymmenen vuoden aikana pisin totaalinen tauko käsien venyttämisestä on ollut suurin piirtein kuukauden mittainen, ja sekin johtuu lähinnä valtion leivissä tapahtuneesta erämaa-elämästä (lue. armeijasta).

Aktiivista saliharjoittelua on nyt kolme vuotta takana. Pisin tauko on tosiaan viikko ja juuri sairauden takia. Tuloksiin olen ollut erittäin tyytyväinen ja tarkoitus on kehittää itseään vielä tulevaisuudessakin.

Timba79 sanoi:
Maksimeja ei ole täälläkään kokeiltu, mutta se maaginen penkki on 2x6 systeemillä ollut 2x6x115 ja käsipainoilla meni 10x40 kg rikki edellisessä treenissä.

Meikä punnersi viime treenissä 7x110kg ja sen jälkeen hantteleilla 8x45kg.:)

Aika tarkalleen 1v ja 3kk ja kivaa on ollu :) loukkaantumisia ei oo vielä tullu yhtää ja oon vasta alkanu tykkäämään jalkatreenistä! Ennen odotti aina sitä penkkipäivää mut nyt odotan jalkapäivää :D

btw. onko pakkiksen kello tunnin jäljessä vai ?

2 päivän päästä tulee vuosi täyteen siitä kun astelin ekaa kertaa salille treenivihko, ja palari repussa, ja jonkinmoiset tavoitteet pääkopassa... oikeastaan syynä oli se että kun olin jo pari kk kotona painoja "määrätietoisesti" nostellut, rupesi liikevalikoima tuntumaan laihalta, ja prkl ku tallissa oli jo aika kylmäkin näihin aikoihin...
noh... pari ekaa kk mentiin vähän niin ja näin..... oikeastaan mulla ei selviä tavoitteita ollukkaan, mutta kai voisi sanoa, että nyt ruvetaan oleen tyytyväisiä, mutta nälkä kasvaa syödessä tietenkin, ja tavoitteet myös...

edit: Jal8eni: tasan 3 tuntia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom