Montako vuotta olet treenannut?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Noin 16v sällinä kävin kaverin luona penkkailemassa aina kuukauden tai jotain välein muutaman kerran ykköstä. Kaveri jo treenasi wieterin menetelmällä ja hänelle oli katkera pala kun penkkasin enempi kuin hän ns. ilman treeniä :) Penkki ykköseni taisi olla jotain 85.
Kohta tuon jälkeen piti ruveta diettaamaan kun oli amiksessa alkanu läskiä kertymään (noin 75-> 82) ja siinä sitten joku 3kk tuli dietillä oltua (pikkusen lenkkeilyä + pitkää sarjaa epämääräisiä liikeitä kun oli vain 35kg painoja) Läski tippu ja alimmillaan olin noin 69kg. Siitä sitten alkoi vanha kunnon painon kasvatus... joka huipentui n. 107kg vakaaseen "massaan" noin 4 vuoden aikana.

Siitä alkoi sitten se "taiteen tekeminen" eli rasvat pois ja tulokset näkyville. Tämä ei ollutkaan sitten niin helpoisti tehty ja siinä sitten tuli rimpuiltua ja kiinostus hommaan meni ja sen jälkeen viimeiset 10-12v on mennyt jotakuinkin keskimäärin 60-70% treenitauolla, joskus jaksaa inostua ja yrittää mutta ei ole enää helppoa motivoutua. Kaikenkaikkiaan treeniuraa on siis noin 19v.

Paino on heilunut 93-110 välissä tuon viimeiset 12v aikana riippuen olenko dietillä vai "normaali" tilassa (kyllä, ruoka maistuu :)) Nytkin on taas "huippulukemissa" ja vakaa tarkoitukseni on taas tässä reilun puolenvuoden tauon jälkeen taas alkaa diettaamaan ja treenaamaan, mitään en jaksa kenellekkään, edes itselleni luvata, mutta treenitavat ja diettiruokavalio on tullut luullakseni haarukoitua optimaaliseksi omalle kohdalle. Niin moni asia nykyisin ajaa diettien ja treenin edelle että ihan hatuttaa, mutta kun ei hatuta tarpeeksi... joskus toivoisin että minulla olisi edes 50% tarmosta mitä esim. Hulkilla ja Riq:lla on... mutta ei niin ei, omilla eväillä pitää edetä ja ehkä se lopullinen kipinä joskus löytyy.

5 vuotta treenannut

12v'na menin salille ekan kerran. Jäin koukkuun ensimmäisestä salikerrasta, jonka jälkeen muut elämän asiat ovat olleet pelkkää illuusiota, sijalla suunilleen "koko ajan laajeneva luku".
Treenaaminen on ainut intohimo, mutta samalla ainut stressi, mutta hyvällä tavalla stressaava.

Meikäläisellä treeniä takana huhtikuusta -89 alkaen. Taukoa on ollut pariin otteeseen reilustikin, mm. vuosina 2000 - 2001 yliopisto-opiskelujen vuoksi USAssa. Täydellä tsempillä uudelleen mukana syksystä 2003. Maksimeja en ole kokeillut sitten ensimmäisten treenivuosien. Treenaan kohtuu pienillä painoilla ja filosofiana on venyttää ja supistaa lihasta maksimaalisesti, ei siis heiluttaa mahdollisimman suuria painoja. Eli kun nyt on ikää 31 niin voi sanoa, että puole elämästä on melkein treenattu.

ant sanoi:
12v'na menin salille ekan kerran. Jäin koukkuun ensimmäisestä salikerrasta, jonka jälkeen muut elämän asiat ovat olleet pelkkää illuusiota, sijalla suunilleen "koko ajan laajeneva luku".
Treenaaminen on ainut intohimo, mutta samalla ainut stressi, mutta hyvällä tavalla stressaava.

Pitäisköhän muurahaisen päättää, että kauanko sitä on tullut treenattua?

Siis 6 vuottako (ikää nyt 18)?

Vaiko ehkä 5 vuotta?

ant sanoi:
Ensi viikolla aikataulun mukaan treenannut 5 vuotta, ensiviikolla 18.v ikää ja painoa nytten 71kg.

Vaiko 3 vuotta?

ant sanoi:
Ei en ole aina ollut 6%, kun aloitin 3v sitten treenaamisen minulla oli n.11%.
Taaskaan en ollut epäselvä, jos olen hoikka ei tarkoita, että aina ownaan 6%

Ehkä aika menee eri tahtia antin kyydissä? :D

ps. Itse olen treenannut säännöllisesti noin 3.5 vuotta.

...ttu, ekat pari vuotta syötiin kaverin kanssa perseen makuisia (mistähän mä tuon muka tiedän?) maksapuristeita ja väännettiin voima twisteriä kotona, ei varmaan lasketa mukaan heh heh. No 22v on salitreeniä takana ja mitä erinlaisimmilla saleilla ympäri stadia. Vammat on aika ajoin tauottanut treeniä mutta näin ikä-miehenä luonto on hidastanut menoa niin paljon että välillä treenit on sellaisia että ennen niitä ei olisi laskenut edes lämmittelyksi, mutta kehitystä tapahtuu yhä. Handu on ihan jumissa mutta 47 cm ymp. siis sama kuin äo! Se on sitä voimaa!!!

Punttia bodaustyyliin kokeilin eka kerran 11-vuotiaana. Treenasin kesän vanhemman kaverin innostamana. Painoa tuli 6kg ja kasvoin sentin. Toiset kaverit olivat hujahtaneet, kun päästiin yläasteelle.

Ikää on nyt 24 eli reilu 12 vuotta on tullut salilla tahkottua. HC-treenaus alkoi lukiossa ja on jatkunut tähän päivään asti.

Kohta tulloo vuosi täyteen, ja vuodesta olen ehkä 2kk syönyt riittävästi, eli olen tiennyt mitä pitää syödä noin suunnilleen, mutta en tajunnut kuinka paljon pitää syödä.. Niin ja aloittaessani olin 75kg läski, sitten paino tippui puolessa vuodessa 10kg, ja tällä hetkellä yritän syödä riittävästi ja paino on tällä hetkellä n. 70kg..

Säännöllistä salillä käyntiä vähän yli vuosi. Sitä ennen kotona penkkiä,haukkaa, kyykkyä, pystypunnerrusta yms. Nyt lähti 10 kausi kiekkoilussa käyntiin.
Syönnit ollu kohdallaan sen vuoden.

Noin yhdeksän vuotta olen reenannut, seitsemän suht järkevästi ja järkevämpää syömistä on ollut suunnilleen neljä vuotta. Paljon on vielä opittavaa ja kehittymisen varaa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Noin 1,5 vuotta vasta kunnollista treeniä, niin että ruokapuoleen ja ohjelmaan on panostettu kunnolla. Tämä on sama aika kun olen lukenut pakkotoistoa. Sinä aikana koko hommaan on tullut enemmän järkeä, ja samalla tähän harrastukseen on jäänyt niin pahasti koukkuun että lähes harmittaa jos ei pääse salille :)
Sitä ennen muistaakseni noin pari vuoden ajan kotona satunnaiseti ja harvoin epätoivoista painojen kolistelua ja ruokapuoli aivan pielessä.

n. 2.5 vuotta olen treenannut, ensin puoli vuotta kotona punnerruksia ja vatsalihaksia ja tietenkin hauiskääntöä mikkihiiripainoilla, nyt olen pari vuotta salilla treenaillut. Paino oli alussa huimat 60 kg, eli pelkkää lihasmassaa on tullut lisää n. 17 kiloa, läskiä vähän enemmän :D

nelkku sanoi:
17vuotiaana ekaa kertaa tekemässä omaa treeniä salilla koulukaverin ankaran painostuksen takia (kiitos siitä!). 18-vuotiaana alkoi treenaaminen sitten ihan yksinään kun lukiot päättyi ja siittä tähän asti tullut veivailtua parisen vuotta kohta. tulokset ovat melkeinpä lajissa kuin lajissa tuplaantuneet eli penkki 45->105, kyykky 60->105, mave 70->140. ennen saliharrastusta tuli pelattua jalkapalloa,pesistä,salibandyä ja siinä salibandyn ohella pyöräiltyä puol-tosissaan :)

Siis penkki ja kyykky samoissa ...... treenaa niitä jalkoja kunnolla :D
Kun mulla penkki n.105 kg ja kyykky n.145 kg ja sekin on liian vähän suhteutettuna

Nyt oon vajaa puoli vuotta treenannu säännöllisellä ohjelmalla ja syömisillä. Sitä ennen yleisurheilua 7 vuotta ja shootfightingia muutaman kuukauden. Oon toki tavallaan treenannu jo jotain neljä vuotta, mutta siitä suurin osa kuntopiiri-tyyppisesti yleisurheilun ehdoilla. Joku vuosi sitten aloin tehdä kovempiakin treenejä, mutta se oli lähinnä habaa ja penkkiä, enkä tiennyt ruokapuolesta yhtään mitään...

Olin varmaan 13 kun ekan kerran salille eksyin. Puolen vuotta siellä jakso riehua ja sit jäi. Syksyllä 2003 aloin käymään kunnolla. Ihan ruokapuolta kuntoon ja kovempaa treeniä. Tänä keväänä 2kk tauko poskiontelotulehduksen vuoksi ja kesällä niin ikään reilu 2kk treenaamatta hartialihaksen revähtämisen takia. Eli jos tarkkoja ollaan, niin treeniä on vaan jotain 8kk. Nyt kun hartia on paranneltu on vasta todelliset treenit käynnistyny.

Alotin joskus kuudennen luokan jälkeen kun olin 12. Ensin punnersin, tein vatsoja ja yms. kotona, koska ylipainoa oli ja se piti saada pois. Noin 13 vuotiaana eksyin liikunta myllyyn, jonka jälkeen olen käynyt salilla jatkuvasti ilman kuukautta pidempiä taukoja. Kuitenkin vasta tämän vuoden alussa aloin kiinnittämään syömiseen huomiota ja tein treeniohjelmaan radikaalin muutoksen. Eli melkeimpä 4 vuotta punttista, joista 9,5kk hieman tavotteellisempaa treenaamista. Ja paino on noussut 60->86 ja nyt taas laskemassa toivottavasti 75:een. Aika surkeeta, kun kattoo kauan oon treenannu.

Mä oon vähän myöhään heränny tähän hommaan. Oisko noin 2,5 vuotta tullut treenattua enemmän ja vähemmän "kovaa". Tähänkin aikaan mahtuu 4 kuukauden totaalitauko viime kevään/kesän ajalta.
Tuloksista ei paljon muuta ole kerrottavaa kuin, että paino on noussut 63kg:sta noin 78kg:aan.

Nyt säännöllistä treeniä takana n. 3.5 vuotta, josta järkevää treeniä ja syömistä käytännössä viimeinen vuosi. Joskus teininä tuli rinta-hauis pelleiltyä ja senjälkeen olikin pitkä tauko.

Maksimeja ei ole täälläkään kokeiltu, mutta se maaginen penkki on 2x6 systeemillä ollut 2x6x115 ja käsipainoilla meni 10x40 kg rikki edellisessä treenissä.

Kotona olen treenaillut ala-asteikäisestä asti, mutta tänä syksyny tuli täyteen kaksi vuotta kunnon treeniä "oikealla" ohjelmalla ja kunnon laitteilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom