Montako kertaa 2-jakonen per viikko?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyt on itellä muutama kuukaus takana 4-jakosella ohjelmalla ja lueskeltuani täällä tulin siihen tulokseen, että 2-jakonen vois olla parempi ohjelma tästä eteenpäin juurikin viitaten yhden lihasryhmän turhan pitkään palautumisaikaan( eli 7 pvä) vanhassa ohjelmassa.
Olisiko 2-jakoinen ohjelma hyvä viedä siis 2 kertaa esim viikossa läpi jolloin yhteensä olis 4 reenipäivää viikossa. Lisäksi jäi hämäräksi etsinnöistä huolimatta tähä sopiva harjoitusohjelma, sillä 2-osaiset mitä löysin oli suunniteltu ainoastaan 2 kertaa viikossa treenaaville. Olisikohan kellään hyvää ehdotusta ko. ohjelmaksi?
Kiitos

Kesällä tein seuraavasti kumpikin 2 kertaa viikossa.
1.
Leuat *4(leveä myötäote*2 ja kapea vastaote*2)
Kyykky 1*6
Mave 1*6
Penkki 1*6

2.
Kapeap 1*6
hauis 1*6
pohkeet
vatsat

+jotain muita pumppailu liikkeitä päälle ja olkapäille jompana kumpana päivänä pystysoutua ja vipareita.

Iloisesti nousi painot liikkeissä

Nyt tehnyt muuten samaa pari kk paitti liikkeissä 3*10 sarjat ja ajattelin ottaa jatkossa 1. ja 2. reeniks 1*6 ja 3. ja 4. 3*10

eli siis teit esim. kyykkyä yhtä liikettä kuusi sarjaa ja kaks kertaa viikos?

Tarviiko niitä välttämättä jakaa viikonpäivien mukaan? Itselläni on toiminut joka toinen päivä treenaaminen tyylillä kevyt-raskas-kevyt-raskas. Raskaana päivänä olen ottanut enemmän ja pitempiä sarjoja ja kevyenä päivänä taas pari lyhyttä sarjaa kovemmilla painoilla.

Tarviiko niitä välttämättä jakaa viikonpäivien mukaan? Itselläni on toiminut joka toinen päivä treenaaminen tyylillä kevyt-raskas-kevyt-raskas. Raskaana päivänä olen ottanut enemmän ja pitempiä sarjoja ja kevyenä päivänä taas pari lyhyttä sarjaa kovemmilla painoilla.

minusta ne raskaat päivät on nimenomaan niitä jossa tehdään lyhyttä isoilla. siitähän se hermosto menee enemmän tukkoon jos on mennäkseen.

hieman epätasapainossa nuo päivät.

itse laittaisin näin
kyykky
mave
pohkeet
vatsat

penkki
leuat
kapeap
hauis

searchilla löytyy hyviä 2-jakoisia ohjelmia mutta tässä oma viritelmäni

jalat, kädet
a1 kyykky
a2 hauiskääntö
b1 dipit
b2 SJMV
c1 vatsat

selkä, rinta, pikkulihaksia
a1 leuat
a2 penkki
b1 kulmasoutu
b2 pystypun. seisten
c1 pohkeet

a1 ja a2 tehdään super sarjoina kuten b1 ja b2.

minusta ne raskaat päivät on nimenomaan niitä jossa tehdään lyhyttä isoilla. siitähän se hermosto menee enemmän tukkoon jos on mennäkseen.

Saattaapi hyvin olla. Itse vetelen fiiliksen mukaan, ja esimerkiksi omat etureidet tuntuvat kipeämmiltä 6x10 kyykkytreenin jälkeen kuin vaikka 2x6 kiskaisun jälkeen. Täytyy toivoa että tuossakin systeemissä on joku järki, tuntuu nimittäin mukavalta systeemiltä

Olen tehnyt muutaman viikon tällä tyylillä: 2on-1off-2on-2off. Jaolla: jalat ja työntävät, jalat ja vetävät. Vaihdan joka viikko sarjoja ja toistoja. Ja olen tehny ma: raskaampi päivä työntäville, ti: kevyt vetäville, to:kevyt työntäville, pe: raskas vetäville. Muista pyhittää lepopäivä! niin ja kannattaa vaihdella liikkeitä!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
hieman epätasapainossa nuo päivät.

itse laittaisin näin
kyykky
mave
pohkeet
vatsat

penkki
leuat
kapeap
hauis

Heitin jonkinlaisen äkkiseltään kun itsellä tuo 2-jakoinen elelee vähän kropan mukaan. Äkkiä on kroppa tukossa jos tekee mahdollisimman isoilla painoilla 2 kertaa viikossa lihasryhmän tuolla 1*6. Lämmittelyt tuossa "voima" 2-jakoisessa meni suunnilleen esim. kyykyssä 8*100, 5*115, 3*130 ja 6*150.. muissa liikkeissä sama idea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom