Moccamaster-kahvinkeitin

Onko tuo keitin Pakkislaisten kokemusten perusteella hintansa väärti? Onko maku huomattavasti erilainen kuin halpiskeittimillä? Eräs tuttavani kertoi heidän Moccamasterinsa palvelleen jo 12 vuotta, kahvia 4 kertaa päivässä ja kunto edelleen kuin uudessa, joten ainakin kestävä tuntuis olevan. Kannattaako pulittaa ~100 rahaa siitä hyvästä? Ja mikä malli ois suositeltavin, niitäkin on jokunen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vanhemmilla on se malli, jossa on tippalukko ja "sekoittaja" eli kahvit valuu suoraan pannun pohjalle jo tippuneen kahvin alapuolelle. Kaikki kahvin kanssa kontaktissa olevat osat on pestävissä. On mielestäni hintansa väärti. Tosi hyvät kahvit tulee.

Itse olen ainakin sitä mieltä että maku on parempi, pehmeämpi. Halpis keitintä en ottas enää. Kestosta en osaa sanoa kun ei ole vielä niin kauaa ollut käytössä

Keittää kuumemmassa lämpötilassa kuin muut keittimet + kestää käyttöä monet vuodet. Itse ostan tuollaisen seuraavaksi, kun töissä ja eukolla on tottunut tuolla tehtyä sumppia juomahan.

Meillä on jonkunlainen mokkamasteri, mutta mallia en tiedä(tippalukko siinä ainakin on). Helvetin hyvät kahvit siitä tulee(pannukahvi on kuitenkin aina parempaa kuin mikään suodatinkahvi) . Muutamilla tutuilla on ollut moccamaster käytössä yli kymmenen vuotta ja vieläkin toimii täydellisesti.

Mulla on rosterin värinen moccmaster. On ehdottomasti hintansa veroinen. Sekä makunsa että esim huollettavuuden perusteella. Helppo purkaa ja pestä.

Maun erottaa selvästi 9 euron keittimestä.

on se sen arvoinen, mutta noita on yleensä jos jonkinmoisessa alessa. Omani taisin saada reilulla kuudellakympillä. Moccamaster tekee kodin =)

Kyllä minäkin suosittelisin ostamaan, ehdottomasti. Moccamasterilla tulee parhaat kaffet. :)

Tämä
204316_175.jpg

tai tämä
220280_175.jpg

on itsellä haaveissa hankkia, ellei sitten yhdistelmäkeitintä.

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? En ollut aiemmin moiseen edes törmännyt, kun tässä joku päivä jtn postimyyntikuvastoa selaillessa huomasin "veikeän" pelin:
341164_nosto.jpg

Tämä on siis perkolaattori.

Entäs yhdistelmäkeittimistä, missä siis on normaali pannu ja tämän lisäksi espressoautomaatti? Halvimmillaan noitakin näkyy saavan alle kahdella sadalla, onko suosittelijoita?

Noita on siis ainakin kahta mallia. Toisessa on vain yksi nappi ja kalliimmassa on nappi jollekin lisävastukselle, jota käytetään kun keitetään isoja määriä kahvia.

Moccamasterissa hyvää on se, että kahvi on ainakin kuumaa. Mun halpiskeitin jättää kahvin niin viileäksi, että ei paljoa maitoa kannata laittaa, jos meinää lämpimänä juoda. Lisäksi taitaa olla 5 vuoden takuu.

Ostolistalla on ollut jo pitkään, mutta kun en kahvia niin paljoa juo, niin ei ole tullu vielä ostettua.

Moccamasterissa hyvää on se, että kahvi on ainakin kuumaa. Mun halpiskeitin jättää kahvin niin viileäksi, että ei paljoa maitoa kannata laittaa, jos meinää lämpimänä juoda.
Sama homma, mulla on vielä sellainen termospannullinen keitin, joka katkaisee virran heti tiputettuaan kahvin jonka jälkeen pannun tulisi pitää kahvi kuumana ties kuinka kauan. Kahvi ei kuitenkaan ole kuumaa edes heti tiputtuaan, vain haaleaa. Yök.

Ihan sama onko mokkamestari tai halpiskeitin jos vesi on huonoa. Lähtökohtaisesti mokkamestari keittää hyvää kahvia johtuen kuumasta keitinvedestä. Pannukahvia ei kuitenkaan voita mokkamestarikaan...paitsi tietenkin nopeudessa, joka nykyisin on meille kiireisille ihmisille hyvin ratkaiseva asia.

Hyvää kahvia sellainen tekee ja laadukas laite muutenkin, mutta ei silti kovin tyylikäs. Ainakaan se kullanvärinen versio. Jossain muistaakseni näin mustan (?), sen voisin mielelläni ostaakin.

Mitä se kalkkinappi tekee siinä? Ollaan kaverin kans ihmetelty että mitä vaikutusta sillä on eikä löydetty mistään vastausta...

Ihan sama onko mokkamestari tai halpiskeitin jos vesi on huonoa.
Totta kyllä, mut miten tuo nyt tähän liittyy. :rolleyes:

Kiinnostaisi tietää, millaiset kahvit tuo perkolaattori keittää. Pannukahvi on kyllä parasta mutta sitä viitsi ruveta keittelemään. Mahtaako tuo koje keittää likkimainkaan samanlaista kuin aito pulppupannu, näin kyllä lupaillaan.

mho sanoi:
Hyvää kahvia sellainen tekee ja laadukas laite muutenkin, mutta ei silti kovin tyylikäs. Ainakaan se kullanvärinen versio. Jossain muistaakseni näin mustan (?), sen voisin mielelläni ostaakin.
Totta tämäkin, alkuperäiset moccamasterit on RUMIA. Onneksi ovat alkaneet sentään vähän kiinnittää huomiota muotoiluun ja ulkonäköön, ovathan nuo uudet mallit ihan siedettäviä.

gcsb.jpg

^ tuollainen malli ainakin on mustana.

Tämäkin ihan ok, "designmalli"...
cd.jpg

Mahtava keitin, moccamaster ja tumma paahto kahvia :)

Meillä on tuommonen käsittääkseni vähän halvemman mallin moccamasteri, mutta minusta se on vähän epäkäytännöllinen, koska et voi ottaa vaan pannua siitä keittimestä ja kaataan kahvia kuppiin. Siinä siis pitää purkaa koko suodatinosa pois ja laittaa pannun päälle kansi. Sitten voit kaataa kuppiin. Eli tuo on miinusta ainakin kyseisessä masterissa, jonka mallia en muista.

Kuumat kahvit se kyllä keittää, mutta kahvin maussa en huomaa mitään eroa halvempien kahvinkeittimien keittämiin sumppeihin.

Ehdottomasti kannattaa ostaa moccamaster, malli KB741.
Meillä ollu n.5 vuotta ja vieläkin on kuin uusi. Huomattavasti mukavampi käytössä kuin muovi viritelmät, jotka keittää haaleaa kuraa tai suodatin paperi ruttaantuu suppiloon ja vedet valuu ohi; kuten meillä töissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom