Mobil Express öljynvaihto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu
herrasmies sanoi:
Mihis toi anturin tekniikka perustuu? Ei varmaakaan mittaa ohi meneviä partikkeleita tai esmes öljyn vesipitoisuutta, joka on suuri vaurioiden aiheuttaja.
Osa järjestelmistä mittaa öljyn kuntoa. Niinkin yksinkertainen juttu kuin sähkönjohtavuus kertoo mainitsemistasi tekijöistä. Tämäkin teknologia on jo vanha juttu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
unreal sanoi:
Meidän VW Golf -02 on myös Long Life öljyt koneessa, onko vika vai ominaisuus, että öjyä pitää lisätä koneeseen öljynvaihtojen välissä?
Yksi autonasentaja sanoi, että öljyä tosiaan kuuluu listätä mutta kysyn nyt kuitenkin muiden kokemuksia joilla on Long Life öljyt autonsa koneessa.
Autolla on ajettu +20 tkm viimeisestä öjynvaihdosta ja öljyä on lisätty jo yli 1,5 l. Yljynvaihtoväli on ollut muistaakseni 30tkm. Menee mielestäni koko idea Long Lifestä jos näin tosiaan on, kun öljy maksaa 16e/l + normaalia kalliimmat öljyt öljynvaihdon yhteydessä.
Parina ensimmäisenä vuotena öljyä ei tarvinnut lisätä ollenkaan.

Aika paljonkin noita longlife autoja sivusta seuranneena näkyy olevan ominaisuus tuo pieni öljynkulutus kuin vika. Aika moneen golffiin näkyy olevan joku litra 10 000km normaali määrä.
 
neutraali sanoi:
mikä kone kyseessä??
1.4 l (auto ei ole oma) :D

japa sanoi:
Aika paljonkin noita longlife autoja sivusta seuranneena näkyy olevan ominaisuus tuo pieni öljynkulutus kuin vika. Aika moneen golffiin näkyy olevan joku litra 10 000km normaali määrä.
Näin se taitaa olla, miestäni yllättävää, että suht uusi auto pienellä koneella kuluttaa noikin paljon öljyä.
 
Tuo öljyn kulutus nyt ei oikeastaan liity longlife-öljyihin. Pitkin historiaa koneet ovat imeneet öljyä jos heitot koneistuksessa ovat olleet turhan isoja. Tietenkin myös vika tai suunnitteluvirhe aiheuttavat samaa.
 
Aika paljonkin noita longlife autoja sivusta seuranneena näkyy olevan ominaisuus tuo pieni öljynkulutus kuin vika. Aika moneen golffiin näkyy olevan joku litra 10 000km normaali määrä.

Eikä pelkästään Golffit. Työkaverin Passatti (olikoha -03 tai -04 turbodiesel?) vie ton 1l 10 000km öljyä.
 
Eikä pelkästään Golffit. Työkaverin Passatti (olikoha -03 tai -04 turbodiesel?) vie ton 1l 10 000km öljyä.

tuo passatin öljyn kulutus on normaalia. luin joskus jonkun tm testin ja siellä oli maininta että passat kuluttaa öljyä jo uutena. en oo varma oliko määrä o,1dl/1000km vai 0,1litraa. en tiedä miksi se kuluttaa uutena jo öljyä. myös on muitakin automerkkejä jotka kuluttavat öljyä jo uudesta alkaen.ehkä siinä jokin järkevä syy on?
 
tuo passatin öljyn kulutus on normaalia. luin joskus jonkun tm testin ja siellä oli maininta että passat kuluttaa öljyä jo uutena. en oo varma oliko määrä o,1dl/1000km vai 0,1litraa. en tiedä miksi se kuluttaa uutena jo öljyä. ehkä siinä jokin järkevä syy on?

Mä muistan hämärästi kans ton testin.
Jos se 0,1lit/1000km tekis se 1lit/10 000km.
Ja muistanko oikein, et se oli vaan diesel autoissa. Bensa vehkeissä tota "ongelmaa" ei ollu?
 
Mä muistan hämärästi kans ton testin.
Jos se 0,1lit/1000km tekis se 1lit/10 000km.
Ja muistanko oikein, et se oli vaan diesel autoissa. Bensa vehkeissä tota "ongelmaa" ei ollu?

juu siinä testissä oli tdi.
 
Öljynkulutus

Yksi syy tuohon nykyautojen öljynkulutukseen on, että koneita ei viimeistellä niin hyvin...Jätetään se työ kuluttajalle. Tämän takia öljyä sitten pitää lisäillä vähän enemmän ainaki muutama öljynvaihtoväli. Yleensä tämä ominaisuus kyllä seuraa koko auton käyttöiän...joskin öljyä pitää lisätä vähemmän. Oman Renault Clion käyttöohjeessa lukee jotenkin näin: "auton moottori edustaa uusinta tekniikkaa ja sen ominaisuuksiin kuuluu pieni öljyn kulutus" :D

Niin ja tuo ylin ei ole mutua vaan, Tuulilasista mieleen jäänyt artikkeli.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom