- Liittynyt
- 16.12.2002
- Viestejä
- 6 673
Kuten jo tuolla aikaisemmin mainittiin niin monessa autossa on pohjapanssari jonka kanssa temppuilessa menee niin paljon aikaa että imemällä on nopeampi ottaa öljyt kuin pohjapropun kautta. Ja olen kokeillut ensin imeä öljyt ja sitten viellä aukaisin pohjapropun ja ehkä teelusikallinen tuli öljyä joten tyhjäksi lähtee imemälläkin.
Noista öljyistä kun hieman tuntuu että ihan samaa se öljyä se on olipa se mobilin,esson,shellin tai vaikka teboilin purkissa tai ainakaan mitään kunnollista faktaa en ole koskaan nähnyt niiden eroista. Ja en hirveästi usko tuohon muovikanisteri/tynnyri teoriakaan.
Ja kyllä noissa uusissa autoissa on se huoltoväli on ihan kunnolla testattu ja sitä voi noudattaa. Tuntuuhan se aika uskomattomalta kun voi ajaa sen 30 000-50 000 kun aikaisemmin piti vaihtaa 5 000-10 000 välein. Öljythän ovat kehittyneet viime vuosina varsin paljon että tiedän paljon vanhoja autoja joilla ajetaan sen 5000km vaihtovälin sijaan jo 10000 ja silti toimivat.
Sitten tuosta merkkihuollosta: ei ole enää mikään pakko huoltaa merkkihuollossa autoaan edes sen takia että takuu pysyy voimassa vaan sen voi huoltaa muuallakin ja halvemmaksi tulee reilusti.
Noista öljyistä kun hieman tuntuu että ihan samaa se öljyä se on olipa se mobilin,esson,shellin tai vaikka teboilin purkissa tai ainakaan mitään kunnollista faktaa en ole koskaan nähnyt niiden eroista. Ja en hirveästi usko tuohon muovikanisteri/tynnyri teoriakaan.
Ja kyllä noissa uusissa autoissa on se huoltoväli on ihan kunnolla testattu ja sitä voi noudattaa. Tuntuuhan se aika uskomattomalta kun voi ajaa sen 30 000-50 000 kun aikaisemmin piti vaihtaa 5 000-10 000 välein. Öljythän ovat kehittyneet viime vuosina varsin paljon että tiedän paljon vanhoja autoja joilla ajetaan sen 5000km vaihtovälin sijaan jo 10000 ja silti toimivat.
Sitten tuosta merkkihuollosta: ei ole enää mikään pakko huoltaa merkkihuollossa autoaan edes sen takia että takuu pysyy voimassa vaan sen voi huoltaa muuallakin ja halvemmaksi tulee reilusti.