Mobil Express öljynvaihto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

IsoDino

VIP
Liittynyt
5.11.2003
Viestejä
3 881
Olen tuolla "Mobil Express öljynvaihto, aikaa varaamatta"-lafkassa käynyt nyt viimmeiset 3 kertaa vaihtamassa öljyt. Koneeseen on aina laitettu 0W-40:stä.
Mutta kysymys kuuluukin, että miksi ne ei tuolla päästä vanhoja öljyjä öljypohjan reiän kautta, vaan tekee sen imemällä. Eikö tuolloin voi jäädä vanhoja paskoja kiertoon, vai saako tuolla tavalla oikeesti öljypohjan tyhjäksi?? Joskus olen kuullut, että vanhat öljyt täytyisi päästää aina pohjasta läpi.
Mitä mieltä ootte automiehet/naiset??

Vuoden turhin treadi, mutta menköön... en tiedä onko asiasta täällä ennen keskusteltu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotkut merkkihuollot myös imevät öljyn, osaksi kai helpottaa asentajan työtä mutta aina sitä voi jäädä vähän. Tosin aina jää johonkin vähän vanhaa, ei kaikki tule mitään kautta ulos, riippuu auton asennosta jne.

Enemmän ihmettelen uusien autojen öljynvaihtoväliä. 25-30 tonnia ! Mikä on se muutos mikä on tullut. Isäukko osti uuden Wolkkarin ja siinä on ton verran vaihtoväli, ainoa takaraja tosin oli 3 vuotta vaikka kilsat ei täyty. Tuntuu kyllä hurjalta.
 
yksikertainen vastaus. ne on niin laiskoja etteivät jaksa irroittaa pohjapanssaria, siks imevät. toki se on asiakkaankin etu, kukkaroa ajatellen.

edit: panssarin irroittaminen on tympeä homma, ainakin uudemmissa vag autoissa. saisiavat tehtaalla laittaa jo jonkun luukun vakiona sinne minkä takana se proppu sitten olisi, helpottaisi kovasti öljynvaihtoa. moni onneksi tekee reiän propun kohdalle niin on helpompi vaihdella itse öljyt.
 
Kyllä minä kun olin työharjoittelussa ihan isossa merkkikorjaamossa, niin öljyt valutettiin öljypohjasta ja uudet tilalle. Näin ne kaikki asentajat siellä teki.
 
Bodaaja sanoi:
Kyllä minä kun olin työharjoittelussa ihan isossa merkkikorjaamossa, niin öljyt valutettiin öljypohjasta ja uudet tilalle. Näin ne kaikki asentajat siellä teki.
eikös tämä express kilpaile juuri sillä öljynvaihdon nopeudella(eli uudet öljyt odottaessa) toisin kuin merkkiliikkeet. aika tympeä on odotella jos pohja panssari ruvetaan irroitteleen . imeminen on nopea tapa vaihtaa öljyt. siitä en tiedä onko se parempi vai huonompi ku perinteinen.

edit:minkä hintainen on öljynvaihto tuollaisessa express paikassa ja vaihtaako ne suodattimen myös?
 
neutraali sanoi:
yksikertainen vastaus. ne on niin laiskoja etteivät jaksa irroittaa pohjapanssaria, siks imevät. toki se on asiakkaankin etu, kukkaroa ajatellen.

Juu. Syy voi olla tuo pohjapanssari.

Josef sanoi:
Vaikuttaako/vaikuttiko viestin aloittaja Torniossa? Otatko yhteyttä osoitteeseen viskisuu@hotmail.com

Ei vaikuta.


Bodaaja sanoi:
Kyllä minä kun olin työharjoittelussa ihan isossa merkkikorjaamossa, niin öljyt valutettiin öljypohjasta ja uudet tilalle. Näin ne kaikki asentajat siellä teki.

Näin on tehty aikoinaan mulle vw-huollossa.


neutraali sanoi:
edit:minkä hintainen on öljynvaihto tuollaisessa express paikassa ja vaihtaako ne suodattimen myös?

Riippuu tietty öljystä ja määrästä ym.
Passattiin menee se n. 4 litraa ja suodatin, maksoi jotain 60-70 euron välillä.
 
kysynpä tässä nyt samalla että onko oulussa vastaavaa paikkaa jossain, jos joku tietää niin vastatkaa vaan kiitos? ei tarttis tuota panssaria enään irroitella.


isodino: itse en ainakaan näe mitään syytä miksi se öljy pitäis valuttaa pois. kaikki hileethän jää öljysuodattimeen kuiteskin.. tietysti jos jollain on 100% faktaa valuttamisen puolesta niin sitten sitä kehiin vaan :)
 
Josef sanoi:
Et ole koskaan asunut siis Torniossa?

En ole, enkä ole edes käynyt, enkä tule käymään.

neutraali sanoi:
isodino: itse en ainakaan näe mitään syytä miksi se öljy pitäis valuttaa pois. kaikki hileethän jää öljysuodattimeen kuiteskin.. tietysti jos jollain on 100% faktaa valuttamisen puolesta niin sitten sitä kehiin vaan :)

OK. Tulipa vaan tälläinenkin asia mieleen, niin kysyin. Tuo Mobilin öljynvaihto on kyllä muuten ihan ok ja voi tosiaan mennä aikaa varaamatta, vaikka kauppareissullaan...

Edit: Ja monet kehuu Mobilin öljyjä parhaiksi. Tiedä sitten...
 
Itellä on yks juttu mielessä. Monesti vaihdetaan myös se propun kupari/alumiini prikka samalla. Se voi vanhentuessaan alkaa vuotamaan. Tosin mahdollisuus vuotoon on varmaan 0.001 %:rolleyes: , kun siihen ei kerran kosketa ollenkaan.
 
TheSami sanoi:
Enemmän ihmettelen uusien autojen öljynvaihtoväliä. 25-30 tonnia ! Mikä on se muutos mikä on tullut. Isäukko osti uuden Wolkkarin ja siinä on ton verran vaihtoväli, ainoa takaraja tosin oli 3 vuotta vaikka kilsat ei täyty. Tuntuu kyllä hurjalta.

Mulla on VW Golf SDI-koneella, huoltoväli on maksimissaan 50000 km. Ajotietokone kertoo milloin pitäisi alkaa huollattamaan, ensimmäinen väli oli jotain 48 tkm ja toinen pikkuisen vähemmän. TDI-koneella vaihtoväli on muistaakseni tuon 30 tkm.

Eniten muutosta on vissiin tapahtunut niissä öljyissä. Tuo Volkkarin Long Life öljy maksaa sitten jonkin verran enemmän kuin tavallinen.
 
kaakamo sanoi:
Itellä on yks juttu mielessä. Monesti vaihdetaan myös se propun kupari/alumiini prikka samalla. Se voi vanhentuessaan alkaa vuotamaan. Tosin mahdollisuus vuotoon on varmaan 0.001 %:rolleyes: , kun siihen ei kerran kosketa ollenkaan.

Kupariprikka vuotaa vanhentuessaan? No ei kyllä kuulosta mahdolliselta ollenkaan, jos sitä ei mennä käpläämään. En keksi mekanismia joka prikan "vanhentaisi" - sehän on vain lytätty kikkare kuparia.

Muuten olisi aika moni ajoneuvo pusikossa, koska aivan vastaavia lyttyyn puristettavia tiivisteprikkoja on öljypropun lisäksi miljoonassa muussakin paikassa, esim. jarruletkujen banjoliittimissä.

Se on toki totta että prikka pitää vaihtaa tai uudelleenpehmentää lämmittämällä jos proppu avataan.
 
Replay sanoi:
Mulla on VW Golf SDI-koneella, huoltoväli on maksimissaan 50000 km. Ajotietokone kertoo milloin pitäisi alkaa huollattamaan, ensimmäinen väli oli jotain 48 tkm ja toinen pikkuisen vähemmän. TDI-koneella vaihtoväli on muistaakseni tuon 30 tkm.

Eniten muutosta on vissiin tapahtunut niissä öljyissä. Tuo Volkkarin Long Life öljy maksaa sitten jonkin verran enemmän kuin tavallinen.
en ikinä ajais tuota 50tkm vaikka ois kuinka mahtavat long life öljyt tahansa. en uskaltais :)
 
mho sanoi:
No en myös. Kymppitonnin välein öljyt vaihtoon.

No hyvin tuo on kulkenut. Tai oikeastaan nuo, ensin oli tavallinen Golffi ja nyt on alla Variant. Nykyisellä tuli täyteen 130 tkm tuossa alkuviikosta ja kahdesti on vasta huollettu, 48 tkm ja 94 tkm. Kai se saksalainen insinööri tietää :)
 
Replay sanoi:
No hyvin tuo on kulkenut. Tai oikeastaan nuo, ensin oli tavallinen Golffi ja nyt on alla Variant. Nykyisellä tuli täyteen 130 tkm tuossa alkuviikosta ja kahdesti on vasta huollettu, 48 tkm ja 94 tkm. Kai se saksalainen insinööri tietää :)

Autoa ostaessa hyvä ottaa huomioon. Huollot merkkiliikkeissä on iso kustannus, se jo näkyy jos huoltoja on sataan tonnin 2 vs 10. Ja huoletonta sellaiselle jolla ei ole omaa paikkaa/halua tehdä minkäänmoista huoltoa itse.
 
Mistäs toi öljy tulee merkkihuollossa/mobil expressissä? Lähinnä tarkoitan sitä, meneekö se suodattimen läpi, kun se laitetaan koneeseen. Tynnyriöljy on "sikamaisen" likasta kun se valutetaan sellaisenaan koneeseen. Jos kyseessä tavallinen muovikannu, asiat on pikkasen paremmin.
 
herrasmies sanoi:
Mistäs toi öljy tulee merkkihuollossa/mobil expressissä? Lähinnä tarkoitan sitä, meneekö se suodattimen läpi, kun se laitetaan koneeseen. Tynnyriöljy on "sikamaisen" likasta kun se valutetaan sellaisenaan koneeseen. Jos kyseessä tavallinen muovikannu, asiat on pikkasen paremmin.

Suoraan letkusta ne sen ruuttaa.
Miten se tynnyriöjy on sen likaisempaa kuin kannussa?
 
Rontto sanoi:
Suoraan letkusta ne sen ruuttaa.
Miten se tynnyriöjy on sen likaisempaa kuin kannussa?

En osaa antaa sille tieteellistä selitystä, mutta ilmeisesti muovi "imee" itseensä partikkeleita peltiä paremmin. Ilmeisesti myös tynnyreiden peseminen on kai vaikeaa. (Mutua) Mutta olen muutaman kerran ollu paikalla, kun uutta öljyä mitataan partikkelimittauksella ja on vaan todettu, että uusi öljy on tosi paskasta, mutta kun sitä on kierrätetty muutaman päivän filttereiden läpi, se tulee itseasiassa paljon puhtaammaksi.

Minkäs hintasta on uuden auton öljynvaihto merkkiliikkeessä?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom