Teach me how to dougie
Mmanewbie taitaa olla yksi minun lemppareistani, sillä hänen palautteistaan tulen aina hyvälle tuulelle. Tällä kertaa käytetyt sanamuodot olivat kyllä osuvat ”Lucion tasoiset ohjaajat tekevät IHMEITÄ.” Rivien välistä voi päätellä, että olemme erittäin samaa mieltä potentiaalisuudestani. :D
Linharesin leirin viimeinen treeni kului sunnuntaina perinteisissä merkeissä; pelejä, kilpailua sekä jotain joka muistutti oikeata harjoittelua. Yhtenä uutena lajina pääsimme kisailun ohessa kokeilemaan Dougie-tanssia. Youtubesta löytyy hakusanoilla ”Teach me how to dougie” tanssiin liittyvä kappale. Hakusanoilla löytyy myös videoita mm. Jon Jonesista ja Alistair Overeemista tanssimassa Dougieta. ”Teach me how to dougie” on ehkä yksi raivostuttavimmista kappaleista, joita olen ikinä kuullut, se jää korvamadoksi ja soi päässä aina viikon kerralla. Luonnollisesti se siis on nyt yksi soitetuimmista kappaleista kotonani.
Urheilijoilla tunnetusti on itsetunto kohdillaan ja tanssimuuvit olivat salilla sen mukaisia. Jotta tanssin aiheuttaman häpeän määrä saavuttaisi huippunsa, suuri osa kukkakaalikorvien tansseista päätyi videolle, joka toivon mukaan on jossain vaiheessa nähtävissä Linharesin kotisivuilla. Toivon vain, että oma osuuteni Dougiesta on sensuroitu videolta. Osa painijoista kyllä yllätti osaamalla jopa hieman jammailla, vaikka päivätyötä ei ehkä silti vielä kannata jättää, kun taas osa tanssijoista aiheutti vain polttavan myötähäpeänpunan poskille. Tuskin tarvitsee erikseen mainita nimiä, sillä jokainen varmasti tunnistaa itse kumpaan ryhmään kuuluu, itsehän edustan ylpeänä sitä jälkimmäistä.
Viimeisenä sunnuntain ohjelmassa oli vöiden jako. Väkeä oli paikalla ihan kiitettävästi ja näin vyökujallekin saatiin mukavasti mittaa. Muutaman vyön ja kivuliaan ruoskinnan jälkeen kuulin Linharesin kutsuvan paikalle seuraavan ansioituneen. Mielessäni raksutti hetken aikaa, sillä se mitä Linhares sanoi, kuulosti epäilyttävästi omalta nimeltäni. Nopea vilkaisu ympärille, lähteekö kukaan muu liikkeelle omalta paikaltaan. ”Nopean” vilkaisuni aikana kaikki luonnollisesti ehtivät jo huomata, etteivät pikku blondin rattaat taas oikein tunnu pyörivän niin kuin pitäisi ja kuitti tuli välittömästi ”On niin monta Tinaa paikalla, että piti tarkistaa, ketä tarkoitetaan.” Niinpä niin, kaikki eivät todellakaan voi olla pesän pörröisimpiä mehiläisiä.
Naisia ei perinteisesti ruoskita, joten sain valita osallistunko vyökujaan vai en. Todennäköisesti ei tullut kellekään yllätyksenä, kun ilmoitin haluavani ruoskinnan aivan kuten kaikki muutkin. Olin pikkuisen hämilläni koko tilanteesta ja seisoa tönötin paikoillani suu ja silmät auki, kunnes kuulin käskyn lähteä kävelemään kujaa. Ensimmäiset iskut eivät juuri sattuneet, mutta jo kymmenen lyönnin jälkeen selkääni sattui ja poltti niin paljon, etten enää muistanut edes hengittää. En ymmärrä miten toiset saavat kujan näyttämään niin helpolta. Vaikka sainkin sukupuoleni puolesta hieman kevyempiä lyöntejä, viimeiset metrit kujalla olivat täyttä tuskaa. En tiennyt miten päin yrittäisin olla, sillä jokainen osuma jätti kuuman poltteen selkään enkä vain kyennyt vetämään happea keuhkoihini. Luulin ettei ruoskiminen loppuisi ikinä, mutta noin 150 lyönnin jälkeen se oli kuitenkin ohi ja olin ansainnut uuden vyöarvoni.
Jälleen kerran suuri kiitos Lucio Linharesille loistavasta leiristä!!
Erityiskiitos myös Riihimäen Heraclesille, joka lahjoitti minulle uuden sinisen vyöni. Olen nyt treenannut puvun kanssa noin vuoden verran ja tähän mennessä olen saanut kaikki vyöni Heraclesilta, kolme valkoista sekä nyt uuden sinisen vyön. Vielä muutama vyö niin voin harkita siirtymistä Hyvinkäältä Riihimäelle. Tai minullehan luvattiin jo purppura vyö, kun, viidentoista yrityksen jälkeen, lopulta onnistuin saunaillassa kiipeämään mökin terassilta parvekkeelle mekko päällä. ;)