Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tein tällaisen samantyylisen ketjun potku.nettiin ja sain palautetta, ettei tämän tyylinen toiminta ehkä olisi aivan täysin sopivaa. Itselleni bloggerin käyttö on helppoa ja nopeaa, pystyn liittämään kuvia ja tuomaan enemmän omaa persoonaani sitä kautta esiin, siksi siis siirryin sen käyttöön. Tarkoitus siis olisi, että kirjoitan osan tekstistä tänne ja liitän loppuun linkin, jonka kautta pääsee lukemaan loput tekstistä jos asia kiinnostaa. Jos linkin jakaminen koetaan epäsovivaksi, voin jättää sen tekemättä ja jatkaa blogin pitämistä pelkästään bloggerin kautta. Herääkö jollekin mielipiteitä tai tunteita asiasta?
Joo muuten hyvä mutta ei tuota blogia kaikki osaa käyttää. itse näen vaan esittelyn.
Kaksi vuotta sitten olkapääni meni toisessa ammattilaisottelussani sijoiltaan rikkoen samalla olkapään rustoa ja hauislihaksen. Jouduin jäämään pitkälle tauolle sekä harjoittelemisesta että kilpailemisesta. Loukkaantuminen on ollut tähänastisen urheilu-urani kovin paikka henkisesti. Jouduin käsittelemään paljon sekavia tunteita pettymyksestä vihaan ja tauolle jäämistä ei ollut helppo hyväksyä. Nyt jälkikäteen voin kuitenkin sanoa loukkaantumisen kasvattaneen minua urheilijana enemmän kuin mikään, sillä jouduin opettelemaan kuuntelemaan omaa vartaloani ja hyväksymään, etten olekaan kuolematon. Rajun tunnemyrskyn jälkeen alkoi käden kuntoutus ja nyt voin vihdoin sanoa olevani taas iskussa. Ennen loukkaantumista ehdin ottaa viisi amatööriottelua, voittaa Suomen Mestaruuden sekä otella ammattilaisurani ensimmäiset kaksi ottelua.
Tein paluuta vapaaottelukehiin jo pidemmän aikaa, mutta jouduin perumaan ensimmäisen sovitun comeback-otteluni, koska mursin nenäni viikkoa ennen ottelua. Toinen loukkaantuminen oli jo helpompi hyväksyä ja ajatella, että nyt on vain annettava naaman parantua ja tehtävä sillä aikaa jotain muuta. Myönnän kyllä tirauttaneeni pienet tyttö-itkut, koska pelkäsin naamani menneen piloille. Nyt nenä on kuitenkin suorempi kuin ennen ja murtumasta ei ole kuin muutama valokuva sekä Pinokkio-lempinimi muistona.
Nenän parannuttua alkoi jälleen treenaaminen ja uusi otteluun valmistautuminen. RNC Sport Club järjesti 5.1.2013 omat pienet amatöörivapaaottelukilpailut ja kirjoitin päivän itselleni kalenteriin seuraavaksi välitavoitteeksi. Olin aiemmin ilmoittautunut muutamiin salikilpailuihin 56-kiloisena, mutta koska pieniä tyttöjä on melko vähän, oli pieneen sarjaan vaikea löytää vastustajaa. Päätin joustaa painoluokkaa parilla kilolla ylöspäin, jotta vihdoin pääsisin edes kehään asti. Muutamaa viikkoa ennen kilpailuja valmentajamme Janne Tulirinta ilmoitti vastustajan löytyneen ja nousisin kehään MMA Uttia edustavan Suvi Salmimiehen kanssa. Lyötyämme ottelun lukkoon oli aika alkaa jännittämään. Olen aina ollut kova jännittämään ja pitkän tauon jälkeen kehään palaaminen aiheutti minulle lähes pakokauhunomaisia fiiliksiä. En saanut nukuttua kahteen viikkoon ennen ottelua, olin pahalla tuulella ja itkin jännityksestä lukemattoman monta kertaa, muutaman kerran kesken harjoitusten ja viimeisen kerran vielä ottelua edeltävänä iltana. En koskaan jännitä loukkaantumista tai iskujen vaihtamista, vaan jännitykseni johtuu palavasta halusta otella hyvin, tehdä valmentaja ja treenikaverit ylpeiksi ja tietenkin halusta voittaa. Googlasin Salmimiehen useaan otteeseen ja katsoin kaikki tytöstä löytämäni kuvat ja videot. Ottelun lähestyessä tiesin tasan tarkkaan, mitkä olivat hänen vahvuuksiaan, miltä tämä näytti ja mitä hän tulisi yrittämään. Loin mielessäni omaa ottelutaktiikkaani niin, etten antaisi tytölle kertaakaan mahdollisuutta hallita ottelua tai otella omalla mukavuusalueellaan.
Varoitan nyt jo näin blogini alkumetreillä, että kaikki päivitykseni eivät käsittele vapaaottelua, liikuntaa tai edes mitään siitä läheltä, sillä ne eivät ole ainoita asioita, joita vapaa-ajallani mietin. Ajatukseni eivät aina tunnu menevän samaa rataa muiden ihmisten kanssa ja tästä johtuen saattavat jutut välillä olla melko korkealentoisia ja voi olla vaikea ymmärtää, että minä ihan oikeasti käytän todella paljon aikaa omituisten asioiden pohtimiseen. Tästä huolimatta jaksan edelleen uskoa, etten oikeasti ole niin tyhmä kuin miltä vaikutan ja jos olen, aion vakuuttaa itseni uskomaan toista. Tyhmien ihmisten ongelma kun tunnetusti on, että he ovat liian tyhmiä tajutakseen olevansa tyhmiä.
Olen joskus aikaa sitten sanonut, että vapaaottelija, jonka haluaisin tavata olisi Matt Hamill, joka tuli suurelle yleisölle tutuksi tosi-tv-sarjasta The Ultimate Fighter. En tiedä onko Hamill loppujen lopuksi edes ihan niitä maailman huippuja, mutta kuurona syntynyt ottelija voitti ainakin minut puolelleen pärjäämällä häkissä vammastaan huolimatta. Sanoin aiemmin, että jos saisin päivän Hamillin kanssa, käyttäisimme sen menemällä puistoon piknikille syömään Hamillin herkkua olevia maapähkinävoileipiä.
Katsoin muutama päivä sitten vapaaotteluaiheisen komediaelokuvan Here Comes the Boom, jossa esiintyi useita vapaaottelumaailman tunnettuja kasvoja. Omasta mielestäni ainakin se oli ihan huippu elokuva ja suosittelen, jos kamppailulajit yhtään kiinnostavat.
Olen aina ollut sitä mieltä, että liikunnanohjaaminen vaatii itseluottamusta sekä kykyä heittäytyä, mutta mitä enemmän ohjaan jumppia sitä enemmän uskon, että samoja ominaisuuksia vaaditaan myös jumppaajilta, jotta he voivat saada tunnista kaiken hyödyn irti. Ohjaan paljon vesijumppia ja vaikka ne ovat monella tapaa hyvin kaukana omasta mukavuusalueestani, ovat ne silti melkeinpä suosikkituntejani. Ja heti alkuun voin sanoa, että vastoin kaikkia stereotypioita ja ennakkoluuloja, vesijumppaajat eivät todellakaan ole ”mummuja”. Ryhmiini kuuluu kaiken ikäisiä ja kuntoisia naisia ja mahtuupa joukkoon muutama mieskin. Teemme erilaisia lihaskuntoliikkeitä välineillä ja ilman, välillä tanssimme ja välillä nyrkkeilemme. Vesi mahdollistaa myös paljon liikkeitä, joihin kunto, voima tai oma vointi ei kuivalla maalla välttämättä riittäisi. Vedessä tehdyt liikkeet kuormittavat niveliä vähemmän, mutta se ei tarkoita, etteivätkö harjoitukset silti voisi olla raskaita. Jumpasta saa sen verran irti kuin on itseltään valmis vaatimaan.
Muutama päivä sitten teimme vesijumppaajien kanssa pitkästä aikaa tanssiteemaisen harjoituksen. Kaikki, jotka tuntevat minut, tietävät, että EN TODELLAKAAN osaa tanssia, siis en vain yksinkertaisesti osaa. Minulla, sekä varmasti muutamalla muullakin, on vielä melko tuoreessa muistissa miltä näytin zumba-tunnilla yrittäessäni veivata peppua, askeltaa ja heilutella käsiä musiikin tahtiin. Ei se ihan zumbaamista ollut, mutta vatsa tuli kipeäksi nauramisesta. Tanssitaitojen puuttumisesta huolimatta nyt pyöritin hymyssä suin takapuoltani altaan reunalla samalla huutaen mikkiin: ”Ja nyt peppu heiluu!”
On aivan sama minkä sivuston olen koneellani avannut, ensimmäisenä ruutuun on jatkuvasti tuntunut lävähtävän Fast Puddingin mainos. Aluksi en kiinnittänyt koko asiaan mitään huomiota, mutta pikkuhiljaa itseänikin alkoi kiinnostaa, että mitä tämä paljon puhuttu Pudding nyt sitten on. Internetin ihmeellinen maailma selvitti nopeasti, että kyseessä on runsasproteiininen vanukasjauhe, jota löytyy kahta makua: suklaa ja toffee. Naamakirjasta löysin eri ihmisten ylistyksiä Puddingista, herkullisen näköisiä kuvia sekä modifioituja ohjeita vanukkaan valmistamiseksi. Kaikesta tekemästäni googlaamisesta huolimatta tajusin joutuneeni mainonnan uhriksi vasta kun kaupan kassa piippasi suklaanmakuisen vanukasjauhepussin muiden ostosteni sekaan.
Ensimmäistä kertaa ikinä, päätin kirjoittaa käyttämistäni lisäravinteista. Kokonaisuudessaan käytän lisäravinteita melko vähän, koska mieluummin syön samat kalorit kunnollisesta ruoasta ja tämä on todennäköisesti Tulirinnan ravintopropagannnan tulosta. Toki evääksi tulee edelleen helposti napattua jokin protetiinijuoma tai -patukka ja varsinaiseen diettiini kuuluu protetiinijauhetta kahdesti päivässä.
Pudding pääsi kaupasta kotiin ja kokeiluun, vaikka hetken ostoksia maksaessani manasinkin miten helposti höynäytettävä pieni ihminen olen. Internet on pullollaan arvosteluja Puddingista, joten päätin rustata omani, jonka voit lukea alla olevasta linkistä.
http://tinalahdemaki.blogspot.fi/