MMA-Blog - Tina Lähdemäki

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tina pois tuo asenne parannat itsesi kunnolla je sitten taas treenaamaan vaikka mieli kuinka tekisi!
En tahdo lukea täältä tai muualta, että ole loukkaantunut pahasti ja et voi otella enää aikoihin tai muuta pahempaa.
Toisaalta ne lääkärilaskut pitää maksaa joten asiassa on aina vähintään 2 puolta. :/

Toivottavasti paikat kestää ja saat terveitäkin päiviä elettyä.
Innolla odotan jatkoa!

e: kärpänen paskempi homma tuo mitä sanoit varmasti otti luonnon päälle.

Oletko kokeillut hoitaa itseäsi ja vammojasi Osteopaatilla? Varteen otettava vaihtoehto lääkärin kortisonin ja levon määräämiseen...

Tina Lähdemäki: -Juu, tuttu diagnoosi. Hoidoksikin lähes samat, eli liikunta, kiroileminen ja hampaiden pureminen, joskus harvemmin myös urheiluteippi. Tuo hyvä konsti kaikkeen, jos haluaa itsensä rikki. Siis sillälailla rikki, ettei enää harrastellakkaan. Tätä ketjua lukeneena uskaltaudun arvaamaan, ettei tuo ole tavoitteesi, joten suosittelen vahvasti toista tietä kuin edellä mainitut.

"täydellinen kotidiagnoosi kaikkeen ”Ei haittaa, jos yksi sormi murtuu, kun kuitenkin on vielä yhdeksän ehjää. Prosentuaalisesti ollaan siis todella hyvässä tilanteessa; 90% toimivuus, mieti nyt!” ”Jos olkapää on kipeä, niin jos sillä kädellä lyö ja painii vaan vähän niin se ei haittaa.” ”Vähän urheiluteippiä tohon..ja tohon…ja tohon..ja pikkusen vielä tohon. Missäs se kyynärtuki on?” Eikä siis yksinkertaisesti ole olemassa vaivaa, johon burana, urheiluteippi ja liikunta eivät auttaisi. Paranemista toki edesauttavat myös kiroileminen, hampaiden pureminen sekä rukoileminen."

Nuori, innokas ja lahjakas harjoittelija tunnut olevan ja ottelutkin kulkevan. Eikö siis kannattaisi hoitaa vaivat kuntoon ja jatkaa harjoittelua siitä mihin jäätiin ja siitä uuteen nousuun jahka paikat on kunnossa? Mitäpä sillä rikkinäisenä harjoittelulla saavutetaan juuri muuta, kuin lisempää vaivoja. Varot toista, telot toisen. Pikkuvamma ja jotain liikaa/liian vähän -> iso vamma, jne. Tokihan sitä tieten harjoitellakin voi, mutta mielummin sellaista, että nuo kaiken karvaiset pikkuvaivat saa hoidettua pois ennemmin kuin pahenevat.

Eli kuten itsekkin tuossa sanot, turha kovapäisyys on vain tyhmyyttä. Toki sitä oppii kroppansa tuntemaan ajallaan, muttei kannata matkalla sinne sitä rikkoa. Se kismittää.

"Luovuttaminen ja itsensä pettäminen ovat pahinta, mitä urheilussa voi itselleen tehdä, mutta samalla kovapäisyys on toisaalta vain omaa tyhmyyttä. Ehkä järkeä ja kykyä punnita asioita tulee iän myötä lisää, kun oppii tuntemaan oman kroppansa paremmin."

Ps. Tää oli vaan tällasta lämpimikseen huutelua sivusta, eri mieltä saa ja mahdollisesti kannattaakin olla. Tsemppiä treeneihin, tuleviin koitoksiin ja itsesi kuntoon saamiseksi!

Tässä kyllä kiteytyy se, minkä olen omalta osaltani huomannut parhaiten urheilu-urani jälkeen ja olen hyvin pitkälti yleistänyt ja todennut koskevan koko suomalaista kamppailu-urheilua:

Suomalaiset kamppailu-urheilijat ovat tyhmiä.

Tämä ei ole vittuilua vaan mielestäni totuus siitä, että ei osata treenata oikein. Ehkä asia on paremmin esimerkiksi kreikkalais-roomalaisessa painissa, jossa on valmennuksessa pidemmät perinteet, mutta vapaaottelussa ei valmentajia taida vieläkään kovin montaa olla. Mutta samapa tuo sille, kuinka paljon vanhemmat tekijät varoittelevat ja yrittävät opastaa. Ei ne nuoret korvat sitä kuule, vaan taas tulee yksi lisää, joka voi jälkeenpäin viisastella nuoremmille fiksummasta treenistä.

Joten tämä omakin panos tähän asiaan oli ihan täysin turha. Miksi edes vaivauduin kirjoittamaan?

Luuletteko että ulkomailla vapaaottelijat jättävät treenejä väliin pienten loukkaantumisien takia? Ammattilaiset treenaavat kolme kertaa päivässä, kuusi päivää viikossa. Ei heillä ole sellaista päivää jolloin heillä ei olisi joku paikka kipeä tai loukkaantunut. Se on ammattiurheilijan elämää ja sen kanssa on elettevä. Eri asia tietenkin jos on jotain isoa, mutta silloin varmaan tietää tyhmempikin että ei kannata treenata.

Luuletteko että ulkomailla vapaaottelijat jättävät treenejä väliin pienten loukkaantumisien takia? Ammattilaiset treenaavat kolme kertaa päivässä, kuusi päivää viikossa. Ei heillä ole sellaista päivää jolloin heillä ei olisi joku paikka kipeä tai loukkaantunut. Se on ammattiurheilijan elämää ja sen kanssa on elettevä. Eri asia tietenkin jos on jotain isoa, mutta silloin varmaan tietää tyhmempikin että ei kannata treenata.

Siinäpä se. Siksi he ovatkin AMMATTILAISIA.

Scatosu: -Tuskin täällä kukan luulee, että joka mustelman ja kolhun jälkeen taukoilla treeneistä jne. Eli kuten sanoitkin, pikkuvaivoihin kyllä on tarpeen tottua, mutta siinä vaiheessa kun treenailu hoituu buranan, kortisoni ym. avulla ainoastaan, pitää pysähtyä hetkeksi ja miettiä olisiko syytä tehdä toisin.

Tiedätkö esim. itse yhtään kuinka paljon helpommin tulehtunut jänne katkeaa, mitä seurauksia voi pitkittyneistä tulehduksista olla, mitä kaikkea kannattaa teipillä "korjata" ja mitä ei, mitkä on paikallisen ylirasituksen ja oikean ylikunnon erot ja mistä ne tunnistaa jne? Aivan, ei tiedä moni treenarikaan ja siitähän tuossa yllä oli puhe.

edit. Ja sama tulikin jo tuossa yllä huomattavasti lyhemmin ja selkeämmin...

Hullun hommaa

Edellisen tekstin tarkoituksena oli jossain määrin hauskalla tavalla hieman avata sitä tunnemaailmaa, jonka joutuu loukkaantuessaan kohtaamaan. Ilmeisesti reisille meni eikä omalaatuinen huumorinikaan varmaan uponnut kaikkiin. Kaikki kommentit olivat tervetulleita ja jokainen kirjoittaja oli mielestäni täysin oikeassa eikä ole pelkoa, että olisin vetänyt herne-maissi-paprikat nenään, sillä ihan noin pieni ei siihen riitä.

Olen todellakin äärimmäisen kovapäinen ja joskus suhtaudun treenaamiseen lähes pakkomielteisesti, mutta se ei tarkoita, etteivätkö ohjeet ja järkipuhe menisi jakeluun. Tajuan kyllä, ettei lisää treenaaminen ainakaan mitään hyvää tee yhdellekään vammalle. Tiedostan kaikki riskit, jotka loukkaantuneena treenaamiseen liittyy ja tiedän, etteivät burana ja urheiluteippi ole mikään ratkaisu. Minulle ei tarvitse selittää, perustella tai vääntää rautalangasta faktoja, sillä tiedän ne jo. Kyse on siitä, miksi silti on niin helppo valita se pidemmän päälle typerin tie.

Nautin kaikenlaisesta liikunnasta ja jos en pääse minnekään purkamaan ylimääräistä energiaani, muutun hyperaktiiviseksi, kiukkuiseksi ja menetän kaiken keskittymiskykyni. En kuitenkaan saa mistään muusta liikunnasta sitä samaa hyvää oloa kuin kamppailu-urheilusta. Lisäksi haluan niin kovasti tulla hyväksi ottelijaksi, että olen valmis tekemään töitä juuri niin paljon kuin se vaatii ja tekemään uhrauksia juuri niin paljon kuin se vaatii. Jos treenistä selviäminen joskus vaatii hampaiden kiristelyä ja muutaman kirosanan, niin sitä se sitten on. Kun todella treenataan ja kilpaillaan tosissaan, ei ruhjeilta ja vammoilta varsinkaan kontaktilajeissa voi välttyä. Jos haluaa kehittyä ja pysyä kehityksessä muiden mukana, ei yksinkertaisesti vain voi joka kerta jäädä kotiin nuolemaan haavojaan.

Vapaaottelu on lajina vielä niin uusi, ettei siihen ole ehtinyt syntyä vahvaa valmennuskulttuuria ja ero esimerkiksi nyrkkeilyvalmennukseen on suuri. Kolmekymmentä vuotta lajin parissa puuhastelleita patuja ei lajissa vielä ole, minkä vuoksi ottelijat vastaat omasta treenaamisestaan hyvin pitkälti itse ja monia treenejä suunnitellaan ja toteutetaan omin päin. Itsensä, osaamisensa ja oman treeni- tai ottelukuntonsa objektiivinen arvioiminen on vaikeaa eikä oma kuva itsestä ole aina täysin realistinen. Kun todella haluaa kehittyä ja menestyä, ei halua eikä voi uskoa, ettei oma kroppa kestä mitä tahansa. Joidenkin asioiden uskomiseen ja sisäistämiseen tarvitsee ihmisen, joka on kokeneempi ja jota kunnioittaa, sillä samat asiat kuulostavat erilaisilta eri ihmisten suista. Viime kädessä oman valmentajan sana painaa todella paljon.

Eniten treenaamiseen liittyviin valintoihin varmasti vaikuttavat omat tunteet. Treenejä ei ikinä halua jättää väliin ja kaikkiin treeneihin haluaa panostaa täysillä. Jokainen treeni on tärkeä ja joka kerta kehittyy vähän lisää. Jos treenit kuitenkin jättää lievän loukkaantumisen tai sairauden vuoksi väliin, kokee sen helposti henkilökohtaisena epäonnistumisena ja heikkoutena. Jo pelkästään muutaman päivän ylimääräinen lepo aiheuttaa hirveän stressin siitä, miten menetetyt treenit saa korvattua. Iltaisin tulee toimeton olo eikä oikein tiedä, mitä tekisi ja miten päin olisi, sillä on tottunut viettämään kaiken vapaa-aikansa salilla tutun porukan kanssa. Mielessään joutuu miettimään ja punnitsemaan useaan otteeseen, onko oikeasti niin kipeä, ettei voi treenata.

Monissa urheiluun liittyvissä asioissa on kaksi puolta, jotka riitelevät keskenään. Kumpikaan puoli ei ole väärä, mutta molempia ei voi saada samanaikaisesti. Urheilemisella ja kilpailemisella on tietty hintansa eikä kaikessa, mitä urheilun vuoksi tekee, todellakaan ole aina järkeä. Uskon silti osaavani itse arvioida, mikä on liian kova hinta ja missä täytyy kulkea raja. Urheileminen on joskus ihan hullun hommaa, mutta kyllä urheilijatkin vähän pimeitä ovat.

Turun kinkunsulatusleiri 27.-30.12.

Joulun välipäivät kuluivat osaltani rattoisasti ns. kinkunsulatus leirillä Turussa eli läntisen alueen nyrkkeilyleirillä. Perinteinen välipäivien leiri on loistava esimerkki hyvästä leiristä, jossa urheilijoiden ei tarvitse keskittyä mihinkään muuhun kuin itse urheilemiseen. Tällaisia leirejä täytyisi saada järjestettyä vapaaottelunkin puolella. Leirin hintaan kuuluivat majoitus koulussa, jossa leiri pidettiin, ruokailut sekä kaikki harjoitukset, joten nyrkkeilijöiden tuli ainoastaan huolehtia varusteet päälleen treenien alkamiseen mennessä. Eriä leirin aikana lyötiin yhteensä 70 ja osallistujia harjoituksissa oli keskimäärin 50, joista naisia noin puolet.

Toisin kuin monille muille leirin osanottajille, nyrkkeily on minulle sivulaji. En luultavasti enää tule nousemaan nyrkkeilykehään, sillä en enää tunne sitä samaa intohimoa lajia kohtaan kuin ennen. Leiri kuitenkin muistutti, mikä nyrkkeilyssä on niin hienoa. Kaikki eri tekniikat, ottelutyylit ja lajin kauneus tekevät minuun edelleen vaikutuksen.

En ollut leirin paras, taitavin tai lahjakkain ottelija, mutta en varmasti ollut huonoinkaan. Tuntui hyvältä huomata, että olen vuosien varrella oppinut joitain asioita ja päässyt eroon joistain huonoista piirteistä. Koska en ole enää aktiivisesti nyrkkeilyssä mukana, ei suoriutumiseeni leirillä liittynyt minkäänlaisia paineita eikä ollut väliä oliko joku huonompi tai parempi kuin minä. Pystyin rentoutumaan, keskittymään omien tekniikoideni parantamiseen sekä vain nauttimaan treenaamisesta koko sydämelläni. Odotin jokaista treeniä yhtä innoissani ja jokaisen treenin jälkeen vaseliinit naamassa ja nenästä tullutta verta poskella olin niin onnellinen kuin vain voin olla.

Treenejä leirillä oli omatoimisen aamujumpan lisäksi kolme päivässä. Treenien välillä aikaa oli yleensä muutama tunti, sen verran, että ehti syödä, käydä suihkussa ja huilailla hetken ennen seuraavia harjoituksia. Huilaaminen kylläkin jäi valtaamassamme luokassa hyvin vähäiseksi, sillä minulla ja eräällä turkulaisella naisnyrkkeilijällä oli jatkuvasti käynnissä oma ADHDsmurffi-show. Showmme piti sisällään jukeboksin, tanssiesityksiä, lasten loruja ja arvausleikkejä, todella paljon desipelejä sekä jatkuvaa liikettä. Haluaisin esittää pahoitteluni kaikille, joita ärsytin ja muistuttaa, että minusta ei todellakaan ole pakko pitää. En kyllä varmaan olisi pitänyt itse itsestänikään tuon leirin jälkeen, mutta minkäs teet kun adhd:lle tarjotaan joka ruokailulla lisää kahvia.:hyper:

Suuri kiitos leiristä kuuluu Turun Jyrylle sekä keittiön henkilökunnalle, joiden ansiosta nyrkkeilijät saivat joka treenin jälkeen hyvää ja monipuolista ruokaa. Kiitos myös Tampereen valmentajalle Nikolai Kukharchiklle, joka väänsi minulle tekniikoita rautalangasta lähes joka erätauolla.

Erityiskiitos kuuluu suurimman osan treeneistä vetäneelle Juha Temoselle. Harjoitukset olivat monipuolisia ja mielekkäitä eikä yksinkertaistenkaan tekniikoiden harjoitteleminen tuntunut puuduttavalta. Ohjeet olivat aina ymmärrettäviä ja sama tekniikka näytettiin, selitettiin, piirrettiin, näytettiin hidastetusti ja ohjattiin vielä vaikka kädestä pitäen, jos ei muuten mennyt perille. Liian harva muistaa, ajattelee tai ymmärtää miten paljon Temonen käyttää omaa aikaansa ja rahaa naisnyrkkeilijöiden hyväksi eikä suomalainen naisnyrkkeily olisi ilman Temosta sillä tasolla, millä se nyt on. Temonen on nyrkkeilijöille kaikkea sitä, mitä hyvän valmentajan tulee olla.

Kiitos loistavasta leiristä.:worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Karma puree nilkkaan

Vaikka olen nyt niin paljon vinkunut kaikista loukkaantumisista, kivuista ja säryistä, olen tullut siihen tulokseen, että kampailu-urheilu ei ole vaarallista, vaan kamppailu-urheilijat itse ovat vaarallisia. Hyvin pieni osa loukkaantumisistani tapahtuu salilla tai ei ainakaan treenatessa. Olen itse oman elämäni suurin riskitekijä ja onnettomuudet sattuvat todennäköisimmin muutaman kahvikupillisen jälkeen. En koskaan ole niin väsynyt, etten jaksaisi koheltaa ja siitä kaikki paha yleensä alkaa. Tällä kertaa viimeisiksi sanoiksi jäivät ”Anna mä näytän ku mulla on uus temppu.”

Tilanteen kulku lyhyesti:
Torstai 30.12.2010
Minulla oli ihan normaali suunnitelma päivän erätaukoviihteestä; tarkoituksena oli hypätä jonkun treenikaverin kimppuun. Uhriksi valikoitui Joni, koska hän nyt vain sattui seisomaan kaikkein lähimpänä. Muutama askel vauhtia ja hyppy. Tiikeriloikkiini tottunut Joni väisti hyökkäystäni puolen askeleen verran, jolloin putosin erittäin näyttävästi rähmälleni matolle. Hyvien naurujen jälkeen oli pakko myöntää, että, niin käsittämätöntä kuin se onkin, nyt taisi oikeasti sattua. Ei muuta kuin varusteita pois päältä, nopea tutkimus mihin sattui ja päätös itkeäkö, nauraa vai kuolla häpeään. Lopulta makasin selälläni matolla jalka nostettuna sohvan reunalle, nauroin vedet silmissä ja yritin häpeissäni vetää päätäni bjj-pukuni sisään. Nilkkaan sattui ihan mielettömästi ja luultavasti nivelsiteet venähtivät. Treenikavereiden diagnoosi oli ”Se tais olla karma ku tuli ja puri sua nilkkaan.”

Treenikavereiden loistavasta ensiavusta huolimatta (muovikassillinen lunta ja kymmenen kierrosta ilmastointiteippiä) nilkkaani alkoi yöllä särkeä ihan vietävästi ja seuraavana aamuna varasin vaihteeksi itselleni lääkäriajan. Lääkärissä nilkka kuvattiin varmuuden vuoksi ja röntgenissä onneksi varmistui, että kyseessä oli vain venähdys. Kotiin päästyäni kiitin itseäni ääneen, etten ollut vielä palauttanut edellisen vamman jäljiltä jääneitä kyynärsauvoja, koska ajattelin, että sauvoille todennäköisesti tulisi vielä käyttöä. Uusivuosi vaihtui siis tänä vuonna metrin kinoksissa keppien kanssa kahlaten, mutta näinpä tällä kertaa edes ilotulituksen. Nyt alan jo pienestä ärsyttävästä kivusta huolimatta pärjätä ilman keppejä ja treenaaminenkin onnistuu, jos käytän nilkkatukea ja painitossuja.

Ja mitä tästä opin; luultavasti en yhtään mitään.:D

Mutta kaikesta huolimatta Hyvää Uutta vuotta kaikille lukijoille näin jälkikäteen!!

Ei hitto tuota uskois todeksi ellet olisi itse kirjoittanut.
Paskanakki ei mahda mitään sitä se hyperaktiivisuus tekee, välillä.

Paljon onnistumista, pitkäjänteisyyttä ja voimaa uudelle vuodelle Tina!

Vierailevana tähtenä Hyvinkäällä

Lisäyksenä edelliseen päivitykseen ja vastauksena mmenewbielle: My mama said I’m special. :D

Olin jo pidempään suunnitellut, että suuntaisin taas Riihimäelle treenaamaan, jos vain saisin opiskelu- ja työasiat järjestymään sopivasti. Riihimäellä on enemmän kilpailevia vapaaottelijoita kuin Porissa, joten hyvää sparria saa enemmän ja koska kaikki seurat ovat erityylisiä ja painottavat erilaisia tekniikoita, saa vieraalta salilta aina myös paljon uusia oppeja. Varaan tällaisiin treenireissuihin mielelläni aina viikon tai kaksi, koska Pori on tunnetusti kaukana kaikesta eikä ihan yhden treenin takia viitsisi istua kolmea tuntia junassa. Oma seura on tietenkin aina se paras seura, mutta kyllä riihimäkeläiset tulevat hyvänä kakkosena. Tällä kertaa sain järjestettyä itselleni vapaata kaksi viikkoa ja laskeuduin Riihimäelle tiistai-iltana.

Viime reissuni jälkeen Riihimäellä on ehtinyt tapahtua kolme suurta muutosta. Ensimmäisenä: Tulirinta oli leikannut pois surffitukkansa. On mahtanut olla ikävä talvi, kun kukkakaalikorvat ovat jääneet ilman talviturkkia. Toiseksi: Ville ”Dallaspulla” Yrjölä on kasvattanut viikset. Ne ovat kuulemma tulevan kevään suurin hitti ja pian kaikilla on sellaiset. Kävin äsken peilin edessä ja vedin tupsun hiuksia nenäni alle, eivät viikset kyllä tosiaan olisi yhtään huonompi vaihtoehto. Ja kolmanneksi: Janne Tulirinnan, Janne Taljan ja Saku Burken voimin Hyvinkäälle on perustettu uusi kamppailuseura RNC Sport Club, joka avasi ovensa harjoittelijoille ensimmäistä kertaa maanantaina 10.1.2011. Uuden seuran myötä vapaaottelu siirtyi Riihimäen Heraclesilta kokonaan RNC Sport Clubin vastuulle, joten tällä kertaa reissaan päivittäin junalla Riihimäeltä Hyvinkäälle treenaamaan.

Koska mikään ei koskaan suju täysin ongelmitta, on muutamien treenien jälkeen alkanut pikkuhiljaa selvitä, mitä kaikkea unohdin kotoa pakata mukaan. Kahden viikon treenaamista varten pakkasin vain yhden urheilutopin, mutta mitä pienistä, eihän toppia tarvitakaan kuin kaksi kertaa päivässä ja viikon jokaisena päivänä. Nyrkkeilyhanskoja tai kypärää en muistanut lainkaan ja kaikki peseytymisvälineet jäivät kotiin. Kaikkein parasta on, että ainoat mukana olevat housut ovat toppahousut, joten kahden viikon ajan aion parhaani mukaan välttää kaikkia sosiaalisia edustustilaisuuksia. Onneksi muutaman reissun jälkeen olen jo oppinut olemaan stressaamatta tavaroideni perään, koska yleensä kaiken muun paitsi hammassuojat saa lainattua.

Vaikka olen vieraassa kaupungissa ja vieraalla salilla, yksi asia ei koskaan muutu: kamppailu-urheilussa vittuilu on välittämistä ja vahvistaa yhteishenkeä. Käytän venähtäneessä jalassa edelleen painitossua, koska se tukee jalkaa ja estää nilkan ylimääräiset liikkeet. Ensimmäinen kommentti, jonka Hyvinkään salilla sain, tuli Yrjölältä; ”Tän treenin jälkeen kerätään sit kolehti, et saadaan tolle Tinalle toinenki tossu.”

Nauran tässä vieläkin vedet silmissä. :D
"voihan sitä lainata muut paitsi hammassuojat."

Koitahan saada joku ystävällinen kaveri tuomaan sinulle tamineet sinne niin pääset kunnolla nujuamaan.
Tragikoomista luettavaa joka todellakin voisi sattua kirjoittajalle itselleen ilman kamppailua vain.

Äitisi oli oikeassa kuten äidit yleensä aina. :)

FF30: Lähdemäki vs. Kujala - Lihapullien taisto

Seuraavan otteluni vastustaja ja ajankohta varmistuivat eilen illalla; 12.3. Fight Festival 30:ssä ottelen revanssin Maiju Kujalaa vastaan. Pyysin itse ottelua, koska tiedän, että revanssi on meille molemmille tärkeä ja molemmilla on jotain todistettavaa. Voitin Kujalan viime vuonna SM-finaalissa ja nyt haluan näyttää pystyväni voittamaan myös ammattilaissäännöillä. Ottelu on minulle todella tärkeä ja enemmän kuin mitään, halua poistua kehästä voittajana. Aion taistella voitosta joka ikisellä pienellä lihaksellani ja toivottavasti pystyn näyttämään, että olen muutakin kuin paljon vaaleaa tukkaa ja huonoa läppää.

Laitoin heti illalla infoa kotijoukoille ja ensimmäinen käsky kotoa oli; ”Nyt sitten loppuu ne sirkustemput, että saadaan sut edes ehjänä kehään asti.” Luotto on näköjään todella kovaa, mutta ilmeisesti huoltajani kyllä tuntevat omansa.

Aiemmissa otteluissa sekä minulla että Kujalalla on molemmilla ollut ongelmia painojen kanssa. Fight Festivaleille painoksi on sovittu 55kg ja siihen taitaa lihapullilla olla vähän tekemistä. Hyvä matsi on luvassa ja kehässä nähdään kumpi haluaa tätä enemmän, mutta ensin lylleröiden tarvitsee selvitä punnituksesta. Seuraavan kahden kuukauden ruokavalioni on siis jotain hyvää kaalista, kanasta ja maitorahkasta.:pano:

Omasta mielestäni pitkästä aikaa yksi merkittävimmistä suomalainen vs. suomalainen matseista.
Odotan innolla.

HYVÄ TYTÖT!

Mä pidän tätä oikeesti perhanan hyvänä juttuna, että tytöt ottaa vastakkain.
Iso hatun nosto sekä molemmille likoille, että heidän taustajoukoilleen. Ei turhaan kiillotella rekordeja ulkomaan paisteja vastaan vaan laitetaan omat kortit pöydälle ja katotaan kuka se kovin suomalainen plikka on. Vielä Kalliokosken Katja, Karelehdon Eve ja Louhimon Outi mukaan kuvioihin lyömään joku tyttöjen turnaus. Panoksena vaikka suomen MMA kuningattaren titteli tai jotain. :D

JanneM tarkoittanee Karelehdon Evellä Aaltosen Niinaa? Vai olenko missannut jotain ja Eve on alkanut ottaa salaa vaparia?

Sori kun tulin pätemään ja mussuttamaan tällaisista joutavista. Hieno juttu kuitenkin, tsemppiä Tinalle matsiin!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom