Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vapaaottelun aloittamiseen kannattaa ehdottomasti olla röyhkeä bad ass ja käyttäytyä sen mukaan. Ohjaajille tuottaa suunnatonta hupia, kun he saavat nöyryyttää kovista viemällä tätä kuin litran mittaa...
No jos et edellisestä tajunnut, niin selvennetään: Ei, sinun ei tarvitse olla röyhkeä bad ass menestyäksesi vapaaottelussa.
Oho. Kato perkele, kun en tajunnut sarkasmia. Ajattelin ton vittuiluna vaan. :hyvä:
Sarkasmi on vittuilua!
Ei todellakaan ole sama asia.
Vapaaottelun kannalta on paras treenata vapaaottelua. Muuten kaikkiin kysymyksiin vastaus on, että riippuu seurasta ja valmentajasta.
Royce Gracie sanoi haastattulussa, että parasta olisi kun ottelijalla olisi joku pohja jostain muusta kamppailulajista. Olen samaa mieltä.
Kysyttäessä vastaa näin, että kannattaako aloittaa mma harjoittelu mma kurssilta?
Ei missään nimessa, jokainen ottelija tarvitsee pohjan. Ensin ottelijan on oltava hyvä jossain lajissa, jossa hänellä on useamman vuoden kokemus. mma on muotivillitys ja kaikki haluavat vastata, että "minä treenaan vaparia". ILMAN HYVÄÄ POHJAA JA KOVAA TREENITAUSTAA ON VAIKEA PÄÄSTÄ HUIPULLE! JOS HALUAT OPPIA MMA TA HANKI ITSELLESI HYVÄ POHJA JOSTAIN MUUSTA LAJISTA: sanoo gracie.
Royce varmaan tarkoitti tuossa että jos tähtää ammattilaiseksi niin on parempi olla pohjaa muista lajeista niin kuin muillakin huipuilla. Vapari muutenkin niin uusi laji ettei sitä ole kukaan oikeastaan voinut vielä treenata pelkästään, jos ammattilaisia mietitään, kaikilla taitaa olla pohjaa muista lajeista. Tulevaisuudessa asia voi olla toinen.
Ei harrastajan mitään pohjaa tarvitse muista lajeista hankkia.
Hienoa, että aihe poiki keskustelua, mutta muay thain ja kickboxingin eroja, hyviä ja huonoja puolia? Niin itse lajissa kuin myös vapaaottelun kannalta.
Jos joku osaisi vielä eritellä Savaten eroja yllämainittuihin lajeihin, niin yksi kamppailulajeista kiinnostunut noviisi olisi kiitollinen.
Vastaus on edelleen, että riippuu seurasta ja valmentajasta.