Mitkä sarjamäärät teillä toimii parhaiten hauikselle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gaijin
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mitä pidempään olen treenannut, sitä vähempi tuntuu riittävän. Nykyään 5-6 sarjaa per viikko, usein vähemmänkin. Habat kyl aktivoituu muussakin treenisää (selkä, girya) ihan tarpeeksi, ja pikkulihas kun se on rakenteeltaan, niin miks tuhlata aikaa niiden treenaamiseen liikaa, kun potentiaalia on vähän.

Käsittääkseni olkavarren lihaksisto (erityisesti kyynärniveltä koukistavat lihakset) koostuu pitkälti nopeista lihassoluista, joten kovat ja lyhyet sarjat lienee perusteltuja. Mutuilemalla voisi ajatella, että lihas on tottunut tekemään vahvoja, mutta lyhytkestoisia liikkeitä, ja väsyy varsin nopeasti (esim. roikkuminen, kiipeily jne...), toisin kuin esim. pohkeen lihaksisto, joka jaksaa, jaksaa ja jaksaa.....

ite teen 8-10

Käsittääkseni olkavarren lihaksisto (erityisesti kyynärniveltä koukistavat lihakset) koostuu pitkälti nopeista lihassoluista, joten kovat ja lyhyet sarjat lienee perusteltuja. Mutuilemalla voisi ajatella, että lihas on tottunut tekemään vahvoja, mutta lyhytkestoisia liikkeitä, ja väsyy varsin nopeasti (esim. roikkuminen, kiipeily jne...), toisin kuin esim. pohkeen lihaksisto, joka jaksaa, jaksaa ja jaksaa.....
Itse olen jostain kuullut että hauis olisi enimmäkseen hidasta tyyppiä, mutta ojentaja sitten täysin päinvastainen eli lähes pelkästään nopeita.

Itse teen nykyään hauiksille suoraa rasitusta n. nolla sarjaa viikossa. Joskus kaksi. Ennen saatoin tehdä kymmeniä, mutta tuntuu jopa että ne kasvavat (Ja koko mies samalla) paremmin kun jättää tuommoiset vitkuttelut pois ja tekee pelkästään perusliikkeitä

oon tässä miettiny että vuoroviikoin 4 jakoisessa tekis 8-10x3 ja sit seuraavalla 3x8-10 vähän joka liikkeessä:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Quote:
Originally Posted by arni View Post
Itse olen jostain kuullut että hauis olisi enimmäkseen hidasta tyyppiä, mutta ojentaja sitten täysin päinvastainen eli lähes pelkästään nopeita.
Nyt joku viisas kertomaan kumminpäin asia on. alkoi kiinostaa :)

Haukkaria pitää nykyään piiskata ihan homona, että tuntuu jossain. 5-15 toiston välissä liikutaan ja 4-5 eri liikettä. Keskitettyjä ja vähemmän keskitettyjä, tangot ja käsipainot käytössä.

Taitaa olla niinpäin, että ojentajat nopeita enemmän, ja siksi reagoivat hyvin koviin painoihin. Luin muistaakseni joskus EliteFitnessin sivuilta.

2-jakoinen ohjelma ja viikossa tulee 4 eristävää liikettä hauiksille.

Edit. yleensä 8 toiston sarjoja, mutta usein tulee tehtyä vähän fiiliksenkin mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom