lepex sanoi:Muhahaa, ehkä paskinta tekstiä EVER! Oletko koskaan ollut ite työttömänä, ja elänyt samassa taloudessa 2 lapsen ja vaimon kanssa, työttömyyskorvauksilla?
Työttömyyskorvaus on muutenkin niin pieni ettei sen leikkamisessa ole mitää järkeä. Parempi olisikin katsoa kenelle sitä antaa ja kuinka paljon. Tämä tarkoittaisikin laajempaa katselmusta korvauksenhakija elämiseen mutta se olisi oikeutettua korvauksen saamiseksi.
Näin saataisiin karsittua mm. mustalaiset ja muut yhteiskunnan jätteet listoilta. Lisäksi, työttömyystuet lähtisivät jollei ota vastaan tarjottua työtä.
Tosin, turhauttavaahan se voi olla esim. insinöörinä olla kaupan kassalla töissä paskalla palkalla mutta työtähän sekin olisi.
Tuosta asumisjutusta, ei viisi-henkinen perhe voi muuttaa sukulaisiin asumaan, jollei ole varaa maksaa vuokraa työttömyyden tähden. Ei ketään voi velvoittaa ottamaan vastaan sellaista taakkaa. kyllä hyvinvointiyhteiskunnalla pitää olla varaa kannatella maksajiaan sen aikaa että nämä saavat elämänsä takaisin raiteille. Kohtuu tietenkin tässäkin. Jollei edes yritetä etsiä töitä, niin ei sitten mitään tukiakaan maksettaisi.
Jos sairaskuluihin tulisi 50% omavastuu, loppuisi sairaaloilta työ kun ei riittäisi asiakkaita maksamaan laskuja, koska niihin ei olisi varaa.
Sulla ei taida olla hajuakaan mitä esim. yksi sairaalayö maksaa?
Mielestäni yksi ratkaisu ostovoiman kasvattamiseen olisi juuri sosiaaliturvan tehokkuuden kasvattaminen ja valtion turhien menojen esim. miinojen hävittäminen tai joku perkeleen oopperatalo, karsiminen.
Pätkätyöt todella kalliiksi, työntekijöiden palkkaaminen halvemmaksi. Yrityksille veroetuja pääkonttorin pitämisestä Suomessa.
Gustav Hägglund presidentiksi.
Olen ollut 2kk työttömänä enkä saanut latiakaan mistään luukusta sinä aikana.
Olin tienannut "liikaa" edellisessä työssä, näin minulle kerrottiin.
No olihan toi mun teksti "hivenen" karrikoitu ja nopeesti tehty esimerkki mutta kyse olikin millä ostovoimaa saadaan parannettua. Ei siihen olla valmiita suomessa koska vaihtoehtoiskustannukset ovat liian suuret.
Toki on erilaisia tapauksia, jotka myös pitää käsitellä erikseen,esim lapsi perheet mutta faktaa on myös se että tässä maassa menee mielettömästi rahaa ns "nopen perseeseen" sinisilmäisten sosiaalitanttojen ansiosta.
Yleisesti suosittelsin pikkuisen kovempaa linjaa sen rahan jaon kanssa että
ihmiset yrittäisi itse enemmän.