Miten pian haukkari 40 sentistä 45 senttiseksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja combs
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Tässä tullut pari-kolme vuotta treenailtua välillä enemmän ja välillä vähemmän. Nyt kuitenkin viime kuukausina päässyt tavoitteellisesti treenaamaan, syömään ja lepäämään. Tulosta on alkanut tulla viikko viikolta tasaiseen tahtiin. Mulla on ollut alusta asti haaveena saada kasvatettua kaikkia lihasryhmiä symmetrisesti ja mielellään niin, että kehon rasvamäärä pysyisi aina maltillisena. Toisin sanoen, lihasten kasvattamista ilman, että vatsa kasvaisi liikaa. :) Tavoite oli saada käsivarsiin kymmenen senttiä lisää paksuutta. Aloittaessa oli 35 senttiset narut. No naruthan nuo varsinkin täällä olevien kauan treenanneiden kavereiden mielestä varmaan on vieläkin, kun kokoa ilman pumppia noin 40,5, mutta toki kädet ja koko vartalo muutenkin näyttää jo aika erilaiselta kuin aloittaessa. Haukkari-ojentaja käsitreenissä pumppi tekee tuohon noin 2 senttiä lisää, sen verran mitä tuossa viime viikkoina ihan huvikseen mittaillut. :D

Ikä 25v. Pituus 186cm. Paino siinä 88-89kg.

Miten (ja kuinka pitkällä aikavälillä edes noin suuntaa antavasti) näin natikkana voisin saada käsivarret kasvamaan nykyisestä noin 40,5 sentistä 45 senttiseksi? Jos ajatellaan, että pystyisin ilman isompia sairasteluita harrastamaan tätä lajia hyvällä intensiteetillä. Tämmöinen ehkä turhamaiseltakin tuntuva kysymys, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ja/tai vinkkejä. Ja olisi tosi kiva kuulla myös jos joku osaa heittää, paljon oman kehonpainon pitäisi tällöin kasvaa tuosta nykyisestä. :)

Treenaan ylipäänsä kaikkia lihasryhmiä ennemminkin ns. volyymityylisesti mieluummin vähän pienemmillä painoilla niin, että kukin liike menee aina "oikeaan osoitteeseen" ja loukkaantumisriski pysyy pienempänä. Variaatiotakin toki tulee, kun välillä lisäilen painoja enemmän ja teen liikkeet nopeemmin ja lyhyemmillä sarjoilla (5-8 toistoa), kuitenkin maltillisesti.

Kiitos mahdollisista vastauksista ja kaikille paljon tsemppiä alkaneeseen uuteen vuoteen!

Miken vinkit on hyvät. Mulla muistaakseni meni alle vuosi kun hanskat kasvo just tosta 40-45 senttiin painon pysyessä samassa suunnilleen. Paljon vaan treeni ja vaihtelee toistoja ja liikkeita. Helposti voi vaikka 4 kertaa treenaa käsiä viikossa.

Sun on koitettava käsille erilaisia treenisysteemejä gianteista kovempiin suoriin sarjoihin. Sun pitää priorisoida käsiä jos ne kerran lagaa. Ovat suhteellisen pieni lihasryhmä, joten niitä voi treenata esim tuplat mitä muita isompia lihasryhmiä.

Jep. Ja toisella foorumilla neuvottiin, ettei käsiä tarvii treenata kun kerta viikkoon yhdellä liikkeellä kolme sarjaa, kun saavat epäsuoraa rasitusta esim. selkäliikkeissä... Ketä tässä nyt sitten uskoa...

Jep. Ja toisella foorumilla neuvottiin, ettei käsiä tarvii treenata kun kerta viikkoon yhdellä liikkeellä kolme sarjaa, kun saavat epäsuoraa rasitusta esim. selkäliikkeissä... Ketä tässä nyt sitten uskoa...

No tottakai uskot itseäsi. Kokeilet mikä toimii ja teet niin. Ottamatta kantaa mitä "muut foorumit" sanoo saati mikä treenijako sulla on, mutta kuulemma lihas kasvaa kun sitä rasittaa...

Geenit märää myös aika paljon. Ei ne kädet kaikilla kasva kovin isoiks vaikka mitä tekis.

Geenit märää myös aika paljon. Ei ne kädet kaikilla kasva kovin isoiks vaikka mitä tekis.

Tämä. Itellä pyöriny hanskat siinä samoissa 38-39cm lukemissa jos pari vuotta vaikka oon treenannu niitä vähintään yhtä hartaasti kuin muitakin lihasryhmiä. Esim reisiin, rintaan tullut senttejä roppakaupalla enemmän samassa ajassa.

Miten minä saisin tuon oman käden kasvamaan 46cm > >50cm kokoon.
Vuosia tuossa pyörinyt, muttei tahdo turvota enempää.

Täällä sama vika ja sama koko, tuossa ollut monia vuosia ja ei ole kokoa tullut lisää, onko mahdollista saada lisää kokoa vaikka tuossa koossa ollut vuosia ? Jos jotain giant-settejä alkais kokeilemaan ja kuinka useasti ?
Nykyään tullut tehtyä hauikset/ojentajat noin 2krt/viikkoon .

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitäs varmaan ottaa pieni juice kuuri, saisi rykästyä kehitystä eteenpäin.
Mutta toisaalta ei haluaisi, koska en kuitenkaan kisaamaan mene, mutta olisihan se kiva saada t-paidan hihat kunnolla täyteen, kesällä naiset katselisi sillä silmällä ;)

Pitäs varmaan ottaa pieni juice kuuri, saisi rykästyä kehitystä eteenpäin.
Mutta toisaalta ei haluaisi, koska en kuitenkaan kisaamaan mene, mutta olisihan se kiva saada t-paidan hihat kunnolla täyteen, kesällä naiset katselisi sillä silmällä ;)

Enemmän saat miehiltä vittuilua, kuin naisilta sitä mitä haet.

Itse asiaan, mielestäni hauis tarvii paljo vaihtelua. Pitää tehdä vähän, mutta usein. Ihan turha hakata pienen pientä lihasta 45min joka kulmasta kerran viikkoon. Mielummin tekee sitten vaikka joka toinen päivä neljä sarjaa. Kannattaa myös ottaa se epäsuora rasitus huomioon. Hauis ottaa osumaa kaikissa vetoliikkeissä. Näin ollen ei kannata tehdä sitä hauista joka toinen päivä ja tehdä selkää joka toinen päivä välissä. Lepoahan sekin lihas tarvitsee.

Summasummarum, välillä raskaita kutosia suoralla tangolla ja välillä pumpataan 20-toiston sarjoja eristäen.

+Leuat vastaotteella. Ja kannattaa venytellä niitä hauiksia vaikka ei kipeet oliskaan jos treenaat niitä usein. Voi tulla ikävää "venytystä" esim. mavessa.

Edit. jaa tossa edellä toi tulikin...

Itellä tullu roimasti senttejä lisää kun aloin vain tekemään todella vaihtelevaa treeniä. esimerkiksi eka liile isoilla painoilla ja loput pienemmillä ja paremmalla tekniikalla.

Unohda se haba ja keskity ojentajiin + Thmz loistava kirjoitus niin alkaa tapahtua. Saattaa jopa kuningaspenakin kehittyä.

Ojentajat kuitenkin kattavat valtaosan kädestä.

5cm on helvetin paljon, ruokaa tarvitset enemmän ja sulla on kyllä varaa nostaa painoa kuin olet aika pitkä se on selvä juttu. Käsille oma päivä, joka toinen treeni vaikka raskaill painoilla ja sitten seuraavassa käytät kevyempiä painoja ja teet enemmän toistoja. Käsille on kiva käyttää erikoistekniikoita

Itse oon treenaillu parisen vuotta nelijakoisella. Ja vaikka tulosta on tullutkin, niin hauberit tuntuvat vaan laahaavan jäljessä. Joten oon tullut siihen tulokseen, että se kerta kierrossa nelijakoisella ei riitä. Jotenka oon alkanu tekeen hauberia nyt about joka toinen päivä.

Millasia voimaliikkeitä teette haubereille? Tangolla, käsipainoilla, tuettuna, puhtaasti vai kaikkea tuolta väliltä vaihdellen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom