Samoilla argumenteillahan tässä pitäisi lähteä tukemaan Romaniaa ym. EU:n köyhiä valtioita. Yhtälaillahan niiden kansalaiset kärsii köyhyydestä, sillä erotuksella ettei niissä ole lähdetty alunperinkään velalla kuplaa puhaltamaan. Kreikassa tilastovilpin ja sen turvin hankitun velan avulla saatiin vain siirrettyä väistämätöntä muutamalla vuodella.
No niinhän niitä köyhiä EU:n maita tuetaankin, kokoajan. En näe mitään eroa sen suhteen, etteikö Romaniassa olisi syntynyt kuplaa, jos se olisi jollain kreikkakonstilla liittynyt euroon samaan aikaan Kreikan kanssa.
Ei tietenkään mitenkään. Pointti nyt vaan on se, ettei sen tasoista perussosiaaliturvaa, terveydenhoitoa ja peruskoulutusta olisi koskaan Kreikkaan syntynytkään ilman vilppiä.
Ja siinä vilpissä oli mukana siis kollektiivisesti kaikki kreikan kansalaiset? Ja Se oikeuttaa :
Säästöt johtaneet Kreikassa ihmisoikeusloukkauksiinIhmisoikeusliitto
NHB sanoi:
Systemaattisesti kusetusta olevilla palveluilla ei ole mitään arvoa. Itse veikkaan kyllä, ettei luottoluokittajilla ollut osaa tai arpaa Kreikan tapaan järjestelmällisesti kaunistella dataansa.
Ja mikähän oli esim. GS:n rooli kreikan pääsemisessä euroon? Katsoppas miten Kreikan korot tipahti samalle tasolle Saksan kanssa euroalueen syntyessä. Se luottoluokitus johtui siitä virheajattelusta, että oltiin varmoja siitä, että EKP on viimekätinen lainaaja.
Ei sanaakaan valtion omaisuuden myynnistä. Tämä vahvistaa sen, mitä aikaisemmin kirjoitin. Ja toisaalta, itse en kreikkalaisena haikailisi määrätietoisesti tappiota tuottavien valtion firmojen perään.
Eihän se mitään vahvista, jos ei Haaparanta siitä maininnut. Olen tainnut tänne sen zerohedgen linkin postaakin, jossa Kreikan Finmin perustelee yksityistämisen osittaista perumista sillä, että on typerää myydä alehintaan valtion omaisuutta yksityiselle. Tottakai tämä närkästyttää tietyt tahot, jotka hyötyisivät suuresti yksityistämisestä.
Mihin kaipaat vastausta kun suuressa viisaudessasi jo sen esitit? Välttämättä se ei ole oikea, mutta koko juttu on puhdas sivuseikka tässä. Miksi ihmeessä alat jankuttamaan jostakin noin tyhjänpäiväisestä asiasta?
Asiat riitelevät, joten turha lähteä vittuilemaan. Olin ainoastaan utelias, koska pyrin pysymään erossa kaikista koulukunnista, jotka kahlitsevat ajattelua. Minusta vain tämä Kreikkaripuli on osoitus suuresta kyvyttömyydestä, mikä EU:ta vaivaa, muistuttaa koulukiusaamista. Ja jos huomaan olevani väärässä, niin tottakai vaihdan mielipidettä. Väärässä oleminen on opettavaista. Nyt en kertakaikkiaan näe syytä muuttaa näkemystäni.
Itse olen sitä mieltä, että aina kannattaa sinne tapahtumaketjun alkupäähän. Jos ajaa ojaan, niin on aina helppo syyttää tietä, säätä, tien pitäjää, renkaita, vakuutusyhtiöitä ja kaikkea muuta kuin omia huonoja ratkaisujaan. Kun ajetaan talous kuralle, niin siinä on kohtuullisen iso mahdollisuus joutua luovuttamaan ainakin osa määräysvallastaan rahan lainaajille. Hyväksytkö sen talouskurittomuuden, jonka johdosta Kreikka ajautui ongelmiin vai onko sekin pahojen saksalaisten syytä?
Kyllä, ehdottomasti ne Kreikan päättäjät, jotka Kreikan ovat ajaneet tähän kuntoon, on saatava vastuuseen. Todellakin, samoin veronkanto yms. korruptio on saatava kuriin. Tietenkin. Mutta se ei oikeuta em. toimintaa, varsinkaan kun se ei tuota millään lailla tulosta ja on virheellinen vrt. Haaparannan kommentti.
Mitä enempi tätä Onassisten keissiä rupeaa miettimään niin sitä enempi vituttaa. Sama, kun Suomi kaksinkertaistaisi velalla sosiaalituet, eläkkeet ja lapsilisät näin ensialkuun. Sitten kymmenen vuoden päästä, kun velkaa ei enää myönnettäisikään niin täällä ruvettaisiin polttamaan EU:n lippuja, koska onhan se suunnaton sosiaalinen katastrofi, kun saavutetut edut viedään pois. Sitten nämä Haaparannat ja Arhinmäet puollustelee tätä kuplettia
Kreikka Islannin tielle | Talouden tulkki
Ja toisinkuin Rinne väittää:
http://uk.businessinsider.com/greece-eurogroup-meeting-leaked-documents-2015-2?r=US