Miten loputkin rasvat pois ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jawohl
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä olen tässä viimeisen vuoden aikana laihduttanut n. 20 kiloa mutta samalla liikuntamäärällä ja ruokavaliolla ei ole viimeisiä kiloja meinannut lähteä kirveelläkään viimeisen puolen vuoden aikana :wall:

Tällä hetkellä olen 188/90 ja normaalipaino mulle olisi n. 188/85. Juoksen keskimäärin 10km viikossa 2-3 kertaa. Ruokavaliooni on kuulunut lähinnä pasta, salaatit ja tumma leipä. Tosin kaljaa kuluu n. korillinen viikossa.

Viikonloppunollausta ei ole suunnitelmissa lopettaa, sen sijaan treeniä voisi lisätä.

Vaikuttaa vain hyvin oudolta, että 20 kiloa menee melkein itsestään mutta muutaman hassun kilon takia pitää oikein tapella. Eniten oikeastaan ottaa pattiin tää "kaljavatsa", muista paikoista on rasva haihtunu jo aika hyvin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla ainakin toi pasta tuolta pistää silmään tuolta. Pastassahan on aika runsaasti hiilihydraatteja, joita elimistö ei välttämättä tarvitse ja ne kerääntyy ylimääräsenä elimistöön läskiksi, jos ei kuluta tarpeeksi.

Lisää aerobista, vähemmän hiilareita ja kaljat vittuun.

EDIT: Varoituksen sana, ei ehkä juoksua kannata tuolla massalla lisätä ellei se kulje hyvin ja tunnu mielekkäältä, mutta pyöräilyä, rullaluistelua tms. voi ja kannattaa pistää lisää.

jawohl sanoi:
Tosin kaljaa kuluu n. korillinen viikossa.
Viikonloppunollausta ei ole suunnitelmissa lopettaa, sen sijaan treeniä voisi lisätä.

No toi kori kaljaa kannattas pistää kuitenkin harkintaan. Jos juoda pitää, niin juo vaikka viinaa, siinä on vähemmän energiaa (alkoholimäärään suhteutettuna) kuin kaljassa.

Kokeileppa omaa keinoani, eli jtä kalja kokonaan väliin sanotaanko 6vk ja pienennä hiilihydraattien määrää pikkasen, mutta ei liikaa.

Sitten kun tuo kessi on kadonnut niin voit alkaa ottamaan taas keppanaa eikä se mahakaan sitten kasva takaisin niin helposti, varsinkin jos teet niitä vatsoja+ muuta aerobista 2-3 kertaa viikossa.

-Lisää proteiinia ja hyviä rasvoja ruokavalioon
-Pastaa vähemmälle ja kaljat kokonaan pois. Kun alkoholia on elimistössä, rasvan käyttö kehon energianlähteenä lähes pysähtyy.
-Harrastathan salitreeniä? Se on hyvin tärkeää laihdutuksen aikana

Lisäksi voisit listata tarkemmin, mitä ja mihinaikaan päivästä syöt.

Rin Tin Tin sanoi:
EDIT: Varoituksen sana, ei ehkä juoksua kannata tuolla massalla lisätä ellei se kulje hyvin ja tunnu mielekkäältä, .

Mikäs tossa massassa on muka juoksun kannalta ongelmallista? Siis eihän toi painoindeksi nyt ihan tyypillisen kestävyysurheilijan PI ole, mutta en nyt näkisi mitään estettä juoksun lisäämiselle. Tietysti kovin suuret juoksumäärät polttaa läskin lisäksi reippaasti lihasta, mutta tuossa nyt ei sanottu, että mitkä on lopulliset tavoitteet.

Kimple sanoi:
Mikäs tossa massassa on muka juoksun kannalta ongelmallista? Siis eihän toi painoindeksi nyt ihan tyypillisen kestävyysurheilijan PI ole, mutta en nyt näkisi mitään estettä juoksun lisäämiselle. Tietysti kovin suuret juoksumäärät polttaa läskin lisäksi reippaasti lihasta, mutta tuossa nyt ei sanottu, että mitkä on lopulliset tavoitteet.

Varmaankin kyse on siitä että "isoilla pojilla" nivelet jne. ovat juostessa melkoisessa rasituksessa etenkin jos juostaan huonoilla tossuilla/alustalla.

Toisaalta itse olen 191/99 mitoissa ja juoksu kulkee vallan mainiosti, ei mitään ongelmia terveyden puolesta. Cooperissakin menee yli 3 tonnia.
Tosin mulla on taustalla urheilua varsin aktiivisesti 6 vuotiaasta alkaen.

Jokatapauksessa monoihin kannattaa siis panostaa ja juoksualustaksi valita jotain muuta kuin asvaltti :)

Ei tuo 90kg vielä kovin vaarallista luulisi olevan lähes 190 senttiselle kaverille. Onhan monet jääkiekkoilijat tuota koko luokkaa ja kyllä nekin kesällä taitaa paljon juosta? (Pahemmalta tuo kori kaljaa viikossa kuulostaa...)

Kannattaa valita kuitenkin polvia säästelläkseen kunnon kengät (vaimennukset edessä ja takana) ja esim. pururadat on hyviä juoksualustoja. Toinen polvia säästävä tapa on ottaa vaihtelun vuoksi reipasta kävelyä/lenkkiä rappusissa.

Juu, voi se juoksu kulkea ihan hyvin vaikka painoa olisikin. Lähinnä ajattelin vain varoittaa että jos tuosta parista tunnista nyt aerobisen nostaisi vaikka viiteen (tai yli) tuntiin viikossa ja kaikki juoksua, se voisi alkaa jo tehdä jaloille (lähinnä polville) hallaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on kyllä totta. Itsellä on aina, jos perus asfalttijuoksua lisää niin penikkatauti vaarana tulla. Hyvät kengät kannattaa siis joka tapauksessa hommata.

Omskakas sanoi:
-Lisää proteiinia ja hyviä rasvoja ruokavalioon
-Pastaa vähemmälle ja kaljat kokonaan pois. Kun alkoholia on elimistössä, rasvan käyttö kehon energianlähteenä lähes pysähtyy.
-Harrastathan salitreeniä? Se on hyvin tärkeää laihdutuksen aikana

Lisäksi voisit listata tarkemmin, mitä ja mihinaikaan päivästä syöt.

Juo kaljaa ainoastaan viikonloppuisin, humalahakuisesti. :kippis1:

Pyranha sanoi:
Varmaankin kyse on siitä että "isoilla pojilla" nivelet jne. ovat juostessa melkoisessa rasituksessa etenkin jos juostaan huonoilla tossuilla/alustalla.

Vähä :offtopic: mutta onko 190/90 kaverilla nivelet suhteessa kovemmalla rasituksella kuin vaikka 170/70 kaverilla? Jotenkin ajattelisin, että suhteellinen rasitus on sama. Korjatkaa jos olen väärässä.

Joo, mutta juoksukenkiin kannattaa panostaa.

Ja jos juoksu ei luista ni kannattaa kokeilla rullaluistelua kuhan kelit sattuu kohalleen on muuten sauvojen kanssa varsinkin sen verran kovaa treeniä että kilot karisee ja hiki lentää. Kokemusta löytyy! ja uiminen on kanssa hyvä kun nyt tuo kesäkin tekee tuloaan.

Kimple sanoi:
Vähä :offtopic: mutta onko 190/90 kaverilla nivelet suhteessa kovemmalla rasituksella kuin vaikka 170/70 kaverilla? Jotenkin ajattelisin, että suhteellinen rasitus on sama. Korjatkaa jos olen väärässä.

Pitäisi löytää nyt joku alan asiantuntija, mutta itse uskon että nivelet/niiden vahvuus eivät kasva samassa suhteessa pituuteen (kasvanut momentti) eikä varsinkaan painoon ( kasvanut vastus).
Pitkillä kavereillahan on usein ongelmia esim. selän ja polvien kanssa.

Heh, tulipa mieleen jotain biologian tunneilta. Koppakuoriaisen saa pudottaa varmaan 200 kertaa korkeemmalta ku itse koppakuoriaisen korkeus, mutta norsu silti murtaa jalkansa yli metrin pudotuksissa. Ja ruumiinrakennehan on sama, puhutaan vaan eri kokoluokista :)

Näin minä asiat järkeilen, massahan kasvaa kolmanteen potenssin...

Omskakas sanoi:
Kun alkoholia on elimistössä, rasvan käyttö kehon energianlähteenä lähes pysähtyy.

Onko jotain faktatietoa, että miten paljon esim. saunakaljat lauantaina vaikuttaa tähän rasvanpolttoon? Ja nyt tarkoton ihan 2-3 pulloa keskaria, en mitään kännien vetämistä. Kori kaljaa viikossa estää kyllä todennäkösesti tiukemmankin dietin, kait sitä viikon rasituksen voi nollata vähän pienemmäkin annoksella...tai sitten vaan tyytyy kantamaan läskinsä...

Minuakin kiinnostaisi tämä 1-3 oluen vaikutus lipolyysiin. Jostain on jäänyt päähän että vähäinenkin määrä alkoholia koneessa pysäyttää rasva-aineenvaihdunnan noin 1-2 vuorokaudeksi. Toki tässä dieetillä tulee oltua tipattomana, mutta missä menee raja..

letalis sanoi:
Minuakin kiinnostaisi tämä 1-3 oluen vaikutus lipolyysiin. Jostain on jäänyt päähän että vähäinenkin määrä alkoholia koneessa pysäyttää rasva-aineenvaihdunnan noin 1-2 vuorokaudeksi. Toki tässä dieetillä tulee oltua tipattomana, mutta missä menee raja..

Pistänpä linkin. Siinä taitaa olla viitteetkin perässä.
http://www.thefactsaboutfitness.com/research/alcohol.htm

Laskeskelin tässä, että kori viikossa keskaria toisi pelkästään etanolin kautta rasvaksi muutettuna 221g rasvaa/vko ja vuodessa n. 11,5 kg fläsää.

Pitempiaikainen n. 3,5 pulloa/vrk tissuttelu rasvoittaa maksan joka taasen ei oikein edistä treneistä toipumista....eikä eläkeiän näkemistä....mutta auttaa sentään patologiaa opiskelevia.

Kannatta aloittaa kaljalakolla, jos tosissaan aikoo päästä rasvoista eroon.

Toinen tärkeä asia on ravintorasvat. Ne taitavat puuttua sinun menusta kokonaan. Niin hassulta kuin se kuulostaakin, niin rasvoja täytyy myös syödä jotta olisi mahdollista saavuttaa oma ihannepaino.
Rasvattomilla dieteillä vain sekoitetaan rasva-aineenvaihdunta.

Sellaisena sopivana nyrkkisääntönä vuorokautiseen rasvan määrään voi pitää 1g/rasvaton painokilo määrää.
Rasvat kun vielä jakautuisivat 1/3 tyydyttynyttä-, 1/3 kertaalleen tyydyttynyttä- ja 1/3 monityydyttynyttä rasvaa niin olisitkin varsin optimaalisessa rasvapoolissa.

Zone-sarja -42%
Eli nuo vikat rasvat tuntuu sitten olevan tosiaan aika riippuvaisia tuosta kaljasta :curs:

En kyllä ymmärrä että miten, koska jos viikonloppuna "rasvan kulutus on 1 ja tuotto 1.1" niin en uskoisi sen energian vielä varastoituvan rasvaksi ja sitten arkisin en kuitenkaan päästä elimistöön hirveästi energiaa, sen sijaan kulutan sitä.

Lenkkeilystä sen verran että aikaisemmin juoksin varoitteluista huolimatta oikeastaan pelkästään asfaltilla, mutta nyt polvien ja jalkojen kipeytymisestä johtuen siirtynyt hiekkaradalle juoksemaan joka tuntuukin paljon miellyttävämmältä.´

ps. mistäköhän johtuu että kaikki sukulaiset laihoja, varsinkin isä joka on sanonut suoraan että ei lihoa kirveelläkään :)

ps2. eilen yritin samaa replyä ja vaihtoehtona oli pikavastaus ja normaali vastaus. Painoin tietenkin normaalia ja eihän tänne mitään vastausta ole tullut :?

Back
Ylös Bottom