Heippa. Olen aivan amatööri salillakävijä ja olen käynyt lähinnä ryhmäliikuntatunneilla, mutta itse ”normi salin” puolella treenailu on ihan uutta vielä. Olen 18v, pidän liikunnasta ja olen erittäin kiinnostunut fitness-urheilusta ja tahtoisin alkaa nyt tosissaan kehittää lihasmassaa. Taustalla on monta vuotta kestänyt anoreksia, nyt parempaan suuntaan toki menossa. Kävin tänään kehonkoostumusmittauksessa ja rasvaprosentti oli 8,8 ja painoindeksi noin 15 luokkaa. Mietin että onko tässä tilanteessa hyvä aloittaa salilla treenaaminen? Tiedän että massaa tulisi saada lisää, mutta ajatus jostain ”lihotuskuurista” ilman treeniä/lihasten lisäämistä ahdistaa hirveästi. Olen saanut ristiriitaisia viestejä asian liittyen. Jotkut sanovat että ei missään nimessä voi vielä treenata, mutta tiedän myös ihmisiä jotka ovat lähteneet juurikin samankaltaisesta tilanteesta liikkeelle. Onko kellään mitään vinkkejä/mielipiteitä? Sanottakoon että syöminen kyllä onnistuu, tosin ei sekään mitään maailman rennointa vielä ole mutta ymmärrän esim sen että lihaskasvu vaatii plussakaloreita. Tiedän paljon ravinnosta ja ymmärrys terveellisestä syömisestä yms on hallussa.