• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Miten lähteä kehittämään kroppaa

Liittynyt
14.9.2019
Viestejä
1
Heippa. Olen aivan amatööri salillakävijä ja olen käynyt lähinnä ryhmäliikuntatunneilla, mutta itse ”normi salin” puolella treenailu on ihan uutta vielä. Olen 18v, pidän liikunnasta ja olen erittäin kiinnostunut fitness-urheilusta ja tahtoisin alkaa nyt tosissaan kehittää lihasmassaa. Taustalla on monta vuotta kestänyt anoreksia, nyt parempaan suuntaan toki menossa. Kävin tänään kehonkoostumusmittauksessa ja rasvaprosentti oli 8,8 ja painoindeksi noin 15 luokkaa. Mietin että onko tässä tilanteessa hyvä aloittaa salilla treenaaminen? Tiedän että massaa tulisi saada lisää, mutta ajatus jostain ”lihotuskuurista” ilman treeniä/lihasten lisäämistä ahdistaa hirveästi. Olen saanut ristiriitaisia viestejä asian liittyen. Jotkut sanovat että ei missään nimessä voi vielä treenata, mutta tiedän myös ihmisiä jotka ovat lähteneet juurikin samankaltaisesta tilanteesta liikkeelle. Onko kellään mitään vinkkejä/mielipiteitä? Sanottakoon että syöminen kyllä onnistuu, tosin ei sekään mitään maailman rennointa vielä ole mutta ymmärrän esim sen että lihaskasvu vaatii plussakaloreita. Tiedän paljon ravinnosta ja ymmärrys terveellisestä syömisestä yms on hallussa.
 

Mike

IG:mikesirenphoto
Pakkotoisto.com
Liittynyt
16.4.2002
Viestejä
84 019
Kaupunki
Helsinki
Tiedän että massaa tulisi saada lisää, mutta ajatus jostain ”lihotuskuurista” ilman treeniä/lihasten lisäämistä ahdistaa hirveästi
Ehkä on parempi opetealla tuosta ahdistuksesta pois ennen kuin oletat, että voit treenata tavoitteellisesti ja kehuttävästi. Lihasmassa vaatii treeniä, ravintoa ja lepoa, sulta puuttuu yksi tärkeä osa-alue, eli syöminen. Rasvaprosentti on todella alhainen naiselle, joten sitä pitää nostaa välittömästi. Ja se ei onnistu jos alat treenaamaan ja edelleen pihtaat ruokia. Lihasmassaa et saa pätkääkään ellet ravitse kroppaa.
 
Liittynyt
10.4.2012
Viestejä
1 563
Heippa. Olen aivan amatööri salillakävijä ja olen käynyt lähinnä ryhmäliikuntatunneilla, mutta itse ”normi salin” puolella treenailu on ihan uutta vielä. Olen 18v, pidän liikunnasta ja olen erittäin kiinnostunut fitness-urheilusta ja tahtoisin alkaa nyt tosissaan kehittää lihasmassaa. Taustalla on monta vuotta kestänyt anoreksia, nyt parempaan suuntaan toki menossa. Kävin tänään kehonkoostumusmittauksessa ja rasvaprosentti oli 8,8 ja painoindeksi noin 15 luokkaa. Mietin että onko tässä tilanteessa hyvä aloittaa salilla treenaaminen? Tiedän että massaa tulisi saada lisää, mutta ajatus jostain ”lihotuskuurista” ilman treeniä/lihasten lisäämistä ahdistaa hirveästi. Olen saanut ristiriitaisia viestejä asian liittyen. Jotkut sanovat että ei missään nimessä voi vielä treenata, mutta tiedän myös ihmisiä jotka ovat lähteneet juurikin samankaltaisesta tilanteesta liikkeelle. Onko kellään mitään vinkkejä/mielipiteitä? Sanottakoon että syöminen kyllä onnistuu, tosin ei sekään mitään maailman rennointa vielä ole mutta ymmärrän esim sen että lihaskasvu vaatii plussakaloreita. Tiedän paljon ravinnosta ja ymmärrys terveellisestä syömisestä yms on hallussa.
Jos tuo rasvaprosentti pitää paikkansa, niin on kyllä aivan äärettömän alhainen naiselle, tuo olisi miehellekkin matala. Kyllä salitreenaaminen ehdottomasti silti kannattaa aloittaa, jotta lihasmassaa saisit eikä myöhemmin tule ongelmia sen puutteen vuoksi. Fitness-urheilu sinänsä kannattaa varmaankin tässä vaiheessa unohtaa, kunnes olet päässyt kehonkuvahäiriöstä eroon.
Ei nyt tarvitse tai kannata millekkään lihotuskuurille alkaa, mutta kuitenkin pidä huoli, että saat riittävästi ravintoa siten, että paino hiljalleen nousee.
 
Liittynyt
8.2.2012
Viestejä
65
Ei nyt tarvitse tai kannata millekkään lihotuskuurille alkaa, mutta kuitenkin pidä huoli, että saat riittävästi ravintoa siten, että paino hiljalleen nousee.
Niin tai juuri lihotuskuurille pitäisikin alkaa. Painoindeksi nostaa 15 -> 20 noin aluksi. Ja ehkä sitä saliharjoittelun aloittamistakin kannattaa vielä hiukan lykätä ennen kuin saat syömisesi kohdalleen.
 
Liittynyt
10.4.2012
Viestejä
1 563
Niin tai juuri lihotuskuurille pitäisikin alkaa. Painoindeksi nostaa 15 -> 20 noin aluksi. Ja ehkä sitä saliharjoittelun aloittamistakin kannattaa vielä hiukan lykätä ennen kuin saat syömisesi kohdalleen.
Mitä luulet, onko hyväksi anoreksiaa sairastuneelle sanoa, että alappa lihotuskuurille? Jarrut isketään varmasti kiinni saman tien.
 
Liittynyt
8.2.2012
Viestejä
65
Mitä luulet, onko hyväksi anoreksiaa sairastuneelle sanoa, että alappa lihotuskuurille? Jarrut isketään varmasti kiinni saman tien.
No jos rasvaprosentti ja painoindeksi ovat noin alhaalla niin se paino pitää saada nousemaan, nimitti sitä kuuria miksi hyvänsä. Nimitys tässä tuskin on ongelmana.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Miten lähteä rakentamaan peruskuntoa? Treeni 16
Miten kasvaa aamuvuorojen jälkeen? Treeni 8
Treeni tunnissa - miten toteuttaa järkevästi? Keskustelu nopeille treeneille Treeni 34
Miten päästä eroon pyörtymisen/oksentamisen tunteesta? Treeni 7
Miten toteutatte progressiota ja pyritte nousujohteisuuteen treeneissänne? Treeni 11
Erilaiset progressiomallit ja miten niitä käytätte? Treeni 2
Miten venyttelette? Treeni 11
Miten aloitan kisaamisen? Treeni 4
Miten treenata, kun tarkoituksena on polttaa rasvaa? Treeni 2
Olkapäiden oikea setuppi alavinopenkissä? Miten teette? Treeni 9
Miten pian haukkari 40 sentistä 45 senttiseksi? Treeni 32
Miten rakentaisit "gettopuntti" -ohjelman? Treeni 10
1kk ilman salia miten treenaan? Treeni 29
Miten saada painoa terveellisesti? Treeni 31
Miten toteuttaa kevyt treeni viikko? Treeni 2
Miten yhdistää bodaus, voima ja crossfit treeni Treeni 12
Miten treenata aamuisin 6xvko? Treeni 4
Miten dietata oikein? Treeni 15
Kyykyn tekniikka: Miten laskeutua kuoppaan "oikein"? Treeni 3
mitä liikkeitä ja miten saan selkälihakset kasvamaan nopeasti? Treeni 27
Miten jakaa treenit kun treenataan kaksi kertaa päivässä? Treeni 1
Miten määritellään glykogeeniä kuluttava harjoitus? Treeni 5
Kaks vuotta bulkilla, miten jatkaa? Treeni 13
Etukyykky ja täysipainoinen jalkatreeni. Miten? Treeni 32
tempausvala - onnistutteko ja miten olette kehittyneet Treeni 13
Miten käyttää aika mahdollisimman tehokkaasti?! Treeni 17
Miten treenata dieetillä? Treeni 5
Oranki Miten treenaat tällä hetkellä? Treeni 1061
Polvet kipeät, miten treenata jalat? Treeni 76
Miten "sisäpohkeisiin" kokoa/voimaa? Treeni 8
Miten käsivarsista pyöreämmät Treeni 13
2-jakoisella kroppa läpi 2 x viikossa - miten treenata? Treeni 1
Kyykky ja mave nousuun, miten? Treeni 6
Miten saada lihasta rintaan, jos penkkiä ei voi tehdä? Treeni 45
Trapetsius kuosiin, miten? Treeni 45
Kämmenluut murtuneet. Miten jatkaa treeniä? Treeni 6
Miten saada rasva pois nopeasti Treeni 19
Lisää massaa jalkoihin!! Miten? Treeni 45
Timba79 Pitkä treenitauko, miten järkevä paluu? Treeni 46
Miten saisin vatsan litteäksi, ja miten nopeasti? Treeni 20
Miten eroon löysyydestä ja ylimääräisestä nahkasta? Treeni 2
Miten treenata penkki 45kgx20+ Treeni 13
Miten saada ylimääräinen ''nahka'' eli allit pois käsistä? Treeni 12
Miten saada aikasemmin unta!? Treeni 46
Miten pysyt tiukkana ja samalla pyrit kasvattamaan lihaksia? Treeni 38
miten sali ohjelma pitää toteuttaa? Treeni 5
Miten harjoitella ennen pitkää taukoa? Treeni 2
Miten motivoitte itseänne ennen treeniä? Treeni 193
miten syltä levemmäksi? Treeni 6
Miten hankkia alavatsalihaksia?! Treeni 16
Samankaltaiset keskustelut


















































Ylös