Miten kofeiini vaikuttaa SINUUN?

Heräsi tossa sellanen kysymys mieleeni, että mitenkäs kofeiini vaikuttaa teihin muihin pakkislaisiin? Ihan missä muodossa vaan; kahvissa, energiajuomissa, tabletteina? Ihan koska tahansa; aamulla, illalla, ennen treeniä?

Ja sitten toinen kysymys; Onko miussa jotain vikaa, kun muhun ei kofeiini vaikuta mitenkään, ainakaa se mitä on kahvissa ja energia juomissa(tabuja en oo koskaan koittanut)? Kun aamulla väsyttää, ja juon kahvia tai batterya, niin ei tapahdu mitään muutosta, sama illalla ennen kun käyn nukkumaan. Vaikka vedän tölkin batterya naamaan ei silti mene yöunet. Eikä ennen treeniäkään auta mitään, ei kulje treeni yhtään sen paremmin kuin ilman.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kofeiiniin kehittyy 3-4 kuppia päivässä juoville sellainen toleranssi, että ei siitä ole mihinkään treeniboosterina.

mulla tuppaa täriseen jalat esim. jalkakyykyissä jos juon kahvia pari tuntia ennen reeniä.. tiiä sitte mistä johtuu

Ei oikein mitenkään. Ilman kahvia jos on, niin olo on kohmeloinen ja ajatus ei kulje. Pitkiä aikoja juomatta alkaa toisaalta tekemään mieli kahvia. Sitten kun saa (sitä kahvia) niin olo normalisoituu. Nyt noin 4-5 kuppia päivässä. Päänsärkykin on piinannut, joka kummasti on ainakin lähtenyt sillä millä se on tullutkin.:D

mulla vaikuttaa jos ottaa esim 2-3 h ennen nukkumaan menoa niin ei saa nukuttua ja toinen vaikutus on vessassa käyminen noin tunnin jälkeen .

Viimeksi muokattu:
Mä oon juonu 5-vuotiaasta lähtien kahvia, tuossa joku aika sitten kulutus kasvo about 7:n kuppiin päivässä. Kahvi + paniikki-ja ahdistuneisuushäiriö=huono yhdistelmä.

Tarpeeks kun joi, niin tuli sydämmen tykytyksiä, tärinää, huimausta, levottomuutta, unettomuutta, huonoa oloa, vatsan ''käänteitä'' ja mikä pahinta, rupes ahistamaan ihan kiitettävästi joskus saatto ihan paniikkikohtaukseenkin saakka mennä. Pari kertaa on ollu lähellä oksennus, kun vaan ahisti niiiiin paljon.

Nyt kahtena viime päivänä oon juonu 2 kuppia kahvia ja 2 kuppia vihreetä teetä, ja olo on ollu selkeesti parempi.

Ps. Mulla on myös aika hyvät ''vierotusoireetkin'', kun en esim. aamulla saa kuppia kahta, niin iltapäivällä onkin sitten kovemman luokan pääkipu. Kannattaa oikeesti lopettaa ton ryystäminen.

Kahvia en juo, joten silloin kun tulee ostettua energiajuomaa, niin huomaa kyllä selvän eron. Etenkin jos koulussa juo puoli litraa ediä, niin alkaa juttu luistaa kun väsymys häipyy. Ennen treeniä otan pari kofutablettia, joista on kyllä hyötyä. Etenkin jos päiväunien jälkeen pitää salille niin nuo tabut on kyllä pakollisia.

Kofeiinin vieroitusoireet katoaa 3-5 päivässä. Olen pariin kertaan lopettanut, kun ajattelin, että käytän sitä vain treeneissä, mutta turhaa touhua tuollainen. Paljon enemmän nautintoa siitä saa, kun nauttii kofeiinit herkullisen tuoksuisena, lämpimänä kahvina joka on juuri keitetty vastajauhetuista pavuista. :kuola:

Keväällä kun teki pitkää päivää eikä tahtonut pysyä hereillä niin join 6-8 kuppia kahvia päivässä. No tottakai siitä meni maha sekasin ennenkun siihen hullun lailla kahvin juontiin tottui. Ja koska joi paljon kahvia päivittäin se vaikutus alko hiipumaan eikä enää ollukkaan sitä piristävää vaikutusta vaan kahvi oli kun jotain norm mehua. Sillon päätin että tämä on erittäin tyhmää ja lopetin kahvin juomisen lähes kokonaan, eli nykyisellä 1-2 kuppia viikossa tahdilla sen kofeiinin vaikutuksen huomaa selvästi mm. joulun aikaan kun kävi sukuloimassa ja joi samana päivänä 3 kuppia kahvia, meni sekä pää että pakka aivan sekaisin eikä uni tullutkaan illalla silmään.

toinen vaikutus on vessassa käyminen noin tunnin jälkeen .
No mulla on kanssa toi kun juo kahvia(tapahtuu kyllä harvoin) tai jotain energia juomaa, niin kusella saa juosta jatkuvasti.

Kofeiiniin kehittyy 3-4 kuppia päivässä juoville sellainen toleranssi, että ei siitä ole mihinkään treeniboosterina.
No ite oon juonut nyt pari, kolme viikkoa batteryn päivässä, en kahvia lainkaan, mutta mulla ei oo siis koskaan vaikuttanu toi kofeiini missään mielessä mitenkään(paitsi toi vessa-juttu), edes treeneissä.

No ite oon juonut nyt pari, kolme viikkoa batteryn päivässä, en kahvia lainkaan, mutta mulla ei oo siis koskaan vaikuttanu toi kofeiini missään mielessä mitenkään(paitsi toi vessa-juttu), edes treeneissä.

No batteryn ja kahvikupin tapauksessa puhutaan kutakuinkin samasta kofeiinimäärästä.

Sekin että juo yhden batteryn/kahvin päivässä synnyttää jonkinlaisen toleranssin, eli jos haluaa jotain merkittävää vaikutusta treeniin, niin sitten pitäisi vetää isompi annos kofeiinia kerralla ennen treeniä.

n. 220 mg aiheuttaa riippuvuutta. Tuo vastaa noin 2,5 kuppia kahvia päivässä.

Toi selittäis aika hyvin miksi mulla on aina jysäri nukkumaan menessä.. kun se on se perus 2-3kahvii +espresso aamulla, 1ed tai vastaava ja 300mg kofeiniia ennen treeniä.
Jaahas pitäiskö lopettaa.... äääh vittu lopettaminen on luovuttajille:kippis1:

No päänkivut nyt on pientä epämukavuutta johon auttaa vaikka burana ja ne kestää muutenkin vain jonkun 3-5 päivää.

Toi selittäis aika hyvin miksi mulla on aina jysäri nukkumaan menessä.. kun se on se perus 2-3kahvii +espresso aamulla, 1ed tai vastaava ja 300mg kofeiniia ennen treeniä.
Jaahas pitäiskö lopettaa.... äääh vittu lopettaminen on luovuttajille:kippis1:

Jos luit ton mun ekalta sivuta löytyvän postin, niin ihka oikeesti kehottasin tuon kahvin juonnin lopettamaan. Vaikiata se on, mutta helpottaa kummasti elämää. Ainakin kannattaa toi ed:i jättää aluks poies. Säästyy vähän rahaakin.

No kaikille ei kahvi tuollaista oireilua aiheuta. Itselläni menee 4-6 kpl 4 dl isoa mukia päivässa, enkä noilla aikaisemmilla kuukausien pituisilla lopettamiskerroilla huomannut mitään eroa unen laadussa, vatsan toiminnassa tai yleisessä olossa.

Noin 8 isoa mukia menee päivässä, eli aika paljon. Eipä ole aiheuttanut ongelmia. Kun juo ennen illan salitreeniä tulee mukavat "laskut" ennen nukkumaanmenoa ja nukkumatti tulee nopsaan.

Kyllähän sen piristymisen aamulla ainakin huomaa kahvia juotuaan.
Nyt oon koittanu jättää pelkästään siihen aamuun kahvinjuonnin, ennen treenejä sit boosteri joka sisältää kofeiinia,tauriinia ja muuta semmosta.

Mikä saa ihmisen alottamaan kahvinjuonnin? Itse en oo kertaakaan elämässäni kahvikupillista juonut, eikä kyllä ole mielessäkään..vähän sama kuin tupakka, turha niitä ottaa alkuunkaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom