miten huijasitte nuorina mutsianne ryyppyhomissa?

Dippi sanoi:
Verotin isän 60% finlandia-vodkaa ja konjakkia aikoinaan samalla tavalla ja jäin yllättäen kiinni. Äijä kuulemma maistoi eron ja höpisi jotain siitä, että pulloa ravistamalla näki, että seassa oli vettä. En vieläkään tiedä mitä se sillä tarkoitti.

Jos ei mies ole tuohon ikään mennessä älynnyt, miten alkoholista huomaa ravistellessa, ettei siihen ole lisätty esim. vettä, niin suosittelen ostamaan 2kpl ½litran kossupulloa, joista toiseen laitat puolet vettä, ja toisen annat olla raakana. Tämän jälkeen ravistelet pulloja, ja huomaat että jotain tapahtuu...

Muutama puolituttu mimmi varasti jonkun porukoilta pisang ambonia, ja vihmerinä laittoivat tilalle FAIRYA!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse en vanhuksia huijaa, koska huijaukset ei kuitenkaan mene läpi. Tulee tossa pari kertaa kuukaudessa juotua ja sanon aina, että menen ulos tai kaverille saunomaan tai minne nyt ylipäätään olenkaan menossa, mutta en mainitse juomisesta mitään erikseen, vaikka eiköhän ne arvaa. Faija vaan aina sanoo jotain "Oleppas sitten kunnolla" tai muuta vastaavaa. Mitään valitusta ei tule kunhan tulen kotiin ehjänä ja ennen aamua. Faija kyllä tykkää aamulla vittuilla, jos on kova krapula...

Luin aluksi otsikon, että "miten huijasitte nuorina itseänne ryyppyhommissa"... löi aikamoisen WTF:n päälle...

Joo, eipä tullut huijailtua pahemmin. Aamulla kun kyseltiin, että missäs sitä tuli oltua ja mitä juotua niin kyllähän se pullomäärä aina sanottiin aika alakanttiin, mutta eipä ihmeempiä... Kyllä se on nuorena hyvä läträtä liikaa, että löytää rajansa. Ei sitten nolaile itteään vanhempana... ;)

Tuo on kyllä IMO perseestä jos porukat ostaa lapsille viinat jo ~15-vuotiaasta.
Koko hommastahan menee hohto ja jää hyvät kokemukset siitä kuinka joka viikonloppu pitää tosissaan miettiä mistä saa hakijan kauppaan tai alkoon.

Kyllä ennenvanhaan se meni niin että tarvitti olla senverran iso, pitkä tai ruma että kaljat sai 15veenä ite kaupasta. Nykyään kaikki pätkät ja siloposket vetelee tuolla äipän ostamia siduja..
Lisäksi "hakijat", nuo usein muutenkin työttömät viikonlopunpelastajat menettävät tärkeän lisäansion hakupalkoista.

Itteasiaan: Kyllä sitä aika ovelaksi tuli kehityttyä noissa salailu hommissa, mutta kyllä se perinteinen "kaverille yöksi, pelaamaan tai leffaan katsomaan" oli yleisimpiä. Näitten varjolla tuli paljon hyviäkin ryyppykeikkoja tehtyä.

Kyllä nekin keikat olisi tylsempiä ollut jos porukat olisi kokoajan tiennyt että paljonko sitä viinaa kassissa on ja missä kaupungissa ollaan..

Tuo vapaakasvatus vs. tiukempi kasvatus kysymys lieneisi jo oman topikin arvoinen ja taitaa sellainen ollakin?

En kerro! Äitee saattaa lukia täältä mun jutut ja sitte tuloo satikutia!

Eipä sitä itsekään mitään suurempia tarvinnut huijata, koskaan ei porukat ostaneet juomisia mihinkään reissuihin, mutta kotona sai isän kanssa ottaa jos teki mieli. Ekan kerran testailtiin olutta kaverin kanssa rippikoulun jälkeen, oltiin viikonloppu mökillä ja kaljaa oli kassillinen. Mutta oltiin fiksuja ja juotiin ne kahdessa eri erässä, kovasti laulatti ja hauskaa oli ja kukaan ei laatannut tai telonut itseään. Myöhemmin kyllä sitten tuli vedettyä ne kunnon koomatkin.

Mutta ehkä hauskin juttu oli joskus 19-20 vuotiaana. Menin sittä Jyväskylästä Poriin junalla ja sekottelin lähtiessäni 0.5 litran leijonan limsapulloon. Hörpein sen siinä junamatkan aikana (n. 3,5 tuntia) ja hyvinähän se päähän kilahti ennen Poria. Tottakai sitä piti olla skarppina kun äiti tuli hakeen asemalta, no se kysyikin että ajatko tästä kotiin, olin pikkusen että WTF? Sanoin vaan että on pää vähän kipeenä, että aja sinä. No sanoin sen sitten muistaakseni seuraavana päivänä ja se ei ollu tajunnu mitään. Että meni edes kerran läpi se selvää esittäminen.

Mutta mun mielestä on ok, että pennut voi kotona ottaa iskän kanssa olutta jos mieli tekee, ottaa ne sitä kuitenkin jossakin. Mutta en minäkään oikeen hyvällä katso jos 15 vuotiaille ostetaan juomat johonkin pippalohin. Tai toisaalta, aina sitä juomista joku ostaa jostakin.

Timba79 sanoi:
Mutta mun mielestä on ok, että pennut voi kotona ottaa iskän kanssa olutta jos mieli tekee, ottaa ne sitä kuitenkin jossakin. Mutta en minäkään oikeen hyvällä katso jos 15 vuotiaille ostetaan juomat johonkin pippalohin. Tai toisaalta, aina sitä juomista joku ostaa jostakin.
Nimenomaan. Paree suosiolla varmaan ostaa se kymppipussi ku sen tietää että se pentu jostain sitä saa kuitenkin. Itellekki mutsi joskus harvoin osti, yleensä hankin jostain hakijan tai pariin otteeseen ite käväsin hakemassa.

Onhan noita discoiltoja kun on yheksän aikaa illalla joutunu nöyrtymään ja soittaan mutsin hakemaan ku on tullu vähän huono olo :urjo:

Andree sanoi:
Jos ei mies ole tuohon ikään mennessä älynnyt, miten alkoholista huomaa ravistellessa
No kun ei kukaan lisäile mun pulloihin salaa vettä eikä empiiriseen kokeeseen ole koskaan ollut tarvetta... ;)

Dippi sanoi:
No kun ei kukaan lisäile mun pulloihin salaa vettä eikä empiiriseen kokeeseen ole koskaan ollut tarvetta... ;)

Nimenomaan, viina viinana ja lantrinki aamulla päänsärkyyn :evil:

Eli mitä tapahtuu jos kosanderipulloon lantraa vettä, kertokaa ? :hyper:

Pyranha sanoi:
Eli mitä tapahtuu jos kosanderipulloon lantraa vettä, kertokaa ? :hyper:

Meneekös se sillai, että tulee kaks kerrosta. Viina kevyempänä ylempänä ja vesi painavampana alempana.. Tää on sitte vaan veikkaus..

Muutaman kerran jäin nuorena kiinni ja kerrat oli seuraavat (muistaakseni):

6 luokalla kavereitten kans hommattiin 3 pekkaan noin 1 kk ajan jokaisen porukoilta aina hilkun verran lisää vinettoa/vknloppu omaan pulloon.
Seuraus oli että kaverin kans pysyttin tolkuissa mut serkku sai jonkun holimyrkytyksen -> sairaalareissu & instant kärähdys.

Toinen käry kävi kun ajoin PV-Suzukilla känässä kotipihaan ja tein siellä akrobaattisia suorituksia pottupellolla Dynastian lähetysaikana -> Isukki laukas täysiä tauluun ku mulla oli kypärä päässä.

Otettiin kaverin kans kisa, et kumpi juo kolmenvartin Golden Vodka pullon nopeempaa. Minä: 3.14 - kaveri 3.18 (Min/Sec) ja diskoon. Hetken aikaa hölmöilyä ja melko instant oksennus / sammuminen -> Soitto kotiin ja porukat tuli hakeen.

:david:

Ällöpylly sanoi:
Miten itse toimitte/aiotte toimia alaikäisen lapsen vanhempana?

Sitten kun lapsia tulee niin säännöt on selvät: viinaan jos koskee, tai jättää aamulla raejuuston ja kaurapuuron syömättä niin viikkorahat loppuu justiisa. ;)

Ällöpylly sanoi:
En ainakaan ostaisi omalle lapselle viinaa. Saunakaljaa sitten ~16 ikävuoden jälkeen jos haluaa.
Kyllä siihen tietty omavaraisuus pitää lapsillekkin kehittyä eikä viinan saannin alaikäisenä tarvitsisi ainakaan helppoa olla.
Toisaalta nykyään on vähän liian herkästi huumeitakin saatavilla että usein sitä saa jopa helpommin kuin "laillisia". Tähänkin toki luulisi auttavan kunnollinen kasvatus ja valistus.

Then again, ei ole tarkoitus omia lapsia hommatakkaan...

Ällöpylly sanoi:
Hmm... riippuu aika paljon siitä, minkälaisessa ympäristössä lapset tulevat varttumaan. Itse oon nuoruuteni elänyt sellaisessa vajaan 4000 asukkaan kunnassa (sielläkin vielä 10km päässä kyliltä), jossa ainakin tietyssä määrin vielä silloin vallitsi sellainen toisista huolehtimisen mentaliteetti ja nuorison pystyi kai aika rauhassa päästään kylille pyöriin.

Luulen, että oma linjani saattaa olla aika lailla samanlainen kuin vanhempienikin. Eli kun kotona nautitaan alkoholia (eli satunnaisesti viiniä/olutta ruoan kanssa tai saunan jälkeen), sitä annetaan nuortenkin maistaa. Ja joskus ehkä annetaan "evästäkin" reissuun mukaan, kunhan nyt ne nuoruuden kokeilut ja hauskanpidot eivät muodostu jokaviikonloppuiseksi tavaksi. Tietäähän sen itekin, että jostain ne menovedet kuitenkin hankitaan. Oleellisempaa lienee se, että vanhemmat ovat kiinnostuneita lastensa elämästä ja perillä siitä, miten ja minkälaisissa porukoissa he aikaansa viettävät.

Emmah sanoi:
Ja joskus ehkä annetaan "evästäkin" reissuun mukaan, kunhan nyt ne nuoruuden kokeilut ja hauskanpidot eivät muodostu jokaviikonloppuiseksi tavaksi. Tietäähän sen itekin, että jostain ne menovedet kuitenkin hankitaan. Oleellisempaa lienee se, että vanhemmat ovat kiinnostuneita lastensa elämästä ja perillä siitä, miten ja minkälaisissa porukoissa he aikaansa viettävät.

Näinhän se kaiketi menee. Itse näkisin mieluiten oman (hypoteettisen) jälkikasvuni mielenkiinnon suuntautuvan jonnekin muualle kuin humalatilan tavoitteluun.

Ällöpylly sanoi:
Näinhän se kaiketi menee. Itse näkisin mieluiten oman (hypoteettisen) jälkikasvuni mielenkiinnon suuntautuvan jonnekin muualle kuin humalatilan tavoitteluun.
Nojaa eniten kuitenkin elämänkokemuksia nuorena tulee juuri näillä reissuilla. En usko että himassa kirjojen parissa tai pelkästään ulkona juoksemassa käyvillä nuorilla on niin paljon hyviä muistoja vanhempana kuin niillä jotka käyvät ryyppäämässä, bileissä ja muutoinkin ulkona.

Tietysti kohtuudella kaikkea ja myös liikuntaan ja oppimiseen tulisi panostaa.

Timustaja sanoi:
Meneekös se sillai, että tulee kaks kerrosta. Viina kevyempänä ylempänä ja vesi painavampana alempana.. Tää on sitte vaan veikkaus..

NOUP! Kun pulloa ravistaa, sinne syntyy sellaisia "kuplia". Mitä enemmän tavarassa prosentteja, sitä nopeammin "kuplat" häviää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom