miten huijasitte nuorina mutsianne ryyppyhomissa?

En ole minäkään vanhemmille valehdellut. Sanon vaan, että lähen ulos. En mainitse mitään juomisistani, mutta seuraavana aamuna faijalta tulee aina jotain epäsuoria kommentteja. :lol2: Muistan kuitenkin, kun sisko yritti silloin 7-10 vuotta sitten jotain onnetonta selittää. Olin vanhempien kanssa jossain mökillä, kun sisko soittaa, että parketti on pilalla. "Joku toi tänne kossun ja se hajosi tohon lattialle, vaikka mä kielsin, että mitään alkoholia ei saa tuoda." Joo joo, varmaan kielsitkin. Mä tiedän missä sä kävit perjantaisin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En huijannut äitiä, enkä isää, otin viinaa vasta täysi-ikäisenä.

Tajusin jo nuorempana ettei ne selitykset meni kuitenkaa läpi koska omatkin porukat on ollu teini-iässä kivikaudella, hoidin homman yksinkertaisesti vetämällä julmetut tuubat kaverin luona kiljusta. Puolenyön tietämillä toikkaroin kotio, kävelin ulko-ovea päin, kaaduin portais (kahdesti) ja oksensin huoneeni lattialle, sänkyyn ja seinään sängyn viereen :david:
Aamulla isukki tuli herättään että siellä on satanu puol metriä lunta menes poika tekee lumityöt, kiva siinä herätä poski oksennusta vasten julmettuun kankkuseen. Hiki virtas jo kun laitto sukkia jalkaan ja siinäkin hommassa joutu pitää hengähdystauon useamman kertaa... :hyper:

Mutsikin totesin vaan että niin kauan kun kotiin tulet yhtenä kappaleena nou hätä ja aina haetaan jos on tarvis. No vuoteen en maistanu viinaa kunnes sit 16weenä aloin hiljalleen maistella, välillä enemmän välillä vähemmän :kippis1:

ps. 2w nuorempi pikkuveli on lähes absolutisti, liekö sitten esimerkkini ollut tarpeeksi karmaiseva :evil:

Pyranha sanoi:
Mutsikin totesin vaan että niin kauan kun kotiin tulet yhtenä kappaleena nou hätä ja aina haetaan jos on tarvis. No vuoteen en maistanu viinaa kunnes sit 16weenä aloin hiljalleen maistella, välillä enemmän välillä vähemmän :kippis1:

ps. 2w nuorempi pikkuveli on lähes absolutisti, liekö sitten esimerkkini ollut tarpeeksi karmaiseva
Heh... mulla on myös ollu aina ymmärtäväiset ja huolehtivat vanhemmat.

"Soitat sitten jos tarttet kyytiä vaikka yöllä, kyllä me haetaan!"

Joo, ihan varmaan soitankin. :lol2:

Ennemmin kävellään kavereiden kanssa vaikka 15km kotiin kaupungilta kuin soitetaan vanhemmille (näinkin taisi joskus käydä...)

Kaverilla on hiukan eri meiniki vanhempien kanssa. Ei ole kauhean hyvät suhteet ukkoon varsinkaan. Ukko kysyi kerran kun kaveri kävi sen luona kylässä: "Onko sulla raha-asiat ym. kunnossa?"

Kaveri vastaa: "No itseasiassa nyt ei mene kauhean hyvin. Duunista ei ole maksettu palkkaa sovittuna aikana ja vuokrat ym. laskut pitäisi maksaa."

Ukko vastaa: "Joo, semmosta se on välillä. Kyllä sitä rahaa sitten tulee taas."

Meikäläisen äijä olisi reagoinut aika eri tavalla tossa tilanteessa, mutta ihmisiä on niin erilaisia. En tarkoita että vanhempien kuuluu maksella laskuja yms., mutta joskus luulisi voivan lainata rahaa mikäli vanhemmilla on ja pojalla ei ole.

n00kie sanoi:
Se on ihan itsestään kiinni jaksaako niitä läksyjä tehdä vai ei. Aina on aikaa.
Ja se on aivan normaalia ottaa pari kaljaa jopa KESKELLÄ viikkoa.

No en sanois et 12-13 vuotiaana on normaalia juoda kaljaa keskellä viikkoo.

No mulla on vähän toisenlainen tarina. Täällä on kaikki höpöttäneet, että vanhukset on hakeneet juomat jne.. Mulla on faija poliisi ja hän ei todellakaan sulattanut mitään dokailuja alaikäisenä. No aina kun mentiin juopottelemaan niin korvat punaisena piti valehdella menemiset. Mutsi kyllä näistä hommista tiesi/arvasi, mutta piti naamansa visusti kiinni, koska faijan ja mun suhteet oli jo valmiiksi riittävän tulehtuneet. Teininä kun ainakin mun oli pakko kapinoida paskalakkeja ja kaikkia auktoriteettejä vastaan :jahas:.

Mutsi tokaisi sen, että aina pitää uskaltaa tulla kotiin oli sitten kunto mikä tahansa, mutta ei sitä kyllä aina uskaltanut kotiin mennä.

Kerran Turussa pyöriessä, multa varastettiin kukkaro ja kaverit katosivat. Kotiin oli 30Km matkaa ja ketään turkulaista kaveria en hereille saanut. Sain pummattua jostain muutaman markan rahaa ja soitin sitten faijalle kotiin, että nyt on vähän paha paikka voisitko tulla hakemaan.. Faija unenpöpperössä tokaisi vaan: "kyllä se vähän huonoa on, koita keksiä jotain" :lol2:. Veti naaman vähän vakavaksi, kun piti ajatella, että missä vietän romattisen tammikuisen yön :(. Koko yön kävelin ympäri kaupunkia ja linja-autoasema aukesi klo. 6.00 ja sinne pääsin lämmittelemään. Kotiin päästyäni isukki kyllä taisi olla ihan oikeasti pahoillaan, mutta ei paljoa sillon yöllä lämmittänyt. No joo, ne ajat on onneksi takanapäin ja nyt ei tartte keksiä tai selitellä jos johonkin tekee mieli mennä.

Eipä sitä mitään ole tullut valehdeltua. Aina jalkojen kantaessa kotiin yöksi, ellei sitten oikeasti olla oltu mökillä ;)

Oon muutes ostanut enemmän viinaa faijalle kuin faija mulle. Lukion ykköstenristeilyltä toin pullon 80% viruvalgeta. Kyllä faija huomasi omat tuomisenikin (3l salmaria). Kyseli vain että hainko ite ja mistä.

n00kie sanoi:
Se on ihan itsestään kiinni jaksaako niitä läksyjä tehdä vai ei. Aina on aikaa.
Ja se on aivan normaalia ottaa pari kaljaa jopa KESKELLÄ viikkoa.

Tässä kohtaa menee ittellä tiukka raja. Viikolla en ota pullon pulloa keppanaa tai trinkkiä. Viikonloppuna ehtii aivan varmasti ottamaan sen tarvittavan määrän. Kalja on tosin niin hyvää, että ykköstä/alkoholitonta tulee välillä kotiin laahattua :)

Mä tulin tossa muutama kuukausi sitten himaan aika hyvässä kuosissa (tuli juotua n. 6 dl Leijonaa). No ensinnäkin kaaduin kun tulin hissistä ulos meidän kerrokseen ja kesti varmaan 30 s ennen kuin osuin avaimella avaimenreikään. No sitten meen himaan mutsi vastassa ja kysyy et mitä sä oot juonu? Siinä yritän selittää et en mitään vaikka koko kämppä haisee ihan viinalle kun raakana tuli juotua :lol2:. Nykyisin juon harvoin. Jotenkin mennyt mielenkiinto hommasta ja mutsikin tietää, sanoo vaan että semmosta ei kattele jos tuun joka viikko kännissä himaan, mutta ei kiellä etteikö joskus voisi vähän vetää.

Pistetäämpä vastausta vaikka tässä näi nuorena ite kirjottaakin. Aluksi kusetin kaikella mahdollisella koska kiinnijääminen totta kai pelotti. Nyttemmin en enää vaan sanon että lähden vaan pippaloihin yms. Porukat tietää kyl mitä yleensä tapahtuu vaikken juokkaan kuin silloin tällöin ja olen yleensä nauramassa muille. Jäänyt kiinni pari kertaa, ekalla kerralla tuli kunnon saarnaa mutta nyttemmin ei enää kunhan ei hirmuiseen kaatokuntoon selviä. Kotiin tuun melkein poikkeuksetta aina. Juotua tulee "juhlapäivinä" ja sitten satunnaisesti jos sattuu mukavia tilaisuuksia.

Jakob sanoi:
Tässä kohtaa menee ittellä tiukka raja. Viikolla en ota pullon pulloa keppanaa tai trinkkiä. Viikonloppuna ehtii aivan varmasti ottamaan sen tarvittavan määrän. Kalja on tosin niin hyvää, että ykköstä/alkoholitonta tulee välillä kotiin laahattua :)

mulla on ihan sama. joskus tulee viikonloppuna törpöteltyä enemmänkin, mutta viikolla ja arkena en ota yhden yhtä olutta tai drinkkiä. en edes ruuan kanssa. jos käyn viikolla kaverin kanssa "yhdellä", juon kahvia tai vettä mutta en mitään missä on alkoholia.

Ei tarvinnut huijailla!pyysin mutsia tai faijaa hakemaan bisset.ja sovittiin aina että ilmoitan mihin meen tai milloin tuun. niille oli tärkeempää että juon kunnollisia juomia ja että ne tietää asiasta, kuin että ostan pimeetä pulloa ja ja notkun jossain jemmoissa.

isä haki mulle kaljat joten siitä ei tarvinu välittää..
mut asuin/asun kyllä äitin luona et sille aina selittiin et joo no jos juon ni otan vaan "yhen tai kaks kaljaa" en oikeen usko et se usko sitä mut ainahan sitä ulos sai lähtä.. ja kotiin tuloaikaa ei ikinä oo ollu.. niin ja sit toi "ku kaveritki" on aina hyvä ;)

Mä sanoin aina viihteelle lähtiessä: "Onks musta ikinä tullu huonoa palautetta keltään?"
Se toimi kunnes kerran join siihen kuntoon, että oli pakko saada kyyti kotio. Kaikki vaihtoehdot läpikäytyäni jouduin soittaan iskälle. Se sano: "Tuu kuudellatoista (bussilinja)." Johon jouduin vastaamaan: "MÄ en enää erota ykköstä ja kutosta."
Kotona saman tien laatalle. :thumbs:

metalman sanoi:
mulla on ihan sama. joskus tulee viikonloppuna törpöteltyä enemmänkin, mutta viikolla ja arkena en ota yhden yhtä olutta tai drinkkiä. en edes ruuan kanssa.
:offtopic:
Mistäs ukoilla noin tiukat periaatteet? Ei kai se tuopponen viikolla maata kaada, ellei sitten pruukaa lähteä lapasesta.
Mä oon aina välillä hörpänny ruuan kera, varsinkin jos maito on ollu loppu. Juo sitten viikonloppuna vaikka yhden vähemmän, niin pysyy kokonaiskiintiö samana.

eno sanoi:
:offtopic:
Mistäs ukoilla noin tiukat periaatteet? Ei kai se tuopponen viikolla maata kaada, ellei sitten pruukaa lähteä lapasesta.
Mä oon aina välillä hörpänny ruuan kera, varsinkin jos maito on ollu loppu. Juo sitten viikonloppuna vaikka yhden vähemmän, niin pysyy kokonaiskiintiö samana.

Yhdestä ei tu känniin. -Rahat menis hukkaan.
:david:

Se on henkilöstä kiinni. Itsellenikin olut on ainoastaan ryyppäämistä varten. Siis kyllä mä hyvästä oluesta pidän, mut kun juodaan, niin sit kans juodaan.

Jos ottaisin vaan yhden, niin sen jälkeen tekisi mieli lisää... ...En tarkoita, että "pakko saada heti lisää" vaan "miksipä en ottaisi toista, kun tässä nyt on hauska istuskella". Toisen ölkin jälkeen ajattelu olis: "Oikein hyvä fiilis, ottaisinkos vielä yhden...?" 4-5 kumotun tuopin jälkeen joutuis lähteen kotiin/meneen nukkuun vittuuntuneena, kun "jäi hauskuus kesken".

-Siis. Ei yks johda (ainakaan minulla) viiteentoista, mutta on ikävä "katsoa, jos ei saa koskea".

...äh oli typerä viesti ja en siis vastaa toisten puolesta.

Ps. Maanantai on pikkulauantain aaton aatto.

Joskus seiskalla isobroidi pelasti monta kertaa, kun luulin tulleeni selvänä himaan: "Hyi vittu sä haiset viinalta!" No, siitä sitten suihkuun ja hampaat pesemään ja uus tarkistus broidille. "Sä haiset vieläkin ihan törkeesti!" No sitten turvauduin Axe Africaan, jota suihkuttelin vähän reilummin, ettei varmana haisis viina enää. Sitten suu täyteen Mynthoneita ja tyytyväisenä yläkertaan porukoita tapaaman. Mutsi tulee tietysti moikkaamaan ja ekana kysyy, et miks mä haisen niin paljon joltain hajusteelta. Vastasin välittömästi tipauttaen samalla yhen Mynthonin suusta, että oltiin dödösotaa Eerolla. Poimin pastillin lattialta ja kävelin huoneeseeni. Siellä sitten mietin, että ei tainnu mennä ihan putkeen. Mitä vitun dödösotaa?!

Usein toi meni niin, että alotettiin juominen joskus kolmelta päivältä ja lopetettiin seittemältä, jotta "kerkeis selvitä".

olin "pelaassa biljardia" :D tämä meni niin kauan läpi kunnes huomasivat että koko nuorisotaloa ei ollut enää puoleen vuoteen pidetty auki.. no saihan sitä joskus pallotkin pussiin.

Eipä tuota mitään yleensä tullu/tule sanottua ku ryyppäämään lähetää.. kyl ne tietää varmasti missä mä oon jos sanon perjantai iltana et "heippa mä lähen kaverille.. öö pelaa pleikkaa".. Kerran isukki soitti ja sano vaan et "sen viinan kanssa ollaan sit varovaisia, muistat kai mitä veljelles tapahtu"... veli oli joskus kaatunu kivirappusissa kännissä ---> etuhampaat sisään. Ei kummempia.

eipä tarvinnu paljo selitellä siinä matkalla ku äitee haki mulle alkosta juomista :D

Suositut

Back
Ylös Bottom