Yhen ainoon kerran oon valehdellu vanhemmille siitä, mihin olin menossa. Sanoin, että leffaan oon menossa sen yhen tytön kanssa jonka tetiedätteki.. Tosiasiassa lähettiinki kaverien kanssa yksiin kemuihi, jossa se tyttö ihme kyllä oliki.
Mutta toi on tosiaan ainoo kerta milloo oon niille valehdellu menoistani. Sen oon huomannu, että kyllä niilläki on ollu nuoruus, joten turha niitä on kusettaa siitä mihin lähtee. Ne ymmärtää mitä nuoruudessa tehään ja mistä niitä kokemuksia saa. Neuvot on ollu sellaset, et kuhan et kuhan tuut himaan nukkuu, ja jos jäät jonnekki kaverille yöks ni lähetät tekstarin. Ja jos on oikein kova hätä ni soita nii tullaan hakeen sut.
Ekat pienet jurrit vedin vasta lukion ekalla ollessani 15. vuotias. Nyt ku jälkeenpäin tarkastelee sitä, että mitä hyötyy siitä on ollu et ei oo aivosolujaan alkanu tuhoomaan 7-luokalla, kuten monet kaverit, huomaa kyllä helvetisti hyviä asioita. Kaverit pääs just ja just lukioon, ja jotku joutu amikseen vaikka olis lukioon halunnu. Mä pääsin huippulukioon vaikka aina ollu aika keskinkertainen suorituja eri aineissa. Kaverit kokeili huumeita 8 -ja 9-luokilla samalla ku ne oli dokaamassa. Mä olin himassa ja kattelin telkkaria. Välillä ne oli koulussaki pilvessä.
Nyt niillä on varmaa unelmana päästä edes johonki kunnollisee duunii, mutta luultavasti päätyy johonki paskaduuniin, koska ei pääse mihinkään kunnon korkeakoulun, jos pääsee ollenkaan. Mulla taas on tarkotuksena päästä kauppakorkeakouluun sisälle ensimmäisellä ja sitä kautta päästä kunnon duuniin. Huomataan pieni ero siinä, että mitä eroo on alkaa dokaamaan 12-13 vuotiaana ku 15 vuotiaana. Ei mullakaa oo kuitenkaa nykysin toi alkoholinkäyttö kovin suurta. Kerran kuukaudessa ehkä kännit tai harvemmin. Enkä keksi mitää tekosyitä vanhemmille siitä, mihin oon menossa jamitä tekemään.
Tulipahan taas armotonta
tai ainaki sen näköstä tekstii. Paha mun on tietysti puhuu näistä elämän menestyjistä, koska oon vasta 17v. Oikeestaan 10v. päästä sen vasta näkee sen, että kuka menestyy ja kuka ei, mutta veikkaisin että aikalailla tollasta se on mitä ylempänä kirjotin.
(Muistakaa että poikkeuksiakin löytyy kuitenki ihmisistä.)