Miten hauiksen alaosaan saisi erottuvuutta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjens, olen 16v enkä ihan aloittelija mutta eiköhän tänne tämä mee. Olen noin kahden vuoden ajan treenannut, tosin vähän silloin tällöin meiningillä :D Eniten olen keskittynyt käsiini, mutta ongelma hauiksissani on että se ei ole kovin erottuvainen, ne ovat kehittyneet muuten aika hyvin, mutta ne tuntuvat kasvavan vain yläosasta ja haluaisin niistä enemmän pallomaisen :D

Olen treenannut nyt hauiksiani seuraavilla liikkeillä:
- Normaali hauiskääntö seisten käsipainoilla 3x10
- hammer kääntö seisten 3x10
- käyrätangolla hauiskääntö 3x10
- keskittyneitä hauiskääntöjä istuen 3x10

Mikä tässä ohjelmassa mättää? mitä vinkkejä? Olen saanut ihan hyvän tuntuman treenin jälkeen lihakseen mutta ei näytä tuottavan lähes mitään tulosta vaikka olen tehnyt tätä n.vuoden. Miten muokkaisit ohjelmaani? mitä liikkeitä kannattaa tehdä?

Ärsyttävintä on että kavereilla alkaa olla melkein samanlaisen näköiset haukat vaikkei treenaakkaan.. :wtf:

Eli miten saisi pallomaisemmat haukat? mikä on ravinnon osuus?

Kiitos jo etukäteen!

Oot vetänyt vuoden 3x10 sarjoja? Ei näin, vaihtele sarjojen pituuksia sillä hauis on lihas siinä missä muutkin. Ja vielä, treenaa niitä muitakin lihasryhmiä äläkä veivaa sitä pelkkää hanskaa.

En sivuston suurinpiin asiantuntijoihin kuulu,mut sen mäkin tiedän,että ravinnon osuus on vähintäänkin yhtä iso kuin harjoituksen ja levon. Ei siitä voi lintsata ja tavoitella tulosta.

joo 3x10 olen vetäny mutta lisäilly vaan levyjä kehityksen mukaan. Ja treenaan kyllä muitakin lihasryhmiä, tosiaa sanoin vähän typerästi tossa :D treenaan siis yläkroppaa aikalailla yhtä tasaisesti, mutta alottaessani treenasin kyllä pelkkiä käsiä joten ne on paljon kehittyneemmät.. Mites nuo muut asiat? mitä ravintoon ja treeniohjelmaan tulee?

En sivuston suurinpiin asiantuntijoihin kuulu,mut sen mäkin tiedän,että ravinnon osuus on vähintäänkin yhtä iso kuin harjoituksen ja levon. Ei siitä voi lintsata ja tavoitella tulosta.

Joo se on totta, olen yrittänyt syödä paljon proteiinia, ja hiilareita toisiksi eniten, rasvaa mahdollisimman vähän. Treenaan hauiksia 2-3 kertaa viikossa joten levättyäkin tulee ihan tarpeeksi?

Treenaa tasapuolisesti kaikkea, ota vaikka Starting Strenght- ohjelma käyttöön ja laske vaikka sun päivittäinen kalori/ proteiini- määrä www.kalorilaskuri.fi. Protskuu tarviit n. 2g per rasvaton painokilo.

Ja treenaa niitä vitun jalkoja vaikka kuinka kyrsis. Täältä näitä ohjelmia löytyy moneen lähtöön...

Ja älä vältä sitä rasvaa. Ainut mikä pyörittää hormoonitoimintaa. Hiilareita pois jos välttämättä haluat jotakin välttää ja luultavasti tartteet ruokaa lisää napaan :)

Treenaa tasapuolisesti kaikkea, ota vaikka Starting Strenght- ohjelma käyttöön ja laske vaikka sun päivittäinen kalori/ proteiini- määrä www.kalorilaskuri.fi. Protskuu tarviit n. 2g per rasvaton painokilo.

Ja treenaa niitä vitun jalkoja vaikka kuinka kyrsis. Täältä näitä ohjelmia löytyy moneen lähtöön...

Jalkani on aina ollut paremmassa kunnossa kuin yläkroppa, käyn lenkillä silloin tällöin ja urheilen paljon. Voisin tosiaan alkaa laskemaan päivittäisen kalori/protsku määrän, kiitos linkistä. Ja tiiän kyl miten typerältä se näyttää jos on reenannu vaa yläkroppaa :D Ja sellaista vielä muistuttaisin että annoin vähäse sellaisen kuvan että treenaan pelkkiä käsiäni, näin ei ole.

Jos ne ei kasva haluttun muotoisiksi, et voi syyttää kuin isääsi. Lihaksen muoto on genetiikkaa. Se joko kasvaa tai ei kasva, mutta siihen et voi vakuttaa minkä muotoiseksi se muodostuu. Jos siihen voisi treenilla vaikuttaa, kaikillahan olisi terävät huiput hanskoissa. Ja kasvu sitten ylipäätään on pyhän kolminaisuuden, treeni-ravinto-lepo, summa.

Jos ne ei kasva haluttun muotoisiksi, et voi syyttää kuin isääsi. Lihaksen muoto on genetiikkaa. Se joko kasvaa tai ei kasva, mutta siihen et voi vakuttaa minkä muotoiseksi se muodostuu. Jos siihen voisi treenilla vaikuttaa, kaikillahan olisi terävät huiput hanskoissa. Ja kasvu sitten ylipäätään on pyhän kolminaisuuden, treeni-ravinto-lepo, summa.

Kiitos tiedosta, jatketaan tämän pyhän kolminaisuuden mukaan ja toivotaan parasta. Eiköhän se sitten kehity ku kärsivällisesti treenaa. kiitos vinkeistänne!

Ravintoon nyt puuttumatta: Hauiksen tehtäviin kuuluu kyynärvarren koukistamisen lisäksi myös ranteen kiertäminen, liikkeitä jossa mukana ranteen kierto kannattaa suosia. Myös mitä enemmän kierrät esim. oikeaa rannetta myötäpäivään sitä enemmän hauiksen pallomainen muoto tulee esiin. Kannattanee myös vaihdella toistomääriä, toi 10 toistoa on kyllä hyvin perinteinen määrä muttei silti välttämättä paras. (Itsellä tosin hauis kasvaa ehkä helpoiten, ehkä lapsuuden/nuoruuden varsin liiallisten hauiskääntöjen seurauksena, joten en yleensä edes treenaa sitä erikseen.) Ja kuten täällä on sanottu pelkästään käsien hinkkaaminen on äärimmäisen huono idea, kannattaa treenata koko kroppaa, myös jalkoja vaikka se ei kivalta tuntuisikaan. Ihmisen kroppa on kokonaisuus jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei tossa iässä kenelläkään vielä ole lihaksisto kerinnyt kehittyä niin paljon että mistään voisi paskaa genetiikkaa syyttää. Tässä on taas perinteinen malliesimerkki siitä mitä käy kun pelkällä hauiksella on merkitystä. Treenaa koko kroppaasi raskaalla perusohjelmalla, syö hyvin, puhtaasti ja paljon proteiinia äläkä vältä rasvaa sillä se on erittäin tärkeä aine sekä ennenkaikkea hyvä energianlähde. Hiilareita kannattaa vetää enemmän maltilla. Lepää riittävästi äläkä ylitreenaa. Kantsii tehdä jalkoja, selkää, olkapäitä ja kunnolla ojentajia siinä hauisten veivaamisen ohella ja noudattaa noita muitakin ohjeita niin varmasti on sanotaanko neljän vuoden sisään sopusuhtainen ja hyvin kehittynyt kroppa näteillä hauiksilla.

Tota, eikös hauiksen "alaosa" ole juurikin ojentaja? Ei se ojentaja pahemmin kasva vaikka kuinka hauiksia vemputtaisi menemään. Eli kapea penkki, ranskalaiset ja dipit käyttöön. Tai jotain, näin oluen voimalla ajateltuna.

Varmaan meinasi sitä mistä hauis alkaa kyynärvarren jälkeen. Haban tekemisestä sen verran, että itse olen todennut todella toimivaksi tehdä liikkeet vinopenkkiä apuna käyttäen. Sama idea kuin scotissa, mutta tehdään seisten ja käsi kerrallaan.

Miten onko chuck sali vielä silloin tällöin meininkiä? Muutama kk punttia ja sit taas X määrä lepoa? Itsellä oli sinun ikäisenä samaa ja ei sitä tulosta jäänyt kuin hyvin vähän kerrallaan ja kaikki aina kuihtui pois.
Vuoden kun vääntää yhteen mittaan tapahtuu jo paljon :)

edit. hups, oli jotain muuta mielessä kun kirjottelin :)

Jalkani on aina ollut paremmassa kunnossa kuin yläkroppa, käyn lenkillä silloin tällöin ja urheilen paljon.
tää on taas näitä juttuja jotka aiheuttaa aina spontaanin facepalmin kun niitä lukee...joo shokkiylläri että ihmisellä on jalat "paremmassa kunnossa" kun esim kädet ihan luonnostaan, et ole ainut tai erityinen siinä suhteessa. Ja oot varmaan huomannu että ei se sun oikee käsikään oo kasvanu jättimäiseks vaikka hakkaat tattia monta kertaa päivässä, lihasten kasvattaminen vaatii pikkasen erilaisen ärsykkeen jota ei esim lenkkeilystä saa. Aikamoisen hormonibuusterin jätät hyödyntämättä jos et yksiä kehon isoimpia lihaksia treenaa ollenkaan. Vois alkaa kädetkin kasvamaan kun testosteroni virtais

Tää on muuten ihan loistava neuvo ottaen huomioon mikä itse ketjun kysymys oli. Kerron nyt salaisuuden, vaikka kyykkäisi niin ei se hauis siitä yhtään sen erottuvammaksi tule. Surullista mutta totta.

Olet väärässä. Jalkojen treenaaminen nostaa kehon hormonitasoja ja kovettaa luonnetta, josta on hyötyä muissakin treeneissä.

tää on taas näitä juttuja jotka aiheuttaa aina spontaanin facepalmin kun niitä lukee...joo shokkiylläri että ihmisellä on jalat "paremmassa kunnossa" kun esim kädet ihan luonnostaan, et ole ainut tai erityinen siinä suhteessa. Ja oot varmaan huomannu että ei se sun oikee käsikään oo kasvanu jättimäiseks vaikka hakkaat tattia monta kertaa päivässä, lihasten kasvattaminen vaatii pikkasen erilaisen ärsykkeen jota ei esim lenkkeilystä saa. Aikamoisen hormonibuusterin jätät hyödyntämättä jos et yksiä kehon isoimpia lihaksia treenaa ollenkaan. Vois alkaa kädetkin kasvamaan kun testosteroni virtais

En ymmärrä mitä haet tällä tai mitä ihmeellistä näet siinä että käyn lenkillä ja urheilen? Ja kuka sanoi että käteni eivät ole kasvanut? emmää ainakaa, sanoin vaa että paljon enemmän kasvaa eri osa hauiksesta.. Miten niin en treenaa kehon isoimpia lihaksia? :D juuriha mä sanoin että käyn lenkillä mikä on treenaamista sekin.. kerroin myös että treenaan paljon muitakin lihaksia kuin hauista (esim. selkä,vatsa,ojentajat,rinta,niska,hartiat,pohkeet,reidet yms.) mulla oli vaa kysyttävänä hauiksen muodosta, aika idiootti sun pitää olla jos et osaa otsikkoa lukea oikein. mene muualle siitä hakemaan roolia jos et kerta osaa mitään aiheeseen liittyvää neuvoa antaa.. ite tuli kyllä aika facepalm taas sun hauskasta kommentistas, luulekko olevas kovaki jätkä ku haukut nuorii netissä, salee oot sellanen velliperse ite ku paheksut lenkkeilyäki hah :D

Olet väärässä. Jalkojen treenaaminen nostaa kehon hormonitasoja ja kovettaa luonnetta, josta on hyötyä muissakin treeneissä.

Ja tässäkin on kyse todella marginaalisista hormoonitasojen noususta. Fakta nyt on vaan se että et sä yksistään lisäämällä jalkojen treenausta saa aikaan mitään uutta.

Suositut

Back
Ylös Bottom