Miten aloitit salilla käynnin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Oiskohan lukion ekalla joskus `92 alettu käymään satunnaisesti muutaman luokkakaverin kanssa..mä jätin homman ja ne jatko (ja kasvo..), toinen on kaappi ja toinen viimeisimpien tietojen mukaan ottanut leuanvedossa 100kg+ lisäpainoilla, mutta ei kumma kyllä kisannut tuolla leuanvetokisoissa..

Itse aloin käymään säännöllisesti ja "oikesti" kunnolla puntilla jostain 1999 lähtien.

miten sinä aloitit salilla käynnin aktiivissti?
itse aloitin kun kaveri suorastaan pakotti salille lähtemään.
sitten muutaman kerran jälkeen huomasin että täähän on kivaa :)
nyt 15kk treenii takana ja olen kiitollinen että kaveri pakotti salille, koska kisaamaan lähdössä ensi vuonna voimanostoa ;)

Puoli vahingossa. kokeilin kerran penaa liikuntahalilla. Ja siitä se lähti.:D

olin suunnitellu alottavani salil käynnin muttei yksin viittiny
no sitte lukios tuli uusii kavereita joista yks kävi salil ja sen mukana ja opastukses alotin:rock:

Koulun kautta tuli mentyä aluksi punttis-/uintikurssille ja sen myötä kaverin kautta aloitin käymään salilla. Toki sitä aiemmin oli tultua pari kertaa oltua salilla tekemässä mitä sattui, mutta kurssin myötä sai ohjelman kasattua kaverin avulla.

16 vuotiaana lähdin ensimmäistä kertaa bestikseni kanssa kuntosalille "katselemaan hyvännäköisiä miehiä":rolleyes: ja tälle tielle olen jäänyt - tosin treenimotiivit ovat kyllä muuttuneet.

Joskus pikkupoikana aloin käymään isoveljen mukana silloisella punttisalilla Sotkamossa (joskus 1988, tai 89).
Aloin sitten ajankuluksi itsekkin muka treenaamaan (penkki ja hausi,surprise).
Puntit pysyivät kuvioissa koko ajan, mutta vasta 1999 armeijasta päästyäni aloin treenamaan koko kroppaa yhtä kovaa.

Innoittajina silloin oli oma isoveli ja "Raaka Hanski", joka on yks Sotkamolainen suht kova penkkiukkeli:worship: Myöhempinä vuosina vielä Kajaanin VETOKONE Juha Hiltunen toimi innoittajana, hänellekin parit kumarrukset::worship:
Nuihin kun vielä lisätään Visan salin seinällä ollut iso juliste, jossa oli Lars Norenin kuva, niin siinäpä ne pää syyt minun lajinvalinnalle.

Intissä tuli -93 aloitettua, penkistä 50kg tuli rinnalle kuin kivi, jolloin häpeästä toivuttuani ja painojen alta kömmittyäni päätin että jotain on tehtävä. Siitä lähtien säännöllisesti käyty ja eipä ole päätöstä tarvinnut katua.

Mä aloin eka kertaa treenaileen salilla suht. säännölisesti noin 6 vuotta sitten. Mitään päätä eikä häntää siinä hommassa ei kyllä ollut, mutta kivaa oli kuitenkin. :) Halusin jumppailun rinnalle jotain muutakin sillon.

Sitten ehkä n. 4 vuotta sitten silloinen poikaystäväni perehdytti mut tosissaan salitreenin saloihin ja sille tielle on jääty. Vasta tässä vaiheessa opin treenaamaan kunnon painoilla ja jakamaan punttitreenejä useammalle päivälle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Elokuun viimeisinä päivinä vuonna 2000 se alkoi :)
Ja heti syttyi kova kipiniä salihommiin! :haart:

Edit: Ai niin.. ja miten. :D Luin otsikon väärin.. milloin.
Kaverin kanssa vaan lähettiin salille ja koska olin ikäsekseni todella heikko ja pieni, niin halusin näyttää muille että kyllä mustakin vielä iso tulee :D

Yläasteella/lukiossa kaveri raahasi väkisin salille ja opasti hommaan tosi leväperäisesti. Tulos: sain ihottumaan sanasta kuntosali seuraavat 4 vuotta.

Kuitenkin, vuosia myöhemmin olin hirveän innoissani taekwondosta ja sain jostain päähäni että olisi kyllä ihan kiva käydä salilla siinä sivussa ja sille tiellehän jäinkin.

Sinänsä hassua, päädyin sitten tämän 'saligurun' kaverini kanssa salille tässä jokin aika sitten, tyttörukalla ei kyllä ollut mitään käsitystä mitä se siellä teki. Kun kuvittelin koulussa että se on ihan pro kun oli ihka oikea personal trainer tehnyt ohjelman ja se luki välitunnilla jotain ihan sikatylsiä treeniaiheisia lehtiä ja veti jotain porkkanaa ja mä keksin kaikkia hölmöjä selityksiä kuten 'en halua sellasia leveitä hartioita, siksi en käy salilla' kun diggasin enempi kuunnella heviä ja juoda bisseä.

Olin vaan punnerrellut, tehnyt vatsoja ja sillee kotona..ja meinasin et täytyy alkaa hiukan "järeimpiä" liikkeitä alkaa tekeen ja menin siitä sitten salille kaverini kanssa..kavereitten avustuksella opin tekemään liikkeitä hiukan oikeeseen suuntaan siitä sitten...ja kyllä "nälkä on vain kasvanut syödessä"..eli olen vain innostunut enemän ja enemän treenailusta kun on oppinut tekniikoita enemän!

ensinnä mä tein jotenki 3x100 vatsarutistusta päivässä joka päivä ja sit tulin tääne ihmetteleen ku ei tuu sixpackia sit millään :D

sit muistaakseni gdane autto mut oikeille raiteille treenaamisen kanssa.. varmaan 4kk pommitin häntä e-maileilla millon mitäkin kysyäkseni :)

hyvä päätös oli ja nyt se tuntuu oikein mukavalta rutiinilta muun elämän seassa ja tulostakin tullut jonkin verran

Innostuin vaan kun koulun liikuntatunneilla usein pääsi salille. Ja voimattomana datiksena olo kyllästytty.

Mietin viime syksynä että pakko saaha lisää lihasta, että ei olisi niin luikku ja näyttäisi paremmalta... otin selville kaikki syönnit, treeni ja kaikki tarpeellinen lihaskasvatukseen... siitä sitten kaikki lähti.. Vielä kun huomasin että treenaaminen tosi mukavaa, nii mikäs tässä on ollessa... :hyper:

Olin miettiny parikin vuotta että pitäis siä salilla ruveta käymään ja jättää se kotona käsipainoilla reenailu pois sitten kaveri kysy yks päivä vaan salille ja siitä se lähti

Aluks toi salilla käynti oli olevinaan hiukan pakkopullaa, mut ku ekan kerran huomas konkreettista kehitystä niin motivaatiokin kasvoi. Tosin keväinen sairastelu oli suhteellisen vakavaa sorttia ja suoritustaso putosi kuin lehmän häntä, se söi motivaatiota rotan lailla ja nyt alkaa tilanne olemaan se että rotta on kohta syötynä ja motivaatio palautettu. Reilun 3v oon käyny salilla ja ekat 2v meni sillai pari kertaa viikossa jos sitäkään, nyt yritän käydä 3-5 kertaa viikossa ja kyllähän tämä tästä.

Suositut

Back
Ylös Bottom