Miten aloitit salilla käynnin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Lokakuussa 2004 kävin pitkästä aikaa kaverin kanssa salilla ja siitä se sitten lähti....kaverin saliharrastus tosin lopahti heti muutaman kerran jälkeen, joten aikalailla yksikseni olen saanut treenailla. Eka puoli vuotta tuli käytyä 3 kertaa viikossa ja sen jälkeen olenkin käynyt vähintään sen 4 kertaa/viikko. Isoksi olisi tarkoitus kasvaa ;)

Ehkä suurin syy alotukseen oli se, että vituttaa olla kynis :) Ehkä tää tästä iloks i muuttuu

Faija sanoi ryhtini olevan niin huono että jotain tarttis tehdä. Arveli penkistä olevan apua. Kotona oli penkki ja siitä se... Olin viisitoista vuotias ja penkki 25kg:rolleyes:

Ryhti on edelleen yhtä huono mutta penkkitulos hieman korkeampi sentään:rock:

Sain kuonooni ja sisuuntuneena siitä aloin läydä salilla, jotta tappelutaito paranisi.. Nykyään reenaan voiman ja massan toivossa. ja tietysti treenauksen aiheuttaman mielihyvän takia:)

Koripallossa joskus junnuna alettiin salillä käymään ja siitä jäi sitten kipinää...
Nyt koris on jäänyt "vähän" jälkeen ja keskitytään tähän salillä käyntiin :rock:

Armeijassa -98 aloitin kavereiden mukana ja siellä sai vähän opastusta tekniikkaankin. Aikaisemmin oli kaverin kotipenkillä tullut jotain tehtyä muutamaa vuotta aiemmin. Tuosta sitten -02 vuoteen tuli suht paljon käytyä, mutta sitten taas meni sekalaiseksi reenaamiseksi. Nyt viime vuoden lopulla ajattelin, että pitää hoitaa itsensä kuntoon ennen kuin tuo 30 tulee parin vuoden päästä mittariin.

Alottelin kaverin tallissa varmaan 15-16 vuotiaana vääntämään rautaa, parin vuoden päästä alettiin porukalla käymään salilla. Hieman vaihtelevasti tuli reenailtua, mutta inttiajoista etiäppäin kunnolla. Jonkin matkaa päälle parikymppisenä aloin olla ihan kohtuu kunnossakin. Tuli sitten joskus ~25ikävuoden paikkeilla ex-mamman kanssa epäselvyyksiä noista reeni/muistakin kuvioissa olleista hommeleista, joten jouduin hieman himmailemaan. Lopullinen treenitauko yllätti, kun taloa rupesin rakentelemaan.

Nyt on taas aikaa jumppailla ja vääntää punttia lähes entiseen malliin, kun ei ole rakennuskiireita ja tuo ahdasmielinen emäntäkin on vaihtunut uuteen. Ei muuta kun revitynkireeseen rantakuntoon kesäksi -07:D :thumbs:

Itse tuli alotettu treenaus 2004 silloin kävin oikein kunnon salilla. Nykyään treenailen kotona -05 olin 6kk armeijassa silloin kokonaa treenaamatta. Armeijan jälkeen nostelu on ollu aktiivista...:evil:...niin ja ikää nykyään 20v

Itse on tullut treenattua kotona n.3kk, eilen kävin ensinmäistä kertaan moniinvuosiin salilla kokeilemassa hommaa ja mukavaa puuhaa oli, tänään pitäisi sittenkin lähteä jo hommaamaan salikortti :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vuosi sitten hyvän kaverin kanssa aloitettiin punttis ja samalla lenkkeily... pian lenkki hävisi, treenit muuttui älykkäämmäksi, ja jossain vaiheessa kaverikin katosi :D

Elikkä alotin salilla käymisen 2 vuotta sitten kun coopperin testi meni vähä heikosti, just ja just läpi 2000 metrii. Päätettiin kaverin kanssa et nyt on pakko tehä jotain, alettiin käymään satunnaisilla lenkeillä ja salilla suunnilleen joka päivä ilman mitään erityistä järkeä. Painoo oli tossa vaiheessa jotai 126 ja 196 pituus, menin salille halutakseni tulla pienemmäksi, mutta mulla lähti treeni tosi hyvin liikkeelle, tulokset nousi ja tuli lihasta jonka erotti tosi hyvin. Varsinkin olkapäät ja kädet sai hyvin näkyvää lihasta myös rinnassa ja selässä tulokset kehitty todella nopeasti, ja niin sinne salille sitten vaan unohtui.
Nyt oon viime syksystä käynyt aktiivisesti lenkillä, en ole varsinaisesti aikaa juossut, mutta eilen juoksin kolmen biisin aikana noin 3000 metriä eli aikaa meni vähän alta 12 minuuttia, painoa on kuitenkin yhä 117 :(

Innostus alkoi noin vuosi sitten, mutta salilla on tullut käytyä ehkä puolisen vuotta aktiivisesti. Koko homma alkoi varmaan helvetillisistä hartia- ja niskakivuista, M-koon roikkumisesta harteilla ja muutenkin "rupsahtaneesta" olosta. Sitten tajusin nousta ruudun ääreltä ja lähteä salille.

Kiloja on tullut ja nyt kun treeni on aktiivisempaa kuin koskaan ennen olen asettanut kunnon tavoitteita, kyllä meikä tätä diggaa lenkkeilyä enemmän ;)

Vuoden 2005 loppupuolella rupesin käymään puntilla aktiivisesti. Pelasin silloin jalkapalloa A-junnuissa, mutta nilkasta pamahti nivelsiteet. Aluksi kävin tietysti "kuntoutusmielessä" mutta motiivit muuttuivat hiljalleen. No lopulta sitten futis jäi, kun tuo juokseminen ei aivan yhtä dynaamista ollut 95 kiloisena eli n. 10 kiloa painavampana kuin ennen loukkaantumista.

No tuossa ennen kesää sitten aioin suorittaa comebackin kentille ja koitin hieman päästä lihasmassasta (ja toki siitä toisestakin massasta;>) eroon. Sankarilliset 2 kiloa sitten laihduin ja ero ei tosiaan juostessa ollut järin tuntuva. Lisäksi tästä seurasi helvetillinen morkkis lihaksen ja voiman menettämisestä :D Silloin viimeistään tajusin, että intohimo ei enää ole jalkapallo.

Aerobista liikuntaa aina harrastaneena halusin jotain uutta - ja siitä se ajatus sitten lähti. :rolleyes:

Nyt en enää tiedäkään mitään kivempaa harrastusta!:haart:

Älysin, että parempi aloittaa nyt aikaisin nuorena kun olla koko elämänsä keskivertopelle. Vasta viikko on tullu puristettua mutta varmasti jatkan. Ja suosittelen todellakin kaikille jotka epäröivät: Tunge ittes vaan ulos siitä ovesta ja alota vaikka lenkeillä. Iso bonus jos olet samassa tilanteessa kuin itse olen = Koululla punttis. Onnea ja menest.. Motivaatiota :kippis1:

15-vuotiaana rippileirin jälkeen samanikäinen kaveri hankki penkin isänsä työpaikan välityksellä, navetassa säilytettiin. Se ja eräs toinen sai 45, meikäläinen jäi 40:een :curs: Isoisältä hankin sit 5 kgn käsipainot ja ei muuta treeni käyntiin, vuodessa lähti tuplat enemmän kun sain seuraavana kesänä oman penkin. Siitä on nyt 11 vuotta... Ja vajaat 5 vuotta on nyt treenailtu täysin säännöllisesti, sitä ennen vähemmän.

:offtopic: Mielenkiintoinen asia:Lihas tuppaa yläkropassa vaan kasvamaan vähän liiaksi, liekö sitten jotain hormoniylituotantoa tai niin kovaa reeniä (mitä se kyllä on :rock: ) mutta sanotaan jo 60g jos vedän protoa per päivä (painan n. 78) ja syön ~2400 kcal/päivä, niin alkaa paisua vähän jo liikaakin :D, naama levetä ja rintakehä pullistua niin halvatusti. Rinta, leveät selkälihakset ja hartiat kehittyy huimasti massan puolesta. Kompakti paketti on kivempi, ja itse asiassa pudotin pari vuotta sitten vajaat 10 kg pois ihan estetiikan takia. Rinnanympärys on ollu 184/83 mitoissa 124cm jännitettynä, ja ihan ruisleivällä, ilman lisäravinteita tai erikoisohjelmia. On se erikoista (tai kovat geenit), olen silti suht kevyt luustoltani. Jos jollain tietäjällä on selitysvoimainen teoria tähän, saa mielellään antaa kuulua. :thumbs:

Pikkutytöstä asti olen harrastanut voimistelua ja jonkun verran tanssia, mutta kaikki tuo jäi vuosia sitten ja lamaannuin liikunnan suhteen täysin.

Raskaaksi tulo ja pienen lapsen hoito yksin, ei motivoinut myöskään liikkeelle monesta yrityksestä huolimatta, mutta nyt 4 kuukautta sitten siskon kanssa tehtiin diili lähisalille ja siellä käydään yhdessä niin, että tulee viikossa liikuttua n. 4-6 kertaa, osa salitreeniä ja osa aerobista. Mieli on ollut aivan mahtava tämän ajan ja nyt kun tuloksia syntyy niin mieli paranee entisestään!

Ihan aluks kaveri varmaankin sai innostumaan, mut sitten ei ollukkaan ketään kaveria kuka olis innostunu lähteen salille, vaikka kuinka houkutteli.. ja eihän sinne yksin uskaltanu mennä. :D nooh, sitten eräänä päivänä eräs nimeltämainitsematon koulukaverini sai paljon pienempikokoselta tyypiltä kunnolla turpiin ja tokaisi siinä sitten raivostuksissaan että nyt ruvetaan käymään salilla!! siinä sitten mentiin. ja sille tielle jääty. kyseinen tyyppi ei enää käy, ainakaan samassa paikassa.

Yläasteen lopussa käytiin liikuntatunnilla salilla, ja petyin omaan penkkitulokseen joka oli ryhmän alhaisimmasta päästä. Sillo aloin käymää salilla sitte pikku hiljaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom