Miten aloitit salilla käynnin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r0hmu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kakarana (16 v asti) eräretkeilin, uin ja pyöräilin, iltaisin jaoin mainoksia josta tuli viitisen kilsaa juoksua plus portaita ylösalas. Kunto oli kova mutta sitten tuli pituuskasvu. 183 cm ja 63 kiloa... Siitä on terkan lappu muistona. Ei oikein veri jaksanut kiertää päähän asti lukioaikana ja lihaksia ei ollut lainkaan. Sitten menin inttiin vapaaehtoisena. Jotenkin jaksoin vaikka en lihaskuntotestissä saanut yhtään leukaa (se oli aamulla, illalla meni jo viisi :(). Silloin päätin että lihakset mulle ja pian. Aloitin isän työpaikan salilla heti siviiliin päästyä ja sillä tiellä olen, vaikkei massaa sitten tullutkaan ihan mahottomasti, eikä varsinkaan nopeasti. Olisiko osasyy sillä että söin mitä sattui ja milloin sattui. Salista tuli kuitenkin elämäntapa johon on aina hyvä palata kaiken kokeilemisen jälkeen (kamppailulajit yms.) Viimeisin "paluu" salille tuli kun juoksin aktiivisesti ja perse muuttui sellaiseksi rusinaksi että näytti ihan hullulta. Nyt pumppailen omaksi ilokseni jos vaikka se kadonnut massa löytyisi jostain.

Salilla käyn varmaan hautaan asti.

Oma salilla käynti alkoi n. 10 vuotta sitten, kun äiskä osti 4 kk:n salikortin silloiseksi kesäksi. Korttiin kuului laitteiden ja suoritustekniikoiden alkuopastus, mikä oli hyvä, kun ei vielä ollut kovin paljoa tietoa ja olisi voinut rikkoa itsensä. Kävin sinä kesänä salilla n. 2 kertaa viikossa, mutta sen jälkeen tuli kyllä useiden vuosien tauko, kunnes viime vuonna aloin taas käymään n. kerran viikossa. Koko tänä aikana on taustalla kyllä ollut myös kotitreeniä, mutta nyt ei meinaa enää kotipainoista löytyä riittävästi vastusta. :hyper:

RoMuLuu sanoi:
Ensimmäinen ajatus salille lähtemisestä heräsi 15-vuotiaana, sen jälkeen kun oltiin kavereitten kanssa kerrostalon kerhohuoneella penkissä kisailtu. Kuitenkin ikävänä yllätyksenä huomasimme kaverin kanssa, että kunnallisille saleille ei myydä kausareita alle 16-vuotiaille, ja kalliit yksityiset salit eivät tulleet kysymykseen, koska rahaa ei yksinkertaisesti ollut. :jahas: Odotellessa 16 ikävuoden täyttymistä löysin kuitenkin jo pakkotoiston, ja sainkin kerättyä sievoisen määrän tietoa jo ennen kuin edes aloitin punttiharjoittelua, ja mitään rinta-hauis-pelleilyä ei tämän ansiosta onneksi koskaan ole ollut. Salilla käynti alkoikin sitten samana päivänä, kun täytin 16.

Kysyttiinko sikäläisillä saleilla muka henkkareita kausariostajilta :D :david:

Todettuani tässä vanhemmiten että olen rapakuntoinen möhömaha joka on muuten sangen riuku ajattelin tehdä asialle jotain. Myös työnkuvassani voima tuo tietynlaista turvaa joten siitähän sitä sitten vaan.
Hankalaa tosin oli alkuun. Avovaimon duunipaikan salillla sitä sitten hinkattiin mitä sattuu. Kuten monilla muillakin, Pakkotoistoa tavaamalla tuli hommaan jotain järkeä ja säännöllisyyttä. Kiitos siitä ja aamen.

Olin 17 ja huonossa kunnossa :david:

isällä oli kortissa kuukausi aikaa ja se pääsi itte ilmaseksi salille, joten mä sain sen kortin, nyt mulla on sitten toka puolivuosi kortti menossa

Ekaa kertaa kokeilin penkistä ja meni 30kg (ois menny enemmänki), mutta siitä se ajatus sitten lähti. Myös siihen aikaan treenasin kotona olevilla painoilla haukkaa ja ajattelin, että kun painot loppuu niin suunnistan kohti salia, ei aikaakaan kun ne loppuivat, joten lähin salille. Siitä semmonen ½ vuotta epäsäännöllistä treeniä, jonka jälkeen vaihdoin säännölliseksi ja nyt on noin ½vuotta säännöllisesti käyty.

Ajattelin viime syksynä ku kaveri alkoi käymään salilla, että vois alkaa käydä itekki ku ei oo muutaakaan tekemistä. Siinä ajatellessa vierähti melkein jouluun, kunnes viimein otin verkkarit mukaan ja menin koulun salille kaverin kanssa. Joululomaan asti sit treenailin ja joululomalla aloin kiinnittämään huomiota mitä söin ja aloitin lenkkeilyn. Kilot karisivat hyvin (-20kg) ja elokuussa alkaa massan kerääminen. Pakkiksesta on saatu paljon hyödyllistä tietoa.:worship:

tossa viime kesän lopussa aattelin, että nyt loppuu tää kukkakeppinä olelu. Pituutta silloin oli 189cm ja painoa73kg. Salilla kävin aluksi kerran tai kaksi viikossa kokeillen kaikkia laitteita. Lopulta värkkäsin paperille ohjelman ja aloin sen mukaan menemään. Nyt olen melkein vuoden salilla käynyt ja pituus edelleen 189cm, mutta painoa tullut 10kg lisää (kaikki ei ole läskiä:D ). Noin 1kk sitten telosin ranteeni, joten taukoa tuli n.3 viikkoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Painoluokka oli -62kg, ja siihen piti tehdä jo kaikki helevetin ketkuilut että pääsi. Painoa siis oli tarkotus lähteä nostamaan, mieluiten lihasten muodossa. Totesin vaan yks aamu että helkkari, nyt salille ja ostamaan kortti.

Nyttemmin tavoitepainoluokka on saavutettu ja painopiste siirtynyt voimaan.

Olin noin 15v kun koulussa oli valinnaisena aineena "punttien kolistelua" kurssi. Siitä se kai lähti. Saliharrastus jatkui säännöllisen epäsäännöllisesti kun hommasin oman avaimen n.16 vuotiaana. Silloinen salini oli hyvin edullinen (100mk/vuosi)

Treenit olivat aika yläkroppapainotteisia mutta varsinainen RHP en ole koskaan ollut. Hauis on aina tupannut unohtumaan treeneistä leuanvetoa lukkuun ottamatta:rock:. Ehkä olin RintaHartiaPelle ennemmin:rolleyes: ...

Voimanostopainotteinen treeni alkoi vasta joskus armeijan jälkeen.

mentii kerran talvella salille dokaamaan. siitä sitte läpällä päätettiin alkaa käymään ja todelliseks muuttu.

tätä ennen oli kertsillä nosteltu penkkiä kännissä ja oli vähän kilpailua kavereiden kaa.

Yks päivä kaveri ehdotti että mentäis kattomaan millainen tuo ilmainen lähistön sali oikein on kun hänellä oli kuulemma ollut kivaa kun kävivät omassa koulussaan pari kertaa punttaamassa. No sinne mentiin ja treenin jälkeinen sekä seuraavan päivän koko kehon kiputila oli jotain niin huumaavaa että tällä tiellä ollaan tallattu lähes 15kk. Nyt ei voi edes kuvitella mitä aina tuli tehtyä kun salilla ei ollut käynyt.

eka yks tuttu alkoi käymään, sitten paras kaverini alkoi käymään, ja sitten piti itekkin alkaa käymään ( isoveli aloitti samoihin aikoihin kuin minä, ja patisti syömään, jota en kyllä tajunnut tehdä... ). ja sitten siellä tuli hengattua välillä useemmin, välillä vähemmän, mutta noin 8kk sitten alkoi todellinen kiinnostus lajia kohtaan...

Koulun liikuntatunnilla teininä mentiin salille, ja sieltä tultua "tunsin" lihakset. Selkä tuntui hyytyneeltä, samoin rinta+hauikset:D Seuraavana päivänä oli yhtä tuskaa ja muutaman päivän päästä olo oli loistava! Menin sitten ominpäin ja salilla hurjan mukava fyssäri tsemppas alottamaan treenit. Jäin koukkuun välittömästi ja aloin kahmia tietoutta, miten saa isot lihakset :rolleyes: Oikea keijukainen kun olin..

Joskus pentuna kävin ensimmäisiä kertoja salilla koulun liikuntatunnilla, kun oli pakko. Mutta kukaan ei neuvonut silloin liikkeitä, joten se jäi siihen.

Sitten 18-vuotiaana aloin käymään voimanostajien salilla, missä oli oikein itse tehdyt hc painot ja itse hitsatut telineet.

Muutin opiskelun perässä toiselle paikkakunnalle, ja saliharrastus jäi taas taustalle. Löysin salin uudestaan päälle 25-vuotiaana, mutta treenaaminen on ollut epäsäännöllistä.

Pidän tärkeänä sitä, että opin aikoinaan tekemään liikkeet vapailla painoilla, koska pitkänkin tauon jälkeen ne liikeradat näköjään löytyy aika nopeasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom