Originally posted by beginner
yläselkää treenataan penkkiä ja vetoa varten (riippuu tsydeemistä. olkapäät tulee myös tehtyä, dynaamisen penkin (jos oikein muistan) jälkeen tehdään vipunostot sivuille, etuosa tulee penkissä ja takaosa tehdään taljassa en muista minä päivänä. habaa ei tarvitse missään voimanoston lajissa, mutta kyllä sitäkin näkee tehtävän
Tämän kyllä tiesin. Meni nuo aiemmat höpötykset vähän ohi aiheen ku selitin siitä, miksi juuri minä en ole voimanostaja. Suurin osa voimanostajista jotka tunnen tai tiedän treenaavat melkein ainoastaan näitä "kolmea kovaa", ääripäässä ukot jotka käy jauhamassa pelkkää penkkiä. Eikä se sinänsä mulle kuulu miten muut treenaa, omat treenit vain sisältää nykyään jo paljon muutakin kuin näitä voimanostoliikkeitä, juuri sen takia että jotku lihasryhmät jäi aika heikoille. Voimanostajilla on omat tavoitteensa, mulla ne on vähän erilaiset.
Tämä jauhaminen meni ihan offtopic, kun alunperin kysyttiin, minkä lajin harrastajaa arvostan eniten, ja tuo minun kommentti voimanostosta ei liittyny voimanostajiin sinänsä, ihan kovia ukkoja (tai akkoja ) ovat.