Mitä voimalajia arvostat eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannibal
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Originally posted by beginner
yläselkää treenataan penkkiä ja vetoa varten (riippuu tsydeemistä. olkapäät tulee myös tehtyä, dynaamisen penkin (jos oikein muistan) jälkeen tehdään vipunostot sivuille, etuosa tulee penkissä ja takaosa tehdään taljassa en muista minä päivänä. habaa ei tarvitse missään voimanoston lajissa, mutta kyllä sitäkin näkee tehtävän

Tämän kyllä tiesin. Meni nuo aiemmat höpötykset vähän ohi aiheen ku selitin siitä, miksi juuri minä en ole voimanostaja. Suurin osa voimanostajista jotka tunnen tai tiedän treenaavat melkein ainoastaan näitä "kolmea kovaa", ääripäässä ukot jotka käy jauhamassa pelkkää penkkiä. Eikä se sinänsä mulle kuulu miten muut treenaa, omat treenit vain sisältää nykyään jo paljon muutakin kuin näitä voimanostoliikkeitä, juuri sen takia että jotku lihasryhmät jäi aika heikoille. Voimanostajilla on omat tavoitteensa, mulla ne on vähän erilaiset.

Tämä jauhaminen meni ihan offtopic, kun alunperin kysyttiin, minkä lajin harrastajaa arvostan eniten, ja tuo minun kommentti voimanostosta ei liittyny voimanostajiin sinänsä, ihan kovia ukkoja (tai akkoja :)) ovat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä voimanostossa, penkissä lähemminkin niillä hauiksillakin on merkityksensä, kuten ranne voimillakin. Niiden avulla saat paremmin pidettyä noston kasassa ja tasapainoisena..

Mtmm kommentti hieman jäi mietityttämään siellä alussa..
Onhan kehonrakentajan uurastuskin kovaa hommaa. Mutta jos olet sellainen keskitason bodari, niin yleensä käyt varmaan 1-2 kisaa vuodessa ja nekin aika lähellä tosiaan. Myönnän, että dieetti on kovaa heillä. Kestänee keskimääräisesti 16viikkoa. Kisojen jälkeenhän sit voikin ottaa rennommin ja saa taas syödä vapaammin, vaikka kontrolli siinäkin. Eli, eihän kehonrakentaja ole kuin siinä huipputrimmissä sen loppudieetin ja kisojen ajan, kunnes alkaa taas massan hankkiminen. Sitten loppuaika tuosta reilusta 16 viikosta on enemmän massaa ja huipputrimmi on kaukana..

Voimanostaja taas voi joutua olemaan jatkuvalla "dieetillä". Helposti voi tulla 10 kisaa vuodessa ja painoluokkien kanssa pitää olla tarkkana, mikäli haluat pysyä samassa luokassa.
Arvaa syökö se miestä, kun joutuu menemään alipainoisena sarjaa ylemmäs tai sitten joudut tekemään pikatyhjennyksen ennen kisoja ja sen takia kisat menee ihan päin persettä helposti.. Jatkuvien tarkkojen ruokavalioden, tyhjennysten ja dieettien kanssa pitää olla tosi tarkkana..

Mikä ihmeen, kun se on olympialaji jupakka meneillään. Nykyään siellä geimeissä on mitä kummallisempia lajeja ja koko ajan tulee lisää.. Kai siellä jo surffailut, squash, koripallo, sulkkis ym. on, joten onkos ne sit helvetisti parempia lajeja kuin kehonrakennus tai voimanosto??

möljäytys

Kyllä kehonrakennus ja raskaiden rautojen nostaminen on minusta hienompaa ja paljon vaativampaa kuin muutaman sadan ihmisen(maailmassa) harrastamat säkkien kanniskelut ja auton möljäytykset. Hieno lajihan vahvamies-kisakin on.
1. kehonrakennus
2. painonnosto
3. voimanosto
4. vahvamieskisat
5. jääkiekko

:p

Kyllä kehonrakennus ja raskaiden rautojen nostaminen on minusta hienompaa ja paljon vaativampaa kuin muutaman sadan ihmisen(maailmassa) harrastamat säkkien kanniskelut ja auton möljäytykset. Hieno lajihan vahvamies-kisakin on.

Niinpä, mutta nuo säkkien kanniskelijat/ autojen möljäyttelijät nostavat myös aika "hienoja ja vaativia" sekä myös ehkä aikalailla isompia rautoja kuin bodarit...
Ja miksiköhän niitä vahvamiehiä on niin vähän?! :D

Sitä sopii miettiä...

Pieni varoituksen sana. Tätä ei kannata lukea, jos et kestä kritiikkiä omaa lajiasi kohtaan.

Tuntuu vähän siltä, että täällä on suurin osa porukasta kadottanut kaiken suhteellisuudentajun. Siis luuletteko tosissaan, että muissa fyysisissä urheilulajeissa ei tarvita kurinalaisuutta, säännöllisiä elämäntapoja, oikeaa ruokavaliota yms. kun kilpaillaan tosissaan, eikä omaksi huviksi? Eräs kaveri siirtyi muutama vuosi sitten kehonrakennuksesta kestävyysurheilun pariin, eikä nykyään pidä bodausta minään. Kun seuraavan kerran puhutte kovista treeneistä, niin miettikääpä miltä tuntuisi vaikkapa viidenkympin hiihto kaikkenne antaen. Ja mitä on bodarin kurinalaisuus?...sitä, että syö oikein, käy treenaamassa ja lepää. Yllätys yllätys, muutkin huippu-urheilijat tekevät aivan samoin. Kurinalaisuutta on se, että noudattaa tarkasti treeeniohjelmaa tuntuipa se kuin vittumaiselta tahansa. Milloin viimeksi olette vetäneet esim. kahdenkympin lenkin räntäsateessa? Itse vedän ennemmin sikakyykkytreenin anyday, kuin lähden lenkille. Helvetti, jätkät asuu viikkokausia jossain typpimajoissa, syö pilkulleen ravintoasiantuntijoiden ja lääkäreiden ohjeiden mukaan ja omistaa muutenkin koko elämänsä urheilulle, niin täällä vielä kehdataan mussuttaa jostain kurinalaisuudesta. Ne oikeat olympialaiset on vain kerran neljässä vuodessa ja monet treenaa vain ja ainoastaan ollakseen absoluuttisessa huippukunnossa silloin. Minun kirjoissa neljän vuoden totaalinen omistautuminen yhtä tavoitetta varten on kurinalaisuutta.

Tarkoitus ei ole mollata bodausta, eikä muita voimalajeja, mutta on niitä kovia jätkiä muissakin lajeissa.

Ja itsehän olen aivan rapakunnossa, kun en muuta tee kuin nostelen puntteja.

Samaa mieltä, että kaikki mitkä vaatii voimaa, kestävyyttä jne, niin ei sinne huipulle pääse ilman kovaa duunia ja kurinalaisuutta.
Mitä tuota olympia hommaa ihmettelen..
Vaikka ne on kerran neljässä vuodessa ja on ihan arvostettu tapahtuma, niin jotkut mielestäni arvostaa vähän liikaa. Eli, jos jokin laji ei ole olympia laji, niin sellainen laji on sitten ihan perseestä..
Ilmeisesti voimanostokaan ei sinne voi päästä tuskin koskaan, kun siellä on jo painonosto??!!

Niin ja kaikki olympialajit ovatkin niin hienoja ja kunniakkaita, kuten curling ja ne kelkoilla laskulajit tai vaikka joku pingis.

Originally posted by meitsi
Niin ja kaikki olympialajit ovatkin niin hienoja ja kunniakkaita, kuten curling ja ne kelkoilla laskulajit tai vaikka joku pingis.
Mä veikkaan, että tuskin ketään kovan tason kehonrakentajista vetää täyspitkää pingismatsia tosissaan läkähtymättä. Esimerkiksi Kregorius Kovaksikeitetty saisi varmaan sydäninfarktin ensimmäisen erän puolessavälissä. Kyllä urheilussa on arvostettava muitakin asioita, kuin voimaa ja lihasmassaa. Esimerkiksi ööööööh mikäsenytoli öööööööh "YLEISKUNTO" jeeh se se oli. :D

Originally posted by gmarx
Pieni varoituksen sana. Tätä ei kannata lukea, jos et kestä kritiikkiä omaa lajiasi kohtaan.

Tuntuu vähän siltä, että täällä on suurin osa porukasta kadottanut kaiken suhteellisuudentajun. Siis luuletteko tosissaan, että muissa fyysisissä urheilulajeissa ei tarvita kurinalaisuutta, säännöllisiä elämäntapoja, oikeaa ruokavaliota yms. kun kilpaillaan tosissaan, eikä omaksi huviksi? Eräs kaveri siirtyi muutama vuosi sitten kehonrakennuksesta kestävyysurheilun pariin, eikä nykyään pidä bodausta minään. Kun seuraavan kerran puhutte kovista treeneistä, niin miettikääpä miltä tuntuisi vaikkapa viidenkympin hiihto kaikkenne antaen. Ja mitä on bodarin kurinalaisuus?...sitä, että syö oikein, käy treenaamassa ja lepää. Yllätys yllätys, muutkin huippu-urheilijat tekevät aivan samoin. Kurinalaisuutta on se, että noudattaa tarkasti treeeniohjelmaa tuntuipa se kuin vittumaiselta tahansa. Milloin viimeksi olette vetäneet esim. kahdenkympin lenkin räntäsateessa? Itse vedän ennemmin sikakyykkytreenin anyday, kuin lähden lenkille. Helvetti, jätkät asuu viikkokausia jossain typpimajoissa, syö pilkulleen ravintoasiantuntijoiden ja lääkäreiden ohjeiden mukaan ja omistaa muutenkin koko elämänsä urheilulle, niin täällä vielä kehdataan mussuttaa jostain kurinalaisuudesta. Ne oikeat olympialaiset on vain kerran neljässä vuodessa ja monet treenaa vain ja ainoastaan ollakseen absoluuttisessa huippukunnossa silloin. Minun kirjoissa neljän vuoden totaalinen omistautuminen yhtä tavoitetta varten on kurinalaisuutta.

Tarkoitus ei ole mollata bodausta, eikä muita voimalajeja, mutta on niitä kovia jätkiä muissakin lajeissa.

Ja itsehän olen aivan rapakunnossa, kun en muuta tee kuin nostelen puntteja.

-->JESH!!!
pitipäs monta sivua selata ennenkuin löyty "sielunveljellinen" ja rakentava kommentti.

BTW, miten joku voi mieltää kehonrakennuksen voimalajiksi??? nyt ei ymmärrä. :D

Selvä lista

Painonnosto
Raskaan sarjan maailmanmestari on planeetan kovin jätkä....
Nyrkkeilyn raskassarja
Painin raskassarja
Yleisurheilun voimalajit
Voimanosto
Bodaus
Voimamieslajit

Originally posted by onion
Mä veikkaan, että tuskin ketään kovan tason kehonrakentajista vetää täyspitkää pingismatsia tosissaan läkähtymättä. Esimerkiksi Kregorius Kovaksikeitetty saisi varmaan sydäninfarktin ensimmäisen erän puolessavälissä. Kyllä urheilussa on arvostettava muitakin asioita, kuin voimaa ja lihasmassaa. Esimerkiksi ööööööh mikäsenytoli öööööööh "YLEISKUNTO" jeeh se se oli. :D
kuten sanottu, lajeja on monia ja kukaan ei osaa kaikkia. ei kehonrakentajan tarvitse pelata pingistä

Tiedättekös missä urheilulajissa vaaaditaan eniten hevosvoimia? Eli suhteutettuna paino ja kiihtyvyys.
Vastaus on: kuulantyöntö, maailmanennätys vaati yli 9hv tehon. Seuraavana on panonnoston tempauksen ME jossa tehot on muistaakseni vähän yli 8hv. Aika rajuja repäisyjä...

Petkele sanoi:
Voiko muunlaisia edes arvostaa??ei mun mielestä...

Riippuu aineista! Jos käyttää vaan näitä "perinteisiä" eli roinaa, testoa ja kasvua, niin nehän vaan auttaa palautumisessa. Syntholit ja muut kuvottavat mömmöt onkin sitten pelkkää plastiikkaa :curs: :curs: :curs:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom