Mitä voimalajia arvostat eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannibal
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Arvostan kehonrakennusta, koska se on lähes ainoa laji JOUTUU ottamaan ravinnon ja unen todella huomioon ja näin ollen siitä muodostuu terveellinen kokonaisuus ja elämäntapa. Ja vaikka en jaksais sanoa kakan vertaa tohon natu-roinari -juttuun jota on jo tarpeeks kaluttu tällä palstalla niin sanon kuitenkin sen verran, että terveellinen sillon kun mennään natikkana. Voihan se elämä olla suht terveellistä vaikka ottaiskin. Mutta ittelläni nimenomaan toi terveellisyys ja säännöllisyys=hyvinvointi tekee kehonrakennuksesta MULLE elämäntavan, josta aion pitää kiinni niin kauan kun mussa henki pihisee.

Toki yhtälailla tarvii muissakin lajeissa kiinnittää huomiota ravintoon ja lepoon jos haluaa pärjätä, mutta tässä lajissa sitä tulee otettua selkoa asioista ihan omaksi iloks ja hyödyksi. Puhun nyt näin junnu-näkökulmasta kun oon 18v: tunnen hyvinkin paljon ikäisiäni huippu-urheilijoita lajista jos toisestakin, eikä KENELLÄKÄÄN ole tuon taivaallista käsitystä safkasta! (Ja onhan se monen aikuisen huipunkin tieto puutteellista).

Oon perkuleen ilonen, että oon ottanu tämmösen elämäntavakseni. Ja respektiä terveelliselle elämäntavalle :) :D :p

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Painonnosto

Painonnosto ehdottomasti juuri alkuperäisen kirjoittajan perusteluin.

En kyllä näe kuinka joku bodaus muka vaatisi parempaa/kovempaa elämäntapaa. Painonnostossa ja voimanostossa kilpailijan on pysyttävä valitsemassaan painoluokassa ja silti pystyttävä parantamaan suoritustasoaan. Se vasta vaikeaa on mutta ilmeisesti palstan bodarit eivät ole kokeilleet kuinka voimaa saadaan massaa lisäämättä.

Kyllähän se diettaus ja pitkät treenit bodausta varten vaativat kurinalaisuutta mutta ei sitä oikein pysty tavoitteena kunnioittamaan mahdollisimman suurta ruhoa.

AG+: Luulen että suurin osa bodareista juurikin tietää miten saada voimaa massaa lisäämättä, perusongelmathan on just tyyliin "En kasva millään vaikka kuinka söisin, tulokset on kyllä noussut mut..."

Musta on luonnollista kaikille eläimille kunnioittaa mahdollisimman suurta ruhoa, mutta kuten itsekin valitsin toisin, ei se alkuperäisen kyssärin mukainen Kovin Jätkä ole.

Originally posted by Mtmm
Paha kyssä, sanoisin että kehonrakennus, se vaatii enemmän omistautumista kuin muut lajit.

Samalla tavalla omistautumista lajiin vaativat painonnosto, voimanosto ja vahvamiesjututkin jos halutaan maailman huipulle. Kyllä kaikessa huippu-urheilussa sun täytyy elää sille lajille täysillä 24h/vrk jos sä haluat huipulle.

Originally posted by Kynäniska
Samalla tavalla omistautumista lajiin vaativat painonnosto, voimanosto ja vahvamiesjututkin jos halutaan maailman huipulle. Kyllä kaikessa huippu-urheilussa sun täytyy elää sille lajille täysillä 24h/vrk jos sä haluat huipulle.

Meinaat että esim. Seppo Räty omistautuu sen 24/7 keihäänheitolle? :lol2:

Viimeksi muokattu:
Muhaha, joku Seppo ei tolla asenteella ikinä olisi kehonrakennuksessa huipulla vaikka geenejä olisikin. Tarkoitan omistautumisella kehonrakennuksen vaatimaa äärimmäisen tarkkaa ja herkkää treenaamista sekä ruokavaliota. Jos katsot huippu voimanostajia tai painonnostajia niin moniko on niin äärimmilleen trimmatussa ja hiotussa kunnossa kuin kehonrakentaja kisapäivänään? Ei ainutkaan, ei edes niin kovassa kunnossa kuin Suomen noviiseissa ollaan.

Arvostan kaikkia lajeja - niiden "lieveilmiöitä" en: synthol, silikonit, doping, "panssaripaidat", tuomaripeli...:mad:

Kovista kovimpana ehkäpä kuitenkin voimamies/-naislajit, hyvänä kakkosena painonnosto, sitten kehonrakennus, voimanosto, fitness...

Ja kuten Hulkkia, naturaalisaavutukset sykähdyttävät mieltäni eniten :cool:

Originally posted by Kynäniska

Juuri näin. Arvostan aika tasaisesti raw voimanostoa, painonnostoa ja voimamieskisaajia. Niin ja voimistelijoita sen uskomattoman suhteellisen voiman ja notkeuden suhteen, mitä niillä on. Oikeestaan myös yleisurheilun voima- ja nopeuslajeja arvostan melkoisesti, heittoja ja pikajuoksua lähinnä.

Kehonrakennuksen huiput näyttää enemmän avaruusolennoilta kuin ihmisiltä mun silmään, sekä naiset että miehet. Muutenkin koko kehonrakennuksen (ja fitnessinkin) ydin, jossa tärkeenä arvosteluperusteena on jotenkin ulkonäkö (lihasten koko, ns. symmetria yms.) ei voi ikinä saada mun arvostusta samalla lailla kuin senteissä, sekuinneissa tai kiloissa mitattavat tulokset, laji kun laji. Mutta kuten niin moni muukin sanoi, ns. arkikehonrakennus eli elämäntyyli (terv. ruokavalio, säännöllinen reeni, kunnon yöunet) on tod. esimerkillinen, ja kyllä sitä joutuu lajin kun lajin huiput noudattamaan.

Turha on hurskastella minkään olympialaislajin olevan puhdas (tai ees lähelle) dopingin suhteen. Joku väittikin, että minkä tahansa voimalajin huiput douppaa aineella tai toisella (tai tusinalla), ei siinä paljon ne tod. puutteelliset testaukset mitään muuta, ainakaan toistaiseksi.

Arvostan noita kaikkia yhtä paljon, vaikkakin minulle kehonrakennus on se kaikista läheisin laji. Toki kaikissa lajeissa on myös ne ei niin arvostettavat piirteensä, kuten esim. doping, mutta siitä huolimatta noissa kaikissa tarvitaan paljon työtä ja omistautumista. Yleisesti ottaen doping on ns. välttämätön paha, jos aikoo jossakin lajissa menestyä.

Kyllä painonnosto on arvostusasteikossa ensimmäisenä, koska lajissa mitataan puhdasta voimaa ilman mitään ylimääräisiä suoritusta auttavia trikoita... Turha puhua tekniikasta mitään, tekniikkaa vaaditaan liikkeen oikeaan suorittamiseen, maan vetovoimaa ei tekniikalla kumota. Jos voimanostossa saatisiin lajiliitto, jossa nostetaan ilman trikoita, niin silloin sen arvostus lähentyisi painonnostoa..

Mä en ymmärrä miksi bodarien elämäntapaa muka arvostetaan, höh! En mä sitä väitä, että siinä on jotain pahaa, mutta en pysty ymmärtämään miksi bodaus lajina olisi niin perkeleen hieno, koska kaverit elään niin "kurinalaisesti"!! Onko siis bodari, joka on myös absolutisti, totaalikieltäytyjä ja elää vielä selibaatissa, se kaikista KOVIN kaveri, kun se elää niin pirun kurinalaista elämää? Itse en bodaus kisoita välitä, mutta bodarien treenaamista arvostan yhtä lailla kuin voimanostajien tai painonnostajienkin.

T: tyhmä voimanostaja

Painonnosto, kakkosena raw-voimanosto, sitten muut voimalajit.

Olympialaji ja tehdään testejä? Mitäs tuo nyt todistaa? Onko painonosto jollain tavalla puhtaampaa,kun muut hienot olympialajit? Ne ketkä eivät osaa peittää,ei ole varaa tai joiden liitot/maat eivät tue dopingin käyttöä kärähtävät. Voimanostossa kaikilla on varmasti mahdollisuudet hankkia samat varusteet käyttöönsä kun kaverilla,joten turha ruikuttaa,että kun tuo nostaa enemmän kun sillä on noin hyvät varusteet,se kuka nostaa eniten on kovin jätkä.Bodaus vaatii uskomatonta omistautumista ja mielenlujuutta ja on hieno elämäntapa. Voimanosto ja bodaus ovat lähellä sydäntäni.Voimamieskisat on ihan jees. Painonnosto on meikäläisen mielestä syvältä ja koska joku hullu sitä samalla salilla harrastaa,joutuu niiden kusipäiden paiskomia romuja vielä väistelemäänkin.

Mitä eroa on Painonnostolla ja voimanostolla?
Olen vielä niin aloittelija että en tiedä/ ole asiasta ihan varma! :confused:

Joo tiedän että on naurettava kysymys mutta miks teet kun on tyhmä! :(

Originally posted by Jeme
Mitä eroa on Painonnostolla ja voimanostolla?
Olen vielä niin aloittelija että en tiedä/ ole asiasta ihan varma! :confused:

Joo tiedän että on naurettava kysymys mutta miks teet kun on tyhmä! :(

Painonosto: tempaus ja työntö

Voimanosto:Penkkipunnerrus, kyykky ja maastaveto

Anteeks nyt vaan Mtmm, mutta aika kovaa tekstiä on toi kehonrakennuksen ihailu. Mitähän Räty sanois kun jos sille tulis joku bodari puhumaan kurinalaisesta elämäntavasta. Totuushan on se että kehonrakennus ei ole urheilulaji, vaan sairaus. Se vaatii lähinnä rahallista panostusta roinaan, treenaminen voi olla melkein mitä tahansa painojen kanssa pelehtimistä (esim. jenkkibodaus eli pienillä painoilla 30 sarjaa/lihasryhmä tai sitten tää mega-duty-pelleily).

Alkuperäiseen kysymykseen: Painonnosto on se laji jota tulisi arvostaa. Painnonnostajat ovat urheilijoina aivan eri planeetalta, kuin voimanostajat tai -miehet. Raw-voimanosto ja Maailman Vahvin Mies - kilpailut ovat kunnioitettavia urheilulajeja, mutta painonnosto on sekä vaativuudeltaan, että arvostukseltaan huomattavasti korkeammalla. Voimanostossa voi pärjätä keskinkertaisella lahjakkuudella (parhaimpiin lukeutuvat voimanostajat, esim. A. Sivokon, ovat monesti vain huonoja painonnostajia jotka ovat vaihtaneet lajia menestyäkseen paremmin) ja MVM vaatii lähinnä pituutta ja ulottuvuutta (no voimaa tietysti myös).

On aivan älytöntä kysyä moniko voimalajin urheilija on "yhtä trimmatussa ja hiotussa kunnossa kuin kehonrakentaja kisapäivänään?" Minkä tahansa urheilulajin edustaja, kun ei lasketa jotain -95 syntyneiden nappulaliigaa, on kisapäivänään fyysisen suorituskykynsä osalta trimmatummassa kunnossa kuin yksikään kehonrakentaja koskaan tulee olemaan. Samalla tavalla voitaisiin kysyä moniko kehonrakentaja pystyy tempaamaan yli oman painonsa suuruisen kilomäärän, moniko kehonrakentaja pystyy juoksemaan maratonin tai satasen alle 11 sekuntin, moniko pystyy lämmäämään jääkiekkoa 150km/h, moniko pystyy donkkamaan koripallon 305cm korkeudella olevaan koriin, moniko heittämään moukaria yli 80 metriä tai moniko golfaamaan alle parin 18:sta reijällä...

Jos painonnostajalla raskaimmassa sarjassa onkin vähän mahaa, tekeekö se hänestä kehonrakentajaa huonomman, vaikka hän pystyykin suorituksiin joihin ei kykene kuin muutama ihminen maapallon liki kuuden miljardin ihmisen populaatiosta? Sama pätee mihin tahansa muuhun maanpäällä harrastettavaan lajiin.

Kehonrakentajan pyrkimys fyysisen ulkoasunsa parantamiseen omissa, ja muidenkin silmissä, on täysin hyväksyttävää ja ymmärrettävää, mutta sitä on täysin turhaa sekottaa urheiluun. Mr. Olympia - tason kehonrakennuksen voi parhaimmillaan laskea extreme-urheiluksi muiden terveydelle vaarallisten lajien joukkoon.

Pyydän anteeksi jos mielipiteeni loukkaa keskusteluforumin lukijoita.

Mulla se sairaus on varmaan vasta esiasteella, kun ei ole vaatinut vielä latin latia roinaan. Mega-duty-pelleilyä olen kyllä harrastanut, joten pitäisiköhän huolestua ja käydä lääkärillä puhumassa asiasta?

Minkä helvetin takia painonostoa tulisi arvostaa? Ihan arsesta koko laji,en nää mitään hienoa siinä helvetin heilumisessa ja painojen heittelemisessä.

Mutta onneksi jokainen meistä on vapaa valitsemaan sellaisen lajin josta tykkää.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom