Mitä voimalajia arvostat eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannibal
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
MVM kisaajat on ykkösiä. (näistä neljästä lajista)

Lähinnä sen takia että mä uskon tällaseen jenkki ilmaukseen kuin "Your body becomes it`s function"

Vaikkakin vahvamies kisoja voisi mun mielestä hieman muuttaa. Siellä arvostetaan pikkasen liikaa kestävyyttä,raa´an voiman sijaan. Ok - tietyn voimatason jälkeen,mutta kuitenkin.
Esim farmarikävely. Paljonko ne painaa ne "kannut"? 150kg kpl?
Ihan jees/mä en kantais. Mutta jos ne matkat alkaa olee 50m ja yli niin so what. 250kg kumpaankin käteen niin alettais kattoo paljonko menee.

Eli arvostan MVM kilpailijoita enemmän kuin näitä muita. Paljon varmaan siitäkin syystä että niiden lajien takia voimiin on helpompi "samaistua".
Varmaan 450kg painaa ihan v....i selässä! Mutta jos mä sitä yritän telineestä nostaa niin se painaa just saman verran kuin 350kg.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by sekosammy
Kehonrakennus natutasolla..mitä se on??

monta huippu bodaria tiedät jotka ovat natikoita??¨

Kunnioitat siis ennemmin jamppaa joka on treenannut natikkana kehonrakennusta 10v. kuin esim.ISO-ARSKAA?

Onko siis mielestäsi kehonrakennuksen mittapuu se että on aivan pakko olla roinaaja? Ja en puhu nyt huippubodari tasosta, vaan ihan meistä normaaleista tallaajista. Itse olen taas ymmärtänyt että kehonrakentaja voi olla ihan itsekseen natutasollakin, kunhan vain on omat tavoitteet ja on tyytyväinen omiin tuloksiinsa. Ei terve mies lääkkeitä kaipaa ja ne jotka kaipaa, niin se on niiden oma asia.

Niin ja kyllä minä ainakin arvostan sellaista kaveria, jolla on innostusta ja munaa treenata natutasolla 10 vuotta. Hyvin harvasta tulee edes kilpakehonrakentaja, vaikka treenais ja roinais koko ikänsä. Eli arvostaisinko niitä lahjakkaimpia sitten enemmän????

Voimanostaja on varmaan kovin jätkä, ,no emmä tiiä, MUTTA

arvosta kaikkia lajista, tuloksista, mitoista, saavutuksista, lääkkeistä ja pippelin koosta riippumatta, jos hän keskittyy reenaamiseen 110 prosenttisesti ja tekee parhaansa joka ikisessä reenissä.

Ps. Natu vs. roinaaja kysymyksestä voisin vielä sanoa sen, että en varsinaisesti arvosta kenenkään päätöstä alkaa roinaamaan, mutta jos roinaaja osaa reenata, varsinkin jos hän reenaa kovemmin ku mä, ni kyllä mun arvostuksen arvonen se sillon on.

Ei ole todellakaan tarkoitus jeesustella tms. mutta onhan se niinkin että porukka joka vetää roinaa tekee sen omasta vapaasta tahdostaan ja treenaa aivan sikakovaa verrattuna meihin natikoihin. Että turha mielestäni on määkiä että vain lääkkeillä kroppa kasvaa, kyllä sitä siihen treeniäkin "vähän" vaatii.
Että ne jotka roinan kanssa treenaa (varsinkin jotka tekee sen oikein eikä tyyliin 2000mg testoa koneessa ja hipipipi treeniä) ja repii itsestään kaikki irti joka viikko niin respectiä pojat prkl...

Ja lopuksi vielä etten itse jaksa oikein jaotella ihmisiä hyviin tai pahoihin urhelijoihin tai ihmisiin pelkän roinaamisen perusteella, ihmisellä se treeni on kuitenkin vain osa elämää ja elinkaarta.

Olen whinettänyt. Piste. :D

Bodareita arvostan eniten. Oli ne sitten natuja tai ei. He joutuvat omistautumaan lajille 100% pärjätäkseen. En tiedä montaakaan voimanostajaa joka joutuisi olemaan kisojen takia dietillä 20 viikkoa ja vetämään samaan aikaan sairaankovia punttitreenejä.

Originally posted by Tohveli
En tiedä montaakaan voimanostajaa joka joutuisi olemaan kisojen takia dietillä 20 viikkoa ja vetämään samaan aikaan sairaankovia punttitreenejä.
en tiedä minäkään, mutta tiedän, että sellaisia on. toki useimmat tiputtavat painonsa punnitukseen nestetyhjennyksen avulla, mutta joillekin se ei riitä. sitäpaitsi jos joku lihoo herkästi, täytyy pitää silmällä ruokavaliota melko tiukasti

Voimanostajan elämä on yhtä diettiä....Ei ole mitään vittumaisempaa kun on enää muutama päivä kisoihin eikä paino ota tippuakseen...siinä tahtoo järki mennä.

Originally posted by CCCP
Totuushan on se että kehonrakennus ei ole urheilulaji, vaan sairaus. Se vaatii lähinnä rahallista panostusta roinaan, treenaminen voi olla melkein mitä tahansa painojen kanssa pelehtimistä (esim. jenkkibodaus eli pienillä painoilla 30 sarjaa/lihasryhmä tai sitten tää mega-duty-pelleily).
Painonnosto on se laji jota tulisi arvostaa. Painnonnostajat ovat urheilijoina aivan eri planeetalta, kuin voimanostajat tai -miehet.

Nii-in...On se hyvä, ettei kuitenkaan painonnostossa sorruta käyttämään steroideja...IHAN OIKEESTI!!...pff....pffffrrrBWAHAHAHAHA!!! :lol2: :lol1:

Originally posted by Kilppa
Nii-in...On se hyvä, ettei kuitenkaan painonnostossa sorruta käyttämään steroideja...IHAN OIKEESTI!!...pff....pffffrrrBWAHAHAHAHA!!! :lol2: :lol1:

:lol1: näinhän se on, roinaaminen on vain ja ainoastaan kehonrakennuksen huipulle haluaville pakollinen tie.

Yees, kyllä miekii eniten arvostan kehonrakentajia. On ne hurjia. :D

Paljolti samaa mieltä kuin Hannibal. Painonnosto on isoin ja perinteikkäin laji näistä neljästä. Voimamieskilpailut, kehonrakennus ja ammattilaisvoimanosto ovat lähinnä showta painonostoon verrattuna.

Tuli muuten sellainenkin mieleen, että huippupainonostajalla on edellytykset voimamieskilpailuihin, voimanostoon ja jossain määrin myös kehonrakennukseen, onhan bodareissakin entisiä painonostajia, mutta yhdelläkään näistä em. lajin edustajista ei ole mahdollisuuksia pärjätä huipputasolla painonostossa.

Originally posted by J.Jake
Esim farmarikävely. Paljonko ne painaa ne "kannut"? 150kg kpl?
Ihan jees/mä en kantais. Mutta jos ne matkat alkaa olee 50m ja yli niin so what. 250kg kumpaankin käteen niin alettais kattoo paljonko menee.

:lol2: Ei taitais edes nousta saati liikkua.

Ensinnäkin toi oli aika tyhmästi sanottu, että painonnosto on perseestä. Kyseessä kuitenkin se aito ja alkuperäinen voimailulaji ja OLYMPIALAJI, jossa tekniikka, räjähtävyys ja voima yhdistyvät.

Vahvamieskisat sen sijaan. Niitä en ymmärrä lainkaan. Aina erilaiset mahdollisimman näyttävät välineet ja sitten ähelletään niin perkeleesti, kunnes taas joku paikka hajoaa. Ihme että hajoaa. Ei ihmistä ole tehty kääntelemään autoja :D Sen lisäksi pienenkin suorituksen jälkeen ollaan aivan piipussa ja valitetaan, että ei se nyt niin raskasta toi kanteleminen, mutta kun siinä perkele joutuu sen 100 metriä kävelemäänkin. Voimamieskisat on showta.

Kehonrakentajia, amatöörivoimannostajia ( siis hardcore säännöillä kilpailevia, eli ei mitään rautapaitoja jne. ) ja painonnostajia arvostan todella paljon.

by the way (tämän varmaan kaikki jo tietääkin), voimanosto lähti joskus reilu 40 vuotta sitten liikkeelle muutaman kehonrakentajan keskinäisestä kisailusta. alunperin lajeina oli penkki, kyykky ja hauiskääntö, mutta hauiskäännön vaikean tulkinnan (hyväksytty vai ei) vuoksi tilalle otettiin maastaveto

Originally posted by beginner
by the way (tämän varmaan kaikki jo tietääkin), voimanosto lähti joskus reilu 40 vuotta sitten liikkeelle muutaman kehonrakentajan keskinäisestä kisailusta. alunperin lajeina oli penkki, kyykky ja hauiskääntö, mutta hauiskäännön vaikean tulkinnan (hyväksytty vai ei) vuoksi tilalle otettiin maastaveto

Tämän vuoksi vähän vierastan voimanostoa. Ei siinä muuten mitään mutta kun lajit on vähän niinku summissaan valittu niin tahtoo unohtua joittenki lihasryhmien (esim. yläselkä, olkapäät osittain, haba ym.) treenaus kun keskitytään vain "kolmeen kovaan". Kyykky ja vetokin ovat periaatteessa sama laji (no ei ny aivan, mutta... :)). Meinaan vain tuota lihasbalanssin vääristymistä. Alunperin aloin itekki penkkipunnerruksesta (tietenki ;) ), siitä voimanostoon ja sittemmin on muutettu treeniä enemmän kehotreenin suuntaan. Painonnostoa olen suunnitellu kokeilevani jossaki välissä.

Originally posted by Maza
tahtoo unohtua joittenki lihasryhmien (esim. yläselkä, olkapäät osittain, haba ym.) treenaus kun keskitytään vain "kolmeen kovaan".
yläselkää treenataan penkkiä ja vetoa varten (riippuu tsydeemistä. olkapäät tulee myös tehtyä, dynaamisen penkin (jos oikein muistan) jälkeen tehdään vipunostot sivuille, etuosa tulee penkissä ja takaosa tehdään taljassa en muista minä päivänä. habaa ei tarvitse missään voimanoston lajissa, mutta kyllä sitäkin näkee tehtävän

Originally posted by Maza
Tämän vuoksi vähän vierastan voimanostoa. Ei siinä muuten mitään mutta kun lajit on vähän niinku summissaan valittu

Jotenkin musta tuntuu että tämä on typerin kommentti minkä olen voimanostosta koskaan kuullut.

Pyhä kolminaisuus! , RRKELE!;)

Eniten arvostan voimamieslajeja.
Siinä tarvitaan kaikkia lihaksia. Siinä tarvitaan myös pirusti raakaa voimaa, nopeutta ja varsinkin kivunsietokykyä.
Lajien treenaaminen on todella raskasta, sekä monipuolisuutensa vuoksi myös erittäin mielenkiintoista.

Kehonrakennus ei ole kilpailumielessä ikinä oikein kolahtanut. (isot miehet lavalla tangat jaloissa... nojoo...) Yleensäkin kaikki arvostelulajit ovat mielestäni syvältä...
Kun taas elämäntapana kyseistä lajia harrastaville nostan hattua. Varsinkin natikoille jotka ovat treenanneet useita vuosia.

Voimanosto on myös todella raaka ja kova laji, mutta mielestäni ammattilaiskisat ovat enemmän pelleilyä varusteilla kuin urheilua. Itse pääasia on päässyt unohtumaan...

Toinen tykkää äidistä, toinen tytöstä.
Tässä oli vain minun mielipiteeni.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom