Mitä voimalajia arvostat eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannibal
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Samanlaisia kyseltiin tuolla naapuripalstalla. Kuinkas täällä?

Eli jos vaikka bodaria, voimanostajaa, painonnostajaa ja vahvamieskisaaja vertailtaisiin. Minkä lajin mestari on mielestänne se Kovin Jätkä? Kyllä minun valintani on painonnostaja, vaikka oma salirimpuiluni on enempi ja vähempi bodityylistä. Omat perusteluni valinnalleni:

- olympialaji
- ei välineurheilua; mies nostaa
- doping-testejä tehdään paljon
- ei lukuisia keskenään kinastelevia liittoja

Bodaus on mielestäni mennyt nykyään sellaiseksi, että yhä vähemmän on merkitystä perintötekijöillä ja kovalla, järkevällä harjoittelulla. Mestariksi selviää usein hän, jolla on käytössään rajuimmat lääkkeet (ja varaa niihin) ja elimistö, joka kestää mahdollisimman hyvin mahdolliset sivuvaikutukset. Tottakai genetiikkaa ja treeniäkin pitää olla mukana ja paljon, mutta en usko, että tämän hetken kehonrakennusmestarit olisivat välttämättä niitä, joilla on parhaat geenit lajiin ja jotka harjoittelevat koviten/parhaiten. Ja tietysti yksi asia, joka vähentää bodauksen arvostettavuutta minun silmissäni, ovat nämä Synthol-, silikoni- ym. mausteet...

Voimanosto on mennyt mielestäni siinä mielessä huonoon suuntaan ja kauemmas mahdollisesta olympialajiudesta, että on tullut lisää kilpailevia liittoja, joissa säännöt mm. varusteiden ja doping-käytön suhteen ovat eriäviä.

Mielipiteitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Arvostan joka lajissa natuja (jos niitä nyt sitten enää on), lajista riippumatta.

Mä arvostan eniten kehonrakennusta ja ennen kaikkea elämäntapana.

Onhan nuo voimamiehet aika karussa kunnossa... Saattaisi useammilla salijannuilla paikat hajota, jos kokeilisivat vastaavia lajeja kuin kilpailuissa. Hommassa vaaditaan muutakin, kuin maksimaalista voimaa. Hapennottokyky, ketteryys, palautumiskyky, tekniikka yms. ominaisuudet taitaa olla suuressa osassa. Ainakaan isoimmat kilpailijat eivät aina voita.

Kyllä ne ovat nuo voimamiehet! Ehdottomasti... ehkä minäkin sitten joskus..:D

Meiän salilla on pari kovakuntosta voimamiestä ja ne reenaa niitä laleja siellä, voin sanoa et kyl ehkä se on se kovin.. Elikkä tulevaisuudessa uskon et ovat tuolla SM-tasolla nuo äijät, nimittäin kovassa kunnossa ovat. Ja elämäntapana just kehonrakennusta arvostan kovasti, kuten Tomi sanoi..

Voimanostaja on Kovin Jätkä. Painonnosto on liian tekninen, sitäpaitsi mua itkettää kun 30kg kevyempi mimmi työntää 115kg suorille käsille, itse en ole edes rinnalle tuota vetänyt. Voimannostoon voi helpommin suhteuttaa omat tulokset, paitsi kaiken maailman penkkipaitapanssarit ja trikoot ottaa päähän. Vahvamiesskabaaja on kyllä ehkä kuntonsa puolesta kovempi kuin edellä mainitut, mutta kun lajit ovat mitä mielikuvituksellisempia hilavitkuttimen pyörittelyä showmielessä, en arvosta lajia kovin korkealle. Varsinkin kun titteli on esim Maailman Vahvin mies, vahvuuden mittauksessa raaka rauta on paras mittari.
Bodaus nyt on sellainen friikkilaji jo, haluaisin nähdä mihin natukka voi päästä. Kaikki negatiiviset sivuilmiöt jotka liittyvät lajiin vievät arvostuksen bodaukselta ei vain minun mutta koko kansan silmissä. Ei syntholmöykky nyt ainakaan se Kovin Jätkä ole. Itse olen kuitenkin kehonrakentaja harrastajamielessä, joten hakkaan vaan puukkoa omaan selkääni...

Lajin puolesta arvostan eniten voimamiehiä. Mutta kun bodari ottaa homman tosissaan, on se elämän kurinalaisuus todella ihailtavaa. Eli en arvosta bodarin päämäärää niin paljon, kuin sitä työtä, jonka siihen saa upottaa.

Ja ristiinhän menee itelläkin tää. Omalle kohalle ei voima niin paljoa kiinnosta, vaan ne lihakset... Niitä jos joskus saisi.

Kyllähän se tuonne voimamiehiin kellahtaa. Kehonrakennus on todella jeah elämäntapana mutta kilpailupuolta en ihan niin jaksa arvostaa. ;)

Bodybuilding

Bodaus - tottakai...
...pistin muutama aika sitten erääseen topiciin esimerkin bodarin mahdollisesta dieetistä. On muuten hiukan eroa noihin kisoihin valmistautumisissa!!

Voimamiehet..., Hey c'moon:D !!

kun bodari ottaa homman tosissaan, on se elämän kurinalaisuus todella ihailtavaa. Eli en arvosta bodarin päämäärää niin paljon, kuin sitä työtä, jonka siihen saa upottaa.

tonza puhuu asiaa, samalla aaltopituudella hengaan. lisäyksenä sen verran et kun joku vaan viitsii todella panostaa omaan lajiinsa paljon ni mä annan arvostukseni hänelle elikkä avainsanana on omistautuminen harrastukselle/työlle!

...ja kun viitsii nähdä vaivan natuna, se on ihailtavaa...

jep bodari elämäntapaa arvostan...mutta nostan hattua myös voimamiehille...

Kyllähän se tuonne oman lajiin, elikkä voimamiehiin ja naisiin kallistuu.

Tuli vain tuossa mieleen kun jollain tuli puhetta dopingista, että nykypäivänä ei taida pahemmin löytää naturaalia voimailulajin mestaria, ei painonostosta, ei voimannostosta, ei vahvamiehistä, ei yleensäkään mistään lajista jossa tarvitaan raakaa voimaa.

Tämä on vain minun mielipiteeni.

Originally posted by testo
Tuli vain tuossa mieleen kun jollain tuli puhetta dopingista, että nykypäivänä ei taida pahemmin löytää naturaalia voimailulajin mestaria, ei painonostosta, ei voimannostosta, ei vahvamiehistä, ei yleensäkään mistään lajista jossa tarvitaan raakaa voimaa.

Painonnosto on sentään olympialaji ja siinä testataan runsaasti eli tehdään dopingin vastaista työtä (mikä saattaapi tosin olla taistelua tuulimyllyjä vastaan).

En kyllä ihan lähitulevaisuuteen pysty sijoittamaan sitä päivää, jolloin kehonrakennus ja voimanosto ovat olympialajeja.

Mä arvostan IPF:n kisoissa tehtyjä kovia tuloksia. Ammattilaisvoimanostoa tai ns. ammattilaisia en arvosta pätkääkään!mutta onhan se hyvä että semmosillekkin on oma liitto niin ei tartte pahentaa(voiko sitä edes) voimanoston julkisuuskuvaa entisestään....PRKL:mad:

Joku taas repii shortsinsa tästä kommentista, mutta mä arvostan naturaalikehonrakentajia (ehkä siksi haluan myös itse olla sellainen). Lihas kasvatetaan luomuna eikä kovin äijä ole se jolla on kovimmat lääkkeet ja paras toleranssi sivuvaikutuksia kohtaan vaan se lahjakas tyyppi, joka treenaa, syö, lepää ja omistautuu lajille parhaiten.

Joo housut repes samantien!!!

No ei, kyllähän kaikki palstalaiset kunnioittavat ja arvostavat naturaalikehonrakentajia JOS heissä (meissä) on jotain kunnioitettavaa, siis mitoissa tai tuloksissa.

Originally posted by Hulkki
Joku taas repii shortsinsa tästä kommentista, mutta mä arvostan naturaalikehonrakentajia

Voiko muunlaisia edes arvostaa??ei mun mielestä...

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom