Mitä vaaditaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tässä kun olympialaisia olen katsellut niin mietiskelin että mitä kaikkea sitä vaaditaan jotta voisi urheilla olympia tasolla, esim juoksussa tai vaikka melonnassa, kun nuo selostajatkin puhuvat että urheiliat 4 vuotta valmistautuu olympialaisiin niin tuntuu vaan tosi pitkältä ajalta tuo 4 vuotta valmistautua yksiin kisoihin :O

^Riippuu lajista, mutta suurimmassa osassa lajeista kyse on siitä, että on lapsesta asti treenannut kovaa, määrätietoisesti ja asenteella. Vitut geeneistä.

No eiköhän itsestään selvyys oo lahjakkuus siinä mitä ikinä tekee, hyvät geenit varmaan pitää sisällään sen...

geenit on se ratkaisevin tekijä. jos on vielä lahjakkuuden lisäksi hullu treenaamaan ja sattuu vielä treenaamaan oikein... ollaan jo hyvällä tiellä.

nojoo siis pointtina oli, että helvetin moni lahjakkuus menee hukkaan, koska puuttuu motivaatiota ja asennetta touhuun.
Mitä iloa siis geeneistä, jollei ole asennetta hoitaa hommaa kotiin?

nojoo siis pointtina oli, että helvetin moni lahjakkuus menee hukkaan, koska puuttuu motivaatiota ja asennetta touhuun.
Mitä iloa siis geeneistä, jollei ole asennetta hoitaa hommaa kotiin?

Mutta sitten asian voi pistää taas siten, et turha treenata ellei sopivia geenejä löydy..

Otetaan esimerkki..
On VARMA asia ettei kuka tahansa voi yltää esim. Ronaldinion tasolle futiksessa vaikka kuinka treenaisi!
Tämä yksinkertaisesti siksi ettei geenit ole oikeanlaiset..
Näkeehän se jo pienten ipanoitten urheilutapahtumissa ettei "tosta ikinä tuu futaajaa/kiekkoilijaa/juoksijaa".

1. Eli ensinnäkin genetiikka pitää olla kohillaan
2. Jos numero uuno on kohdallaan tarvitaan sen lisäksi vitusti treeniä ja kovaa psyykettä kaikin puolin
3. Kolmas asia on oikeanlaiset valmentajat ja hyvät valmennus- sekä treeniolosuhteet

Genetiikkaa pidän itse kovimpana tekijänä menestykseen.. Toinen asia on sitten se miten se hyödynnetään.
On monia tyyppejä jotka turhaan treenaavat siinä uskossa että heistä tulisi joskus jotain. :rolleyes:

Mun mielestä toi geenihomma viedään aina ihan överiks. Lahjakkuus on enemmänkin ahkeruutta, motivaatiota ja päättäväisyyttä.
Jokaisella on "lahjoja" johonkin. Kaikista ei tule pikajuoksijoita koska kaikilla ei ole kintut täynnä 2b-lihassoluja. Eikä kaikista voi tulla huippujaliksen pelaajia koska ei motoriikka riitä.
Mut kyllä jokaiselle löytyy joku urheilulaji missä voi menestyä.
Tuntuu et kaikki yrittää keksiä syitä miks ei vois onnistua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Toki geeneillä osansa on, mutta vain kovalla harjoittelulla niistä saadaan kaikki "teho" irti. Jotta lahjakkuus jalostuisi todelliseksi taidoksi, pitää perimän suomaa kapasiteettia aktivoida. Esim. shakkia ei kukaan pelaa luonnostaan kuin suurmestari, mutta kovan harjoittelun tuloksena looginen päättelykyky kehittyy erityisesti shakissa tarvittavien taitojen osalta.

Mut kyllä jokaiselle löytyy joku urheilulaji missä voi menestyä..

Hehheh.. :D No toki, mut ellei mulla ois geenejä esim. bodaukseen niin tuskin mä ihan ratsastustakaan alkaisi harrastamaan vaikka olisi kilokaupalla geenejä lajiin..
Ymmärrätte varmaan selittämättäkin mitä tarkoitan.
Pitää myös löytyä sitä kiinnostusta ko. lajia kohtaan...eli ei sitä noin vaan 30 lajia käydä läpi kunnes se oikea sattuu kohdalle. :rolleyes:

Muistetaan myös tämä likainen puoli!!moni lahajakas urheilija haluaa vielä lisää vaikka on jo maailman huipulla..siihen tarvitaan hormooneja..ja siitä meillä näyttöä on paljon..ja joka vuosi tulee lisää käryjä ja uusia aineita.

viimevuosina hiihto ja pyörailyssä on kärytty aika kovasti..myös painonnosto..viimeset sekunnit/sentit voi olla roinasta kiinni.muuten et saavuta niitä:curs:

On VARMA asia ettei kuka tahansa voi yltää esim. Ronaldinion tasolle futiksessa vaikka kuinka treenaisi!

Kohta a. Uskottavaa kun kirjotat kaverin nimen väärin :rolleyes:
Kohta b. On jo parempi, se tulee Argentiinasta ja jotkut kutsuu sitä Messiksi.
tämä siis aivan :offtopic: :D

Tässä kun olympialaisia olen katsellut niin mietiskelin että mitä kaikkea sitä vaaditaan jotta voisi urheilla olympia tasolla, esim juoksussa tai vaikka melonnassa, kun nuo selostajatkin puhuvat että urheiliat 4 vuotta valmistautuu olympialaisiin niin tuntuu vaan tosi pitkältä ajalta tuo 4 vuotta valmistautua yksiin kisoihin :O

Jotkut valmistautuvat 14 vuotta yksiin kisoihin, mitäs siihen sanot, häh?:)

Hehheh.. :D No toki, mut ellei mulla ois geenejä esim. bodaukseen niin tuskin mä ihan ratsastustakaan alkaisi harrastamaan vaikka olisi kilokaupalla geenejä lajiin..
Ymmärrätte varmaan selittämättäkin mitä tarkoitan.
Pitää myös löytyä sitä kiinnostusta ko. lajia kohtaan...eli ei sitä noin vaan 30 lajia käydä läpi kunnes se oikea sattuu kohdalle. :rolleyes:

Sitä en nyt tarkottanutkaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom