Näinhän sen pitäisikin tottakai mennä.
Mutta jos nyt ajattelet tässä ns. taulukkopalkkoja, niin ne on Suomessa aikalailla alakantissa kuitenkin. Eli ei siitä ihan perustason suorittamisesta tartte käytännössä paljon paskaakaan maksaa. Ja sitä perustason suorittamistakin tarttetaan varmaan melkein joka firmassa? Vaikka palkka on suorittajalla pieni, niin pitääkö sitä suorittajaa vielä kohdella kuin roskaa? Eli tyyliin, jos ei työnteko nappaa, lähde lätkimään, tulijoita riittää tyyliin. Vähän semmoinen asenne paistaa läpi joidenkin mielipiteistä, tai sitten mulla on vain vilkas mielikuvitus.
Ja mitä tulee tmi:n verotukseen, niin eikös se ole loppupelistä aikalailla samanlaista (määrällisesti) kuin yksityishenkilön verotus. Ei vaan tietenkään kukaan pidätä niitä veroja ja maksuja päältä, vaan sun pitää hoitaa se itse. Eli jos tienaat "vitusti" maksat veroja "vitusti" ihan kuten työntekijänkin kohdalla. Oy on sitten jo asia erikseen ja sen järkevyys nousee esiin västä vähän suurempia pääomia liikutellessa.
En todellakaan väitä, että yrittämisestä olisi Suomessa tehty mitenkään helppoa, ehkä jopa päinvastoin. Mutta ei helvetissä sitä nyt voi työntekijää rangaista siitä. Kannattaa pitää firmansa siiän mittakaavassa, että työllistää itse itsensä jos ei realiteetit riitä käsittämään mitä palkkaaminen Suomessa tarkoittaa.