Mitä treenin jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tor
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

Tor

Olen ottanut palautusjuoman heti treenin jälkeen niin kauan kuin muistan. Nyt kuitenkin joku sanoi että kannattaisi ottaakin proteiinia ihan veteen sekoitettuna ihan ensiksi ja puolen tunnin päästä palautusjuoma? Onko tuossa mitään perää? :kuola:

Kaikki menee hyvin kun otat treenin jälkeen palautumisjuoman (hiilarit+hydrolysoitu/ioninvaihdettu proteiini+mahdollisesti kreatiini)
Tämän jälkeen käppäilet rauhassa kotia ja syöt kunnon aterian.

Muuten menee ihan turhaksi hifistelyksi. ;)

Eräs kaverini uskottelee itselleen että palautumisjuoma on ihan rahanhukkaa, saman asian ajaa ku juo treenin jälkeen litran appelsiinimehua. What? :eek:

Ite otan heti treenin jälkeen palautus ja protskut jauhot yhdessä.Ja puolen tunnin päästä syön kunnon aterian. Toimii ainakin mulla!

Samoin teen itse kuten Nyrkki ja Dracone. IA:han perustuu juuri tohon vaiheissa "nauttimiseen", kokemusta ei ole, mutta moni on kehunut.

Samoilla linjoilla edellisten kanssa. Voi sitä joskus hifistellä ton 2-vaiheisen palautusjuomankin kanssa jos mielenkiinto riittää. Mutta hyvin menee tällä nykyiselläkin systeemillä.

Jos haluaa maksimoida hyödyn niin kannattaa varmaankin. Erot nyt kerralla nautittavaan palautusjuomaan taitavat olla niin pieniä etten jaksa vaivautua.

Hifistelyä tai ei, mutta tuossa keväällä päätin kokeilla tuota kaksivaiheista palautusjuomaa. Ei siinä mielestäni mitään suurta vaivaa ole, joskaan ei varmaan mitään mullistavaa hyötyäkää :)

Eli heti treenin jälkeen pukukopissa 40g ion92 + 5g glutamiinia. Siitä sitten suihkut ja paluumatka kotiin kestää aika tasan 30 minuuttia. Ja tällöin otan kotona 55g maltoa + 10g kreatiinia + 10 x masters bcaa. Tuosta taas noin 45 minuutin päästä syön aterian jossa on reilusti hiilihydraattia ja proteiinia ja vähänlaisesti rasvaa.

Mulla on ollu tapana viime vuoden aikana litkiä NB:n PP 92+ treenin aikana pari desiä (+kreat), reenin jälkeen hujahtaa alas sama mutta vaihtelevilla palkkareilla höystettynä. Ainakin voimataso on tämän johdosta jostain kumman syystä noussut järkyttävästi, joten suosittelen ainakin kokeilemaan protskua/palautusjuomaa ENNEN treenailua ja myös sen aikana.

Tor sanoi:
Entä neste? Imeytyykö nuo proteiinit ja palautusjuomat paremmin veden kuin maidon kera.
Aina veteen,imeytyy paremmin.Ja lisätään nyt vielä,että palautumisjuoma on
tärkein drinkki treenin jälkeen.Itellä se on nyt N-large mansikkaa. :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom