Mitä tehdä kyykyn kanssa? (video)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Olawii
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiedä oks tää nyt "itsemurha" laittaa tänne joku oma amatöörivideo näytille, mutta tässävaiheessa se on kai ihan se ja sama kuinka paljon sitä tulee lytätyksi jos edes yhden hyvän vinkin sais.

Eli ongelmana on kyykky.
Oon sen kanssa ees taas veivannu ja säätänyt jo jonkin aikaa eikä tunnu tuottavan tulosta. Jossain menee vikaan, mutta kun itse olen vasta vähänaikaa käynyt salilla on tosi vaikee hahmottaa mikä menee vikaan.
Oon saanut apua jo salin muilta kävijöitä hyvinkin, mut en jaksais kokoaikaa niitäkään häiritä ja jostain syystä mun on tosi vaikee hahmottaa nyt sitä ongelmakohtaa ite mut aattelin, että jos täällä olis joku sellanen joka sen pystys mulle kertomaan niin hyvin että mä sen perinpohjasesti sisäistäisin.
Mitkään "selkä suoraks" jutut ei auta, kun ei mulla todellakaan oo mitään havaintoa mitä se käytännössä tarkottaa.

Videossa siis teen pelkän tangon kanssa ja haussa siis enemmänkin sellanen voimakyykky.
Saa arvostella, mut rakentavasti jooko?
Ja kyllä, oon tyttö.
http://www.youtube.com/watch?v=tDLkPfaWdrQ&feature=youtu.be toivottavasti näkyy.

Pidä selkä suorana äläkä pyllistä ja takapuoli kunnolla maahan.

Tossa esimerkkiä videona, noitahan löytyy...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Älä kumarra eteen vaan yritä pitää katse eteenpäin ja selkä 'paikallaan'. Kesti itelläkin tajuttoman kauan tajuta miten toi käytännössä menee, ja paras mitä keksin ohjeeksi oli "jalat tekee liikkeen, yläkroppa vain kannattelee painoa". Eli keskity siihen, että kaikki muu pysyy lähes paikoilleen, polvet vain koukistuu kun lähestyt perseellä maata.

Aika jäykän näköistä menoa ja liikerata kaatuu pahasti eteen. Voisit ihan aikasi kuluksi kokeilla joskus esim. kotona ihan pelkkää kyykyssä istumista, siis pyrit löytämään asennon jossa pystyt luontevasti istumaan mahdollisimman syvässä kyykyssä ja totutella siihen, kunnes takareidet taipuvat pohkeisiin asti ja pystyt pitämään asennon jonkin aikaa ilman että se tuntuu kovin epämiellyttävältä. Sen jälkeen opettelet tuosta asennosta ylös ja alas nousemista vaikka ilman mitään painoja, kunnes se alkaa tuntua luontevalta. Seuraava vaihe onkin ottaa tanko selkään, kokeilla samaa ja hienosäätää jalkoasento jne. sopivaksi tankokyykkyyn.

Lähtökohtaisesti kyykkyyn menemisen ja ylös nousemisen pitäisi olla ihmiselle aivan luontainen liikerata ja jos se ei alkuunkaan siltä tunnu, niin IMO voi olla parempi ensin etsiä kokeilemalla se luontainen tyyli ja asento ja alkaa vasta sitten hienosäätämään tekniikkaa voimailutyyliin sopivaksi.

e: ja näin aloittaisin silloinkin jos lopullinen tavoite on leveässä kyykyssä

On ihan hiton vaikeeta käsittää toi selän asento.. Mä en nyt saa yhtään päähäni et miten se olis mahdollista, vinkkejä siihen asiaan saa antaa.Seinää vasten jotenki sen ehkä tajuaa.. mut sit kun sitä seinää ei oo, ni homma katoo.
Eli siis tosiaan onnistuu ilman tankoa kyykkyyn ja ylösmeno kevyesti (harjottelin liikerataa seinää vasten ja puukeppi tankona) mut jotenki homma levii heti kun sitä seinää ei oo ja tanko on sen kepin tilalla.

Vaikee käsittää millasessa asennossa sen selän on oltava? Oks se mahdollista että se on täysin pystyasennossa edes?
Ja siis leveellä jalka-asennolla tehdessä. Ja kuinka alas on mentävä?

ja menee ihan sekasin, kun tästä kyykystäkin kai on niin montaa erillaista variaatiota. Kuinka alas pitää mennä jos siis kisakyykystä puhutaan? Ja millainen se kisoissa hyväksytty kyykky on? Onko se esim tollainen joka tossa jo linkitettiin?

Voip olla että jos laskisit tankoa vähän alemmaks sieltä niskasta niin ei tuo asento ja selkä nyökkäis nuin pahasti. Muuten komppailen edellisiä.

Sinuna nyt ihan alkuun unohtaisin kisakyykyt ja eri variaatiot ja keskittyisin hiomaan tuon kyykkytekniikan hyväksi ja luontevaksi. Niinku no-body tossa sanookin niin sitten kun se "puhdas" oma kyykkytekniikka on hallussa niin että se menee vaikka unissaan, aletaan hienosäätämään. Sekoitat vain turhaan itsesi miettimällä noita, keskity omaksumaan puhdas kyykkytekniikka.

Ja oletko kokeillut tehdä etukyykkyä postaamani videon tavalla. Siinä yläkroppaa joutuu pakosta pitämään paljon paremmin hallinnassa ja auttaa ehkä selän suoruuden hakemisessa.

Ääh mä pistän nyt toisen videon vielä, hetki kestää sitä latailla. Otin tosiaan noita videoita eilen, ja toi minkä äsken laitoin ni on viiminen nisitä. Vähän väsyn ysiinä vaiheessa, kun jjonkun tunnin verran itteeni kuvailin. Ihan itteeni varten analysoitavaks kuvasin, ei mun tarkotus niitä ollu tänne laittaa mut menkööt..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkohan naisilla joku lantion yms. rakenteeseen liittyvä keskimääräinen ominaisuus joka tekee kyykyssä täyden liikeradan vaikeammaksi?
Osa vajaista kyykyistä naisilla(kin) menee fitnesshömppälehtien ja -ohjaajien piikkiin mutta suurella osalla (oma vaimo mukaanlukien) se yksinkertaisesti on "mahdotonta".
Tämän threadin videosta näkee ihan saman, vähän ennen vaakatasoa jo tökkää eikä siitä yksinkertaisesti näyttäisi menevän alemmas kuin sitten ehkä rumasti runnomalla/selkää pyöristämällä.

Ei voi muuta sanoa kuin että hiomista ja hiomista, tekemällä se paranee ja menee ajan myötä varmuudella kohdilleen - ja kyllä ne kokeneemmat neuvoo yleensä tosi mielellään enemmänkin kun vaan kysyy. Eikä naiseus siinä ainakaan haittaa :)
Ja se kirjallisesti netin kautta neuvominen tekniikkakysymyksissä on aina vähän kyseenalaista joka tapauksessa - kyllä tuossa pitäisi olla vieressä kommentoimassa ihan livenä jonkun joka osaa sen asiallisesti tehdä - vaikka täältäkin ihan hyviä neuvoja jo tulikin.

Ja sen selän liikeradanhan näkee helposti peilistä sivuttain kun kyykkäilee. Tangon kuuluu mennä suoraan alas, eikä tosiaan venkslata eteen-taakse. Se ajatus tangon liikeradasta saattais auttaa.

Joo tiedän, netissä pitää suhtautua kaikkeen varauksella. Mut monesti saanut netistä hyviä vinkkejä, kun ihmisillä on erillaisia tapoja ilmaista itseään ja jotkut osaa kertoa asioita kirjoittamalla niin hyvin, että ne kolahtaa. Sellasia juttuja etsin...

Joo eli tässä se toinen video, en tiedo oks toi nyt sen parempi, mut en ehkä oo niin väsynyt siinä. Se putki siinä perseen alla on ku ajattelin että se auttas mua hahmottaa sitä liikerataa ees jotenkin. Jostain syystä tosi vaikee hahmottaa itteensä :D http://www.youtube.com/watch?v=JQo_koob8yQ&feature=youtu.be
Ja kun siis peilä ei ole..

Joo tiedän, netissä pitää suhtautua kaikkeen varauksella. Mut monesti saanut netistä hyviä vinkkejä, kun ihmisillä on erillaisia tapoja ilmaista itseään ja jotkut osaa kertoa asioita kirjoittamalla niin hyvin, että ne kolahtaa. Sellasia juttuja etsin...

Joo eli tässä se toinen video, en tiedo oks toi nyt sen parempi, mut en ehkä oo niin väsynyt siinä. Se putki siinä perseen alla on ku ajattelin että se auttas mua hahmottaa sitä liikerataa ees jotenkin. Jostain syystä tosi vaikee hahmottaa itteensä :D http://www.youtube.com/watch?v=JQo_koob8yQ&feature=youtu.be
Ja kun siis peilä ei ole..

Eipä toi sen kummoisempi ollut. Suosittelen sen peilin hankkimista vaikka kämpille jos sielläkään ei ole. Siitä sitten hiomaan pikkuhiljaa tekniikkaa kohdilleen ilman painoja. Jos ei ns. "tunne" milloin liikerata menee oikein, niin toi lienee ainut vaihtoehto.

Kiitos kaikille neuvoista ja muuten vaan pulinoista.
Yritän repii kaikki teijänkin neuvoista irti :)

Mut oon silti ihan yhtä pihalla kun ennenkin.
Se on kyllä ihan varmaa, että yritän treenata tän leveen kyykyn ja toiveissa olisi että kokoajan mennään siihen suuntaan, että se kelpaa kisakyykystä. Jos alan ensin yhdellä tavalla treenaan, niin tunnen itseni aika hyvin ja tiedän että siitä sit ei ihan helpolla päästäkkään irti ja tapoja muuteta.. kangistun kaavoihin. Vaikka siihen menis sata vuotta.

Ja kun kisakyykkytyyliin löytyy salilta todennäkösesti apuakin sitä mallia kun nää taitaa siellä harjoitella.. Luulisin, kun kerran kisoissakin pärjäävät :)

Kokeilepa piruuttaan seuraavaa: http://www.youtube.com/watch?v=P9s9uOe_9NU

Tuolla saat testattua venyvyyttä. Jos paikat ei oo tarpeeks venyvät, kaadut taaksepäin ja/tai et pääse koukistettua lähellekään 90 asteen kulmaa. Täällä suositeltiinkin jo ihan vain kyykkyasennossa olemista, ja suosittelen sitä myös tekemään seinää vasten, jolloin ryhti pysyy kunnossa.

Yks mikä mua joskus autto oli se, että pyrkii pitämään painon kantapäillä. Jos kyykkää paino päkiällä niin se kaatuu helposti enemmän eteenpäin.

Thänks linkistä! Noita oon kyllä harjoitellutkin jo pitkän aikaa, ja sujuu. Se tosin ei näy kun ottaa tangon ja siirtyy "kyykkäyshäkkiin" :/

Voiks mulle joku vääntää ratakiskoista missä asennossa selän pitää olla kun ollaan kyykyssä? Siis jos nyt puhutaan kyykyssä, joka kelpaa myös kisoissa.

Back
Ylös Bottom