Mitä teet hätätilanteissa?

Vaikee kyllä sanoa mitä tossa tilanteessa pystyis tekemään. Jotenkin ei pysty kuvittelemaan mitä tuossa voisi tehdä. Riippuis ehkä vähän tilanteesta. Ei kait tuossa paljon muuta vaihtoehtoa jäisi kun yrittää väistellä kuteja samalla kun koittais taklata kaverin pois pelistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eihän tässä vielä tiedetä, onko asejamppa tullut räiskimään yleisesti vai jonkun kohteen perässä. Ainakaan ei antaisi aihetta enempää kohdistaa iskua itseensä.
Oisko sulla sitten kenties joku parempi tapa? ;)

Jep, kiertäisin sen tyypin isossa kaaressa vaanivan näköisesti ja tinttaisin kunnon pierun kaverin niskaan.

Kävelet yksin (esim. koulussa) kapealla käytävällä ja huomaat yhtäkkiä, että edessäsi seisoo noin viiden metrin päässä henkilö, jolla on kädessään ysimillinen käsiase. Henkilö näkee sinut, etkä voi livahtaa mistään avoimesta ovesta karkuun. Mitä teet?
6. (keksi itse)

Eli mitkä ovat pakkislaisten toimintaohjeet tällaisessa tilanteessa?
6. Roundhouse kick.

ninja.jpg

Seppo, tuo yön musta ninja... :D

Aika samanlaisia ajatuksia porukoilla näyttää olevan kuin itsellänikin. Oikeastaan ainoat varteenotettavat vaihtoehdot tuntuisivat olevan joko 1) juosta liukkaasti mäkeen tai 2) hyökätä apinanraivolla päälle. Koska itselläni ei ole kuin musta vyö Seppälästä, niin järkevimmältä vaihtoehdolta tuntuisi tuo ensiksimainittu.

Jäin miettimään sitä, onko siitä oikeasti apua jos pyrkii poukkoilemaan pakoon juostessaan puolelta toiselle? Kuten jo mainittiin, se tietysti hidastaa jonkin verran etenemisnopeutta. Toisaalta, jos pyrkisi juoksemaan mahdollisimman kyyryssä, sekin hidastaisi vauhtia - plus se, että tasapaino saattaisi horjua ja yhtäkkiä oltaisiin käytävällä mukkelismakkelis kuin tarjottimella. Olisiko siis paras vetää ritolat välittämättä siitä, kuinka suuren maalialueen ampujalle antaa, vai olisiko poukkoileva Super Mario -tyyli todennäköisempi tyyli pelastua?

Mä sanoisin pöö ja sit se ampuis ihtesä

Oikeastaa mä jäisin puhumaan sen kanssa. Miksi vitussa sul on ase, herra? Pliis, eipäs nyt teherä mittää nopsaa, jookosta. Sit selvitettäis asia. En pelkää kuolemaa paskanvertaa (lue: olen yrittäny tappaa itteni) ja näen ihmisestä n. kaiken (voitte kokeilla, tulkaa käymään, kerron teistä kaiken samantie). Kax aika hyvvee ominaisuutta tuohon tilanteeseen.

Vois sitä tietty yrittää väistellä ja juosta, muttei yhtä vammasta. Kyl mä mieluummin jäisin tähtäimen eteen näyttämään, miten vammanen oon :)

Jos erittäin loistavaa tilannetta sankarinleikkimiseen kuten heiveröinen kynäniska kouluampuja lataamassa asetta ei tule, jätän suosiolla väliin enkä yritä taltuttaa tyyppiä sankarinmaine silmissä kiiluen. Ennemmin elän rottana joka juoksi kuin kuolen sankarina.. Ekan laukauksen kajahtaessa jossain miettisin mistä päin se kuului, lähtisin vastakkaiseen suuntaan, piiloutuisin hetkeksi, miettisin lähimmän suojaisan "Scofield-tyylisen kikkavitosreitin" ulos, pyrkien välttämään käytäviä missä joutuu juoksemaan ränniä pitkin maalitauluna jos ampuja tulee vastaan, avoimia paikkoja missä tulee helposti nähdyksi&ammutuksi, paikkoja joihin muut todennäköisesti ryntää ja ampuja menee niiden perässä. Koulurakennuksen tunteminen on sikäli etu että tietää kaikki varauloskäynnit, ikkunat joista pääsee esim. katoille ja sieltä tikkaita pitkin jonnekkin ulos nurkille joista voi sukeltaa puskiin piiloon ja tetsata selville vesille näkymättömissä.

Jos ampuja olisi noin 5m päässä ja ase ampumavalmis niin juoksuyritys olisi aika turha, samoin päällekäyntiyritys. Yrittäisin puhua jos olen jonkunlaisissa väleissä henkilön kanssa tai joku lapsuudenkaveri aikoinaan ollut tai joskus tätä auttanut vaikka esim. puuttumalla kiusaukseen tms. niin se saattaisi ajatella että ei ammu ihmistä joka on ollu niitä harvoja koko koulusta joka on joskus auttanu sitä tai ollu sille kivoja. Suuremmalla todennäköisyydellä silleen pääsee pois jos tosiaan jonkunsorttisissa väleissä ollut.

On lapsellista toiveajattelua,että nämä "olennot" antaisivat armoa! Ainoa järkevä keino on juosta karkuun.

Muistelen että Auvinenkin jätti ampumatta yhen joka oli sen lapsuudenfrendi. Oli vaan käskenyt menemään pois ennen kuin oli aloittanut nirhata. Kyse on nimenomaan muiden ihmisten murjomasta ihmisestä. Tuskin ampuu sellaista ihmistä joka on sille ollut ystävällinen. Jos on ollut sellaisissa väleissä että on kouluajan ulkopuolella joskus hengaillut ampujan kanssa tai lapsena leikitty yhdessä niin uskon että sellaisessa tapauksessa puhumalla selviiä todennäköisemmin hengissä kuin juoksemalla kapeeta käytäväränniä pitkin ammuttavana.

Ei kellää riitä hermot alkaa jotain sönkättää tollasessa tilanteessa. Paniikki päälle ja mahdollisimman kauas koko tilanteesta.

Sä et tunne mua etkä sitä mitä mä olen käynyt läpi. Mä olen hyvinki kylmähermoinen eikä mun itsesuojeluvaistot toimi vielkää iha kunnol :)

Rentoutuisin tollases tilanteessa.

Ei, kyllä mä tunnen sut ja tiedän aivan kaiken mitä olet koskaan kokenut. Ja sen ettei sua ole koskaan yritetty ampua.

Tästä asiasta on imo täysin turhaa puhua varmalla mielipiteellä, koska yleensä vasta tilanteen lauetessa näkee sen oman reaktion. Meillä oli omalla koululla ampumisvaara tossa syksyllä, ja siellä näki itse, miten reagoi. Yllättävän rennosti olin, vaikka pulssi kohos todella äkkiä. Noh, eipä varmaan kukaan niin cold blooded oo, että olis vaan silleen -_- noissa tilanteissa.

Jos erittäin loistavaa tilannetta sankarinleikkimiseen kuten heiveröinen kynäniska kouluampuja lataamassa asetta ei tule, jätän suosiolla väliin enkä yritä taltuttaa tyyppiä sankarinmaine silmissä kiiluen. Ennemmin elän rottana joka juoksi kuin kuolen sankarina.. Ekan laukauksen kajahtaessa jossain miettisin mistä päin se kuului, lähtisin vastakkaiseen suuntaan, piiloutuisin hetkeksi, miettisin lähimmän suojaisan "Scofield-tyylisen kikkavitosreitin" ulos, pyrkien välttämään käytäviä missä joutuu juoksemaan ränniä pitkin maalitauluna jos ampuja tulee vastaan, avoimia paikkoja missä tulee helposti nähdyksi&ammutuksi, paikkoja joihin muut todennäköisesti ryntää ja ampuja menee niiden perässä. Koulurakennuksen tunteminen on sikäli etu että tietää kaikki varauloskäynnit, ikkunat joista pääsee esim. katoille ja sieltä tikkaita pitkin jonnekkin ulos nurkille joista voi sukeltaa puskiin piiloon ja tetsata selville vesille näkymättömissä.

Jos ampuja olisi noin 5m päässä ja ase ampumavalmis niin juoksuyritys olisi aika turha, samoin päällekäyntiyritys. Yrittäisin puhua jos olen jonkunlaisissa väleissä henkilön kanssa tai joku lapsuudenkaveri aikoinaan ollut tai joskus tätä auttanut vaikka esim. puuttumalla kiusaukseen tms. niin se saattaisi ajatella että ei ammu ihmistä joka on ollu niitä harvoja koko koulusta joka on joskus auttanu sitä tai ollu sille kivoja. Suuremmalla todennäköisyydellä silleen pääsee pois jos tosiaan jonkunsorttisissa väleissä ollut.
Eikös nää ammuskelijat aika poikkeuksetta ole ollut kynäniskoja. Eihän bodisiat ammu, vaan vetää korkeintaan turpaan jos vituttaa. Eli ninjana vaan päälle, niin maine ja toosan saanti on turvattu loppuelämäksi. :rock:

Ihan tosissaankin ajateltuna, niin vähemmän tuhoahan nämä tyypit saisivat aikaan, jos ihmiset kävis heti ekan laukauksen jälkeen porukalla päälle. Ei kuitenkaan taida useimmilta löytyä sellaista rohkeutta tommosessa tilanteessa. Itsekin varmaan luikkisin paskat housussa karkuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom