Mitä teet hätätilanteissa?

6. Oma ysimillinen esiin ja järjetön leffatyylinen räiskintäkohtaus pystyyn jossa kumpikaan ei osu. Panokset loppuu, tilanne ohi.
7. Teeskentelee ettei huomaa tyyppiä ja varsinkaan asetta. Kävelee lähemmäs ja pistää miehen maihin yllättäen.
8. Viskaa koulurepulla ym. siihen perään kuperkeikka ja kampitus, pyssy itelle ja tilanne ohi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu miten keho päättää toimia.

Jos järki säilyy, heitän kaiken käsissä olevan päin ja hyökkään päälle apinain raivolla.
Jos järki ei säily, niin varmaan meen ihan lukkoon ja seison paikallani. Ehkä paskat turautan.

E: tai todetaan, et jos järki säilyy kokonaan, niin juoksen pakoon/piiloon kovaa. Ehkä puolella kapasiteetilla saattaisin hyökätä päälle, kun silmissä kiiluu vaan se partiolaisten kunniamerkki ja ikuinen pimpansaanti.

Tähän suuntaan kallistuu myös.

Sen yhden kerran aikuisiällä, kun on ollut hätävarjeluun mahdollisuus, väkivalta tuli ihan luonnostaan.

Toisekseen mä oon niin hidas juoksemaan, ettei varmaan toivoa olis karkuun päästä. :D

Eihän toi oo mikään virallinen hätätilanne, kun ei edes vielä tiedä, onko ase oikea.

Itse varmaan heittäytyisin maahan makaamaan, että henkilö näkee minun olevan hänelle vaaraton (ts. antautuminen).

Näinhän ne kouluampujat ovat tunnetusti tehneet. Eli jättäneet ampumatta kaikki ne, jotka ovat menneet maahan makaamaan antautumisen merkiksi.

Juu, eikös Pekkaeericci nimenomaan astellut polvillaan olleen uhrin taakse.

Edit: Tai nojoo, siis pakotti ensin uhrin polvilleen.

6. Oma ysimillinen esiin ja järjetön leffatyylinen räiskintäkohtaus pystyyn jossa kumpikaan ei osu. Panokset loppuu, tilanne ohi.
Tämän jälkeen tilanne vielä jatkuu tappelun merkeissä. Molemmat osapuolet saavat kasvoihinsa hengenvaarallisia iskuja useita kertoja, välillä isku välittyy nyrkin kautta ja toisinaan rautaputken. Muutama lujatekoinen kaappi hajoaa, kun 70 kiloa ihmislihaa lentää ryminällä paksun lankun läpi. Taistelupari kierii portaita alas, missä normaali kuolevainen olisi taittanut niskansa useita kertoja. Lopulta puolen tunnin päästä jompikumpi lyyhistyy tajuttomana maahan ja voittaja pyyhkii hikeä ja verta otsaltaan, ravistaa pölyt yltään ja sytyttää röökin.

Oikeassa tilanteessa sitä varmaan juoksisi karkuun. Paljon tietysti riippuu siitä, kuinka pitkä käytävä on ja kuinka kapea. Jos käytävä on pitkä ja ampuja lähtee perään, tilanne on aika heikko. Kun ampujan näkee viiden metrin päästä, kääntymiseen menee aikaa jonkun verran. Ampuja sen sijaan on jo valmiina menosuuntaan. Huonossa tilanteessa ehkä ryntäisin päälle ja tarttuisin asekäteen. Toisaalta jos onnistuisin tönäisemään ampujaa niin rajusti, että tämä kaatuisi, voisin sen jälkeen ehkä päästäkin pakoon. Siis olettaen, että itse pysyisin pystyssä törmäyksen jälkeen. Aika toivoton tilanne joka tapauksessa.

Edit. myös pakoreitin etäisyys ja ympäristön sokkeloisuus vaikuttaa päätöksen tekoon. Jos paikka on tuttu, pystyy päätöksen tekemään aika nopeasti. Mutta noin kauheessa tilanteessa järki ei välttämättä pelitä.

Jos ampujaa päin ryntäisi, niin todennäköisesti sillekin tulisi jonkunlainen hätääntymisreaktio, koska ei välttämättä odota kenenkään tekevän niin. Tähtäämiskeskittyminen voisi ehkä heiketä.

Joo tosiaan noita kouluammuskeluja ku on tässä seurannu uutisista,netistä,lehdistä missä niistä nyt ei puhuttais :rolleyes: Niin kyllä mä ite ainakin kyseisessä tilanteessa matkisin Usain Boltia hetken ajan ja pistelisin töppöstä toisen eteen. Toisaalta eikös noilla koulusurmaajilla (luultavasti ole tarkotus tappaa niin monta ihmistä/oppilasta siellä koulussa kun vaan pystyy?) emt, no jos näin oletetaan niin varmastikin kamppailulajia harrastavana yrittäisin päästä käsiks tähä ampujaan. Voi olla että siinä kävis huonosti, sitä en tiedä olisinko uhri minä vai ampuja, mutta jos aseen pois saisin niin en varmaan takomista lopettaisi ennen kuin ampuja ei enää liikkuisi :D Muttaaaaaaaa paha tohon on mitään sellasta sanoa mitä todella tekisi tositilanteessa. Mut tosiaan ite ajattelisin että kyllä se kumminkin mua ampuu joten päälle vaan. Ja fameaha siit tulis jos sais sen hakattua :)

Toimiskohan joku harhautus?

Osoittaa sormella sen pyssy-Paavon taakse ja huutaa "Kato, ankka!" ja sitten kun heppu kääntyy kattomaan, niin käy päälle.

Oikeasti varmaan tulis jäädyttyä aika totaalisesti.

Itse varmaan heittäytyisin maahan makaamaan, että henkilö näkee minun olevan hänelle vaaraton (ts. antautuminen).

Vaatteet pois ja sakset auki? Taktiikkanasi on siis häkellyttää ampuja siksi aikaa että joku tempaisee vaikka penkillä päähän. :)

Luultavasti tosta ampujan tappamisesta sais suomessa elinkautisen. Luultavasti tuollaisessa tilanteessa iskee raivo päälle ja adrenaliini ryöpyn turvin mennään päälle. Varalta voisi myös alkaa harjoittelemaan murhaavaa katsetta ja 5m spurtteja siltä varalta ettei tuo katse toimi.

Tosiasiahan on se, että ellet ole supermies tai Timo.T.A (no käytännössähän tämä on sama asia) niin ei tässä tilanteessa voi tehdä muuta kuin toivoa, että on mahdollisimman kaukana ampujasta.

Myös ketteryydestä ja hyvästä kunnosta on apua eli voi tarvittaessa yrittää heittäytyä ikkunasta ulos, kuten näissä tapauksissa on monesti pelastuttu. Tässä Saksan eilisessä ampumisessa eräs tyttö ammuttiin, koska hänen jalkansa oli huonossa kunnossa eikä hän pystynyt liikkumaan kunnolla. Aika säälimätöntä.

Eli keino pelastua lyhykäisyydessä

Ketteryys + hyvä kunto + nopeus + tuuri (eli mahdollisimman kaukana ampujasta - esim luokkahuoneesta pelastuvat ne, jotka ehtivät ensin ulos luokasta , lähimpänä ovea ja tai ikkunoita ja kauimpana ampujasta).

lintsaamalla koulusta mahdollisuus tulla ammutuksi vähenee ;) ...toisaalta voi joutua porukoihin jossa voi joutua ammutuksi... aina tulee tehtyä väärin kuitenkin.

asiaan... jokaisella kannattaisi olla jotain kovaa taskussa jolla voisi heitää ja satuttaa hyökkääjää... esim jääkiekko tai kivi etc... mutta jos ampuja ei katsoisi suuntaani luikkisin karkuun niin helvetisti.... ja myisin sen jälkeen tarinani seiskaan.

lintsaamalla koulusta mahdollisuus tulla ammutuksi vähenee ;) ...toisaalta voi joutua porukoihin jossa voi joutua ammutuksi... aina tulee tehtyä väärin kuitenkin.

asiaan... jokaisella kannattaisi olla jotain kovaa taskussa jolla voisi heitää ja satuttaa hyökkääjää... esim jääkiekko tai kivi etc... mutta jos ampuja ei katsoisi suuntaani luikkisin karkuun niin helvetisti.... ja myisin sen jälkeen tarinani seiskaan.

Tai käsiase..Jokaisella oppilaalla yläaste-ikäisestä yliopisto-opiskelijaan tulisi olla ysimillinen takataskussaan siltä varalta, että joku hullu alkaisi ammuskelemaan - täten ampujien uhrit saataisiin minimoitua kun hän saisi luotisateen niskaansa alta aikayksikön.

Tai paremminkin joka luokassa voisi olla automaatti ohjattuja konekiväärejä, jotka alkaisi räiskimään ristitulta jokapuolelta kun ensimmäiset laukaukset ammuttaisiin kouluampujan toimesta.

Huomioitavaa on myös, että 100% kouluampujista on ollut poikia. Pojat täytyisi laittaa erityistarkkailuun!!

Aluksi 1. sitten jos tajuan, että ase on oikea ni juoksen karkuun tai käyn kimppuun vähän sen mukaan kuinka kaukana olen siitä jätkästä.

Jos harhauttais heittämällä jotain" mulla on samanlainen pyssy!" ja pyytäis vaikka saada katsoa sitä asetta? Ampuis vaikka polveen sitten...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom