Mitä syötte dietin mässypäivänä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ]{aitsu
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
51
Nyt ollut ketodietillä noin 3,5 viikkoa ja ajattelinkin kysellä mitäs porukka syö diettauksen mässypäivänä? Mulla menee nyt lähinnä karkkia ja perunaa yms. missä on hiilareita. Laittakaa jotakin hyviä vinkkeja koska lauantai lähestyy... :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä syön yleensä porkkanoita semmoisina lohkoina, joita dippaan normaaleihin perunalastujen dippikastikkeisiin.

Tortilloja. :kuola:

Broilerisuikaleita marinadissa, salsakastiketta, tomaattipureeta ja maitorahkaa + rehuja.
Tulee oikeen näpsäkkää kamaa, eikä edes ole hirvittävän epäterveellistä.

Tommonen asia vielä kummittelee mielessä, elikkä olen ketodietillä nyt. Pitäisikö minun "pelätä", että jos syö mässypäivänä paljon hiilareita se tuo fläsää takaisin. Olen vältellyt nyt kovia rasvoja ja ottanut rasvat öljyistä ja vähän ruoasta. Ruoka koostuu maitorahkasta, kanasta, munan valkuaisista, maitorahkasta, raejuustosta, maitorahkasta ja maitorahkasta. :urjo: Aamuisin lenkkiä 5 krt/vko tyhjällä pakilla ja treeniä salilla 3 krt / vko :whip: . Liha rupeaa jo tottumaan tuskaan.

]{aitsu sanoi:
Tommonen asia vielä kummittelee mielessä, elikkä olen ketodietillä nyt. Pitäisikö minun "pelätä", että jos syö mässypäivänä paljon hiilareita se tuo fläsää takaisin. Olen vältellyt nyt kovia rasvoja ja ottanut rasvat öljyistä ja vähän ruoasta. Ruoka koostuu maitorahkasta, kanasta, munan valkuaisista, maitorahkasta, raejuustosta, maitorahkasta ja maitorahkasta. :urjo: Aamuisin lenkkiä 5 krt/vko tyhjällä pakilla ja treeniä salilla 3 krt / vko :whip: . Liha rupeaa jo tottumaan tuskaan.

Mun käsitykseni mukaan noi hiilarit pilaa koko ketoosin eli niitä ei sais vetää yhtään ylimääräistä. Saatan toki olla väärässä. piti silti postittaa:)

Viime mässypäivänä (pe) Aamulla normaalit rahkamössöt (rahkaa ja elovenaa) sitte koulussa yks battery. Sitte ruoan (rahkaa ja kaurahiutaleita, hiutaleita 2xenemmän ku normipäivänä) kanssa toffifeita (suklaa-pähkinä karkki) joku 150g. Palautusjuoman kanssa suklaalta joku 100g, ruoan (tortilloita) kanssa 200g suklaa jätskii. Sitten vielä pikavisiitti mäkissä (9 kanapalaa) ja ilta pala normaalisti (raejuusto ja öljyt).

Eli melkein 0,5kg tulee suklkaata ja sellaset puol litraa jätskii vedettyy. Mitä täällä on juttui lukenu ni monet syö sellasen 200g jotai karkkii, mutta itellä on paino tippunu nyt niin vitusti et ihan hyvin mielin voi syödä enemmäki mitä tossa oli lueteltuna.

Ylihuommenna korkataan taas suklaa möövenpick :kuola:

Siipiweikoista tullee yleensä haettua kanankoipia/siipiä ja koska mässypäivän pidän yleensä aina mummolla käydessä niin ison läjän lättyjä.

gotto sanoi:
Tortilloja. :kuola:

Broilerisuikaleita marinadissa, salsakastiketta, tomaattipureeta ja maitorahkaa + rehuja.
Tulee oikeen näpsäkkää kamaa, eikä edes ole hirvittävän epäterveellistä.

Ai saatana, noi on pirullisen hyviä. Varsinkin nachojen ja guacamolen kanssa! :kuola: :kuola:

]{aitsu sanoi:
Nyt ollut ketodietillä noin 3,5 viikkoa ja ajattelinkin kysellä mitäs porukka syö diettauksen mässypäivänä? Mulla menee nyt lähinnä karkkia ja perunaa yms. missä on hiilareita. Laittakaa jotakin hyviä vinkkeja koska lauantai lähestyy... :D

Hampurilaisia, limsaa, karkkia, suklaata, donitseja, viinereitä, kaikkea mahdollista mitä tekee mieli ja niin paljon kuin uppoaa.

IsoDino sanoi:
Hampurilaisia, limsaa, karkkia, suklaata, donitseja, viinereitä, kaikkea mahdollista mitä tekee mieli ja niin paljon kuin uppoaa.

jos omaa oikein hyvän ruokahalun niin onko mahdollista että tulee syötyä liikaa dieetin kannalta? Vai käykö tässä sitten niin että pienentynyt mahalaukku tyhjentää itseään nopeammin eikä ruoka ehdi läheskään imeytyä kokonaisuudessaan jolloin kaloreita ei kuitenkaan tule niin paljon kuin syödystä määrästä voisi olettaa?

Amerikan Jeesus sanoi:
jos omaa oikein hyvän ruokahalun niin onko mahdollista että tulee syötyä liikaa dieetin kannalta? Vai käykö tässä sitten niin että pienentynyt mahalaukku tyhjentää itseään nopeammin eikä ruoka ehdi läheskään imeytyä kokonaisuudessaan jolloin kaloreita ei kuitenkaan tule niin paljon kuin syödystä määrästä voisi olettaa?

Mässypäivä/syöntipäivä = shokkipäivä. Eli tarkoitus on "shokata" kroppa suurella kalorimäärällä. En tiedä kuinka tämä kaikilla toimii, mutta minulla toimii. Teorissa keho ei "tunnista" suurta rasvamäärää 24 tunnissa eli ei näin varastoituisi. Näin ainakin teoriassa. Toiset tankkaavat/shokkaavat vai maltillisesti esim. nostamalla lähinnä hiilihydraatin määrää. Tapoja on monia, mutta minä teen shokkauksen radikaalilla tavalla siis. Täytyy vain muistaa, että ns. normaalit diettipäivät täytyy elää sitten kurinalaisesti ja auttaahan tuo jo mielenterveyteenkin :) , jos on huono itsekuri tai muuten vaan tekee mieli jotakin hyvää. Shokkipäivän voi pitää n. 7-10 päivän välein ja aloittaa vasta aikaisintaan n. kuukausi dieetin alusta.
Tämä on siis minun tapani ja näin teen jatkossakin...jos/kun olen diietillä.

-Rookie- sanoi:
Minä syön yleensä porkkanoita semmoisina lohkoina, joita dippaan normaaleihin perunalastujen dippikastikkeisiin.

Hmm. En mene tästä nyt aivan takuuseen mutta mielestäni tuo ei ole oikea tapa, vaan niitä hiilihydraatteja olisi pikku pakko saada jostain välillä. En ole kovin tarkkaan perehtynyt siihen pitkänajan hiilarikadon haittavaikutukseen, mutta jostain myrkytystilasta tms. olen kuullut.

Toisin sanoen, mielestäni olisi hyvä vetää juurikin sitä mitä muuten ei saa syödä; leipää, pitsaa, riisiä pastaa jne. eikä pyrkiä ketoosivaikutukseen sen päivän ruokavaliolla.

Itse syön yleensä juuri pitsaa ja peruna- tai italiansalaattia, ehkä riisiä ja leipääkin.

Edit: niin ja pyrin eräänlaiseen yhden päivän hiilaritankkaukseen siinä "mässypäivänäni", jotta pystyisi vetämään seuraavana päivänä aerobisen ja salitreenin peräkkäin (joka sitten puolestaan uskoakseni auttaa tyhjentämään glukoosivarastot ja ketoosin saa päälle taas nopeammin).

"mässypäivä" sisältää sitä samaa diettiruokaa, eli riisiä, kauraa, kalaa, kanaa yms. vaan suuremmassa määrin.
Jos tuosta poikkean niin jotankin ns.kotiruokaa, vaikka kaalikääryleitä, verilettuja tms. :kuola:
Roskaruokaa tekee sitäpaitsi niin helvetin harvoin edes mieli.

itelläkin on tapana dieetillä mässypäivänä vetää kiitettävät överit. sillon syön juuri sitä mitä tekee mieli. tekee pirun hyvää päälle kun saa antaa periksi mieliteoilleen kerran, a sitten taas tiukasti dieettiä seuraavat 6-10 päivää. sanomattakin selvää että ei toimi kaikille tällainen "isodino-tyyli" :) mutta itselleni pelaa ihan jees.

IsoDino sanoi:
Mässypäivä/syöntipäivä = shokkipäivä. Eli tarkoitus on "shokata" kroppa suurella kalorimäärällä. En tiedä kuinka tämä kaikilla toimii, mutta minulla toimii. Teorissa keho ei "tunnista" suurta rasvamäärää 24 tunnissa eli ei näin varastoituisi. Näin ainakin teoriassa. Toiset tankkaavat/shokkaavat vai maltillisesti esim. nostamalla lähinnä hiilihydraatin määrää. Tapoja on monia, mutta minä teen shokkauksen radikaalilla tavalla siis. Täytyy vain muistaa, että ns. normaalit diettipäivät täytyy elää sitten kurinalaisesti ja auttaahan tuo jo mielenterveyteenkin :) , jos on huono itsekuri tai muuten vaan tekee mieli jotakin hyvää. Shokkipäivän voi pitää n. 7-10 päivän välein ja aloittaa vasta aikaisintaan n. kuukausi dieetin alusta.
Tämä on siis minun tapani ja näin teen jatkossakin...jos/kun olen diietillä.

Ihan mielenkiintoinen tapa tämäkin, oletko sä muuten paljon miinuksella dietillä ollessasi?? Ja miten piktiä diettejä olet yleensä vetänyt ja millasilla tuloksilla?

Sama juttu, eli kunnon shokkia vain. Kevyt mässö 14 vrk välein, eli saa syödä yhden jonkun kaloripommin. Joka toinen viikonloppu sitten rankempi mässö ja alkomahoolit samaan aikaan jos on "pakko" nauttia... Kyllähän tuo toimiii, vaikka nestettä kerääntyy ruumiisen joksikin päiväksi. Jaksaa kyllä salilla paremmin...

Tuntuis toimivan toi mässyttelypäivä/päivät. Tiputin muutamassa kuukaudessa kolmisentoista kiloa ja kiristyminen alko hidastua kunnes tuli melkein stop. Ei ollut nälkä vaikka ei olisi syönyt koko päivänä. Olin toki jonkinlaista hiilaripäivää pitänyt, mutta ilmeisesti aivan liian pieniä kalorimääriä tuli silloinkin. Kyselin sitten täältä, ja huomasin että kalorimäärät ovat olleet aivan liian pienet ja aineenvaihdunta kituuttaa. Meninkin salin jälkeen suoraan hakeen kaks pizzaa :kuola: ja söin ne. Samaa jatkui vielä pari päivää. Söin siinä kolme päivää niinkuin elukka ja lisäsin muutenkin kalorimäärää. Ja taas alko kiristyyn! Oli se hieno tunne herätä aamulla ja todeta että on perkele nälkä. Opin ainakin että siinä vaiheessa kun nälkäpeikko katoaa niin kannattaa alkaa hälytyskellojen soimaan. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom