Mitä syötte dietin mässypäivänä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ]{aitsu
  • Aloitettu Aloitettu
VelttoV sanoi:
Sama juttu, eli kunnon shokkia vain. Kevyt mässö 14 vrk välein, eli saa syödä yhden jonkun kaloripommin. Joka toinen viikonloppu sitten rankempi mässö ja alkomahoolit samaan aikaan jos on "pakko" nauttia... Kyllähän tuo toimiii, vaikka nestettä kerääntyy ruumiisen joksikin päiväksi. Jaksaa kyllä salilla paremmin...

Nyt minulla olisi tässä sellaiset turhat juhlat nimeltään synttärit lähestymässä viikonloppuna. Voinen varmaan huoletta ryypätä lauantai-sunnuntai välisenä yönä ja syödä näitä krapulaa ennalta ehkäiseviä pizzoja ihan mielin määrin kun viimeinen syöntipäiväni on niinkin kaukaa kuin kolmen viikon takaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä, siitä vain, ei vuorokaudessa läskiä tule. Nestettä saattaa tulla kolmekin kiloa. Ja tietysti suolessa on tavaraa. Nimim. Perjantai ilta 97kg, Maanantai aamu 102kg :D REtkahdus on maanantaina yleensä lähellä... Tekee mieli taas jotain gutaa...

]{aitsu sanoi:
Tommonen asia vielä kummittelee mielessä, elikkä olen ketodietillä nyt. Pitäisikö minun "pelätä", että jos syö mässypäivänä paljon hiilareita se tuo fläsää takaisin.

Ei. Kun olet ollut vähillä hiilareilla, lihaksissasi on suuri vajaus glykogeenistä. Voit vetää hiilareita hyvinkin paljon (jopa 500g+) ja keho imee kaiken saamansa hiilarin glykogeeniksi. Mikä parasta, tankatessasi hiilareita keho käyttää edelleen rasvaa pääasiallisena energianlähteenä. Tähän juuri perustuu syklinen ketodietti.

Aamuisin lenkkiä 5 krt/vko tyhjällä pakilla ja treeniä salilla 3 krt / vko :whip: . Liha rupeaa jo tottumaan tuskaan.

En näe mitään syytä siihen, että aerobinen tehdään aamulla tyhjällä mahalla, jos olet muutenkin ilman hiilareita. Syö ennen lenkkiä proteiinia ja rasvaa, niin säästät lihasta.

Jos on heikko luonteeltaan kuten mä, niin silloin ei kannata pitää ollenkaan mässypäiviä, kun niissä tuppaa selkärangattomilla keijoilla karata mopo käsistä.
Muuten se mässypäivä tekee terää sekä mielelle että kropalle.

PS. 15000 kcal menee, jos alkaa lappamaan....

VelttoV sanoi:
Kyllä, siitä vain, ei vuorokaudessa läskiä tule. Nestettä saattaa tulla kolmekin kiloa. Ja tietysti suolessa on tavaraa. Nimim. Perjantai ilta 97kg, Maanantai aamu 102kg :D REtkahdus on maanantaina yleensä lähellä... Tekee mieli taas jotain gutaa...
Mulla voi paino nousta kanssa yli kome kiloa, jos vaikka perjantaina syö herguja, mutta maanantaina on taas turvotus jo pois. Viikon pari ekaa päivää on kanssa aika tuskaa. Mitään ei saa mässypäivänä jättää syömättä ja kaappiin lojumaan kiusaukseksi.

Ite olen ollut nelisen viikkoa erittäin vähähiilarisella ruokavaliolla, ja yhtenä päivänä viikossa herkutellut, ja paino on silti pudonnut n. 0,5 kg/viikko. Sama ei ole onnistunut viimisen vuoden aikana, kun olen viikollakin mättänyt paljon hiilareita. (Tosin nykyään myös mittaan syömiseni tarkemmin)

Nalleriisi :rock: Kilo menis helposti

mulle on vähän epäselvää nyt yksi juttu. onko sillä väliä millaisella dieetillä ollaan jos pitää mässypäiviä? kunhan on miinuskaloreilla (luonnollisesti)?
mulla on sellanen käsitys ollut että mässy päivät on vain matalahiilaristen diettiien juttuja. mutta nyt ku näitä lukee nii nyt oon ihan sekasi..
ja silläkö ei ollut väliä saadaanko ne ylimääräiset kalorit hiilareista vai rasvoista?

Timba79 sanoi:
Ihan mielenkiintoinen tapa tämäkin, oletko sä muuten paljon miinuksella dietillä ollessasi?? Ja miten piktiä diettejä olet yleensä vetänyt ja millasilla tuloksilla?

Dieetin pituus 20 viikkoa. Vasemmalla olevasta kuvasta näet tuloksen (v.2002).

]{aitsu sanoi:
Tommonen asia vielä kummittelee mielessä, elikkä olen ketodietillä nyt. Pitäisikö minun "pelätä", että jos syö mässypäivänä paljon hiilareita se tuo fläsää takaisin.

Lylen kirjassa tais olla jotain lukuja koskien hiilaripäivän hiilarimäärää. Mulla ainakin tulee liiankin nopeesti fläsät takaisin jos parin viikon ketoilun jälkeen heitänkin 3-4 pizzaa naamaan ja muutamat megahampurilaiset. Varmaankin optimaalisinta olis keton hiilaripäivänä syödä juuri tarpeellinen määrä hiilareita (kehon hiilarivarastot täyteen), ja vieläpä pienen GI-luvun hiilaria, tyyliin riisikakkuja ja tummaa pitkäjyväistä riisiä. Käytännöntoteutus onkin sitten toinen juttu...

Heräsi tässä aihetta sivuava kysymys. Kuinka kauan siten kestä, että kehon omat energiavarastot saadaan täyteen, jos ne on esim. ketodieetillä nollattu.

lähinnä mieleen tulee esim. painijoiden dietit, joissa painoa pudotetaan nopeastiki (suuri osa toki nesteistä), kinka paljon ennen ottelua tai muuta koitosta olisi tankaus aloitettava että kehon glokogeenivarastot olisivat tositoimissa täynnä?

Löytyisikö joltain asiasta tutkimustulosta, mutu-tietoa tai muuten näkemystä esim. kokemuksen kauta?

Amerikan Jeesus sanoi:
Nyt minulla olisi tässä sellaiset turhat juhlat nimeltään synttärit lähestymässä viikonloppuna. Voinen varmaan huoletta ryypätä lauantai-sunnuntai välisenä yönä ja syödä näitä krapulaa ennalta ehkäiseviä pizzoja ihan mielin määrin kun viimeinen syöntipäiväni on niinkin kaukaa kuin kolmen viikon takaa?

ootkos 15. päivä syntynyt, meitsilläkin nimittäin on silloin synttärit :rock:

Tiivitaavi sanoi:
Heräsi tässä aihetta sivuava kysymys. Kuinka kauan siten kestä, että kehon omat energiavarastot saadaan täyteen, jos ne on esim. ketodieetillä nollattu.

lähinnä mieleen tulee esim. painijoiden dietit, joissa painoa pudotetaan nopeastiki (suuri osa toki nesteistä), kinka paljon ennen ottelua tai muuta koitosta olisi tankaus aloitettava että kehon glokogeenivarastot olisivat tositoimissa täynnä?

Löytyisikö joltain asiasta tutkimustulosta, mutu-tietoa tai muuten näkemystä esim. kokemuksen kauta?

Kirjoitin tuonne voimannostopuolelle lyhyen pätkän tuosta hiilihydraattien tankkauksesta ja painon tiputuksesta. Threadin nimi taisi olla voimannoston lisäravinteet. Joo tais mennä vähän off-topiciin :D .Myös N.O. Kummonen kirjoitti hyvää asiaa. Kannattaa käydä katsomassa.

Tankkaus tietenkin kannattaa aloittaa heti punnituksen jälkeen... Siis jos on joihinkin kisoihin menossa. Jos haluaa että varastot on kunnolla täynnä esim. ketogeenisen jälkeen ja haluaa tankata. Saa ne jo kahdesssa päivässä superkompensoitua, määrä ylittää ennen diettiä olleen lihasten varaston, syömällä 10 g hiilaria per päivä per painokilo. Sitten tuosta eteenpäin ne varastot ei oikein enää nousekaan. Eli 3 päivää riittää aika mainiosti, mutta esim maratoonarit tankkaa 5 päivää ihan vaan varmistaakseen varastojen suuren määrän.

Ja taas meni vähän :offtopic:

harde20 sanoi:
ootkos 15. päivä syntynyt, meitsilläkin nimittäin on silloin synttärit :rock:

No en sentäs... 16. päivä. Riittää että on toukokuussa syntynyt niin on jo suorilta parhaassa A-ryhmässä oli laji mikä tahansa. :kippis1:

Amerikan Jeesus sanoi:
Riittää että on toukokuussa syntynyt niin on jo suorilta parhaassa A-ryhmässä oli laji mikä tahansa. :kippis1:
Vaadin perusteluja! :D Ennemmin mä oon syntynyt heinäkuussa, onpahan silloin horoskooppimerkkinäkin leijona, tuo eläinkunnan kuningas :worship:

Emmah sanoi:
Vaadin perusteluja! :D Ennemmin mä oon syntynyt heinäkuussa, onpahan silloin horoskooppimerkkinäkin leijona, tuo eläinkunnan kuningas :worship:

Kyllähän asia on niin, että tosimiehet syntyvät marraskuussa. :jahas:

Emmah sanoi:

Oon syntynyt heinäkuussa ja oon rapu.... tuo...öö..rantojen kuningas :nolo:

Hei menkää nyt jo demille noiden horoskooppienne kanssa! ;)

Kysymys hiilaritankkauksesta matalahiilarisella dieetillä: Missä vaiheessa pitäisi tankata hiilarit esim. kaurapuurosta, jotta energia olisi käytettävissä seuraavassa treenissä? Siis kuinka monta tuntia kuluu että kaurahiutaleet (esim. n. 2dl) ovat muuttuneet lihasten käytettäksi energiaksi?

Suositut

Back
Ylös Bottom