MitÀ söit tÀnÀÀn/eilen? Kysymykset pÀivittÀisestÀ ruokavaliosta tÀnne!

Meta title: đŸ’„ MitĂ€ söit tĂ€nÀÀn/eilen? – foorumin ruokapĂ€ivĂ€kirja arjen valinnoista ja annoksista

Meta description: Keskustelua pĂ€ivĂ€n ruuista, makroista, ideoista ja tavoista – jaa omat ateriat ja katso mitĂ€ muut oikeasti syövĂ€t arjessa.

Osattaisko tÀÀllÀ neuvoa ensimmÀiseen dieettiin lÀhtevÀÀ kaveria. Oon ollu tÀssÀ bulkilla vÀhÀn reilun vuoden ja alkanu keskivartaloon tulemaan jo pelastusrengasta joten dieetille mars.

Ruokavalio olisi tÀllainen:

Aamupala nalle pikakaurahiutaleet 2dl (n 70g)
Maitorahka 250g
Mehukeitto 100g

Lounas naudanjauheliha 150g
Makaroonia 70g
Kasviksia puollautasellista

VĂ€lipala
Maitorahka 250g
RypsiöljyÀ 1rl

PÀivÀllinen 200g jauhelihaa ja 70g Makaroonia , kasviksia

TÀhÀn vÀliin puntti jonka jÀlkeen herat ja kreatiinit naamariin.

Iltapala maitorahka 250g, raejuustoa ja 1rl rypsiöljyÀ.

Rasvaa: 71,96 (30%)
Hiilihydraattia: 207,47g (38%)
Proteiini: 171,91 (32%)
Kalorit n. 2300
NÀmÀ siis fatsecretin mukaan.
Paino siis 91kg ja pituus siellÀ 184cm tietÀmillÀ

Suosittelen lÀhtemÀÀn paljon korkeammilla kaloreilla dieettiin. Kerta bulkilla oot ollu niin kaloreiden kertatiputtaminen 2300 kaloriin kuulostaa turhan rajulta. Ja hiilarit pÀÀsÀÀntösesti treenin ympÀrillÀ miten nÀkyy olevankin ihan hyvin. Ja ite huomannu ettÀ mitÀ vÀhemmÀn aamupalalla syö hiilaria niin sen parempi, eikÀ iske vÀsymys johtuen insuliinitasojen nopeasta noususta yöllisen paaston jÀlkeen. Oma aamupala: 1 kokonainen kananmuna+2 valkuaista ja kaurapuuro veteen raejuustolla. Korvaa vaikka aamuinen rahka juurikin hyvillÀ rasvoilla [/QUOTE]

Suosittelen lÀhtemÀÀn paljon korkeammilla kaloreilla dieettiin. Kerta bulkilla oot ollu niin kaloreiden kertatiputtaminen 2300 kaloriin kuulostaa turhan rajulta. Ja hiilarit pÀÀsÀÀntösesti treenin ympÀrillÀ miten nÀkyy olevankin ihan hyvin. Ja ite huomannu ettÀ mitÀ vÀhemmÀn aamupalalla syö hiilaria niin sen parempi, eikÀ iske vÀsymys johtuen insuliinitasojen nopeasta noususta yöllisen paaston jÀlkeen. Oma aamupala: 1 kokonainen kananmuna+2 valkuaista ja kaurapuuro veteen raejuustolla. Korvaa vaikka aamuinen rahka juurikin hyvillÀ rasvoilla
[/QUOTE]

Joo itseÀ vÀhÀ arveluttikin ettÀ onko turhan iso kalorien lasku heti alkuun, tÀytyypÀ nostaa kaloreita hitusen. kiitos nÀistÀ.

Joo itseÀ vÀhÀ arveluttikin ettÀ onko turhan iso kalorien lasku heti alkuun, tÀytyypÀ nostaa kaloreita hitusen. kiitos nÀistÀ.[/QUOTE]

Joo ei kannata heti tiputtaa kaloreita liian alas.. on sit varaa pudotella niitÀ pikkuhiljaa

Tuosta tulee lonkalta proteiinia jo toista sataa grammaa, ettÀ hirveÀsti ei rahkoja tarvitse enÀÀ lisÀtÀ, mutta hiilarin ja rasvan mÀÀrÀ on kyllÀ todella vÀhÀinen. Ei varmaan ilman suklaapatukoita juuri yli kahta tonnia kilokaloreita tuossa tule. Vaikuttaa enempi dieettiruokavaliolta kun työpÀivÀn aikana syödÀÀn vain rahkaa ja salaattia.

LisÀÀn lounaan salaatin sekaan 200g raejuustoa ja otan pÀivÀssÀ 1 rkl oliviiöljyÀ ja 1rkl rypsiöljyÀ, niin nÀyttÀÀkö paremmalta? Mikroista ja makroista en ymmÀrrÀ mitÀÀn, eikÀ ole vaakaa ja tuollainen laskeminen tuntuu hieman ahdistavalta.

Joku voisi tietysti heittÀÀ mulle valmiin ehdotuksen miten syödÀ pÀivÀssÀ niin ehkÀ helpottaisi aloittelijaa :)

LisÀÀn lounaan salaatin sekaan 200g raejuustoa ja otan pÀivÀssÀ 1 rkl oliviiöljyÀ ja 1rkl rypsiöljyÀ, niin nÀyttÀÀkö paremmalta? Mikroista ja makroista en ymmÀrrÀ mitÀÀn, eikÀ ole vaakaa ja tuollainen laskeminen tuntuu hieman ahdistavalta.

Joku voisi tietysti heittÀÀ mulle valmiin ehdotuksen miten syödÀ pÀivÀssÀ niin ehkÀ helpottaisi aloittelijaa :)

siis jos sulla nyt jo paljon proteiinia niin ÀlÀ nyt herranjestas lisÀÀ mitÀÀn 25grammaa raejuustosta! tiedÀksÀ ylipÀÀnsÀ mistÀ saat proteiinia? mistÀ hiilaria?

siis jos sulla nyt jo paljon proteiinia niin ÀlÀ nyt herranjestas lisÀÀ mitÀÀn 25grammaa raejuustosta! tiedÀksÀ ylipÀÀnsÀ mistÀ saat proteiinia? mistÀ hiilaria?

Suurinpiirtein.

Aika paljon syödÀÀn puuroa aamuisin, eihÀn se pidÀ yhtÀÀn nÀlkÀÀ, kokemusta on.

Suurinpiirtein.

Aika paljon syödÀÀn puuroa aamuisin, eihÀn se pidÀ yhtÀÀn nÀlkÀÀ, kokemusta on.

oletko koittanu lisÀtÀ puuroon rasvaa? jotain proteiinia? itsessÀÀn se ei kyl nÀlkÀÀ pidÀ.. tai sit kylkeen pari leipÀÀ leikkeleillÀ?

@jonnne puuro pitÀÀ kyllÀ nÀlkÀÀ kunhan laittaa riittÀvÀsti hiutaleita, jonkin rasvanlÀhteen (öljyt, pÀhkinÀt, siemenet), proteiininlÀhteen (esim raejuusto tai herajauhe) ja helvetisti marjoja pÀÀlle :)

Mulla ei oo puuro koskaan pitÀny nÀlkÀÀ tuntia pidempÀÀn loitolla. Mielummi syö jotain muuta ku ei makukaan sen kummosempi ole :)

Ois taas ongelmanpoikasta mielessÀ: Syön aamusin tosi heikosti, koska ei vaan tunnu nÀlkÀseltÀ heti kun herÀÀ mut koululle pÀÀstyÀ huomaan kuitenkin et nÀlkÀ tulee aika ÀkkiÀ ja silloin "mieliteko" ostosten mÀÀrÀ lisÀÀntyy. Oon kuitenki yrittÀny alottaa syömÀÀn paremmin mut se on kariutunu nopeesti, koska oon syöny aamulla puuroo ja jotain hedelmÀÀ/marjoja. Se ei ole kuitenkaan toiminu, koska ne ei pitÀny mulla nÀlkÀÀ hirveen hyvin loitolla ja mieliostosten mÀÀrÀ lisÀÀnty kun nÀlkÀ hiipi taas puseroon nopeesti aamulla. Joten osaisko joku neuvoo jotain aamulla syötÀvÀÀ joka pitÀÀ nÀlkÀÀ loitolla? Aamulle pitÀis ilmeisesti lisÀtÀ proteinia mut maitorahka on tosi vaikee saada alas, joten onks jollain mielessÀ jotain proteiinipitosta? Tai jos mielessÀ on jotain muita mitkÀ pitÀÀ nÀlkÀÀ loitolla niin saa ilman muuta pistÀÀ!

Ois taas ongelmanpoikasta mielessÀ: Syön aamusin tosi heikosti, koska ei vaan tunnu nÀlkÀseltÀ heti kun herÀÀ mut koululle pÀÀstyÀ huomaan kuitenkin et nÀlkÀ tulee aika ÀkkiÀ ja silloin "mieliteko" ostosten mÀÀrÀ lisÀÀntyy. Oon kuitenki yrittÀny alottaa syömÀÀn paremmin mut se on kariutunu nopeesti, koska oon syöny aamulla puuroo ja jotain hedelmÀÀ/marjoja. Se ei ole kuitenkaan toiminu, koska ne ei pitÀny mulla nÀlkÀÀ hirveen hyvin loitolla ja mieliostosten mÀÀrÀ lisÀÀnty kun nÀlkÀ hiipi taas puseroon nopeesti aamulla. Joten osaisko joku neuvoo jotain aamulla syötÀvÀÀ joka pitÀÀ nÀlkÀÀ loitolla? Aamulle pitÀis ilmeisesti lisÀtÀ proteinia mut maitorahka on tosi vaikee saada alas, joten onks jollain mielessÀ jotain proteiinipitosta? Tai jos mielessÀ on jotain muita mitkÀ pitÀÀ nÀlkÀÀ loitolla niin saa ilman muuta pistÀÀ!
Kananmunia, kanaa, lihaa... Onhan noita vaikka mitÀ.

Tai sit vaan teet sinne kouluun evÀÀt mukaan valmiiks niin vÀltyt niiltÀ mieliteoilta kun on jo ruokaa messissÀ

Ruokaa messiin vaan, esim ruisleipiÀ eri tÀytteillÀ vaan edellisenÀ iltana kelmuun. SÀilyy kyllÀ vaikka iltaan asti huoneen lÀmmössÀ.

Toinen mikĂ€ tulee mieleen on joku juoma, jossa kaurahiutaleita (turvota vaikka yön yli jÀÀkaapissa vedessĂ€ tai maidossa), heraa ja öljyĂ€ reilusti. Sitten vaan shakeriin ja naamasta alas. ÄkkiĂ€ tottuu ja helposti saa esim. 100g kauraa alas + 40g hera + 20g rypsĂ€riĂ€. Kyytipojaksi banaani tuomaan monipuolisuutta.

Tai sitten teet jonkun normipirtelön illalla valmiiksi ja heitÀt nassuun aamulla.

Kaurahiutaleet keittÀmÀttÀ on yleisesti sellainen, jota suosittelen. PitÀÀ puuroa paremmin nÀlÀn poissa.

Ruokaa messiin vaan, esim ruisleipiÀ eri tÀytteillÀ vaan edellisenÀ iltana kelmuun. SÀilyy kyllÀ vaikka iltaan asti huoneen lÀmmössÀ.

Toinen mikĂ€ tulee mieleen on joku juoma, jossa kaurahiutaleita (turvota vaikka yön yli jÀÀkaapissa vedessĂ€ tai maidossa), heraa ja öljyĂ€ reilusti. Sitten vaan shakeriin ja naamasta alas. ÄkkiĂ€ tottuu ja helposti saa esim. 100g kauraa alas + 40g hera + 20g rypsĂ€riĂ€. Kyytipojaksi banaani tuomaan monipuolisuutta.

Tai sitten teet jonkun normipirtelön illalla valmiiksi ja heitÀt nassuun aamulla.

Kaurahiutaleet keittÀmÀttÀ on yleisesti sellainen, jota suosittelen. PitÀÀ puuroa paremmin nÀlÀn poissa.

KiitÀn kaikkia vastauksista!
Mut lainasin tÀn sen takia et jÀi mietityttÀmÀÀn toi öljy. MikÀ sen rooli tossa on? En kyseenalaista mut mielenkiinnosta kysyn

Terve! Kokeneemmilta kysyisin, ettÀ miltÀ mun ruokavalio (2700kcal) nÀyttÀÀ? Proteiinia ainakin tulee monesta eri lÀhteestÀ, samoin hiilareita ja rasvoja.

Ateria 1 / Ennen salia:

- 2kpl tÀysjyvÀleipÀÀ + 60g 17% juustoa
- Tumma makaroni 100g
- Raejuusto 100g
- Banaani

Ateria 2 / Salin jÀlkeen:

- Tumma makaroni 100g
- Raejuusto 100g / vaalea liha / kala
- Oliiviöljy 15g

Ateria 3:

- Rahka 250g
- Kaurahiutaleita 70g
- HedelmÀ
- SaksanpÀhkinöitÀ 30g
- Marjoja

Ateria 4:

- 3kpl kananmunia, paistettuna
- 2kpl tÀysjyvÀleipÀÀ
- PiimÀÀ 250g

Tarkoitus oli kiristellÀ rasvoja pois. (N 167/65) Salilla 4x viikossa, aerobista 1-2 kertaa viikossa. Opiskelija eli istumista paljon. Onko kalorimÀÀrÀ sopiva? Makrojakauma ainakin omaan silmÀÀn nÀyttÀÀ hyvÀltÀ.

Ateria 1.
Kaurahiutale 30g
Raejuusto 100g
Sokeriton mehusoppa
Vitamiinit

Ateria 2.
Kanafile öljyssÀ paistettu
Kasviksia reippaasti

Palkkari (anabolic overdrive)

Ateria 3.
Jauheliha 100g
Makaroni 100g
Kasviksia

Ateria 4.
Banaani tms
PÀhkinöitÀ 30g

Ateria 5.
Pari kananmunaa + valkuainen, sekaan pari nakkia
Kasviksia

Ravintoarvot treenipÀivinÀ about 1600kcal, P 133g HH 117g R66g, vettÀ tulee pÀÀlle 2L pÀivÀssÀ.

Back
Ylös Bottom