Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Osattaisko täällä neuvoa ensimmäiseen dieettiin lähtevää kaveria. Oon ollu tässä bulkilla vähän reilun vuoden ja alkanu keskivartaloon tulemaan jo pelastusrengasta joten dieetille mars.

Ruokavalio olisi tällainen:

Aamupala nalle pikakaurahiutaleet 2dl (n 70g)
Maitorahka 250g
Mehukeitto 100g

Lounas naudanjauheliha 150g
Makaroonia 70g
Kasviksia puollautasellista

Välipala
Maitorahka 250g
Rypsiöljyä 1rl

Päivällinen 200g jauhelihaa ja 70g Makaroonia , kasviksia

Tähän väliin puntti jonka jälkeen herat ja kreatiinit naamariin.

Iltapala maitorahka 250g, raejuustoa ja 1rl rypsiöljyä.

Rasvaa: 71,96 (30%)
Hiilihydraattia: 207,47g (38%)
Proteiini: 171,91 (32%)
Kalorit n. 2300
Nämä siis fatsecretin mukaan.
Paino siis 91kg ja pituus siellä 184cm tietämillä

Suosittelen lähtemään paljon korkeammilla kaloreilla dieettiin. Kerta bulkilla oot ollu niin kaloreiden kertatiputtaminen 2300 kaloriin kuulostaa turhan rajulta. Ja hiilarit pääsääntösesti treenin ympärillä miten näkyy olevankin ihan hyvin. Ja ite huomannu että mitä vähemmän aamupalalla syö hiilaria niin sen parempi, eikä iske väsymys johtuen insuliinitasojen nopeasta noususta yöllisen paaston jälkeen. Oma aamupala: 1 kokonainen kananmuna+2 valkuaista ja kaurapuuro veteen raejuustolla. Korvaa vaikka aamuinen rahka juurikin hyvillä rasvoilla [/QUOTE]

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suosittelen lähtemään paljon korkeammilla kaloreilla dieettiin. Kerta bulkilla oot ollu niin kaloreiden kertatiputtaminen 2300 kaloriin kuulostaa turhan rajulta. Ja hiilarit pääsääntösesti treenin ympärillä miten näkyy olevankin ihan hyvin. Ja ite huomannu että mitä vähemmän aamupalalla syö hiilaria niin sen parempi, eikä iske väsymys johtuen insuliinitasojen nopeasta noususta yöllisen paaston jälkeen. Oma aamupala: 1 kokonainen kananmuna+2 valkuaista ja kaurapuuro veteen raejuustolla. Korvaa vaikka aamuinen rahka juurikin hyvillä rasvoilla
[/QUOTE]

Joo itseä vähä arveluttikin että onko turhan iso kalorien lasku heti alkuun, täytyypä nostaa kaloreita hitusen. kiitos näistä.

Joo itseä vähä arveluttikin että onko turhan iso kalorien lasku heti alkuun, täytyypä nostaa kaloreita hitusen. kiitos näistä.[/QUOTE]

Joo ei kannata heti tiputtaa kaloreita liian alas.. on sit varaa pudotella niitä pikkuhiljaa

Tuosta tulee lonkalta proteiinia jo toista sataa grammaa, että hirveästi ei rahkoja tarvitse enää lisätä, mutta hiilarin ja rasvan määrä on kyllä todella vähäinen. Ei varmaan ilman suklaapatukoita juuri yli kahta tonnia kilokaloreita tuossa tule. Vaikuttaa enempi dieettiruokavaliolta kun työpäivän aikana syödään vain rahkaa ja salaattia.

Lisään lounaan salaatin sekaan 200g raejuustoa ja otan päivässä 1 rkl oliviiöljyä ja 1rkl rypsiöljyä, niin näyttääkö paremmalta? Mikroista ja makroista en ymmärrä mitään, eikä ole vaakaa ja tuollainen laskeminen tuntuu hieman ahdistavalta.

Joku voisi tietysti heittää mulle valmiin ehdotuksen miten syödä päivässä niin ehkä helpottaisi aloittelijaa :)

Lisään lounaan salaatin sekaan 200g raejuustoa ja otan päivässä 1 rkl oliviiöljyä ja 1rkl rypsiöljyä, niin näyttääkö paremmalta? Mikroista ja makroista en ymmärrä mitään, eikä ole vaakaa ja tuollainen laskeminen tuntuu hieman ahdistavalta.

Joku voisi tietysti heittää mulle valmiin ehdotuksen miten syödä päivässä niin ehkä helpottaisi aloittelijaa :)

siis jos sulla nyt jo paljon proteiinia niin älä nyt herranjestas lisää mitään 25grammaa raejuustosta! tiedäksä ylipäänsä mistä saat proteiinia? mistä hiilaria?

siis jos sulla nyt jo paljon proteiinia niin älä nyt herranjestas lisää mitään 25grammaa raejuustosta! tiedäksä ylipäänsä mistä saat proteiinia? mistä hiilaria?

Suurinpiirtein.

Aika paljon syödään puuroa aamuisin, eihän se pidä yhtään nälkää, kokemusta on.

@jonnne puuro pitää kyllä nälkää kunhan laittaa riittävästi hiutaleita, jonkin rasvanlähteen (öljyt, pähkinät, siemenet), proteiininlähteen (esim raejuusto tai herajauhe) ja helvetisti marjoja päälle :)

Ois taas ongelmanpoikasta mielessä: Syön aamusin tosi heikosti, koska ei vaan tunnu nälkäseltä heti kun herää mut koululle päästyä huomaan kuitenkin et nälkä tulee aika äkkiä ja silloin "mieliteko" ostosten määrä lisääntyy. Oon kuitenki yrittäny alottaa syömään paremmin mut se on kariutunu nopeesti, koska oon syöny aamulla puuroo ja jotain hedelmää/marjoja. Se ei ole kuitenkaan toiminu, koska ne ei pitäny mulla nälkää hirveen hyvin loitolla ja mieliostosten määrä lisäänty kun nälkä hiipi taas puseroon nopeesti aamulla. Joten osaisko joku neuvoo jotain aamulla syötävää joka pitää nälkää loitolla? Aamulle pitäis ilmeisesti lisätä proteinia mut maitorahka on tosi vaikee saada alas, joten onks jollain mielessä jotain proteiinipitosta? Tai jos mielessä on jotain muita mitkä pitää nälkää loitolla niin saa ilman muuta pistää!

Ois taas ongelmanpoikasta mielessä: Syön aamusin tosi heikosti, koska ei vaan tunnu nälkäseltä heti kun herää mut koululle päästyä huomaan kuitenkin et nälkä tulee aika äkkiä ja silloin "mieliteko" ostosten määrä lisääntyy. Oon kuitenki yrittäny alottaa syömään paremmin mut se on kariutunu nopeesti, koska oon syöny aamulla puuroo ja jotain hedelmää/marjoja. Se ei ole kuitenkaan toiminu, koska ne ei pitäny mulla nälkää hirveen hyvin loitolla ja mieliostosten määrä lisäänty kun nälkä hiipi taas puseroon nopeesti aamulla. Joten osaisko joku neuvoo jotain aamulla syötävää joka pitää nälkää loitolla? Aamulle pitäis ilmeisesti lisätä proteinia mut maitorahka on tosi vaikee saada alas, joten onks jollain mielessä jotain proteiinipitosta? Tai jos mielessä on jotain muita mitkä pitää nälkää loitolla niin saa ilman muuta pistää!
Kananmunia, kanaa, lihaa... Onhan noita vaikka mitä.

Tai sit vaan teet sinne kouluun eväät mukaan valmiiks niin vältyt niiltä mieliteoilta kun on jo ruokaa messissä

Ruokaa messiin vaan, esim ruisleipiä eri täytteillä vaan edellisenä iltana kelmuun. Säilyy kyllä vaikka iltaan asti huoneen lämmössä.

Toinen mikä tulee mieleen on joku juoma, jossa kaurahiutaleita (turvota vaikka yön yli jääkaapissa vedessä tai maidossa), heraa ja öljyä reilusti. Sitten vaan shakeriin ja naamasta alas. Äkkiä tottuu ja helposti saa esim. 100g kauraa alas + 40g hera + 20g rypsäriä. Kyytipojaksi banaani tuomaan monipuolisuutta.

Tai sitten teet jonkun normipirtelön illalla valmiiksi ja heität nassuun aamulla.

Kaurahiutaleet keittämättä on yleisesti sellainen, jota suosittelen. Pitää puuroa paremmin nälän poissa.

Ruokaa messiin vaan, esim ruisleipiä eri täytteillä vaan edellisenä iltana kelmuun. Säilyy kyllä vaikka iltaan asti huoneen lämmössä.

Toinen mikä tulee mieleen on joku juoma, jossa kaurahiutaleita (turvota vaikka yön yli jääkaapissa vedessä tai maidossa), heraa ja öljyä reilusti. Sitten vaan shakeriin ja naamasta alas. Äkkiä tottuu ja helposti saa esim. 100g kauraa alas + 40g hera + 20g rypsäriä. Kyytipojaksi banaani tuomaan monipuolisuutta.

Tai sitten teet jonkun normipirtelön illalla valmiiksi ja heität nassuun aamulla.

Kaurahiutaleet keittämättä on yleisesti sellainen, jota suosittelen. Pitää puuroa paremmin nälän poissa.

Kiitän kaikkia vastauksista!
Mut lainasin tän sen takia et jäi mietityttämään toi öljy. Mikä sen rooli tossa on? En kyseenalaista mut mielenkiinnosta kysyn

Terve! Kokeneemmilta kysyisin, että miltä mun ruokavalio (2700kcal) näyttää? Proteiinia ainakin tulee monesta eri lähteestä, samoin hiilareita ja rasvoja.

Ateria 1 / Ennen salia:

- 2kpl täysjyväleipää + 60g 17% juustoa
- Tumma makaroni 100g
- Raejuusto 100g
- Banaani

Ateria 2 / Salin jälkeen:

- Tumma makaroni 100g
- Raejuusto 100g / vaalea liha / kala
- Oliiviöljy 15g

Ateria 3:

- Rahka 250g
- Kaurahiutaleita 70g
- Hedelmä
- Saksanpähkinöitä 30g
- Marjoja

Ateria 4:

- 3kpl kananmunia, paistettuna
- 2kpl täysjyväleipää
- Piimää 250g

Tarkoitus oli kiristellä rasvoja pois. (N 167/65) Salilla 4x viikossa, aerobista 1-2 kertaa viikossa. Opiskelija eli istumista paljon. Onko kalorimäärä sopiva? Makrojakauma ainakin omaan silmään näyttää hyvältä.

Ateria 1.
Kaurahiutale 30g
Raejuusto 100g
Sokeriton mehusoppa
Vitamiinit

Ateria 2.
Kanafile öljyssä paistettu
Kasviksia reippaasti

Palkkari (anabolic overdrive)

Ateria 3.
Jauheliha 100g
Makaroni 100g
Kasviksia

Ateria 4.
Banaani tms
Pähkinöitä 30g

Ateria 5.
Pari kananmunaa + valkuainen, sekaan pari nakkia
Kasviksia

Ravintoarvot treenipäivinä about 1600kcal, P 133g HH 117g R66g, vettä tulee päälle 2L päivässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom