Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

4 mäkkärin juustoa himassa, väliin tomaattia, sipulia ja maustekurkku. Salaatti jossa tomaattia, kurkkua,oliiveja, sipulia ja maustekurkkua. Nyt menossa neljäs maitorahka. Ja taas ois pitänyt laihtua, kai.

Perkule, yksi porkkana unohtui;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään mennäänkin vähällä: 3 karjalanpiirakkaa munavoilla, tomaattia, kurkku, oliiveja ja parsakaalia.4 munanvalkuaista tuoremehulla ja 2 maitorahkaa ja johan on perkele, jos ei laihdu.

Pientä ratea kaipaisin. Tällanen on normipäivä:

Aamupala: omegakolmoset ja muut vitamiinilisät ja kunnon ruokalautasellinen kaurapuuroa
Lounas: Torinon tummaa protskupastaa 150g + naudan paistijauhelihaa 200g
Välipala: Heradrinkki
Päivällinen: Torinon tummaa protskupastaa 150g + naudan paistijauhelihaa 200g
Välipala: Valion rahkaa 250g + 100g mustikoita/muita marjoja
Iltapala: Heradrinkki

Salipäivinä tossa on lisänä palkkari treenin jälkeen. Kaffea tulee hörpittyä 1-3 kuppia päivässä mut se tuskin on niin tarkkaa tässä asiassa. :)

Pientä ratea kaipaisin. Tällanen on normipäivä:

Aamupala: omegakolmoset ja muut vitamiinilisät ja kunnon ruokalautasellinen kaurapuuroa
Lounas: Torinon tummaa protskupastaa 150g + naudan paistijauhelihaa 200g
Välipala: Heradrinkki
Päivällinen: Torinon tummaa protskupastaa 150g + naudan paistijauhelihaa 200g
Välipala: Valion rahkaa 250g + 100g mustikoita/muita marjoja
Iltapala: Heradrinkki

Salipäivinä tossa on lisänä palkkari treenin jälkeen. Kaffea tulee hörpittyä 1-3 kuppia päivässä mut se tuskin on niin tarkkaa tässä asiassa. :)

Kasviksia ja rasvaakin voisit lisata.

Omat ruokailut tanaan:

Paastoa klo 19.00 saakka, sita ennen pelkkaa vetta, teeta ja kahvia pienella maitotilkalla. Liikuntana n.30min lenkki.

Klo 19.00

1 pala luomuruisleipaa (tai no lahinna jotain siemenleipaa tama taitaa olla), paalla hummusta

Uunipataa, joka sisalsi:
380g possua
n. 100g valkokaalia
5 porkkanaa
Puolikas munakoiso
Mausteena rosmariini, suola, pippuri ja oliivioljy

Soin reilun neljanneksen (eli oikeastaan vajaa puolet) padasta. Lisukkeena kourallinen jaavuorisalaattia, 1rkl punaista pestoa ja tomaatti.

Jalkkari

2 kotitekoista muffinsia (ei sellaisia isoja, vaan cupcakes)

Klo 21.30

Kuppi vihreaa minttuteeta
Porkkana
Luomuruis/siemenleipaa 1 pala, paalla hummusta ja 2rkl kurpitsansiemenia

Paivan plussat ja miinukset:
+ Sopiva maara puhdasta ruokaa
+ Ei mitaan vaikeuksia venyttaa paastoa normaalia pidemmaksi
- Muffinsit olivat liian hyvia. Lisaksi sain kivan sokerihumalan paalle :D
- Liian vahan tuoretta ruokaa
- Toisen leivan olisi voinut jattaa pois

klo 07:00
1reissumiehen puolikas + pari viipaletta juustoa ja kinkkua
1lasi maitoa

klo 11:30
2perunaa + lihakastike n.300g
2vaaleaa leipää
2lasia maitoa

klo 16:00
400g kanakiusausta
1lasi maitoa

18:00
1banaani
1reissumiehen puolikas+pari viipaletta juustoa ja kinkkua

19:00
reenit

21:00
1dl palkkaria + 4dl maitoa

paljos tässä on suurinpiirtein kaloreita ja proteiineja. Mitäs suosittelisitte muuttamaan?

2 maitorahkaa, 2 mäkkärin juustoa, iso kasallinen keitettyä soijarouhetta (jos oikein lykästää olen vanhainkodin povipommi sitten joskus:dance:)

^^ Tolla menolla sa olet siella vanhainkodissa ennen aikojasi ;)

Tosin ma en kylla oikein voi sanoa mitaan, koska olen syonyt niin huonosti tanaan. Ihan semiterveellista ruokaa kylla, mutta auttamattomasti liian vahan. Ei vaan ollut nalka ja lisaksi tulin keitosta niin alyttoman tayteen etta jouduin pakottamaan iltapalan alas. Johtuu varmaan keiton liemesta, jota oli aika paljon ja jonka soin, koska se oli hyvaaaaa. Tai no hiukan heitin pois kun en jaksanut :jahas:

Klo 18.15
Keitto, johon tuli:
1 keskikokoinen porkkana
2dl valkokaalia
3 valkosipulin kyntta
Selleria
2 kuutiota kasvislienta
2rkl kookosmaitoa
Kanan rintafile
Rosmariinia
Paalle 1rkl hummusta
Puolikas pellavansiemenleipa, paalla myos 1rkl hummusta

Klo 23.30
Toinen puolikas pellavansiemenleipaa
Puolikas mango (ei sellainen jattimainen, vaan ihan normaalin kokoinen)
Desi pakastemarjoja
5rkl kookosmaitoa

Liikuntana puolen tunnin aamulenkki ihanassa auringonpaisteessa.

Mun kylla pitaakin nyt vahentaa parin paivan ajaksi syomisia, silla lauantaina menen kaverin synttareille kiinalaiseen all you can eat-mestaan ja siella aion syoda. Paljon. :D

Ompa ollu makiat sapuskat tänää,
yhen kerran syöny vaan kiireessä ja ateria sisälsi grillitassuja 4kpl ja reilusti forssan perunasalaattia, mukana myös pupun ruokaa: tomaattia kurkkua salaattia ja punasipulia.
ei varmaa terveellisin vaihtoehto paastota kokopäivä ja sit vetää ittensä ähkyyn.. :D

Niin, voi olla. Ainakaan pitemmällä aikavälillä toi ei kannata. Eipä kait tuommonen satunnaisesti mitää "tuhoja" tee ellei oo reenipäivä :D

Tänään onkin sitten mässytelty. 3 maitorahkaa, pari palaa mutakakkua(iihan sellaisia piieeniä:rolleyes:), 2 mäkkärin juustoa:D, pikkuinen kasa perunamuussia+5 kalapuikkoa+3leipäviipaletta. Alyssa, kyllä mä järsin porkkanoita ja tomaattiakin eilen, lisäksi otan monivitamiinia ja C-vitskua päivittäin. Eilen en harrastanut mitään liikuntaa. Tänään selkätreeni ja päälle 45 min aerobista.

^^ Miksi paasto olisi jotenkin epaterveellista? Sen positiivisista vaikutuksista on netti taynna esimerkkeja...

Tänään onkin sitten mässytelty. 3 maitorahkaa, pari palaa mutakakkua(iihan sellaisia piieeniä:rolleyes:), 2 mäkkärin juustoa:D, pikkuinen kasa perunamuussia+5 kalapuikkoa+3leipäviipaletta. Alyssa, kyllä mä järsin porkkanoita ja tomaattiakin eilen, lisäksi otan monivitamiinia ja C-vitskua päivittäin. Eilen en harrastanut mitään liikuntaa. Tänään selkätreeni ja päälle 45 min aerobista.

Ei noista sun ruokailuista kylla silti terveellista saa tekemallakaan. Mutta eipa se olekaan kaikkien tavoite, joten mikapa siina :) Ihan uteliaisuudesta pakko kuitenkin kysya, etta miksi syot joka paiva makin juustoja?

Itsellani menivat ruokailut aivan pain persetta tanaan. Duunissa teki ihan sikana mieli suklaata, mutta valitsin pienemman pahan ja ostin luomua siemennakkaria ja kana-pekoni sandwich filleria. Olisi ollut ihan jees jos olisin pysynyt kohtuudessa, mutta soin ainakin 5 nakkaria ja koko 170g majoa. Hiilarit lahella sataa :nolo:

Klo 17.00

Salaatti, johon tuli:

Kanan fintafile (paistettu)
Jaavuorta
Pinaattia
Sinihomejuustoa
Pieni porkkana
2dl parsakaalia
1rkl oliivioljya
1rkl hummusta
1rkl punaista pestoa
1rkl kurpitsansiemenia
1 tomaatti

Klo 18.00 "jalkkari"
Puolikas mango
Kahvi kookosmaidolla

Klo 02.00
n. 100g luomu siemennakkileipaa
170g Kana-pekoni sandwich filleria

1613kcal HH 98.7 P 81g R 99.2g

Eilen meni mässyttelyks..

Aamu
60g kaurahiutale
150g raejuusto
200g mehukeitto
pellavansiemenöljy
vitamiinit yms.

Lounas
Purkillinen tonnikalaa
50g pastaa
200g kasviksia
oliiviöljyä

Välipala
Rahka mehukeitolla

Ennen treeniä
200g mansikoita
rahka

Treenin jälkeen palkkari

Sitten.. karkkia 250g, juustoja, suolakeksejä, cashew-pähkinöitä ja pari lonkeroa. Fuck!

Vaikka tässä "massakaudella" ollaankin niin..

Eilen meni mässyttelyks..

Aamu
60g kaurahiutale
150g raejuusto
200g mehukeitto
pellavansiemenöljy
vitamiinit yms.

Lounas
Purkillinen tonnikalaa
50g pastaa
200g kasviksia
oliiviöljyä

Välipala
Rahka mehukeitolla

Ennen treeniä
200g mansikoita
rahka

Treenin jälkeen palkkari

Sitten.. karkkia 250g, juustoja, suolakeksejä, cashew-pähkinöitä ja pari lonkeroa. Fuck!

Vaikka tässä "massakaudella" ollaankin niin..

^^ Perus viikonloppu :)

^^ Miksi paasto olisi jotenkin epaterveellista? Sen positiivisista vaikutuksista on netti taynna esimerkkeja...

Ei noista sun ruokailuista kylla silti terveellista saa tekemallakaan. Mutta eipa se olekaan kaikkien tavoite, joten mikapa siina :) Ihan uteliaisuudesta pakko kuitenkin kysya, etta miksi syot joka paiva makin juustoja?

Itsellani menivat ruokailut aivan pain persetta tanaan. Duunissa teki ihan sikana mieli suklaata, mutta valitsin pienemman pahan ja ostin luomua siemennakkaria ja kana-pekoni sandwich filleria. Olisi ollut ihan jees jos olisin pysynyt kohtuudessa, mutta soin ainakin 5 nakkaria ja koko 170g majoa. Hiilarit lahella sataa :nolo:

Klo 17.00

Salaatti, johon tuli:

Kanan fintafile (paistettu)
Jaavuorta
Pinaattia
Sinihomejuustoa
Pieni porkkana
2dl parsakaalia
1rkl oliivioljya
1rkl hummusta
1rkl punaista pestoa
1rkl kurpitsansiemenia
1 tomaatti

Klo 18.00 "jalkkari"
Puolikas mango
Kahvi kookosmaidolla

Klo 02.00
n. 100g luomu siemennakkileipaa
170g Kana-pekoni sandwich filleria

1613kcal HH 98.7 P 81g R 99.2g

Syön siksi mäkkärin juustoja, koska ne ovat halpoja ja helppoja. En minä niitä joka päivä syö.
Mitä epäterveellistä on jos syö: 2 rasvatonta maitorahkaa, kasan keitettyä soijarouhetta, 2 mäkkärin juustoa, porkkanaa, tomaattia ja vitskut päälle? Olen laihiksella ja prioriteetti numero yksi on tiputtaa rasvanmäärää vyötäröllä (painoa on 96 kg ja vyötärönympärysmitta 95 cm>tarkoitus tiputtaa se sinne 90 cm kohdille, kiloilla ei niin väliä) niin ettei lihasta lähde, päinvastoin ole onnistunut kasvattamaan lihasmassaa dietilläni. En minä joka päivä noin syö, kyllä minulla tulee myös vihreitä kasviksia ruokavalioon kuten esim. parsakaalia. Onko sinun mielestäsi esim. kalapuikot jotenkin huonompi kalaruoka kuin tonnikala, koska kalapuikot paistetaan, jos niin, minusta se on pikkusormen heiluttelua, kokonaisuus ratkaisee.

Mitä tulee ennen aikaiseen vanhainkotiin, niin kuten mainitsin, mulla on ikää jo lähemmäs 50 ja olen ikäisekseni hyvässä kunnossa, moni mun ikäinen kasvaa jo koiranputkea. Minä vähän luulen, että mä voisin olla esim.tuplat sua vanhempi Alyssa, joten miten jos söisit samat heinät kuin minä ennen kuin avaudut ennenaikaisista vanhainkodeista?:rolleyes:

Syön siksi mäkkärin juustoja, koska ne ovat halpoja ja helppoja. En minä niitä joka päivä syö.

Pisti vaan silmaan kun niita oli niin usein. Ja ihan uteliaisuudesta siis kysyin :)

Mitä epäterveellistä on jos syö: 2 rasvatonta maitorahkaa, kasan keitettyä soijarouhetta, 2 mäkkärin juustoa, porkkanaa, tomaattia ja vitskut päälle?

Ensinnakaan et maininnut porkkanoita ja tomaatteja ensimmaisessa postissa. Toisekseen, riippuu vahan miten paljon niita syo. Kolmanneksi, makkarin juustot lasken epaterveelliseksi. Ja viela viimeiseksi, tossa on tosi vahan hyvaa rasvaa (jota mm. aivot tarvitsevat). Epaterveellisyys on tosin jonkun verran subjektiivinen kasite ja mika minun silmissani on epaterveellista, voi olla toiselle riittavan terveellista.

Onko sinun mielestäsi esim. kalapuikot jotenkin huonompi kalaruoka kuin tonnikala, koska kalapuikot paistetaan, jos niin, minusta se on pikkusormen heiluttelua, kokonaisuus ratkaisee.

Kalapuikot ovat ns. jamaa, jonka paalla on kaiken huipuksi leivitys. Lisaksi transrasvat. Kuten sanoin ylla, kasitys terveellisesta vaihtelee eri ihmisten valilla. Me ollaan yksinkertaisesti eri mielta, ei kai sille mitaan voi :)

Alyssa, joten miten jos söisit samat heinät kuin minä ennen kuin avaudut ennenaikaisista vanhainkodeista?:rolleyes:

Ei kiitos, tykkaan omista evaistani :)

Ma olen valilla vahan karkas mielipiteissani ruoka-asioista, sita ei kannata ottaa mitenkaan pahalla. En vaan aina valttamatta tajua sita, etta kaikkien mielesta ei tarvitse syoda puoli kiloa kasviksia paivassa, kiinnittaa huomiota rasvan ja hiilarien laatuun jne jne.

All that said, tanaan ohjelmassa kiinalainen all-you-can-eat. En ma sellaisessa mestassa jaksa hifistella :D

Mitähän se tonnikala on purkissa, parasta osaa tonnikala vai? Kalapuikoissa kala on pakastettuna "tuoreessa" muodossa, kun tonnikalapurkki on monta vuotta lojunut ties missä varastossa tai kaupan hyllyillä, jotenkin tuntuu että säilyäkseen 5 vuotta purkissa syömäkelpoisena siihen on voitu lisätä ties mitä. Itse olen tuoreen kalan kannalla, mutta laiskuudestani en ole jaksanut lähteä sitä metsästämään (keväällä yritän korjata tilannetta). Myös minä ole suuri kasvisravinnon kannattaja, ei siinä mitään, sen takia yritänkin siirtää proteiinin lähdettä kasviproteiiniin, koska se on se terveellisempi lähde (esim. eliniän odotuksesta tehdyt tutkimukset ). Keväällä kerään taas nokkosia ja kuusen kerkkiä (kuivaan ja pakastan) esim.kuusen neulaset (veteen liotettuna) ja kerkät pelastivat monen suomalaisetkin keripukilta ja kuolemalta ryssän keskitysleireillä jne. Mutta myönnetään, proteiinia pitäisi vähentää...

Juu tossa oli vähän hyvää rasvaa, mutta toi olikin tollanen "extreme"-päivä, syön kyllä aika paljon kalaa (sitä tonnikalaakin, valitettavasti). Lisäksi olen suuri oliivien ystävä, joten saan rasvaa siitä jne.

Lauantain ruokia

Aamupala
3 paistettua kananmunaa
170g jauhelihaa
2 tl öljyä
kaalia
kahvia muutama kupillinen tottakai

Lounas
160g jauhelihaa
1 paistettu kananmuna
2 tl öljyä
kaalia