Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Taasen oli hetken hakusessa syömingit, mutta tälläisellä mennään. Rypsärillä otan lisärasvaa. Hh:t yritän pitää alle 100g / pv. Mitä mieltä?

Aamu:
Kaurapuuro tai ruisleipä juustolla ja kinkulla
250g maitorahka

Aamupv:
Kouluruoka, jotain proteiinipitoista + vähän lisuketta (peruna, riisiä)
Salaattia

Iltapv:
100g raejuustoa
4 rkl rypsiöljy

Iltaruoka:
Kotiruokaa, proteiini (liha/kala/kana) + vähän lisuketta (se peruna, tai vähän riisiä)
Salaatti

Iltapala:
250g ehrman

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hello !

Pakko kysyä mielipiteitä ja ehdotuksia oman ruokavalion suhteen mitä pyrin noudattamaan ravintoarvoiltaan ainakin niin että kalorit menevät +3k ja makroravinteiden määrä kutakuinkin samoilla tasoilla. Jokaisen aterian välillä pyrin juomaan joitakin litroja vettä, energiaa haen kofeiinista kahvin muodossa pari-kolme kuppia päivässä. Normaaliin päivärutiiniin kuuluu aamujumppa (100 leukaa tai 300 punnerrusta + 2-3 settiä vatsalihasharjoitteita ilman lisäpainoja pilatesta yms noudattaen) ja 3-5 kertaa viikossa olevat kamppailulajiharjoitukset (MMA, Thaiboxing), kävelen paljon ja hissit ovat käyttökiellossa omalta osin joten hyötyliikuntaakin tulee harrasteltua varsin mukavasti päivittäin. Olen joltain osin innostunut karppaamisesta, joten olen aloittanut loivan ohjelman rakentamisen kohti VHH-elämäntapaa mutta tän hetkinen ruokavalio on jotain siitä välilt, joten olisi erittäin mukava kuullu kokeneempien ravinto-ihmisten mielipiteitä vaikka tästä perjantain "herkku" illasta. Eli:

Aamu: Cheerios-murot n. 25g, soijamaito 2dl, 1 banaani, kourallinen gojimarjoja, rkl oliiviöljyä + kahvi (++monivitamiini, omega jne.)

Tällä välillä hoidan kiireisimmät työasiat ja aamujumpan. Pyrin syömään 3 tunnin välein ja tässä kirjoituksessa olevat ajat vastaavat kutakuinkin 3 tunnin taukoja ruokailujen välissä.

Palautus: 2 raakaa kananmunaa sekoitettuna noin 4-5dl arkijugurttiin, D-vitamiini ja kalsium-lisäravinteet.

Päivällinen: Kanafetasalaatti eli 400g kanasuikaleita, 100g fetajuustokuutioita, 100g jääsalaatti, 2 pientä tomaattia, kurkkua, 1 sipuli, 4kpl v.sipulinkynsiä. Paistan kanan noin 10g oliiviöljyssä.

Välipala: 3 Vaasan pieni pyöreä ruisnäkkileipää, jossa juustoa n. 50g, venäläinen valkosipulimeetvursti n.40g, kurkkua ja voitelen näkkileivät floralla.

Iltapala: Chick hornet-paketti (900g) (1200kcal, p 102 h 4,8 r 86g!)

Tässä siis esimerkkipäivä perjantailta, iltapalavaihtoehtoina yleensä hieman kevyempiä malleja kuten 2 munan, 3 valkuaisen ja kasvissekoituksen sisältävä munakas tonnikalalla tms.

Normaalisti päivittäin tulee nautittua snack-henkisesti välillä kourallinen pähkinöitä. Syön myös lähes päivittäin omenaa, porkkanaa yms pikkunälkään ja kun tarvii puputtaa jotain.

Eli kiinnostaisi kuulla mielipiteitä omasta ruokavaliostani kun olen sen rakentanut aika pitkälti mututuntuman varassa enkä välttämättä tiedosta piilevää vaaraa että teen jotain pahasti väärin eikä olis ihan vielä reilu parikymppisenä mielenkiintoa ottaa lappua varpaaseen. Rasvan käyttö on aika huikeaa päivittäin kun olen koittanut tätä VHH-settiä aloitella ja toi päivän ravinnesaanti näyttää aika hurjalta noiden chick hornettien rasvan määrän takia mitkä yleensä on korvattu oliivi/kookos/hamppuöljyillä.

Päivän saanti on siis kalorilaskurin mukaan päivässä 3250 Kcal. P 248 H 147 R 182.

Olisi mukavaa saada siis neuvoja hyvän ruokavalion noudattamiseen tähän tyyliin ja palan myös halusta tietää mennäänkö tässä ihan päin mäntyjä.

*Kiittää ja kumartaa* :)

Edit. Unohdin mainita että olen siis urheilullinen +20v nuori mies, 178cm, painoa vaakaan 68kg ja kulutus on päivittäin helvetillisen iso josta myös tuhdit kalorit.

Eilinen vähähiilihydraattinen kokeilupäivä:

Aamupala
250g rahka
3 kananmunaa paistettuna
120g jauhelihaa
1 tl öljyä
muutama kupillinen kahvia

Lounas
150g jauhelihaa + lohta
3 kananmunaa paistettuna
3 tl öljyä
kaalia

Välipala
2 kananmunaa paistettuna
100g jauhelihaa
100g tonnikalaa
1 tl öljyä
kurkkua
muutama kupillinen kahvia

Päivällinen
200g jauhelihaa + lohta
1 kananmuna
4 tl öljyä

Iltapala
100g jauhelihaa
1 kananmuna
1-1.5 tl öljyä

Muina viikonpäivinä viljatuotteet sisältyivät ruokavalioon.
Painoa viikon aikaan lisää noin 0.1 kg.

^^ Luulis tolla tyylillä jauhelihan ja munien tulevan iltaan mennessä jo korvista ulos :D Söisit nyt vähän rehujakin.

Mulla oli tänään tosi epäaktiivinen päivä, istuin vaan perseelläni ja opiskelin lähes koko päivän. Siihen nähden ruokaa tuli liikaa ja lettuja en olisi saanut syödä, mutta huomenna sit paremmin :)

1. Ateria
- 2 paistettua kananmunaa
- Keskikokoinen porkkana
- N. 15cm lehtiselleriä
- Avokado

2. Ateria
- 3 makkaraa (ei sellasia HK lenkkimakkaroita, vaan sellasia brittityylisiä lyhyitä pieniä, vähän kuin nakkeja mut paksumpia. Näkee usein aamupaloilla)
- Paistettu paprika
- 4 valkosipulinkynttä (paistettu)
- 1rkl ketsuppia

Iltapala
- 3 keskikokoista itsetehtyä lettua, kahdessa sokeria päällä :nolo:

Juomana mennyt 2 kuppia kahvia tilkalla maitoa ja reilu 3l vettä limellä.

Luulis tolla tyylillä jauhelihan ja munien tulevan iltaan mennessä jo korvista ulos
Itse asiassa jauheliha maistui joka aterialla. Sen sijaan noi kananmunat alkoi oksettaan jo ekalla aterialla, koska tulee näin yleisestikin päivittäin niitä syötyä.

Söisit nyt vähän rehujakin.
Onhan tuolla niitäkin. Unohdin tuossa viestissä vielä mainita, että meni päivällisellä ja iltapalallakin kaalia.

2 Valion maitorahkaa. 4 Pirkan juustohampurilaista, johon tomaattia, sipulia ja maustekurkkua, ketsuppia ja valkosipulikastiketta. Ja taas ois pitänyt laihtua;)

Aamupala: 2 ruispalaa, 2 paahtoleipää - päällä margariinia, salaattia, juustoa, kalkkunaleikettä ja suolakurkkua. 250 g x-tra rahkaa, vähän jogurttia, kaurahiutaleita ja mehutiivistettä. 2 kuppia kahvia maidolla, suullinen jotain sekamehua.

Salin jälkeen: 1 dl fastin banaanisuklaa-heraa, 1 dl maltoa, kreatiinia.

Lounas: 2 lautasellista kotitekoista kanawokkia (kasviksia, kanaa, nuudelia ja pähkinöitä hapanimeläkastikkeessa). 2 lasia maitoa.

Välipala: 2 ruispalaa, samat päälliset kuin aamulla. 3 pientä korvapuustia, kahvia maidon kera.

Päivällinen: 1 satsi kanawokkia, lasi maitoa.

Illan mittaan: 4 ruispalaa, juustolla ja Korpelan Fried Chickenilla. 1 Brunbergin mansikkasuukko. banaani. 3 munaa paistettuna, seassa vähän kalkkunasuikaleita. 250 g rahkaa, vähän rypsäriä ja mehutiivistettä. Maitoa pari lasia.

Syöminen meni taas leivän mussuttamiseksi ja iltapainotteiseksi. Kaloreita ja proteiinia kuitenkin riittävästi, luulisin.

Vaivaan taas, mie joka en ossaa syödä. Ruoka valio on taas tätä, mutta sillä tuntuu pärjäävän.
Tänään tuli syötyä:
Aamupala: Lasillinen rasvatonta maitoa(yleensä tässä on valion 1% rasvanen viili)
Päivällinen: Kauraleipä voilla, hieman salaattia ja lasillinen vettä (yleensä tässä on joku normaali ruoka)
Iltapala: täysjyväleipä voilla ja juustolla ja lasi kaakaota.
Näin olen siis syönyt useemman viikon. Kysymys kuuluukin miten ihmeessä tällasella ruokavaliolla voi lihoa? Parin viikon aikana oon aika silmiin pistävästi keränny läskiä kun tuli parit huomautuksekki siitä ja vaa'alla käytyä selvis et painoa on tullu lisää 4kg. Dietille täs pitää alkaa ku alkaa olla kohta ylipainoa.

Eiliset ruokailut..

Aamulla jogurttia 0.5kg, päälle vajaa desi kaurahiutaleita. Pari desiä maitoa kaakaon kera, pikkupala edellis-illan homemade-pizzaa ja puolikas sämpylä. Vitamiinit ja töissä paljon kahvia.

Lounaaksi nautin kiinalaisesta lounaspöydästä vajaan kauhallisen riisiä, isot annokset kanaa & härkää, sekä muutaman friteeratun possupyörykän.

Ennen treeniä meni välipalaksi Leaderin 40pro/40hi-palautusjuoma (loppui mielikuvitus kesken kaupassa) treenin jälkeen perus ~desi heraa ja maltoa.

Päivällisen menu kattoi Curry-tonnikalapurkin, vähän jauhelihaa lisukkeina sinappi, ruisleivän jonka täytteinä reilusti juustoa, kinkkua sekä kurkkua.

Iltapalaksi tortilloja, täytteinä jauheliha ja juustoa, lisukkeena salaatti josta löytyi kurkkua, tomaattia, paprikaa ja tietenkin jäävuorisalaattia.

Aika paljon ruokaa yhdelle päivälle.. :D

Onkos sun vaaka ihan kunnossa?
Ja mikä siinä ruoan laittamissa on niin vaikeaa?
kyl vaaka on kunnossa, kahella eri vaalla kävin. Ja näkee sen silmälläki et kiloja on tullu.

Tälläki pärjää, pääasia et hengissä pysyy ja olo ees jotenki siedettävä. Ruuanlaitto on vaikeeta, vie aikaa, tulee tiskiä ja kuluttaa rahaa.

Vaivaan taas, mie joka en ossaa syödä. Ruoka valio on taas tätä, mutta sillä tuntuu pärjäävän.
Tänään tuli syötyä:
Aamupala: Lasillinen rasvatonta maitoa(yleensä tässä on valion 1% rasvanen viili)
Päivällinen: Kauraleipä voilla, hieman salaattia ja lasillinen vettä (yleensä tässä on joku normaali ruoka)
Iltapala: täysjyväleipä voilla ja juustolla ja lasi kaakaota.
Näin olen siis syönyt useemman viikon. Kysymys kuuluukin miten ihmeessä tällasella ruokavaliolla voi lihoa? Parin viikon aikana oon aika silmiin pistävästi keränny läskiä kun tuli parit huomautuksekki siitä ja vaa'alla käytyä selvis et painoa on tullu lisää 4kg. Dietille täs pitää alkaa ku alkaa olla kohta ylipainoa.

Se on varmaa toi kaakaojauhe mikä lihottaa.. noeivaa.. jos tosissaan tossa on kaikki mitä syöt ja paino nousee niin alas mennä sit lääkäriin..

Mä en kyllä yhtään ymmärrä, miten joku voi olla noin välinpitämätön oman kroppansa suhteen... Tossa on arvojärjestys pahasti päin persettä. Kyllähän sitä niukalla ruokavaliolla pystyy elämään, mutta se ei ole hyväksi päälle eikä kropalle. Quicksilver sanoi aiemmin muistaakseni joutuvansa opiskelemaan tosi paljon pysyäkseen kärryillä koulussa (korjatkaan jos olen väärässä, saattoi hyvin olla joku toinen nimimerkki joka söi säälittävän vähän rahanpuutteen vuoksi). Ihmekös tuo, kun aivot eivät saa polttoainetta mistään :rolleyes:

Mitä tulee lihomiseen, niin ei se kyllä ihan normaalilta kuulosta. Säästöliekkiä ainakin varmasti pelissä ja kaikki lihas muuttunut läskiksi. Lihaksen muuttuminen läskiksi selittää tosin pelkästään silmämääräisen lihomisen, ei painonnousua.

Alyssa, sama idootti on kysessä. Sain ehkä kaks viikkoa syötyä ihan hyvi, mut sit palasin takas vanhoihi urii, ku vei liikaa aikaa. Lääkärille mainitsin nii se oli sitä mieltä että mul o anoreksia ja sano et painon nousu on vaan mun korvien välissä. Että oli kovasti apua siitäki.

Alyssa, sama idootti on kysessä. Sain ehkä kaks viikkoa syötyä ihan hyvi, mut sit palasin takas vanhoihi urii, ku vei liikaa aikaa. Lääkärille mainitsin nii se oli sitä mieltä että mul o anoreksia ja sano et painon nousu on vaan mun korvien välissä. Että oli kovasti apua siitäki.

Mitä sä oikein teet kaikki päivät jos ruokailu vie liikaa aikaa? Jos saan kysyä. Oletko varma, ettei kyseessä voi olla minkäänlainen syömishäiriö? Yleensä ajatusmaailmaan kuuluu mm. ruuan pitäminen tarpeettomana, haluttomuus syödä (d'uh), ajatus lihomisesta ja sen pelkääminen...

Edit.
Listataan nyt omiakin safkailuja.
Mä olin tänään vähän laiska ja söin leipää. En jaksanut väsätä lounasta, joten käväisin ryystämässä kahvin ja söin Cheddar-kolmioleivän :nolo: Siinä oli hiilareita 42.7g ja kaloreita 476kcal, "hups". Illalliseksi alan tossa tunnin tai parin päästä väsätä pesto-mozzarella täytteistä kanan rintafilettä ja lämpimiä vihanneksia. Illalla jos on nälkä, saatan syödä maustamatonta jugurttia (vähän samantyylistä kuin esim. bulgarialainen jugurtti) ja pomegranate solos (en tiedä mikä tämä on suomeksi, niitä pomegranaatin punaisia siemeniä).

Ei millään pahalla mutta oletko vähän saamaton?
Joo oon. Eikä syöminen ole todellakaa ainut asia...

Päivät menee nukkumisee opiskeluu ja oon varma et mulla ei ole minkäälaista syömishäiriötä. Sen takia huolettaa kilot, kun on sen verta pätkä että kilot näkyy heti. Kyllähä mie syön jos mulla ois joku laittamassa ruokaa tai rahaa laittaa kunnon ruokaa.

tän päivän syömiset:
aampala: 2 täysjyväleipää, juustolla+maitoa lasillinen
päiväruoka: lohikiusausta pieni annos, salaattia ja leipä+lasi vettä
Iltapalaksi tulossa: valion ykkösviili

tän päivän syömiset:
aampala: 2 täysjyväleipää, juustolla+maitoa lasillinen
päiväruoka: lohikiusausta pieni annos, salaattia ja leipä+lasi vettä
Iltapalaksi tulossa: valion ykkösviili

Yhteensä max. 1000 kaloria. En oikein usko että paino voi nousta, ellet sitten paina noin 25 kg tai ole vakavasti sairas. Tai trolli :D

10 munanvalkuaista
300g rypsiporsas
300g naudanfilee

859,2kcal (174,5g prot, 17,2g rasv & 1,6g hh)

Nää on kyllä myös jotain aivan uskomatonta :D Nyt jumalauta oikeesti, aikuiset miehet...

Päivät menee nukkumisee opiskeluu ja oon varma et mulla ei ole minkäälaista syömishäiriötä. Sen takia huolettaa kilot, kun on sen verta pätkä että kilot näkyy heti. Kyllähä mie syön jos mulla ois joku laittamassa ruokaa tai rahaa laittaa kunnon ruokaa.

Suosittelisin vakavasti muuttamista takaisin äidin helmoihin, ei tarvitsisi itse kokkailla tai ostaa safkoja. Opintolaina on myös pop jos on rahasta tiukkaa, sitä otetaan kyllä huonompiinkin tarkoituksiin kuin ruokaan... (allekirjoittanut on nostanut n. 1000e shoppailuun ja matkusteluun)

Sulla on kyllä kovasti tekosyitä. Sama 24h se on kaikilla ja käyttäen taas itseäni esimerkkinä olen tänään käynyt kaikilla luennoilla, osallistunut yhteen seminaariin, opiskellut muutaman tunnin, nukkunut päikkärit, syönyt lounasta ja nyt on illallinen uunissa ja kello on vasta 18.30. Illemmalla saatan mennä vielä kirjastoon pariksi tunniksi opiskelemaan. Tai no voisin tehdä sen nytkin, mutta ei huvita :D Hyvin riittää aika, monesti tähän tulee vielä päälle poikaystävän kanssa hengailu ja duuni illalla/yöllä. Eli en kyllä ymmärrä miten saat kaiken ajan kulumaan opiskeluun ja nukkumiseen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom