Hello !
Pakko kysyä mielipiteitä ja ehdotuksia oman ruokavalion suhteen mitä pyrin noudattamaan ravintoarvoiltaan ainakin niin että kalorit menevät +3k ja makroravinteiden määrä kutakuinkin samoilla tasoilla. Jokaisen aterian välillä pyrin juomaan joitakin litroja vettä, energiaa haen kofeiinista kahvin muodossa pari-kolme kuppia päivässä. Normaaliin päivärutiiniin kuuluu aamujumppa (100 leukaa tai 300 punnerrusta + 2-3 settiä vatsalihasharjoitteita ilman lisäpainoja pilatesta yms noudattaen) ja 3-5 kertaa viikossa olevat kamppailulajiharjoitukset (MMA, Thaiboxing), kävelen paljon ja hissit ovat käyttökiellossa omalta osin joten hyötyliikuntaakin tulee harrasteltua varsin mukavasti päivittäin. Olen joltain osin innostunut karppaamisesta, joten olen aloittanut loivan ohjelman rakentamisen kohti VHH-elämäntapaa mutta tän hetkinen ruokavalio on jotain siitä välilt, joten olisi erittäin mukava kuullu kokeneempien ravinto-ihmisten mielipiteitä vaikka tästä perjantain "herkku" illasta. Eli:
Aamu: Cheerios-murot n. 25g, soijamaito 2dl, 1 banaani, kourallinen gojimarjoja, rkl oliiviöljyä + kahvi (++monivitamiini, omega jne.)
Tällä välillä hoidan kiireisimmät työasiat ja aamujumpan. Pyrin syömään 3 tunnin välein ja tässä kirjoituksessa olevat ajat vastaavat kutakuinkin 3 tunnin taukoja ruokailujen välissä.
Palautus: 2 raakaa kananmunaa sekoitettuna noin 4-5dl arkijugurttiin, D-vitamiini ja kalsium-lisäravinteet.
Päivällinen: Kanafetasalaatti eli 400g kanasuikaleita, 100g fetajuustokuutioita, 100g jääsalaatti, 2 pientä tomaattia, kurkkua, 1 sipuli, 4kpl v.sipulinkynsiä. Paistan kanan noin 10g oliiviöljyssä.
Välipala: 3 Vaasan pieni pyöreä ruisnäkkileipää, jossa juustoa n. 50g, venäläinen valkosipulimeetvursti n.40g, kurkkua ja voitelen näkkileivät floralla.
Iltapala: Chick hornet-paketti (900g) (1200kcal, p 102 h 4,8 r 86g!)
Tässä siis esimerkkipäivä perjantailta, iltapalavaihtoehtoina yleensä hieman kevyempiä malleja kuten 2 munan, 3 valkuaisen ja kasvissekoituksen sisältävä munakas tonnikalalla tms.
Normaalisti päivittäin tulee nautittua snack-henkisesti välillä kourallinen pähkinöitä. Syön myös lähes päivittäin omenaa, porkkanaa yms pikkunälkään ja kun tarvii puputtaa jotain.
Eli kiinnostaisi kuulla mielipiteitä omasta ruokavaliostani kun olen sen rakentanut aika pitkälti mututuntuman varassa enkä välttämättä tiedosta piilevää vaaraa että teen jotain pahasti väärin eikä olis ihan vielä reilu parikymppisenä mielenkiintoa ottaa lappua varpaaseen. Rasvan käyttö on aika huikeaa päivittäin kun olen koittanut tätä VHH-settiä aloitella ja toi päivän ravinnesaanti näyttää aika hurjalta noiden chick hornettien rasvan määrän takia mitkä yleensä on korvattu oliivi/kookos/hamppuöljyillä.
Päivän saanti on siis kalorilaskurin mukaan päivässä 3250 Kcal. P 248 H 147 R 182.
Olisi mukavaa saada siis neuvoja hyvän ruokavalion noudattamiseen tähän tyyliin ja palan myös halusta tietää mennäänkö tässä ihan päin mäntyjä.
*Kiittää ja kumartaa*
Edit. Unohdin mainita että olen siis urheilullinen +20v nuori mies, 178cm, painoa vaakaan 68kg ja kulutus on päivittäin helvetillisen iso josta myös tuhdit kalorit.