Mitä söit tänään/eilen? Kysymykset päivittäisestä ruokavaliosta tänne!

Nuggetit ja hampparit, ja kaikki muu teollinen skeida pois, kaikki vilja prosessoimattomana(=täysjyväisenä) ja missä on kasvikset? Niitä ehdottomasti lisää, niin hyvä tulee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puhuit leikkeistä...

Rauha rauha :D Sori, tarkotin siis paloja. Jostain syystä miellän fileet ja leikkeet erikseen vaikka se ilmeisesti on ihan sama asia. Mun moka :)

Tänään tuli safkattua:

08.00 2x ruispala + voi + 17% juusto
TREENI

11.00 Riisiä ja broilerkastiketta, salaattilautanen, pala leipää levitteellä, rasvatonta maitoa

15.00 2x ruispala + voi + 17% juusto, 250g ehrmann + puolukkahilloa, omena, multivita + D + omega3

20.00 Riisiä, tunaa, kananmuna, parsakaalia, tomaatti, leipäjuustoa, appelsiini, muutama pala tummaa suklaata

Salilla oli hieman hutera olo, pitäisi syödä paremmin aamulla.

Ottaisin mielelläni vastaan kritiikkiä:

Aamupala:

lautasellinen kaurapuuroa
2 ruispalaa, päällä Beceliä ja juustoa
6dl rasvatonta maitoa

Lisäravinteet aamulla: Omega-3 (E-EPA & E-DHA), D-vitamiini 20ug + valmiste jossa kaikki tarvittavat vitamiinit, hivenaineet sekä aminohapot.

Lounas:

HK:n pihapyörykkäpussi (24 lihapullaa)
salaattia
6 dl rasvatonta maitoa

Välipala:

100g raejuusto
1 ruispala, päällä Beceliä ja juustoa
4dl rasvatonta maitoa

Päivällinen:

iso lautasellinen jauhelihaa ja makaronia
salaattia
6dl rasvatonta maitoa

Iltapala:

2 ruispalaa, päällä Beceliä ja juustoa
100g raejuusto
4dl rasvatonta maitoa

Lisäravinteet: sinkki 30mg, magnesium 400mg

Jos vain kritiikkiä haluat, niin pois noi valmis"lihapullat". Vihanneksia/hedelmiäkin voinee lisätä. Muuten näytät syövän melko perusterveellisesti.

Ajattelin bulkata nyt seuraavat 3 kuukautta ennen armeijaa. Haluaisin ravintopuolen kerralla kuntoon, koska se on aina ollut se pullonkaula mistä kehitys kiikastaa. Painan 70 kiloa ja omistan erittäin vilkkaan aineenvaihdunnan.

Tässä esimerkki ruokavaliosta treenipäivältä. Mitä mieltä?

Aamiainen
40g heraa
4dl puuroa
3 kananmunaa
omega 3+vitamiinit

-> 50g proteiinia

Lounas
500g maitorahkaa

-> 60g proteiinia

Päivällinen
350g jauhelihaa
150g riisiä
vihanneksia

-> 70g proteiinia

Välipala
40g heraa
hedelmiä

-> 32g proteiinia

Palkkari
45g heraisolaattia
40g dekstroosia
40g maltodekstriiniä

-> 40g proteiinia

Iltapala
Maitoisolaattia 40g
Rypsiöljyä 30g

-> 34g proteiinia (80% misellaarista kaseiinia 20% heraa)

29b1q1h.png

Itse nyt tähän ainakin panostaisin hieman enemmän. :wtf:

Mitäpä sitä turhia hienostelemaan, kunhan ravintopuoli on kunnossa. :D

Muuten ok?

No joo, mä ainakin tulkitsen ton earthin vastauksen nimenomaan niin, että tuo sun lounaan ravintopuoli EI OLE KUNNOSSA. Lisää kasviksia ja kyllä mä söisin lounaalla ihan kunnon ruokaa. Rahka on ihan ok välipaloina ja lisäämään proteiininsaantia muun ruoan lisäksi, mutta kukin tietysti tavallaan. Ei mulla ole tähän mitään tutkimustuloksia heittää siitä, että "normaali ruoka" ois jotekin maitorahkaa parempi, mutta kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä tuohon voisi kyllä varmasti jo ihan suojaravinteidenkin takia heittää reilulla kädellä lisää.. Näin mutulla.

Tän päivän ruokailut

15:00 treenin jälkeen:

- 1dl heraa, 2dl appelsiinimehua
- 650g riistajauhelihaa
- Pieni/keskikokonen bataatti
- 600g keson raejuustoa (joka on muuten törkyhyvää. Parasta raipparia mitä koskaan oon syöny.)
- Kuus luumua, banaani, päärynä
- D-vitskut, öljyt

Itse suosin myös kyseistä tuotetta. Helkkarin hyvää ja mikä parasta, halvimmasta päästä.

Ja sadassa grammassa 5g vähemmän proteiinia kuin esimerkiksi valion.

^ Tuo on totta. Rahaa kun ei ikinä ole tarpeeksi niin välillä tulee sitten kallistuttua sen edullisemman puoleen, vaikka laatu ei yhtä korkeatasoista olisi :(

Aika vähän suosiota saanut tuo ihan tavallisten ruokakauppojen soijajauho, vaikka hinta proteiinigrammaa kohti on halvempi kuin missään muussa löytämässäni tuotteessa. Onko tässä kyse jostain kasviestrogeenipelosta, vai onko soijajauho vaan liian työlästä käyttää (kun ei voi syödä suoraan purkista eikä edes kylmään veteen sekoitettuna)?

Itse suosin myös kyseistä tuotetta. Helkkarin hyvää ja mikä parasta, halvimmasta päästä.

Ihan pähkähullu "resepti" tuohon kesoon: Sokeria ja kanelia. En ite syö viljaa ja aina välillä tulee kauhea hinku syödä riisipuuroa. Otan vaan kesoa ja laitan siihen kanelia ja xylitolia ja voila: Kylmää, proteiinipitoista riisipuuroa!

Nyt on tullut syötyä riisia tai spagettia lounaalla ja illallisella paistilihan, jauhelihan tai broilerifileiden kanssa. Pitäisikö jättää tuo riisi/spagetti pois illalliselta kun on dieetti kyseessä (ja muutenkin), ja vetästä vain tuo n.150-200g lihaa/filettä? Voisiko riisistä ja spagetista tulevat kalorit pistää vaikka sinne aamuun syömällä vähän tuhdimpi aamiainen? Nyt menee corn flakesejä maidon kanssa, mitäköhän muuta voisi vielä lisätä, jotain helppotekoista?

Samaa mieltä vilper_i:n kanssa noista muroista. Esim. puuro on paljon parempi vaihtoehto.
Kun dieetillä olet niin ehdottomasti kannattaa ne hiilarit ottaa silloin, kun elimistö ne parhaiten kykenee hyödyntämään. Elikkä aamulla ja treenin jälkeen.
Ja noista määristä sen verran, että painoa tarkkailemallahan sen selvität tarvitseeko ruokavaliosta jotakin karsia. Sellainen vinkki vielä, että dieetillä kannattaa proteiinin saanti pitää reilusti suurempana kuin offilla. Mielellään siellä 3g/painokilo tai jopa enemmän.

Eli toimisiko sellainen systeemi, että lepopäivinä jättää sen riisin pois illalliselta ja syö aamulla vähän enemmän, ja treenipäivinä jos syö illallista treenin jälkeen niin sitten riisin tai spagetin kanssa?

Puuro ei meinaa kyllä mennä alas millään, mutta ei kai auta kuin yrittää. Voitteko suositella jotain tiettyä merkkiä?

Eli toimisiko sellainen systeemi, että lepopäivinä jättää sen riisin pois illalliselta ja syö aamulla vähän enemmän, ja treenipäivinä jos syö illallista treenin jälkeen niin sitten riisin tai spagetin kanssa?

Puuro ei meinaa kyllä mennä alas millään, mutta ei kai auta kuin yrittää. Voitteko suositella jotain tiettyä merkkiä?

Voithan kokeilla myslejä, jotka ovat vailla lisättyä sokeria. Löytyy valmiina kaupasta, tai sitten teet oman sekoituksen. Lidl myy esim. hyvää mysliä, jossa on mukana runsaasti pähkinöitä, joista saisit samalla hyviä rasvoja.

Sokerittomat murot ovat valitettavan harvinaisia. Itse tykkään näistä: http://www.taivalkoskenmylly.fi/fi/talkmuru-kevyen-olon-salaisuus Ovat siis täysin sokerittomia. Maistuvat omaan kitalakeen sekä yksinään, että maidon ja marjojen kera.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom